Gå til innhold

Min mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Becky48 skrev:

Barnet har ikke vondt av hva det ikke vet. :) Mannen til ts har levd livet før han valgte å slå seg til ro, noe som ikke er uvanlig. Han har jo og fortalt ts om livet han levde før ts valgte å få barn med han, nå plutselig sliter ts med fortiden til mannen fordi hun er usikker på seg selv. Noe hun ikke trenger å være da mannen er fullt klar over hva han velger vekk og hva han får i stedet. Ts sier selv at han er en fantastisk mann og far, at han har kjøpt sex for et par år siden endrer ikke det.

Da leser vi HI helt forskjellig. Jeg forstår det slik at trådstarter har lest meldingene på mobilen nå, og ikke har vært klar over dette før. 

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Becky48 skrev:

Hva har du lest som jeg ikke har fått med meg?? Er da ikke noe tillitsbrudd verken for barna eller kona.

At TS nylig har oppdaget at mannen har holdt skjult at han har kjøpt horer er ikke et tillitsbrudd?

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann og hans fortid...

 

Egentlig så vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget. Lufte noen tanker kanskje.

 

Jeg traff min mann gjennom en jobb for snart 5 år siden. En helt vanlig fredag, og begge 2 var single, edru og ble storm-forelsket like fort.

 

Vi har begge hatt lengre samboerskap bak oss, jeg med 1 barn fra tidligere forhold, han var barnløs. 

Min mann er en sånn type som alle liker. Han jobber hardt og er flink til det han driver med. Han er alltid i godt humør og er snill med de rundt seg. Tålmodig og smilende; med andre ord en kjernekar.

Jeg er litt mer stille, sjenert og anonym av meg. Føler meg nesten litt kjedelig. Jeg hadde vært singel, alenemamma uten noe særlig actionfylt liv da vi møttes. Han hadde levd livet, med festing hver helg, gutteturer og mye damebesøk (nye damer hver helg).

 

Jeg skjønte overhodet ikke hva han ville med kjedelige meg, når han kunne velge og vrake mellom damene fra øverste hylle. Han brukte laang tid på å overbevise meg om at det var meg han ville ha, og at han var seriøs. Og det virket og virker fortsatt som det er bare meg han har øyne for.

 

Jeg har vært dum, og sett gjennom meldingene hans, det første året vi var sammen. Det var mange ulike jenter han har flørtet med, sendt bilder med, invitert på date, hatt hjemme på overnatting, avtalt fester med, takket for i går med osv osv.

 

Det var snakking med kompiser om hvor fine strippere de så, prostituerte og hvem han hadde fått til sengs.

 

Jeg innrømmet hva jeg hadde lest, han innrømmet at dette stemte (fått lapdance, vært på mange strippeklubber, kjøpt sex, hatt sex med venninner, sex med kollegaer, deltatt på datingsider kun for sex osv). Han sa han hadde vært dum og skammet seg over sin fortid.

 

Han har aldri gitt meg grunn til å ikke stole på han. Han har slettet mange på facebook (jeg har ikke bedt han om å gjøre dette) kuttet kontakt med "sex-venninner" og jeg har ikke sett at han så mye som har snudd seg etter noen andre. 

 

Vi flyttet sammen etterhvert, han fridde til meg og vi er nå gift og fått baby. Han er snill og romantisk og er sjeldent ute på fest. Han har hele tiden gjort hva som helst for at jeg skal se at han har forandret seg. Han er i tillegg en super stefar og pappa. Han sier han har truffet den rette og at det er dette han virkelig vil.

 

Likevel kommer disse dumme tankene frem av og til. Hvorfor var han sånn?  Var damer bare en bruk og kaste-ting for han? Tenker han på noen av de han hadde før? Sammenlikner han meg med disse? Savner han singellivet? Hva om han plutselig blir sånn igjen? Kan man virkelig bare forandre seg sånn over natta? Og til slutt: hvordan blir jeg kvitt disse idiotiske og sjalu tankene mine? For fortiden hans får jeg jo virkelig ikke gjort noe med.

 

 

 

 

Anonymkode: 64cc3...20c

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at ts mente at hun nå har lest meldinger om første året de var sammen, men mye mulig jeg har feil..

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en fortid. Mennesker forandrer seg. Hvorfor skal et menneske straffes for valg og ting resten av sitt liv? 

Er glad jeg ikke straffer mine venner og min partner for ting som ble gjort i fortiden. Er nåtiden som gjelder og de valgene man tar for fremtiden. 

 

Anonymkode: 9df6f...58a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har en fortid. Mennesker forandrer seg. Hvorfor skal et menneske straffes for valg og ting resten av sitt liv? 

Er glad jeg ikke straffer mine venner og min partner for ting som ble gjort i fortiden. Er nåtiden som gjelder og de valgene man tar for fremtiden. 

 

Anonymkode: 9df6f...58a

 

Du er en av de mest fornutige damene jeg har sett så langt på kg.

Anonymkode: fa8bc...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

 

Jeg straffer han overhodet ikke, og som sagt så er dette mannen jeg ønsker å dele livet mitt med. Derfor giftet jeg meg med han og fikk barn med han.

 

Dette med fortiden hans, var jeg klar over før vi flyttet sammen, så det er ikke noe som har kommet frem nylig. Jeg har spurt, han svarte.

 

Som noen skrev over her, så er det JEG som har et problem jeg prøver å finne løsningen på. Og det er at dumme og sjalu tanker dukker opp i hodet mitt, selv om jeg vet at det er unødvendig.

 

Likevel kan jeg ligge våken og tenke "hvorfor hva om" osv... Jeg vil bare bli ferdig og komme meg videre.

Anonymkode: 64cc3...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

 

Jeg straffer han overhodet ikke, og som sagt så er dette mannen jeg ønsker å dele livet mitt med. Derfor giftet jeg meg med han og fikk barn med han.

 

Dette med fortiden hans, var jeg klar over før vi flyttet sammen, så det er ikke noe som har kommet frem nylig. Jeg har spurt, han svarte.

 

Som noen skrev over her, så er det JEG som har et problem jeg prøver å finne løsningen på. Og det er at dumme og sjalu tanker dukker opp i hodet mitt, selv om jeg vet at det er unødvendig.

 

Likevel kan jeg ligge våken og tenke "hvorfor hva om" osv... Jeg vil bare bli ferdig og komme meg videre.

Anonymkode: 64cc3...20c

Akkurat. :) Vær glad du har en mann som har rast fra seg og ikke har det behovet lenger. Du trenger ikke å bekymre deg over at han skal rote seg borti noen andre damer og tabbe seg ut, for han vet hvor meningsløst det er. Han elsker deg og familielivet dere har sammen, så nå må du slå deg til ro med dette og nyte livet. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte du også sex?

Anonymkode: 969d8...3a3

Nei, jeg hang meg ikke oppi det siden det ikke var det HI handlet om.

Anonymkode: 32469...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg festet meg ved er at du er sjalu og redd. Hva er du redd for? At han skal bli rastløs og søke spenning et annet sted? Ikke vær det. Han var en villbass som har rast fra seg, prøvd alt og kommet fram til at det finnes ingen bedre enn deg. 

Det eneste jeg ikke liker er at han har kjøpt sex, men nå er dette noe han skammer seg over og så lenge dere er enige om å lære barna at dette er feil så hadde jeg latt det stå som et feiltrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var en populær mann som hadde hatt mange damer, men også hatt flere forhold og (to langvarige 3-4 år). Da jeg møtte mannen min var jeg student, levde livet og hadde sex med hvem jeg hadde lyst til, når jeg hadde lyst til det og gjorde akkurat hva jeg ville når jeg ville det. Hadde det som plommen i egget og hadde aldri interesse for fast forhold med noen (selv om jeg fikk tilbudet) helt til jeg løp på mannen min (omtrent bokstavelig talt første møte), og vi passet veldig bra sammen og siden har det egentlig bare vært oss.

Jeg skal ikke komme med klisjeer om at når man finner den eneste ene, men jeg mener det at man er fri til å leve det livet man vil, og vil man være singel forblir man det. At han valgte da å være sammen med deg er fordi han ønsket det og sånn har det blitt. Akkurat som du ønsket å være sammen med han. Alt som skjedde før dere to ble sammen er egentlig ikke relevant for deres forhold. (Nå tenker jeg på forhold og sex, ikke ulovlig kjøp av sex eller vold eller hva må annet KG-mafiaen kan krangle på).

Og jeg tenker at du må bare godta at du faktisk er bra nok, for det er du! Og hvis du ikke var bra nok så ville han antageligvis ikke gitt opp sin "gamle tilværelse" for noe som ikke var interessant..

Anonymkode: 405e3...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann var en populær mann som hadde hatt mange damer, men også hatt flere forhold og (to langvarige 3-4 år). Da jeg møtte mannen min var jeg student, levde livet og hadde sex med hvem jeg hadde lyst til, når jeg hadde lyst til det og gjorde akkurat hva jeg ville når jeg ville det. Hadde det som plommen i egget og hadde aldri interesse for fast forhold med noen (selv om jeg fikk tilbudet) helt til jeg løp på mannen min (omtrent bokstavelig talt første møte), og vi passet veldig bra sammen og siden har det egentlig bare vært oss.

Jeg skal ikke komme med klisjeer om at når man finner den eneste ene, men jeg mener det at man er fri til å leve det livet man vil, og vil man være singel forblir man det. At han valgte da å være sammen med deg er fordi han ønsket det og sånn har det blitt. Akkurat som du ønsket å være sammen med han. Alt som skjedde før dere to ble sammen er egentlig ikke relevant for deres forhold. (Nå tenker jeg på forhold og sex, ikke ulovlig kjøp av sex eller vold eller hva må annet KG-mafiaen kan krangle på).

Og jeg tenker at du må bare godta at du faktisk er bra nok, for det er du! Og hvis du ikke var bra nok så ville han antageligvis ikke gitt opp sin "gamle tilværelse" for noe som ikke var interessant..

Anonymkode: 405e3...84f

Helt enig med deg.

Eneste jeg hadde bekymret meg for var hvis det lå andre skadelige faktorer der i nåtid og i deres tid sammen (utroskap, løgn), dårlige mønster.

Men så lenge de har det fint og er ærlige og trofaste, er det nok bare å slappe av. 

Anonymkode: da1d2...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver mannen din nesten som jeg er... Fortiden min også med unntak av at jeg aldri har kjøpt sex... Mange partnere... Var meget populær i utebransjen.. Kunne velge og vrake mye av det jeg ville ha... Likevel traff jeg denne jenta da... Veldig pen, søt og sjenert. Det var ikke den jenta noen så for seg at jeg skulle velge men det ble oss... Så seriøst at jeg sluttet jobben og vi ble samboere... Det utviklet seg og vi flyttet sammen.. Dette er 15 år siden og i dag har vi 2 unger og jeg ville ikke byttet henne med noen i verden.

Det jeg vil fram til er at alle har en fortid... Det som er gjort er ikke mulig å endre på og fordi man har gjort noe tidligere så betyr ikke det at man kommer til å fortsette med det i framtiden. 

For meg så ser det ut som du har en bra mann og hvorfor skal du tro du er dårligere enn andre. Han trives tydelig med deg etter hva du skriver :) 

Endret av Akay
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

 

Tusen takk for alle fornuftige svar, det setter jeg veldig pris på :)

 

Jeg blir litt sjalu ja, og jeg vet det er uten grunn. Og jeg lar det ikke gå utover han. Det er i mitt hode de dumme tankene herjer.

 

Han sier han angrer fælt på sexkjøpene, og at han blir uvel av å tenke på det. At han som nysingel gjorde dumme ting. Han har i ettertid kuttet kontakt med de single kompisene som han festet med på denne tiden (og igjen, det er ikke jeg som har sagt at han skulle kutte dem ut).

 

Vi snakket om det i kveld, og jeg har bestemt meg for at det var siste gang vi snakket om hans fortid. For som dere sier, det var jo før han traff meg og det er ingenting vi kan gjøre for å forandre på den.

 

Han sa at han fikk et annet syn på alt med en gang vi møttes og han ble forelsket. At han er redd dattera vår skal treffe en "despertat gris" som han selv var. At han skulle ønske han kunne viske bort noen år av fortiden hans, og at han skulle bruke resten av sitt liv på å vise meg at det er kun meg han vil ha.

 

Jeg forklarte han at jeg er redd for at han blir å savne spenninga han hadde før, og at han kanskje synes at jeg er kjedelig i forhold til alle andre han har hatt.

 

Han svarte med at det bare er meg han vil ha, og at han aldri så mye som vier andre en tanke. Jeg merker at han virkelig mener der, for han er en veldig hjemmekjær mann og vi koser oss sammen hver dag med turer, spill, oppussing, filmer og fine samtaler. Samme humor og de samme ønsker og drømmer.

 

Han er flink til å gi komplimenter og er mer romantisk enn jeg er :)

 

Så håper og satser jeg på at jeg klarer å legge vekk de dumme tankene, og at han virkelig har forandret seg og er ferdig med sitt gamle liv. 

 

 

 

 

Anonymkode: 64cc3...20c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare gjenta meg selv, for det virker som noen tror jeg straffer og plager han med dette.

 

Det første året vi var sammen, så kom dette frem. Jeg var ærlig med han og forklarte hva jeg hadde sett. Han var ærlig og forklarte meg hvordan han hadde vært som singel. 

 

Jeg likte han og hans ærlighet, selv om fortiden hans plaget meg. Likevel bestemte jeg meg for at jeg ville være sammen med han. Og han har aldri gitt meg noen grunn til å tvile på han. Vi giftet oss og fikk barn.

 

Han er ærlig og han er trofast. 

 

Så nok en gang; jeg straffer han ikke for hans fortid. Det er bare at en gang i blant så kommer de dumme tankene likevel. Og jeg prøver å finne ut hvordan jeg blir kvitt dem.

 

Setter veldig pris på alle svar :)

 

Ts

Anonymkode: 64cc3...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Hapi skrev:

Var alle disse meldingene fra FØR dere ble sammen?

1 året de var sammen så skrev han meldinger med andre jenter, inviterte de med på ting, dro på strippeklubber, fikk lap dance og skrev med kamerater om hvor herlige stripperne var osv. 

 

Anonymkode: 6ca64...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du aner faktisk ikke hvor mange menn som har gjort det der du.... 

Dem med mest draget er ofte dem værste for det er mer spennende en det samme gamle. Og eldre menn for at det er der dem har sjangs. 

Anonymkode: 5ae69...9de

Selv om mange har gjort det, betyr det da likevel ikke at det er greit å kjøpe seksuelle tjenester!

Endret av Lykkehjerte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 året de var sammen så skrev han meldinger med andre jenter, inviterte de med på ting, dro på strippeklubber, fikk lap dance og skrev med kamerater om hvor herlige stripperne var osv. 

 

Anonymkode: 6ca64...1c3

Da skjønner jeg at du har vanskelig for å stole på han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

Nå misforstår dere.

 

Han har aldri gjort noe sånt MENS vi var sammen.

Alt dette skjedde FØR vi traff hverandre. Men jeg fikk vite om fortiden hans før vi flyttet sammen, altså det første året vi var sammen. Han har aldri vært utro.

 

 

Anonymkode: 64cc3...20c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...