Gå til innhold

Min mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann og hans fortid...

 

Egentlig så vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget. Lufte noen tanker kanskje.

 

Jeg traff min mann gjennom en jobb for snart 5 år siden. En helt vanlig fredag, og begge 2 var single, edru og ble storm-forelsket like fort.

 

Vi har begge hatt lengre samboerskap bak oss, jeg med 1 barn fra tidligere forhold, han var barnløs. 

Min mann er en sånn type som alle liker. Han jobber hardt og er flink til det han driver med. Han er alltid i godt humør og er snill med de rundt seg. Tålmodig og smilende; med andre ord en kjernekar.

Jeg er litt mer stille, sjenert og anonym av meg. Føler meg nesten litt kjedelig. Jeg hadde vært singel, alenemamma uten noe særlig actionfylt liv da vi møttes. Han hadde levd livet, med festing hver helg, gutteturer og mye damebesøk (nye damer hver helg).

 

Jeg skjønte overhodet ikke hva han ville med kjedelige meg, når han kunne velge og vrake mellom damene fra øverste hylle. Han brukte laang tid på å overbevise meg om at det var meg han ville ha, og at han var seriøs. Og det virket og virker fortsatt som det er bare meg han har øyne for.

 

Jeg har vært dum, og sett gjennom meldingene hans, det første året vi var sammen. Det var mange ulike jenter han har flørtet med, sendt bilder med, invitert på date, hatt hjemme på overnatting, avtalt fester med, takket for i går med osv osv.

 

Det var snakking med kompiser om hvor fine strippere de så, prostituerte og hvem han hadde fått til sengs.

 

Jeg innrømmet hva jeg hadde lest, han innrømmet at dette stemte (fått lapdance, vært på mange strippeklubber, kjøpt sex, hatt sex med venninner, sex med kollegaer, deltatt på datingsider kun for sex osv). Han sa han hadde vært dum og skammet seg over sin fortid.

 

Han har aldri gitt meg grunn til å ikke stole på han. Han har slettet mange på facebook (jeg har ikke bedt han om å gjøre dette) kuttet kontakt med "sex-venninner" og jeg har ikke sett at han så mye som har snudd seg etter noen andre. 

 

Vi flyttet sammen etterhvert, han fridde til meg og vi er nå gift og fått baby. Han er snill og romantisk og er sjeldent ute på fest. Han har hele tiden gjort hva som helst for at jeg skal se at han har forandret seg. Han er i tillegg en super stefar og pappa. Han sier han har truffet den rette og at det er dette han virkelig vil.

 

Likevel kommer disse dumme tankene frem av og til. Hvorfor var han sånn?  Var damer bare en bruk og kaste-ting for han? Tenker han på noen av de han hadde før? Sammenlikner han meg med disse? Savner han singellivet? Hva om han plutselig blir sånn igjen? Kan man virkelig bare forandre seg sånn over natta? Og til slutt: hvordan blir jeg kvitt disse idiotiske og sjalu tankene mine? For fortiden hans får jeg jo virkelig ikke gjort noe med.

 

 

 

 

Anonymkode: 64cc3...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Becky48

Hvem bryr seg så lenge han ikke har vært utro mot deg når han var sammen med deg. Du kan ikke dømme han for hva han har gjort som singel. Han har levd livet og nå har han slått seg til ro med deg, og er fornøyd med det. Så må du slutte å tenke i hjel ting og nyte livet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

Det har plaget meg fra starten, men dette er mannen jeg vil ha, så JEG må lære meg å leve med hans fortid.

 

Han vet at dette har plaget meg, og gjør sitt beste for at jeg skal forstå at han ikke lengre er slik.

 

Det plager meg ikke hele tiden, men av og til kommer tankene frem. 

Anonymkode: 64cc3...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ærlig med deg nå og har valgt deg så trenger du ikke å bekymre deg, hadde vært verre om han var sånn enda og fortsatt holdt på bak ryggen din.

Anonymkode: 82d3b...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2016 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Likevel kommer disse dumme tankene frem av og til. Hvorfor var han sånn?  Var damer bare en bruk og kaste-ting for han? Tenker han på noen av de han hadde før? Sammenlikner han meg med disse? Savner han singellivet?

Anonymkode: 64cc3...20c

Link 

Ta det som et kompliment

Endret av Vemund
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han har gått lei det overfladiske livet han levde før deg. Du er nok den havnen han ønsker å slå seg til ro hos.

Nyyt!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, fordi jeg har sett en slik i aksjon (skulle nesten tro det var han du beskrev, men han jeg vet om har et barn han ikke hadde kontakt med.. Fornavn begynte på H.)

Han la ned damer i fleng (en av dem min venninne, en annen jeg kjenner var naboen hans og hun fikk med seg også dette livet). Levde herrens glade dager, bruk og kast og helt åpen om det til andre; det ble også et problem i jobben, men han var høy på seg selv og sluttet for å begynne for seg selv. Det gikk så der. 

Han måtte bryte stadig nye grenser for å oppleve en høydare. Mente at så lenge han var ærlig, så var alt greit. Men han var ikke ærlig, han bare innbilte seg at han var det. Og han var ikke ærlig om barnet sitt til andre. 

Han ble etterhvert utbrent virket det som. Jeg synes han virket dritekkel, som hadde ligger m så mange (tenkte på sykdommer), og det virket nesten som han hadde fått et rykte som diskvalifiserte ham fra å jobbe for andre i sin bransje.  I dag har han slått seg ned med en veldig bra dame og det går fint, men det er nesten synd at han fikk en bra dame til slutt, slik han har behandlet endel kvinner (bruk og kast). Men jeg tror dagens dame egentlig reddet ham litt fordi han hadde brukt seg selv opp på sine arenaer. Og jeg har ikke grunn til p tro at han ikke er trofast. 

Jeh synes du skal sette deg ned og lufte dette. Samtidig få frem at Deichman gjorde mot kvinner, gjorde han på sett og vis mot deg. Du trenger at han viser at han forstår dette; at kvinner er mennesker. Jeg ville også vist til barna - du vil ikke at din datter (om du har en) skulle møtt en som ham. Og du vil be til Gud om at din sønn (om du har en) ikke blir som han har vært. Server absolutt håp for at han ikke står for det han har gjort, og forakter det, men da må han tåle en slik prat. 

Kanskje du er den første kvinnen han har egentlig respekt for? 

Anonymkode: 28804...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært slik som mannen din, men er kvinne. Jeg ble etterhvert sliten av det livet. Jeg trengte å rase fra meg, men kom til et punkt hvor jeg ønsket mer stabilitet. Samboeren min er også av den roligere typen, men vi har det kjempefint sammen. Og han har ofte luftet tanker som du beskriver i HI, men jeg er lykkelig med ham. Men det har tatt lang tid å overbevise ham om det. 

Anonymkode: 32469...01a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Becky48 skrev:

Hvem bryr seg så lenge han ikke har vært utro mot deg når han var sammen med deg. Du kan ikke dømme han for hva han har gjort som singel. Han har levd livet og nå har han slått seg til ro med deg, og er fornøyd med det. Så må du slutte å tenke i hjel ting og nyte livet. :) 

Nå må vi skille mellom ting her! At han har hatt seg med mange er greit, men kjøpt horer og går på strippeklubber? Jeg hadde godtatt litt for mange partnere, men horer? Aldri i verden. 

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært slik som mannen din, men er kvinne. Jeg ble etterhvert sliten av det livet. Jeg trengte å rase fra meg, men kom til et punkt hvor jeg ønsket mer stabilitet. Samboeren min er også av den roligere typen, men vi har det kjempefint sammen. Og han har ofte luftet tanker som du beskriver i HI, men jeg er lykkelig med ham. Men det har tatt lang tid å overbevise ham om det.

Kjøpte du også sex?

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må vi skille mellom ting her! At han har hatt seg med mange er greit, men kjøpt horer og går på strippeklubber? Jeg hadde godtatt litt for mange partnere, men horer? Aldri i verden. 

Anonymkode: 969d8...3a3

Man går ikke fra mannen man har valgt å få barn med fordi han har hatt sex med en hore eller to før ts sin tid. Som ts skriver er han en fantastisk mann og far, da kan man ikke gå fra han for det han gjorde når han var ung og singel. Ts visste om mannen sin fortid før hun valgte å slå seg til ro med han, da kan hun ikke begynne å straffe han for hva han har gjort før hennes tid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Becky48 skrev:

Man går ikke fra mannen man har valgt å få barn med fordi han har hatt sex med en hore eller to før ts sin tid. Som ts skriver er han en fantastisk mann og far, da kan man ikke gå fra han for det han gjorde når han var ung og singel. Ts visste om mannen sin fortid før hun valgte å slå seg til ro med han, da kan hun ikke begynne å straffe han for hva han har gjort før hennes tid nå.

Nå er å kjøpe sex både moralsk og lovmessig forkastelig, det er straffbart. Om en partner holder skjult straffbare handlinger, så er det et stort tillitsbrudd. 

Du må tenke på barnet også, sønn eller datter av en horekunde er ikke greit.

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er å kjøpe sex både moralsk og lovmessig forkastelig, det er straffbart. Om en partner holder skjult straffbare handlinger, så er det et stort tillitsbrudd. 

Du må tenke på barnet også, sønn eller datter av en horekunde er ikke greit.

Anonymkode: 969d8...3a3

Du aner faktisk ikke hvor mange menn som har gjort det der du.... 

Dem med mest draget er ofte dem værste for det er mer spennende en det samme gamle. Og eldre menn for at det er der dem har sjangs. 

Anonymkode: 5ae69...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er å kjøpe sex både moralsk og lovmessig forkastelig, det er straffbart. Om en partner holder skjult straffbare handlinger, så er det et stort tillitsbrudd. 

Du må tenke på barnet også, sønn eller datter av en horekunde er ikke greit.

Anonymkode: 969d8...3a3

Hva mener du?

Anonymkode: 5c7d0...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner faktisk ikke hvor mange menn som har gjort det der du.... 

Dem med mest draget er ofte dem værste for det er mer spennende en det samme gamle. Og eldre menn for at det er der dem har sjangs. 

Anonymkode: 5ae69...9de

Så fordi om det er en god del menn som voldtar og kjøper sex, og behandler damer som en sexvare, så skal man si greit?

Det er helt forkastelig, og i tillegg ulovlig.

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Becky48
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er å kjøpe sex både moralsk og lovmessig forkastelig, det er straffbart. Om en partner holder skjult straffbare handlinger, så er det et stort tillitsbrudd. 

Du må tenke på barnet også, sønn eller datter av en horekunde er ikke greit.

Anonymkode: 969d8...3a3

Barnet har ikke vondt av hva det ikke vet. :) Mannen til ts har levd livet før han valgte å slå seg til ro, noe som ikke er uvanlig. Han har jo og fortalt ts om livet han levde før ts valgte å få barn med han, nå plutselig sliter ts med fortiden til mannen fordi hun er usikker på seg selv. Noe hun ikke trenger å være da mannen er fullt klar over hva han velger vekk og hva han får i stedet. Ts sier selv at han er en fantastisk mann og far, at han har kjøpt sex for et par år siden endrer ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Det som har kommet fram er også et voldsomt tillitsbrudd ovenfor ungene. 

Anonymkode: 969d8...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi om det er en god del menn som voldtar og kjøper sex, og behandler damer som en sexvare, så skal man si greit?

Det er helt forkastelig, og i tillegg ulovlig.

Anonymkode: 969d8...3a3

Forskjell på voldtekt og en mann som betaler en kvinne som frivillig selger sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som har kommet fram er også et voldsomt tillitsbrudd ovenfor ungene. 

Anonymkode: 969d8...3a3

Hva har du lest som jeg ikke har fått med meg?? Er da ikke noe tillitsbrudd verken for barna eller kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...