Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før du føler deg hjemme.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før du føler deg hjemme i en ny leilighet eller et hus som du har flyttet inn i ?

Føler du deg hjemme med en gang eller tar det litt tid ?

 

Anonymkode: 8e649...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg hjemme veldig raskt, også hos andre. Det er 'fordel' med å ha flyttet hele barndommen. Ingen røtter, så slår litt rot overalt.

Anonymkode: a25bb...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Ganske kjapt, om jeg bare får på plass en del av mine personlige ting og gjort det litt hjemmekoselig. Ei ukes tid kanskje :)

Endret av Kaffekrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før du føler deg hjemme i en ny leilighet eller et hus som du har flyttet inn i ?

Føler du deg hjemme med en gang eller tar det litt tid ?

 

Anonymkode: 8e649...34e

Går lang tid. Særlig når jeg er trett ser jeg for meg og tenker jeg skal legge med i senga der jeg bodde for flere år siden. 

 

Anonymkode: f2452...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet første gang da jeg var 12 år, deretter flyttet jeg igjen når jeg var 20 år og inn i egen leillighet. Har flyttet flere ganger etter dette, sist gang for 4 år siden. Har pusset opp i husene der jeg bodde, tror det gjorde overgangen lettere, følte meg i grunnen hjemme med en gang jeg flyttet inn. 

Anonymkode: 3aff4...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker lang tid, som regel mange måneder (eller år). Ofte må vi male eller pusse opp mer før jeg føler meg skikkelig hjemme i et rom. 

Anonymkode: 464a9...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Articuno

Det har variert.
Enkelte steder har jeg aldri følt meg hjemme, men her jeg bor nå følte jeg meg hjemme med en gang! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går som regel kjapt om eg har flyttet til ein leilighet eg liker, som er på ein plass eg liker - når eg har fått alle rom i stand og satt mine eiendeler der eg vil ha de, da er det blitt hjemmekoselig og ikkje fullt i rot og flyttekasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet en del, de to siste gangene jeg flyttet med mamma gadd jeg ikke ta meg bryet med å gjøre noe som skulle til for at jeg skulle føle meg hjemme. Flyttet ut fra mamma og til eksen, følte meg aldri hjemme der heller, etter en stund flyttet barnevernet meg til en hybel. Det vart aldri hjemme, jeg endte opp hos en fosterfamilie, det var første gang på flere år jeg følte meg hjemme. Flyttet så i hybel for meg selv, og når jeg var på visning følte jeg meg hjemme. Når jeg flyttet derifra og til ny by lang hjemmefra tok det en stund føre jeg følte meg hjemme. Det var ett nedslitt kollektiv som ikke så ut, luktet rart og egentlig var forferdelig. Det er den plassen jeg savner mest! Jeg flyttet til en stor fin leilighet, følte meg aldri hjemme der, edderkoppene tok for stor plass! Nå bor jeg hos kjæresten min, og jeg føler meg ikke hjemme enda.  Jeg føler jeg er på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som noen andre også skrev. Jeg føler meg ofte hjemme når jeg har personlige gjestander og mine egne ting. Da pleier jeg ofte å trives. Men det må være en plass hvor jeg får ro og muligheten til å gjøre hva jeg vil.
Home is where the heart is :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukes tid. Jeg flyttet mye i studietiden og rett etterpå så jeg fikk bra trening i "føle meg hjemme leken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par dager / liten uke i boligen  Men synes det å kjøre til den nye plassen er rart, jeg vil jo automatisk kjøre samme ruta som de siste 20 årene :fnise:

Anonymkode: fd231...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan bruke lang tid! Flyttet mye i studietiden og var steder der jeg følte meg som gjest. Jeg må bli vandt til husets lyder, lukter, og "energier" (ja er er en sånn en), i tillegg er jeg husredd til tider. Det er ikke alle steder man føler man hverken er hjemme eller velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på stedet. Noen ganger umiddelbart, andre ganger har det tatt tid. Så lenge jeg har mine ting der, føler jeg meg fort hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...