Gå til innhold

I et hav av bilstoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå viste Godmorgen på tv2 nettopp i dag en ny test av barneseter. 

Er det nødvendig å hisse seg opp? 

Anonymkode: 2f71f...a5f

Takk, da skal jeg se på det når jeg kommer hjem fra jobb :) Nei, kanskje ikke nødvendig, men er så lei abere som bare må komme med innlegg om åpenbare ting som får trådstartere til å virke dumme. 

Anonymkode: 20dc0...4c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare påpeke at ts har rett i at cybex sirona i prinsipp kan brukes for nyfødte også da det er dimensjonert fra 0-18 kg og ikke 9-18 slik de fleste tilsvarende seter er. Det krever imidlertid at man kjøper et tilhørende nyfødtinnlegg. Greit hvis man vil unngå kjøp av 2 seter, men upraktisk mtp at setet sitter fast i bilen.

TS: det er uendelig mange gode og sikre bilseter, så skjønner at det kan være forvirrende. Jeg har begrenset erfaring, men har også hatt britax til nyfødt og Besafe til klasse 1 og ingen av de setene synes jeg at har kunnet måle seg med cybex sine. Synes kvaliteten der har vært helt super! Jeg vil iallefall absolutt anbefale deg å holde fast ved tanken på Sironaen etter nyfødt - tviler på at du kommer til å angre på det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Solstrålejenta skrev:

Ville bare påpeke at ts har rett i at cybex sirona i prinsipp kan brukes for nyfødte også da det er dimensjonert fra 0-18 kg og ikke 9-18 slik de fleste tilsvarende seter er. Det krever imidlertid at man kjøper et tilhørende nyfødtinnlegg. Greit hvis man vil unngå kjøp av 2 seter, men upraktisk mtp at setet sitter fast i bilen.

TS: det er uendelig mange gode og sikre bilseter, så skjønner at det kan være forvirrende. Jeg har begrenset erfaring, men har også hatt britax til nyfødt og Besafe til klasse 1 og ingen av de setene synes jeg at har kunnet måle seg med cybex sine. Synes kvaliteten der har vært helt super! Jeg vil iallefall absolutt anbefale deg å holde fast ved tanken på Sironaen etter nyfødt - tviler på at du kommer til å angre på det 😊

Ja, var det jeg mente også. Sirona ser perfekt ut, hadde det bare gått an å ta det ut :P 

Jeg liker Cybex sine veldig godt, de virker å passe oss fint. Skal høre med butikken som selger det også, men så vidt jeg har klart å finne så har ikke Bugaboo Buffalo(som vi skal ha) feste til Cybex setene:bond:

Anonymkode: 20dc0...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Minlillelykke skrev:

Maxi cosi cabriofix/pebble og besafe izi plus er ihvertfall gode valg til babystol

besafe izi plus er jo fra 9 kg og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aamu skrev:

besafe izi plus er jo fra 9 kg og opp.

Nettopp den stolen kom dårligere ut i dagens viste test på tv2. Den er for bkoverlent og kan gi stygg nakkeskade. Så her gjelder det å følge med. 

Anonymkode: 2f71f...a5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp den stolen kom dårligere ut i dagens viste test på tv2. Den er for bkoverlent og kan gi stygg nakkeskade. Så her gjelder det å følge med. 

Anonymkode: 2f71f...a5f

http://www.besafe.no/auto-motor-og-sport-kaarer-izi-plus-til-testvinner/

http://www.besafe.com/besafe-izi-plus-test-winner/

http://www.best-i-test.nu/bilstol

 

Å, jeg vet ikke det... tror nok ikke den er så dårlig, gitt ;) Men dyr som bare det. Og SVÆR.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp den stolen kom dårligere ut i dagens viste test på tv2. Den er for bkoverlent og kan gi stygg nakkeskade. Så her gjelder det å følge med. 

Anonymkode: 2f71f...a5f

Link til denne testen?

Anonymkode: 6afd6...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tittet litt på Cabriofix også, den ser veldig grei ut. Blir småsvett av alle alternativene, spesielt i forhold til ISOfix-base på babystol og gruppe 1 stol etterpå. Men om jeg har forstått det riktig, så kan vi bruke familyfix-basen på Cabriofix og Pearl? Er så kjedelig å bruke flere tusen på en base som kun varer i 12 mnd for så å kjøpe ny etter det :P

 

Altså, ganske unødvendig å nevne at jeg bør tenke på sikkerhet først. Selvfølgelig gjør jeg det, er jo ikke helt blåst heller. Men er da lov å tenke sikkerhet OG praktiskt? To tanker i hodet på en gang :O 

Anonymkode: 20dc0...4c3

Med Familyfixbasen kan du ikke bruke Pearl bakovervendt.

For å ha Pearl bakovervendt må du ha 2wayFix basen. Og da kan du ikke ha Cabriofix på. Kun Pebble Plus og 2wayPearl.

Et annet alternativ er Besafe Modular, med izi Go som babystol, den kan brukes med Bugaboo.

http://www.besafe.no/product-no/besafe-izi-go-modular/

Anonymkode: 1535c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aamu skrev:

besafe izi plus er jo fra 9 kg og opp.

Mente naturligvis izi go. Og nei, izi plus er fra 0-25 kg. Vi er veldig fornøyd med izi plus til vår halvannetåring. Men hadde cabriofix da han var baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var det jeg mente også. Sirona ser perfekt ut, hadde det bare gått an å ta det ut :P 

Jeg liker Cybex sine veldig godt, de virker å passe oss fint. Skal høre med butikken som selger det også, men så vidt jeg har klart å finne så har ikke Bugaboo Buffalo(som vi skal ha) feste til Cybex setene:bond:

Anonymkode: 20dc0...4c3

Ser ut som maxi-cosi adapteren til Bugaboo Buffalo også er kompatibel med Cybex Aton og Cybex Cloud q 😊

https://www.bugaboo.com/US/en_US/strollers/car-seat-adapters/adapterdetail/buffalo-car-seat-adapter-maxi-cosi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solstrålejenta skrev:

Ser ut som maxi-cosi adapteren til Bugaboo Buffalo også er kompatibel med Cybex Aton og Cybex Cloud q 😊

https://www.bugaboo.com/US/en_US/strollers/car-seat-adapters/adapterdetail/buffalo-car-seat-adapter-maxi-cosi

 

Åh, tusen takk! Nå reddet du dagen min faktisk.:blomst:  Jeg er sånn som kan stresse meg ihjel om jeg ikke kan planlegge innkjøp og sånn helst før jeg tenker på det, og nå kan jeg slappe av for nå vet jeg det blir Cloud Q! Så fremt den sitter fint i bilen selvfølgelig, det tester vi jo før vi kjøper den.

Anonymkode: 20dc0...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh, tusen takk! Nå reddet du dagen min faktisk.:blomst:  Jeg er sånn som kan stresse meg ihjel om jeg ikke kan planlegge innkjøp og sånn helst før jeg tenker på det, og nå kan jeg slappe av for nå vet jeg det blir Cloud Q! Så fremt den sitter fint i bilen selvfølgelig, det tester vi jo før vi kjøper den.

Anonymkode: 20dc0...4c3

Så bra!!! Masse lykke til med innkjøp og baby! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest woman in black

Huff, her var det mye feilinformasjon ute! Jobber med bilsikring selv så jeg ville anbefalt deg å dra til en barneutstyrsbutikk både for å se utvalget og for å få prøvd setene i bilen. 

Cybex sirona er fra 0-18kg men i klasse 1. 

Nyfødtsetene er fra 0-13kg og i klasse 0. 

Cybex aton (aton 4, aton cloud q med flere) er generelt et veldig bra valg da alle setene kommer godt ut i tester. 

Vil ikke anbefale maxi cosy cabriofix da den ikke er testet siden 2007 (eller var det 2009? Uansett alt for lenge siden) og man vet ikke hvordan den stolen ville gjort det i test i dag. 

Besafe izi go modular kommer veldig godt ut i test. Setet er fra 0-13kg og har isofix-base. Neste sete heter besafe modular isize og er 0-18kg. Det kan brukes på samme base, både forovervendt og bakovervendt. 

 

Det er også slik at besafe, maxi cosy og Cybex (alle Nyfødtsetene 0-13kg) har samme feste for adapter. Så hvis det feks står at bugaboo har adapter til Cybex så passer også maxi cosy og besafe setene på samme adapter selv om det ikke er spesifisert😊

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på😊 

Endret av woman in black
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Mente naturligvis izi go. Og nei, izi plus er fra 0-25 kg. Vi er veldig fornøyd med izi plus til vår halvannetåring. Men hadde cabriofix da han var baby

Jeg hadde ikke brukt den til de minste babyene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Link til denne testen?

Anonymkode: 6afd6...9c4

Som skrevet lengre oppe, den testen de viste på God morgen på tv2. Testen err helt ny. Stolene ble og vist frem og kommentert på tv2. Du får lete selve testen opp selv. Mulig tv2.no har link. 

Anonymkode: 33ee3...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har recaro privera som kom best ut i test på Forbrukerrådets liste.

Anonymkode: 24996...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aamu skrev:

Jeg hadde ikke brukt den til de minste babyene.  

Ikke izi plus nei, men vår er jo som sagt halvannet. Det var besafe izi go jeg mente hele veien, skrev bsre feil. Izi go er forøvrig en veldig god babystol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ikke izi plus nei, men vår er jo som sagt halvannet. Det var besafe izi go jeg mente hele veien, skrev bsre feil. Izi go er forøvrig en veldig god babystol

Ok, begynte å lure ;) For izi plus er 9-25 kg. Ja, iZi Go er en god babybilstol, har null problemer med å anbefale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...