Gå til innhold

I et hav av bilstoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har tittet på Cybex Sirona, da vi virkelig vil ha et som kan snus til siden pga litt liten bil.. Men ble brått litt usikker mtp det å kunne ta med bilstolen ut av bilen om feks babyen sover og vi må inn i butikken ol. Noen som vet om dette går, eller noen som har tips om et annet?

Anonymkode: 20dc0...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igjen, du må prøve bilstolen i bilen før du kjøper og aller helst forhøre deg med bilforhandler om hvilket sete de anbefaler til din bil. Ikke alle seter passer til alle barn og heller ikke til alle biler. Noe vi har sett flere eksempler på i tråder her inne. 

Anonymkode: 2f71f...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, du må prøve bilstolen i bilen før du kjøper og aller helst forhøre deg med bilforhandler om hvilket sete de anbefaler til din bil. Ikke alle seter passer til alle barn og heller ikke til alle biler. Noe vi har sett flere eksempler på i tråder her inne. 

Anonymkode: 2f71f...a5f

Veldig klar over det, skal selvfølgelig teste, men er vel lov å spørre om tips og råd for det? Er ganske mnd før vi trenger å kjøpe sete enda, så vil bare forhøre meg litt. Moro å titte litt.

Anonymkode: 20dc0...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse 1 bilstoler kan ikke bæres slik som babystolene. Når det er sagt er sitona ganske kort i ryggen. Har hørt mye bra om britax dualfix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til babystoler da? Skal ha Bugaboo vogn med feste til bilstol. Helst ikke så stor, da vi har Audi A3(riktignok Sportsback, men allikevel). 

Anonymkode: 20dc0...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cybex sirona har vi vært superfornøyd med og det har vært så fint at den spinner utover når mini skal inn og ut av bilen. Setet sitter forøvrig fast i bilen og kan ikke tas ut, men det er vel det som er vanligst for den klassen seter. Jeg ville anbefalt å ha et slikt babysete (0-13 kg) først. Det brukte vi til vi syntes babyen ble for tung å bære ut og inn av bilen i, pluss når han ville sitte mer opp... Tror det var rundt 9-10 mnd at vi byttet til Sirona. Nå har vi forøvrig babysetet Cybex Cloud Q til lillejenta vår. Det er et supert sete fra cybex til nyfødt. Eneste jeg vet om som kan legges i helt flat liggeposisjon når du har tatt det ut av bilen. Det er gull verdt når mini har sittet lenge i bil og du ikke vil vekke med å ta baby ut av setet. Vipps så har du ergonomisk riltig liggeposisjon 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på stol til en nyfødt baby? Da er ikke cybex sirona riktig gruppe.

cybex aton, besafe, maxi cosi, recaro og britax er hvertfall relativt trygge valg i forhold til første stol. Men lurt å prøve flere seter i bilen før dere kjøper uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybex Sirona er fra +15 kg, altså ikke nyfødt. :) Vi har Cybex Aton Q, anbefales! Ellers så kan du sjekke Forbrukerrådet sine barnebilstol tester. Cybex Aton Q og Maxi Cosi kom best ut mener jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Solstrålejenta, tittet litt på Cloud Q nå og den så veldig fin ut! Skal definitivt sjekke ut det neste gang vi er i nærheten av en butikk som har det setet inne :)

Dere andre, inne på Cybex sin side så står det at Sirona er fra 0-18 kg? http://cybex-online.com/no/carseats/sirona.html
, men fortsatt uaktuelt siden det ikke kan løftes ut.

Anonymkode: 20dc0...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen gode tips til babystoler da? Skal ha Bugaboo vogn med feste til bilstol. Helst ikke så stor, da vi har Audi A3(riktignok Sportsback, men allikevel). 

Anonymkode: 20dc0...4c3

Maxicosi isofix med cabriofix. Vi har bugaboo, og med adapter er det veldig enkelt og praktisk å ta ut setet, sette det på underdelen av vogna og gå på butikk/små ærend. 

Anonymkode: ca599...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke besafe izi go? Aner ikke om den passer med bugaboo, men generelt sett passer besafe til maxi cosi adaptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk sikkerhet, ikke hva som passer i bilen. 

Anonymkode: ca599...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk sikkerhet, ikke hva som passer i bilen. 

Anonymkode: ca599...5f2

Det blir jo ikke så veldig sikkert hvis setet ikke passer i bilen da. Hvis man må mixe og trixe for å få det på plass f.eks.  

Anonymkode: 82a39...8d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi cosi cabriofix/pebble og besafe izi plus er ihvertfall gode valg til babystol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maxicosi isofix med cabriofix. Vi har bugaboo, og med adapter er det veldig enkelt og praktisk å ta ut setet, sette det på underdelen av vogna og gå på butikk/små ærend. 

Anonymkode: ca599...5f2

Du mener vel Maxicosi Cabriofix med Easyfix (base).....

Anonymkode: 1535c...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel Maxicosi Cabriofix med Easyfix (base).....

Anonymkode: 1535c...035

Haha!  Jepp 😶 Lite søvn....

Anonymkode: ca599...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke så veldig sikkert hvis setet ikke passer i bilen da. Hvis man må mixe og trixe for å få det på plass f.eks.  

Anonymkode: 82a39...8d9

Nå mente jeg at en ikke skal se på hva som er minst. Selvsagt skal det passe i bilen. Men sikkerhet bør komme før praktisk størrelse.

Anonymkode: ca599...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maxicosi isofix med cabriofix. Vi har bugaboo, og med adapter er det veldig enkelt og praktisk å ta ut setet, sette det på underdelen av vogna og gå på butikk/små ærend. 

Anonymkode: ca599...5f2

Har tittet litt på Cabriofix også, den ser veldig grei ut. Blir småsvett av alle alternativene, spesielt i forhold til ISOfix-base på babystol og gruppe 1 stol etterpå. Men om jeg har forstått det riktig, så kan vi bruke familyfix-basen på Cabriofix og Pearl? Er så kjedelig å bruke flere tusen på en base som kun varer i 12 mnd for så å kjøpe ny etter det :P

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå mente jeg at en ikke skal se på hva som er minst. Selvsagt skal det passe i bilen. Men sikkerhet bør komme før praktisk størrelse.

Anonymkode: ca599...5f2

Altså, ganske unødvendig å nevne at jeg bør tenke på sikkerhet først. Selvfølgelig gjør jeg det, er jo ikke helt blåst heller. Men er da lov å tenke sikkerhet OG praktiskt? To tanker i hodet på en gang :O 

Anonymkode: 20dc0...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viste Godmorgen på tv2 nettopp i dag en ny test av barneseter. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tittet litt på Cabriofix også, den ser veldig grei ut. Blir småsvett av alle alternativene, spesielt i forhold til ISOfix-base på babystol og gruppe 1 stol etterpå. Men om jeg har forstått det riktig, så kan vi bruke familyfix-basen på Cabriofix og Pearl? Er så kjedelig å bruke flere tusen på en base som kun varer i 12 mnd for så å kjøpe ny etter det :P

 

Altså, ganske unødvendig å nevne at jeg bør tenke på sikkerhet først. Selvfølgelig gjør jeg det, er jo ikke helt blåst heller. Men er da lov å tenke sikkerhet OG praktiskt? To tanker i hodet på en gang :O 

Anonymkode: 20dc0...4c3

Er det nødvendig å hisse seg opp? 

Anonymkode: 2f71f...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...