Gå til innhold

Bruker kroppen av reservene når den går sulten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velger å la sulten pågå litt lenger, ikke bare sette meg og spise så fort jeg er sulten. Problemet er, dettføles verre og verre med alderen. Jg er 25. Da jeg var barn husker jeg at jeg var sulten men det behøvde ikke være noe problem. Nå blir jeg ukonsentrert, sur osv :( 

jeg er 179 og veier 58 kg. Saken er at jeg vil være litt undervektig. Jeg vil ha syltynne lår. Synes det er alt for mye fett på dem nå..

Anonymkode: 8c636...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen fortærer muskelmasse, inkludert hjertet om du sulter deg selv. Det er derfor anorektikere dør av hjertesvikt selv om de har klart å bli friske. Kroppen spiser opp organene dine når du ikke gir den mat, inkludert hjertet ditt. Er det noe som frister? Eller er syltynne lår verdt å drepe deg selv for?

Anonymkode: 15479...16d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen fortærer muskelmasse, inkludert hjertet om du sulter deg selv. Det er derfor anorektikere dør av hjertesvikt selv om de har klart å bli friske. Kroppen spiser opp organene dine når du ikke gir den mat, inkludert hjertet ditt. Er det noe som frister? Eller er syltynne lår verdt å drepe deg selv for?

Anonymkode: 15479...16d

Stemmer dette ???

Anonymkode: 79da4...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen fortærer muskelmasse, inkludert hjertet om du sulter deg selv. Det er derfor anorektikere dør av hjertesvikt selv om de har klart å bli friske. Kroppen spiser opp organene dine når du ikke gir den mat, inkludert hjertet ditt. Er det noe som frister? Eller er syltynne lår verdt å drepe deg selv for?

Anonymkode: 15479...16d

What *he said!!

Anonymkode: 69ced...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer dette ???

Anonymkode: 79da4...e97

Jepp, desverre. Kroppen må ha næring for å holde seg levende. Får den ikke næring utenifra så finner den næring innenifra. Overlevelse kalles det.

Anonymkode: 15479...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stort sett anorektikere som synes syltynne lår ser bra ut.

Sult har mye med vane å gjøre, man blir som regel sulten på de tidspunktene man pleier å spise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, desverre. Kroppen må ha næring for å holde seg levende. Får den ikke næring utenifra så finner den næring innenifra. Overlevelse kalles det.

Anonymkode: 15479...16d

Vel, altså, vi trenger ikke bedrive vranglære her heller. Jeg synes sannheten er like skremmende som det tullet du kommer med. Sannheten er at kroppen ikke kan leve uten det fettet du har rundt organene. Når du blir undervektig kan kroppen tære på dette fettet som er livsviktig. Det er veldig farlig. Hjertet er en muskel, men kroppen vil ikke tære på dette med det første. Anorektikere får ofte beinskjørhet dog, og det vil du ikke ha. Hjertesvikt kan du dog få, men ikke pga at kroppen tærer på musklene. Det er mer fordi du kan få hjerteinfarkt eller mest sannsynlig hjerterytmeforstyrrelser. Du dør av hjertesvikt etter en stund. 

Og så er det en del anorektikere som plutselig begynner å spise masse, og så kan de faktisk dø av det og. 

Det er masse du kan dø av eller bli svært syk av av å være undervektig. Gå til fastlegen din og få en henvisning til psykolog. 
 

Anonymkode: 93878...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, altså, vi trenger ikke bedrive vranglære her heller. Jeg synes sannheten er like skremmende som det tullet du kommer med. Sannheten er at kroppen ikke kan leve uten det fettet du har rundt organene. Når du blir undervektig kan kroppen tære på dette fettet som er livsviktig. Det er veldig farlig. Hjertet er en muskel, men kroppen vil ikke tære på dette med det første. Anorektikere får ofte beinskjørhet dog, og det vil du ikke ha. Hjertesvikt kan du dog få, men ikke pga at kroppen tærer på musklene. Det er mer fordi du kan få hjerteinfarkt eller mest sannsynlig hjerterytmeforstyrrelser. Du dør av hjertesvikt etter en stund. 

Og så er det en del anorektikere som plutselig begynner å spise masse, og så kan de faktisk dø av det og. 

Det er masse du kan dø av eller bli svært syk av av å være undervektig. Gå til fastlegen din og få en henvisning til psykolog. 
 

Anonymkode: 93878...77f

Nå bedriver du vranglære. Selvsagt tar kroppen fett og andre muskler som ikke er like livsviktige først. Men kroppen vil tilslutt tære på hjertet og andre organer for å overleve. Anorektikere dør ofte av hjertesvikt pga det. Hjertet blir ødelagt og klarer ikke pumpe som det skal.

Hvorfor vil du hemmeligholde det? 

Anonymkode: 15479...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå bedriver du vranglære. Selvsagt tar kroppen fett og andre muskler som ikke er like livsviktige først. Men kroppen vil tilslutt tære på hjertet og andre organer for å overleve. Anorektikere dør ofte av hjertesvikt pga det. Hjertet blir ødelagt og klarer ikke pumpe som det skal.

Hvorfor vil du hemmeligholde det? 

Anonymkode: 15479...16d

Hjertesvikt hos anorektikere er i de aller fleste tilfeller pga at de får hjertearytmier. Etter det er det pga reernæring. Ikke pga atrofi av myokard som du hevder. 

Anonymkode: 93878...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

 

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...