Gå til innhold

Tror dere banken kan gi meg lån i denne situasjonen?


Gjest Avocado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo høre med kommunen om startlån via Husbanken også. Kanskje større sjanse for at du får det. 

Anonymkode: d7c3e...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kommunen du bor i. Kan du ikke få fullt lån så bør du absolutt presse på og ikke gi deg på å få rente og avdragsfritt tilskudd i kombinasjon med så mye lån du kan få. Kommunale lån til bolig har lavere rente enn banklån. Det kan være en fordel at du søker banken om lån først og får avslag. ,en dette må du nesten vurdere selv. 

Anonymkode: 328ec...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an bl.a. an på størrelsen på lånet. Så det er det ingen her som kan si noe om.

Anonymkode: fff12...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du av utdannelse fra før av?
Jeg spør da det har kommet nye regler for overgangsstødnad. Dette gis jo ikke ubetinget lenger. Dersom du skal gå på skole så må jo denne være såkalt 'hensiktmessig'. Der utøver jo Nav skjønn, så det kan lett gå begge veier dersom du har noe som tilsvarer en fullgod utdannelse fra tidligere.

 

Ang lån, usikker. Først bør dere/du få en verditakst på boligen, også ta det deretter.

Anonymkode: 010be...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado

Takk til dere som har svart. Jeg trodde Husbanken bare ga ut lån til nye boliger, men kan undersøke. Takk for tips. 

Endret av Avocado
Ferdig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo høre med kommunen om startlån via Husbanken også. Kanskje større sjanse for at du får det. 

Anonymkode: d7c3e...bb1

Det skjer ikke. Hun kommer ikke til å få startslån. Dessuten er startslån på maks 600 000 

Anonymkode: fd49d...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...