Gå til innhold

Reisen mot Herr&Fru


Jolene

Anbefalte innlegg

Den 29.8.2016 at 20.14, Cershae skrev:

Ååå, så koselig:strix: Jeg vil også følge med!

Får vi se bilde av ringen? :blush:

Så koselig at du vil følge med på reisen videre! :velkommen:skal du være:laugh:

Ringen er litt annerledes enn hva en klassisk forlovelsesring er, så per nå vil jeg ikke legge ut bilde. Derimot så kan jeg fortelle at den er i hvitt gull, med diamanter og safirer. Jeg er råfornøyd, for den er så utrolig meg og vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Sheherasade skrev:

Digger ditt nye profilbilde! :laugh:

Haha, tusen takk! Følte det var passende med et sånt bilde; spesielt fordi jeg skal gifte meg og det snart er halloween:gresskar::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Venter, venter og venter!

Ringen til samboer har ennå ikke kommet, så vi kan ikke offentligjøre det ennå. Det er ikke det at jeg MÅ rope det ut til enhver som er i nærheten, men når man er lykkelig over noe, er det jo hyggelig å kunne dele det. Håper i hvertfall at den kommer til uka. Da har vi (jeg) ventet lenge nok :P Haha!

Ellers så går hverdagen som normalt egentlig. Vi snakker jo litt løst om bryllupet nå og da, men egentlig er mesteparten ferdig bestemt i grunn. Derfor blir det litt lettere når vi faktisk ikke trenger å holde det hemmelig lengre. Først DA kan planleggingen virkelig begynne føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Er en stund siden sist jeg skrev her inne! Siden sist har det ikke skjedd så mye, men litt har jo skjedd:

  • Vi fortalte foreldre som ble veldig glad på våre vegne.
  • Vi har funnet ut at vi skal ha med foreldre og søsken.
  • Jeg har mest sannsynlig funnet kjole, for jeg FIKK en original kjole fra 50-tallet!
  • Vi har booket tid og dato hos ambassaden.
  • Vi har laget en gruppe på FB for de inviterte (:fnise:)

Det gjenstår fortsatt en del da:

  • Booke flybilletter
  • Booke hotell
  • Booke bord på restauranten vi vil spise på (bryllupsmiddag)
  • Finne antrekk til forloveden
  • Gifteringer

Alt i alt føler jeg vi ligger ganske greit i rute :) Det er hyggelig. Egentlig så gleder jeg meg veldig til alt bare er ferdig og fikset, og vi kan sette oss på flyet. Det skal bli deilig! Samtidig er det også koselig å planlegge litt:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Følte det var på tide med en liten oppdatering i denne tråden. Per nå, har vi følgende på plass:

  • Invitasjoner
  • Forlovere
  • Fly+hotell
  • Har avtale med de som skal vie oss
  • Har sendt en forespørsel om å reservere et bord til bryllupsmiddagen
  • Har ordnet med ringer (venter bare på å få dem)
  • Har forespurt oss fri ifm bryllupet
  • Har funnet ut hva jeg skal kjøpe i morgengave til kjære

Så ja. Det gjenstår jo en hel del da:

  • Fikse kjole (har kjole, men den trengs å sys litt på)
  • Dress til mannfolket
  • Blomster
  • Få sendt avgårde papirer til prøvingsattest
  • Bestille transport til/fra
  • Få en endelig bekreftelse fra der vi vil spise middagen
  • Få sendt passnumre til vigselsstedet
  • Sko til han og meg.

Det ordner seg nok. Er glad jeg gjør det på denne måten, tror ikke jeg hade orket stresset med et større bryllup. Er stresset nok som det er! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Har begynt å telle ned dagene nå egentlig, til tross for at det ennå er en stund til selve bryllupsdagen. Var å hentet ringene våre her om dagen, og de er så fine! Valgte å bruke noen gamle ringer, og designe resten med en gullsmed. Kan nesten ikke vente med å begynne å bruke den! Derimot så må jeg jo vente, fordi vi ikke skal ta dem i bruk før på selve dagen.

Ellers, begynner det meste å falle på plass. Må fortsatt fikse litt på kjolen min, men det er ikke store greiene egentlig. Mannfolket derimot, han må få seg dress snart! Det stresser meg litt, men det ordner seg nok. Ellers så har vi følgende på plass:

  • Gifteringer
  • Kjole, sko og slør til meg
  • Reservasjon hos ambassade
  • Hotell
  • Fly
  • Reservasjon for middag
  • Blomster til brudebukett (må bare sette den sammen!)

Så ja, ting kommer seg. Det er heldigvis en liten stund igjen, og heldigvis tid til å få de siste detaljene på plass.

Jeg følger en brullupsgruppe på facebook (og med fare for krasse kommentarer!), må jeg si at jeg finner den utrolig morsom. Så utrolig mange rare ting folk er opptatt av! For å liste opp noen få ting:

  • Gjestegaver
  • Candybar
  • Navneskilt
  • Overfokus på innbydelser
  • Do-kurver
  • Kriser over bordplassering
  • Kriser over fargeforskjeller på kjoler og mannens skjorte
  • etc, etc.

Jeg skjønner ikke at folk verken har tid eller ork til å bry seg om bagateller. Samtidig er jeg veldig glad for vårt valg av bryllup. For å henge meg opp i sånne småting hadde jeg rett og slett ikke hatt tid til. Timeplanen min er full nok som den er, om jeg ikke skal fylle den opp enda mer med slike ting.

Jaja, folk får gjøre som de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 3.7.2017 den 3.53, navier skrev:

Do-kurver? :ler: Hva er det a?

Kurver med ting og tang oppi som man tenker at gjestene trenger. Feks er inneholde lusespenner, strømpebukse, munnspray, plaster etc. Jeg skjønner ikke at noen gidder egentlig. Så mye tull og tøys!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå vært gift i litt over 1 uke:rodmer: Føles veldig rart å være gift, men i dag kom vigselsattesten til oss i posten. Det føles rart at han nå er ektemannen min, ikke bare kjæresten min liksom. Bryllupet var intimt, koselig og helt fantastisk. Den beste dagen i mitt liv uten tvil:rodmer: Vi var litt uheldige med været, for det regnet, men var opphold under bryllupet og når vi var utendørs. Generelt en perfekt dag på alle måter!:rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Gratulerer med ekteskapet og med et vellykket bryllup. 

Tusen takk for det:klem:. Føler jeg ikke har landet helt ennå egentlig:rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...