Gå til innhold

Reisen mot Herr&Fru


Jolene

Anbefalte innlegg

Kort om oss:
Vi er et par i slutten av 20-årene, begynnelsen av 30-årene. Vi har vært sammen i over 6 år, bodd sammen i rundt 3 år. Han har fast og stabil jobb, jeg har en jobb, men ønsker en fast stilling. Vi har forlovet oss nå nylig:rodmer: Derfor tenkte jeg at det kunne være fint å ha et sted å samle tanker, ideer og alt annet som måtte røre seg når man planlegger bryllup:overrasket:!

Vi har begynt planleggingen sånn smått, men det er jo fortsatt en del detaljer som må på plass. Det vi har kommet frem til så langt, er:

  • Vi skal ikke gifte oss i kirken
  • Vi vil gifte oss i utlandet
  • Vi kommer mest sannsynlig å gifte oss i en storby vi har en historie til
  • Bryllupet kan finne sted alt fra like over jul til sommeren en gang (må finne en dato :P)
  • Vi har kjøpt forlovelsesringer

Det vi må gjøre er:

  • Finne en dato.
  • Kjøpe gifteringer.
  • Finne ut om det bare skal være oss to, eller flere.
  • Finne antrekk til han og meg.
  • Booke alt som bookes skal.

Det gjenstår med andre ord litt ting å gjøre. Det jeg i hvertfall vet, er at jeg har veldig lyst på en 50-talls kjole som brudekjole. Gjerne en kjole som kan brukes igjen, ergo ikke en klassisk brudekjole :P

9c96738b14e1dc87aa61fa35ad9c0fee.jpg

Jeg tror dette blir en spennende reise vi nå skal legge ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; GRATULERER! :hoppe:

Her vil jeg gjerne følge med :) Så spennende med utenlandsbryllup, og den kjolen du har bilde av der var jo bare kjempefin!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, elvital skrev:

Først og fremst; GRATULERER! :hoppe:

Her vil jeg gjerne følge med :) Så spennende med utenlandsbryllup, og den kjolen du har bilde av der var jo bare kjempefin!

 

Tusen takk! og :velkommen:

Jeg tror det kan bli spennende! Vi ønsker oss ikke et tradisjonelt bryllup, så å reise utenlands passer oss perfekt. Elsker sånne kjoler, de gjør så utrolig mye ut av seg, og har mange spennende detaljer. Spørsmålet er om jeg klarer å finne noe i den stilen. Er ikke helt sikker på om jeg tør å handle på nettet, men skal oppdatere rundt det når det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket litt om når vi ønsker å gifte oss, har vi egentlig kommet frem til neste sommer. Det tror jeg blir riktig så bra! Da er det fortsatt ikke helt sommer alle steder i Europa, men det er likevel fint. Det er også litt greit å ha tid til å planlegge litt, i hvertfall med tanke på papirer som må sendes inn, høre med ambassaden, ordne hotell +++

For øyeblikket, er det ingen som vet at vi har forlovet oss. Vi vil vente til vi får ringer, deretter fortelle. Litt sånn for å gjøre det litt mer moro på en måte. Det jeg er mest spent på, er hvordan foreldrene mine kommer til å reagere. For det er jo noe nytt å oppleve for oss alle sammen. Selv synes jeg det er veldig rart at mannfolket nå er min forlovede. Det har jeg ikke helt greid å venne meg til. Det blir så fint og rart på samme tid. Det å da snakke om når vi gifter oss, er jo helt nytt! Nettopp derfor er det fint å kunne "skrive av seg" litt tanker og, for ellers tror jeg at jeg hadde greid å røpe meg for lenge siden. Helst har jeg jo lyst til å bare rope det ut, men ser jo at det er bedre å vente. Tross alt, så er det veldig hyggelig at det er en hemmelighet mellom oss akkurat nå.

Sånn ellers, så synes jeg også en sånn her stil hadde vært tøft å ha som antrekk:

f27b54687ad1dc1a288c702d10e2e100.jpg

Jeg aner ikke om jeg skal ha hvit kjole engang, men det er jo litt moro å se hva som er mulig. Det er jo så mye fint, som kan styles på så mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med planlegging, can't wait til det er min(vel, vår...:fnise:) tur :) Vi har vært sammen i 3 år straks, og jeg "venter og venter" haha. Neida, men jeg håper han frir snart, selvom jeg ikke tror det skjer helt med en gang. Vi snakker om "når" vi gifter oss osv, så det ligger jo i kortene ;) (og ja, det er hans oppgave å fri, og det vet han også veldig godt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elvital skrev:

Så spennende med planlegging, can't wait til det er min(vel, vår...:fnise:) tur :) Vi har vært sammen i 3 år straks, og jeg "venter og venter" haha. Neida, men jeg håper han frir snart, selvom jeg ikke tror det skjer helt med en gang. Vi snakker om "når" vi gifter oss osv, så det ligger jo i kortene ;) (og ja, det er hans oppgave å fri, og det vet han også veldig godt). 

Det skjønner jeg veldig godt! For vår del, har vi vært sammen i over 6 år før vi ble forlovet :P Da snakket vi også om "når" det skjer osv. Her mente mannfolket at det var hans oppgave å fri, så da ble det sånn :)

Det er litt merkelig å drive med planlegging. Er jo ikke mer enn i startfasen, og det er en stund til vi skal gifte oss, men likevel. Greit å ha et utløp for tanker, fordi det er ingen som vet om det ennå. Vi vil gjerne ha ringene våre før vi forteller alle andre rundt oss:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooog der hadde jeg ring! Wow, dette føles så innmari rart! Vi hentet min ring i dag, hans var klar om noen uker. Det føles rett og slett merkelig å sitte her med en ring på fingeren, men det føles også helt rett. Har helt sommerfugler i magen om dagen, og det føles som om jeg er nyforelsket i mannfolket igjen:rodmer:. Det var så koselig å se hvordan min kjære strålte opp når jeg tok på ringen for første gang, han så helt bergtatt ut.

Sånn ellers, så titter jeg litt rundt på nett etter inspirasjon. For den type kjole jeg vil ha, tror jeg blir vanskelig å få tak i. Jeg vil veldig gjerne ha noe som er inspirert av 50-tallet, eller er orginalt fra 50-tallet. Da er det greit å titte litt rundt allerede nå. Heldigvis har vi jo god tid, men samtidig synes jeg det er så moro å se etter sånt på ordentlig. For nå har jeg jo faktisk en grunn til å se etter sånt. Det har jeg aldri hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelse! Har fulgt med litt i tråden om vi som venter på frieri (tror ikke jeg har skrevet noe særlig selv), kjekt at det endelig ble din tur!

Er i veldig lik situasjon selv, har ventet i flere år og endelig, for noen uker siden, så fridde samboeren:). Vi holdt det også hemmelig til vi fikk ringene, så vi har nettopp annonsert det nå. Kjenner meg veldig igjen i hvor uvant det er å gå med ringen, legger hele tiden merke til den når jeg holder på med ting (som nå når jeg skriver på tastaturet), og det er en god følelse! :)

Spennende med utenlandsbryllup da! Kunne egentlig jeg også tenkt meg, men samboer vil ha det her hjemme og det er helt greit det også:). Er ikke kommet så langt i planleggingen som dere, bare begynt litt smått. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionnuala skrev:

Gratulerer så mye med forlovelse! Har fulgt med litt i tråden om vi som venter på frieri (tror ikke jeg har skrevet noe særlig selv), kjekt at det endelig ble din tur!

Er i veldig lik situasjon selv, har ventet i flere år og endelig, for noen uker siden, så fridde samboeren:). Vi holdt det også hemmelig til vi fikk ringene, så vi har nettopp annonsert det nå. Kjenner meg veldig igjen i hvor uvant det er å gå med ringen, legger hele tiden merke til den når jeg holder på med ting (som nå når jeg skriver på tastaturet), og det er en god følelse! :)

Spennende med utenlandsbryllup da! Kunne egentlig jeg også tenkt meg, men samboer vil ha det her hjemme og det er helt greit det også:). Er ikke kommet så langt i planleggingen som dere, bare begynt litt smått. 

Tusen takk, og gratulerer til dere også!

Det føles rart når det først skjer, men også veldig hyggelig. Det er litt som om vi ser hverandre på en annen måte, fordi nå føles det som om vi er noe mer enn kjærester og samboere. Rett og slett en ny følelse! Jeg gleder meg til å fortsette å bære denne ringen, den vil dessuten passe godt med en giftering utenpå.

Verken jeg eller samboer (forlovede?!:overrasket:) har hatt noe ønske om å gifte oss i kirken, og human etisk forbund føles ikke rett for oss. Vi var innom tanken på rådhuset, men følte heller ikke at det ble rett. Dermed falt valget på å gifte oss i en storby vi har en historie til. Dette er noe vi har snakket om i flere år, men da med setningen "når vi en gang gifter oss". Derfor er en del "planlagt" kan du si :P Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere kjenner noen dommere/dommerfullmektiger kan dere be om at dere kommer til et annet sted og utfører borgelig vielse. Det gjorde vi, og med rammen utendørs i solskinnet ble det helt perfekt. Lykke til, uansett hva dere velger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sheherasade skrev:

Om dere kjenner noen dommere/dommerfullmektiger kan dere be om at dere kommer til et annet sted og utfører borgelig vielse. Det gjorde vi, og med rammen utendørs i solskinnet ble det helt perfekt. Lykke til, uansett hva dere velger! :)

Det hørtes helt vidunderlig ut, rett og slett. Sånne øyeblikk er rett og slett magiske. For vår del, har vi snakket en del om å dra til en ambassade, så tror vi egentlig lander på det. For det er en storby vi har reist en del til, som vi føler oss "hjemme" i, dermed passer det helt perfekt. Derimot så aner jeg ikke hvor jeg skal finne kjole+++. Såeh, det er greit å starte tidlig i grunn. Vi har snakket om lenge "når vi gifter oss" så derfor er det en del som allerede er på plass, men alt av tips og råd er selvsagt kjærkomment :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jolene skrev:

Det hørtes helt vidunderlig ut, rett og slett. Sånne øyeblikk er rett og slett magiske. For vår del, har vi snakket en del om å dra til en ambassade, så tror vi egentlig lander på det. For det er en storby vi har reist en del til, som vi føler oss "hjemme" i, dermed passer det helt perfekt. Derimot så aner jeg ikke hvor jeg skal finne kjole+++. Såeh, det er greit å starte tidlig i grunn. Vi har snakket om lenge "når vi gifter oss" så derfor er det en del som allerede er på plass, men alt av tips og råd er selvsagt kjærkomment :)

Du kjenner den sikkert, men denne har virkelig vært gull verdt, selv om ikke alt var like aktuelt: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sheherasade skrev:

Du kjenner den sikkert, men denne har virkelig vært gull verdt, selv om ikke alt var like aktuelt: 

 

Takk for link har lest en del i den, men takk for at du minner meg på den! Kan være greit å lese litt igjen kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jolene skrev:

Takk for link har lest en del i den, men takk for at du minner meg på den! Kan være greit å lese litt igjen kjenner jeg!

Og ellers har de fleste bryllupsblader en tidslinje med ting man bør huske på 1 år (!) i forveien, 6 måneder i forveien, til dagen i forveien. Og så tilpasser man selv etter hvordan ens eget bryllup skal være. Men mange nyttige tips på veien er det jo likevel.

Gleder meg på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sheherasade skrev:

Og ellers har de fleste bryllupsblader en tidslinje med ting man bør huske på 1 år (!) i forveien, 6 måneder i forveien, til dagen i forveien. Og så tilpasser man selv etter hvordan ens eget bryllup skal være. Men mange nyttige tips på veien er det jo likevel.

Gleder meg på dine vegne!

Oh! Har du noen spesielle blader du anbefaler? Ser at jeg har mye å glede meg til fremover. I morgen skal vi fortelle mine foreldre, har helt sommerfugler i magen:rodmer:

Så hyggelig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jolene skrev:

Oh! Har du noen spesielle blader du anbefaler? Ser at jeg har mye å glede meg til fremover. I morgen skal vi fortelle mine foreldre, har helt sommerfugler i magen:rodmer:

Så hyggelig å høre!

Jeg var fornøyd med Bryllupsmagasinet. Jeg kjøpte to andre etterpå også, men det ble mye av det samme i alle, syntes jeg. Men det kan nok være ganske greit å sjekke ut flere for å se ulike kjoletyper... eller hadde du allerede bestemt deg for kjole? Jeg fant min på Finn, faktisk, fordi jeg ville ha en litt spesiell en. Og fant drømmekjolen der, som bare var brukt en gang, og som satt helt perfekt, til mye lavere pris enn en ny. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sheherasade skrev:

Jeg var fornøyd med Bryllupsmagasinet. Jeg kjøpte to andre etterpå også, men det ble mye av det samme i alle, syntes jeg. Men det kan nok være ganske greit å sjekke ut flere for å se ulike kjoletyper... eller hadde du allerede bestemt deg for kjole? Jeg fant min på Finn, faktisk, fordi jeg ville ha en litt spesiell en. Og fant drømmekjolen der, som bare var brukt en gang, og som satt helt perfekt, til mye lavere pris enn en ny. Kjempefornøyd!

Spennende, tror jeg skal sjekke ut det. Om ikke annet for å få litt inspirasjon. Jeg vet ikke helt hva slags kjole jeg vil ha, men tror ikke det blir en klassisk brudekjole. Hadde likt det godt om det var en 50-talls inspirert kjole, men den behøver ikke å være hvit egentlig.

Noe sånt hadde også vært stilig!

95ab6bfc9ba1b1432df7ae38804bb5f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28 Aug 2016 at 12.56, Jolene skrev:

Spennende, tror jeg skal sjekke ut det. Om ikke annet for å få litt inspirasjon. Jeg vet ikke helt hva slags kjole jeg vil ha, men tror ikke det blir en klassisk brudekjole. Hadde likt det godt om det var en 50-talls inspirert kjole, men den behøver ikke å være hvit egentlig.

Noe sånt hadde også vært stilig!

95ab6bfc9ba1b1432df7ae38804bb5f6.jpg

50-tallsstil er jo så utrolig glamorøst! Blir sikkert bra! Får bare håpe du finner en kjole som oppfyller kravene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sheherasade skrev:

50-tallsstil er jo så utrolig glamorøst! Blir sikkert bra! Får bare håpe du finner en kjole som oppfyller kravene!

Hihi, ja jeg håper jeg finner noe. Ellers må jeg sy om på en kjole i så fall! Har gjort det før, men det krever mye jobb. Altså ikke at jeg skal sy en hel kjole, men sy om en jeg eventuelt finner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...