Gå til innhold

Menn som gamer/spiller


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

2 timer siden, The Phantom skrev:

Jeg vil minne deg på dette sitatet av C.S Lewis igjen som jeg har gjort tidligere i denne tråden.

When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

 

Ekte voksen er du ikke før du slutter å være redd for å være barnslig. Så lenge du er det blir du aldri voksen.

Skjønner ikke. Den var litt dyp for meg. 

Anonymkode: 112f9...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke gaming tilhører voksenlivet, da man som regel har kun en time eller to med egentig etter legging av barna, og da skal man forberede seg til dagen etter, samt slappe av SAMMEN eller noe. Setter da mannen seg til å game, i en alder over tretti, mister jeg litt respekten for han. I tillegg er det avhengighetsskapende og ka gjøre en mer virkelighetsfjern og ikke minst sløv. Nei takk! Voks opp.

Anonymkode: 3e98b...931

Hva med de som ikke har/vil ha barn da? :) Man kan være voksen uten barn også, vet du.

Anonymkode: 6a4ab...b6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Phantom
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke har/vil ha barn da? :) Man kan være voksen uten barn også, vet du.

Anonymkode: 6a4ab...b6f

Nei vet du ikke at du bare er voksen om du er gift og har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sammen med en av disse som ikke kan være litt barnslige i blandt, må da være gørr kjedelige å være sammen med,  så egentlig er det vel bare bra at de ikke vil være sammen med oss. Og det går faktisk helt fint å være en ansvarlig voksen med alt det innebærer, og i tillegg være barnslig:)

Anonymkode: a968a...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke gaming tilhører voksenlivet, da man som regel har kun en time eller to med egentig etter legging av barna, og da skal man forberede seg til dagen etter, samt slappe av SAMMEN eller noe. Setter da mannen seg til å game, i en alder over tretti, mister jeg litt respekten for han. I tillegg er det avhengighetsskapende og ka gjøre en mer virkelighetsfjern og ikke minst sløv. Nei takk! Voks opp.

Anonymkode: 3e98b...931

Så voksne skal bare sitte og glo i veggen og ikke gjøre en dritt? Ja, bortsett fra husarbeid og slikt da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Phantom
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det går faktisk helt fint å være en ansvarlig voksen med alt det innebærer, og i tillegg være barnslig:)

Anonymkode: a968a...c54

Dette er noe en god del ser ut til å ikke være klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27.8.2016 at 17.46, jabx skrev:

TS spurte hvorfor det er det. Hva med et skikkelig svar?

Oi beklager !:Roll:
Jeg har ikke noe skikkelig svar på hvorfor. Det er rett og slett bare ikke noe som "tenner" meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hardcore gamer i ca 7 år, fra 2000.. i 5 av årene spilte jeg mmorpg, 3 av de spilte jeg på amerikansk tid ;) jeg gikk å la meg 6 om morningen, og stod opp 16. Var kun vekke fra pc'en for å lage mat, gå på do, eller handle (om ikke typen handlet på vei hjem fra jobb, før han også satte seg på pc'en). 

Nå er jeg uføre (Ikke pågrunn av latskap eller gaming, men pågrunn av noe som skjedde 4 år før jeg ble gamer), og er mer en casual gamer, frem til jeg får meg skikkelig gaming pc igjen ;)
Jeg har forresten gått opp 15kg, etter at jeg sluttet å game, og ble mer aktiv ute 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke har/vil ha barn da? :) Man kan være voksen uten barn også, vet du.

Anonymkode: 6a4ab...b6f

Så klart. Men gaming har veldig lite inni forhold å gjøre da.

Anonymkode: 3e98b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart. Men gaming har veldig lite inni forhold å gjøre da.

Anonymkode: 3e98b...931

Heldigvis ikke for alle! :D Her gamer vi sammen, både konsoll og brettspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 17.54, KittenOfDoom skrev:

Heisann, KG! :)

Etter å ha lest en del krass kritikk av menn som gamer på fritiden i en annen tråd tidligere i dag, så lurer jeg på hva som er greia med at gaming er en så lite "attraktiv" hobby for en mann? 

Er det tidsbruk? De fleste aktiviteter tar opp noe tid, som å se en favorittserie på TV, spille golf, tennis, gym... Er det fantasy type spill som World of Warcraft det menes, siden dette er mer "nerdete" enn fotballspill eller skytespill? Og hvorfor er dette så galt?

Jeg har selv en samboer som gamer, og har gamet en del i perioder selv. Har også mange venner som gamer en del. Ingen av disse er overvektige med dårlig hygene og null sosiale antenner, men heller smarte, interessante og veldig hyggelige mennesker. 

 

Så det jeg egentlig prøver å spørre om, av ren personlig interesse, er: hva er det med gaming som er så uatraktivt? :klo:

 

PS:  Skjønner at jeg burde presisert dette tidligere, men jeg sikter altså til gaming som en hobby- ikke som avhengighet.

Jeg vil tro det er hvor mye tid det blir brukt på det :-) Jeg er ei jente og spiller selv, sitter mye forran pcen som uføre - så jeg kunne aldri hatt en partner som ikke spilte selv, da jeg skjønner det ville blitt et problem for ham mtp tidsbruken min på det og at det er en såppass stor interesse. Det virker sikkert litt barnslig om man ikke er en del av det selv. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kattepusen skrev:

Heldigvis ikke for alle! :D Her gamer vi sammen, både konsoll og brettspill ;)

Samme! Meg og typen spiller csgo, WoW osv sammen og det er utrolig morsomt & fint :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.8.2016 at 11.40, jabx skrev:

Så voksne skal bare sitte og glo i veggen og ikke gjøre en dritt? Ja, bortsett fra husarbeid og slikt da.

Man kan trene, gå turer i skog og fjell. Svømme, sykle, reise, treffe familie og venner. Lage god mat.

Anonymkode: 892a8...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.8.2016 at 2.22, Worcy skrev:

Samme! Meg og typen spiller csgo, WoW osv sammen og det er utrolig morsomt & fint :-)

Woho! Gøy med ny release i dag (eller nå er det i går da). :) 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan trene, gå turer i skog og fjell. Svømme, sykle, reise, treffe familie og venner. Lage god mat.

Anonymkode: 892a8...a14

Jeg liker ikke å trene sammen med andre. Er kresen på mat (jeg og kjæresten er på ulik diett siden han ønsker å holde en høy vekt/har høyt kaloriinntak) mens jeg forsøker å gå ned i vekt, så vi lager ikke mat sammen. Vi treffer venner og familie ganske mye, men foretrekker alenetid fremfor å henge sammen med andre hele tiden hver dag.

I stedet for å se på TV, spiller vi. :)

Anonymkode: 6a4ab...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.8.2016 at 21.32, AnonymBruker skrev:

Voksenliv og familielivet krever såpass mye at det hverken er tid eller rom for gaming.

Anonymkode: 3e98b...931

Det her høres kanskje ironisk ut, men jeg mener dette oppriktig, som gift barnløs voksen med hund og i full jobb med hobbier og venner på siden i tillegg til spillingen: Tar virkelig barn så mye tid at man ikke har mulighet til en egen hobby 0-2 timer om dagen? Altså, dere med barn her, går absolutt all fritid med på å se på barna leke i tillegg til husarbeid, matlaging osv? Så man kan når man har familie aldri se en fotballkamp eller TV-serie, dere leser aldri bøker, trener ikke, ingen hobbier, aldri cafè-besøk med venninner osv? Evnt bare par ganger i måneden maks? Isåfall skal nok jeg forbli barnløs ut livet, for absolutt 0 fritid virker tungt :) Mer enn par timer om dagens (og med mulighet til å minke/droppe det om det trengs) forstår jeg at er uaktuellt, men det gjelder jo alle hobbyer antar jeg, og er ikke noe spesielt for gaming. Altså, jeg forstår at hardcore gamere som raider til faste tider i timesvis av gangen og ikke vil forstyrres blir for mye, men slik jeg forsto handler denne tråden om folk som har spilling som en vanlig hobby :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Snowbrigade skrev:

Det her høres kanskje ironisk ut, men jeg mener dette oppriktig, som gift barnløs voksen med hund og i full jobb med hobbier og venner på siden i tillegg til spillingen: Tar virkelig barn så mye tid at man ikke har mulighet til en egen hobby 0-2 timer om dagen? Altså, dere med barn her, går absolutt all fritid med på å se på barna leke i tillegg til husarbeid, matlaging osv? Så man kan når man har familie aldri se en fotballkamp eller TV-serie, dere leser aldri bøker, trener ikke, ingen hobbier, aldri cafè-besøk med venninner osv? Evnt bare par ganger i måneden maks? Isåfall skal nok jeg forbli barnløs ut livet, for absolutt 0 fritid virker tungt :) Mer enn par timer om dagens (og med mulighet til å minke/droppe det om det trengs) forstår jeg at er uaktuellt, men det gjelder jo alle hobbyer antar jeg, og er ikke noe spesielt for gaming. Altså, jeg forstår at hardcore gamere som raider til faste tider i timesvis av gangen og ikke vil forstyrres blir for mye, men slik jeg forsto handler denne tråden om folk som har spilling som en vanlig hobby :) 

Av og til tar barna all tid og energi ja. 

Når ungene er lagt, gjøres husarbeid, forberedelser til dagen etter, kanskje en halvtime med TV før man er så utslitt at man må sove. Sånn er hverdagen. Aldri om jeg hadde orka å hatt en mann som satte seg til å game istedenfor å bidra med ungene og husarbeidet. Forvokste tenåringer som har misforstått en hel del.

Anonymkode: 3e98b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til tar barna all tid og energi ja. 

Når ungene er lagt, gjøres husarbeid, forberedelser til dagen etter, kanskje en halvtime med TV før man er så utslitt at man må sove. Sånn er hverdagen. Aldri om jeg hadde orka å hatt en mann som satte seg til å game istedenfor å bidra med ungene og husarbeidet. Forvokste tenåringer som har misforstått en hel del.

Anonymkode: 3e98b...931

Synes du det er en forskjell dersom han heller setter seg ned og ser en film etter barna er lagt? Eller om han ser en fotballkamp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å ha det som hobby, men når spillet på pc el mobilen blir din hverdag, da er det gått for langt. Det første han gjorde var å sjekke krigen på mobilen om morgenen. Hele fuckings dag, kveld og natt nærmest gikk til dette spillet. Siden vi hadde litt dårlig (han tok alt jeg sa som kritikk og ble sutrete) komunikasjon i forholdet, så ble det min feil at han valgte å spille dette. Jeg sa i fra, men ble avvist og ignorert. Fint at det er over nå. Skjønner ikke hvorfor jeg orket å godta dette så lenge. Jeg prøver alt jeg kan å si til min sønn at han ikke må velge pc spill over ei dame i framtiden. Håper det går inn :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/23/2016 at 18.13, AnonymBruker skrev:

Gaming er gjerne en måte å være sosial med venner i en travel hverdag, har ikke noe imot det så lenge det ikke stjeler tid fra andre viktige ting.

Anonymkode: 61901...51e

Kanskje game litt mindre, så blir ikke hverdagen så travel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...