Gå til innhold

Menn som gamer/spiller


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

Spørs vel hvordan man definerer gamere. Tror neppe man regnes som en gamer om man spiller i snitt en 4-5 timer i uka. 

Jeg tenker på en gamer som en som spiller opptil flere timer hver dag, og som scorer høyt på Game Addiction Scale. For denne gruppen viser all forskning at spillingen tar så mye tid at det er skadelig. En tommelfingerregel i så måte er om du endrer søvnmønsteret og døgnrytmen for å få tid til å spille, så er man i den gruppen hvor dette går ut over andre deler av livet. Her må folk gjerne påstå at de er unntaket, og det kan jo stemme, men all forskning viser at de som spiller så mye at de scorer høyt på Game Addiction skalaen tar skade av gamingen. Så i den grad gaming er usunt har det å gjøre med hvor mye tid man bruker på det. Og der ligger vel kanskje problemet? Gamere bruker mer tid på sin hobby enn andre på sin hobby. 

Anonymkode: 25450...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, momo skrev:

Synes ikke det er noe galt med gaming, da det er på hobbynivå. Nå spiller jeg kun pokemon og selv, ellers er jeg glad i brettspill. Og det er jo noe sosialt.

Tror ikke det kvalifiserer til å være en gamer :)

Anonymkode: 25450...a40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd i et forhold at i starten var det greit, vi spilt en del sammen, men så gikk jeg lei, det var aldri noe annet. Og han spilte like mye forde. Og slik er det enda. Jeg holder alt i hus ryddig, vasker osv. (er hjemmeværende) Han jobber og når han kommer hjem er det rett på spilling og slik er det frem til han legger seg.. Det er slitsomt. Det er også lite sexy. Det har blitt mindre sex av dette. Fordi vi prater ikke sammen. Har også pratet med han om det, svaret jeg får er at det er noe jeg ikke kan nekte han, så ble han sur for at jeg sa at det var grunnen til at det var mindre sex. Noe har fremdeles ikke skjedd.. Så tydligvis bryr han seg ikke.. 

Anonymkode: c1a2f...e53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. august 2016 at 18.18, Edain skrev:

Har ennå til gode å møte noen som klarer å game i moderate mengder, og ikke la det gå utover det virkelig liv og plikter. 

Det har du selvsagt allerede gjort. Når det gjelder de som ikke har det som en altoppslukende interesse, som det faktisk er flust av, vil det ikke være gjennomskinnelig at de spiller dataspill. Eller klarer du også å se at noen driver med sjakk? Eller padling? Eller taekwondo? Det er fullt mulig å spille i moderate mengder, så her regner jeg med at det er mye forhåndsdømming inne i bildet. 

Anonymkode: 18655...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med en gamer, som ja, ikke var avhengig, kunne finne på andre ting men etterhvert tok det overhånd.

Det verste er at det går ikke an å avbryte, kunne holde en samtale når samboer er i en helt annen verden. Man har ingen innflytelse på når han er ferdig og spille, og det er mye kjekkere å kunne spille sammen og ikke føle seg så utelatt. Man føler seg rett og slett utestengt. Det høres kanskje sytete ut, men tror mange er enig med meg.

Og det verste er faktisk lydene, klikkingen, den idiotiske samtalen med "venner" over mikrofon, og når de skriker når de "taper". Da tenker jeg "for en taper". Holdt ut i 1 år. Nå er jeg sammen med en mann som kun spiller når jeg er på jobb eller andre steder, det er helt fantastisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren gamer. For oss begge er det egentlig en hobby eller tidsfordriv når vi ikke har noe annet å Gjøre. Det vil si jobb, familie, trening, sosial tid med venner, husarbeid, finne på ting sammen osv kommer foran det. Vi spiser også alltid middag sammen om vi kan det. Men de dagene jeg ikke trener og ikke har andre avtaler så går det enten i tv eller film eller gaming. For meg er det en måte å slappe av på. Jeg ser egentlig ikke noe problem med at verken gutter eller jenter er gamere så lenge det ikke går utover andre.. eller viktigste ting som feks jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette kommer jo litt an på hvor man har hverandre. Sier absolutt ikke at det ene er bedre enn det andre. Mannen min og jeg er gamere begge to, og vi bruker mye tid på spill. Nå er jo ikke dette opp til meg, men om det hadde vært det så hadde jeg funnet meg en partner med liknende interesser.  😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er turnoff fordi det er barnslig. I tillegg tar gaming mye tid. Ungdommene her i huset gamer, heldigvis ikke mannen. Hadde synes det var usexy om mannen min lekte med Pokémons eller skateboard og ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Jeg synes det er turnoff fordi det er barnslig. I tillegg tar gaming mye tid. Ungdommene her i huset gamer, heldigvis ikke mannen. Hadde synes det var usexy om mannen min lekte med Pokémons eller skateboard og ... 

Nå gamer jeg ikke bryr jeg ikke om det. Men jeg synes det er langt mer barnslig å kalle folk som gamer for barnslige.

Det at du ikke liker noe gjør det ikke barnslig. Og det merkes jo også at svært mange ignorerer det faktum at de fleste gamere er voksne folk og at det minst er like mange kvinner som menn som gamer. 

Så lenge det ikke går utover viktigere ting så ser jeg virkelig ikke noe galt i at folk gamer.

Men jeg kan ikke annet enn å lure på hvorfor man reagerer mer på at menn gamer enn at kvinner gjør det. Siden som sagt kvinner gamer minst like mye som det menn gjør.

Og hva så om det hadde vært barnslig det er ingenting galt i å være barnslig av og til. 

Jeg vil minne deg på dette sitatet av C.S Lewis

When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”


 

Endret av Elijah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Elijah skrev:

Nå gamer jeg ikke bryr jeg ikke om det. Men jeg synes det er langt mer barnslig å kalle folk som gamer for barnslige.

Det at du ikke liker noe gjør det ikke barnslig. Og det merkes jo også at svært mange ignorerer det faktum at de fleste gamere er voksne folk og at det minst er like mange kvinner som menn som gamer. 

Så lenge det ikke går utover viktigere ting så ser jeg virkelig ikke noe galt i at folk gamer.

Men jeg kan ikke annet enn å lure på hvorfor man reagerer mer på at menn gamer enn at kvinner gjør det. Siden som sagt kvinner gamer minst like mye som det menn gjør.

Og hva så om det hadde vært barnslig det er ingenting galt i å være barnslig av og til. 

Jeg vil minne deg på dette sitatet av C.S Lewis

When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”


 

Fikk ikke til å sende PM, men synes svaret ditt fortjener en medalje. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Luxor skrev:

Fikk ikke til å sende PM, men synes svaret ditt fortjener en medalje. 😊

Nei det går ikke an og sende PM til meg jeg har gjort det slik at det ikke går an å sende PM til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Jeg synes det er turnoff fordi det er barnslig. I tillegg tar gaming mye tid. Ungdommene her i huset gamer, heldigvis ikke mannen. Hadde synes det var usexy om mannen min lekte med Pokémons eller skateboard og ... 

Kan du forklare hvorfor det er mer barnslig å spille et skrekkspill enn og se en skrekkfilm? Eller spille et fotballspill fremfor å se på en fotballfilm? Hva er mer barnslig med å spille et fantasy eventyrspill ala lord of the rings online fremfor å lese tolkien? 

Den eneste forskjellen er jo at den ene underholdningsformen er mer interaktiv enn den andre men det er jo ingen som sier at voksenfilmer er barnslige.

Jeg begriper liksom ikke logikken bak å hevde at en underholdningsform er mer barnslig enn f.eks å bli underholdt av en eventyrhistorie i en bok eller en netflix serie.

Gaming trenger ikke ta så mye tid. Jeg spiller 5-10 timer i uken. Det er da ikke allverden. I snitt er det 1 time per dag og jeg spiller bare spill som er lagd for voksne (taktiske strategi spill som er et par mer hakk avanserte enn sjakk). 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elijah skrev:

Nei det går ikke an og sende PM til meg jeg har gjort det slik at det ikke går an å sende PM til meg.

Ok, no worries. Ville bare si at jeg satte pris på innlegget ditt. 🙂

Edit: skrivefeil.  

Endret av Luxor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Elijah skrev:

*snip*

Men jeg kan ikke annet enn å lure på hvorfor man reagerer mer på at menn gamer enn at kvinner gjør det. Siden som sagt kvinner gamer minst like mye som det menn gjør.

*snip*
 

Dette lurer jeg også på, men valgte å ikke ta det med i HI for å unngå misforståelser osv. Jeg ser dette ofte- jenter som gamer er liksom litt "hot & geeky" og er liksom trendy nå... Mens menn som gamer avanserte strategispill (eller alt annet) blir avfeid som barnslige og turnoff  :opplyser: Litt trist, egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. august 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev:

http://www.techweekeurope.co.uk/e-innovation/military-gamers-drones-160784

Men så er militæret jævlig barnslig da...

http://www.rochester.edu/newscenter/playing-action-video-games-can-boost-learning-78452/

Å trene hjernen er også skikkelig barnslig..

Nei, vi får heller se nyhetene og sporten og skal vi danse, for femte gang i dag, mye mer produktivt.

Anonymkode: 41ae4...dca

Og derfor synes jeg gaming er turn-off :) Har møtt så altfor mange gamere som heller gamet fordi det boostet hjernen enn å fokusere på skolearbeidet eller jobb. De mente at gaming gjorde det smartere enn å studere.. 

Anonymkode: 7c1a3...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 19.15, AnonymBruker skrev:

Det har med alderen å gjøre, at noen aldri blir ferdig med noe som hører ungdomstiden til.

Hvor skal det ende? Barnebarn er hos bestemor og bestefar, men får ikke kontakt med de fordi bestefar spiller world of warcraft og mor spiller på mobilen.

Anonymkode: 25450...a40

Barna får spille de og, da. Du er så vanskelig. Da jeg begynte å spille WoW ville det vært gøy for meg om foreldra mine viste interesse og at vi kunne ha spilt sammen

Sier meg enig med @WubWub. Spill er underholdning. Film er underholdning. Å lese er underholdning. Gå på byen er underholdning. Å følge med på Kylie Jenner er underholdning. Å lese blogger er underholdning. TV er underholdning.

Hvorfor er det kun spilling som blir sett ned på? Det går ikke akterut med alle som spiller.

Det går verden rundt med asiater som dør mens de spiller. Det fordømmes og diskuteres nord og ned. De som drikker seg ihjel da, nei, det er ikke så farlig, det ties ihjel. Spilling?! Den 8. dødssynden! 

Ja, avhengighet kan oppstå, og jeg skal innrømme at jeg kanskje har i perioder tilbrakt mer tid i World of Warcraft enn det som var bra for meg. Spiller fortsatt WoW, og det er gøy.

Mannen min spiller også WoW, og det var faktisk der vi møtte hverandre :)  

Mannen min har aldri skulka jobb én dag for å spille. Han bruker så lite penger som mulig på spillet. Han er ikke en nerd med tastatur så skittent at skitten rundt WASD er slitt vekk. Han lever ikke på Cola og ostepop. Han ivaretar hygienen. Han er ikke redd for sola. Han snur ikke døgnet på hodet for å spille. Det samme kan jeg si om meg selv

Hvis du har en mann som kun spiller og ikke hjelper til med f. eks barn og husarbeid, ja, da blir det er problem som du må ta opp med ham. Men hadde du blitt så oppgitt om han hele tida sjekka bilannonser på Finn.no eller fordypa seg i russisk litteratur? Dét tviler jeg på. Det er mulig å bli spilleavhengig. Det er også mulig å bli kvitt avhengigheten. Man er faktisk ikke en taper fordi man spiller på fritida

Faktisk, så er e-sport veldig stort i verden, se på Sør-Korea og Starcraft. Det er penger, sponsorer og berømmelse involvert. Men ikke i Norge. Å nei da. For her skal vi late som om vi er så jævlig moderne og framtidsretta, selv om vi er konservative og fordomsfulle at det er til å spy av.

Når jeg ser på Blizzcon (omtrent årlig sammenkomst av Blizzard, utvikler av WoW), ser jeg ikke Anders Bering Breiviker* eller andre massemordere. Eller de som ikke har hørt om varmt vann eller såpe. Jeg ser glade mennesker som har reist til Californa for to dager satt av til lidenskapen - spilling. Folk fra forskjellige land som alle ser glade og spente ut:strix:

*ABB spilte WoW!!!! Det var nok derfor han drepte alle de menneskene. Spilling er ondskap!!! :opplyser:

Men spilling er ikke ski, så da må det gå som det går

For meg å lese at spilling er uattraktivt, blir som om dere skulle lese at jeg synes menn med briller er uattraktivt. Altså,  dumt og helt på trynet.

Da jeg var 15, fikk jeg en Gameboy Advance SP i bursdagsgave av pappa, med et Pokémon-spill. Dette sa jeg derimot ikke til 'vennene' mine, som forøvrig alle var jenter, fordi man skal ikke like spill, særlig ikke som jente. Gutta i klassen fikk etterhvert vite at jeg nettopp hadde begynt å spille WoW, og de så ikke negativt ned på meg.

Spilling er en hobby (og for andre levebrød). Dere som sitter der på deres høye hest om at det er kun for barn, fører til avhengighet, at man ikke fortjener å være i et forhold, at man er en taper, ri utfor en kant.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg virker det som mange tror eller en del tror at fordi de ikke liker noe så er det barnslig.

 

Tror en god del burde tenke over det C.S Lewis sa. Som jeg skrev i det andre innlegget jeg skrev her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke er full-time gamere som sitter foran maskinen 24/7, men bare spiller noen timer på kvelden innimellom syns jeg det å game er turn-on jeg, uansett alder :P Men så spiller jeg litt selv også da + at jeg setter pris på litt alenetid innimellom, og da er spillmaskinen hans god å ha ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Elijah skrev:

Nå gamer jeg ikke bryr jeg ikke om det. Men jeg synes det er langt mer barnslig å kalle folk som gamer for barnslige.

Det at du ikke liker noe gjør det ikke barnslig. Og det merkes jo også at svært mange ignorerer det faktum at de fleste gamere er voksne folk og at det minst er like mange kvinner som menn som gamer. 

Så lenge det ikke går utover viktigere ting så ser jeg virkelig ikke noe galt i at folk gamer.

Men jeg kan ikke annet enn å lure på hvorfor man reagerer mer på at menn gamer enn at kvinner gjør det. Siden som sagt kvinner gamer minst like mye som det menn gjør.

Og hva så om det hadde vært barnslig det er ingenting galt i å være barnslig av og til. 

Jeg vil minne deg på dette sitatet av C.S Lewis

When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”


 

Men var ikke spørsmålet hva jeg synes da?

JEG synes det er barnslig, synes det er usexy når en voksen mann er opptatt av det. 

Det betyr ikke at det er noe galt med spilling eller at jeg har noe imot det sånn ellers, men dette er grunnen til at det er turnoff for MEG. Man har jo forskjellig smak og interesser, sånn er det med alt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elefantenirommet skrev:

Men var ikke spørsmålet hva jeg synes da?

JEG synes det er barnslig, synes det er usexy når en voksen mann er opptatt av det. 

Det betyr ikke at det er noe galt med spilling eller at jeg har noe imot det sånn ellers, men dette er grunnen til at det er turnoff for MEG. Man har jo forskjellig smak og interesser, sånn er det med alt. :)

Synes du det også er barnslig med voksne kvinner som gamer ( ja de gjør det de også ) eller er det bare når menn gjør det at det er barnslig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...