Gå til innhold

Menn som gamer/spiller


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Edain skrev:

Har ennå til gode å møte noen som klarer å game i moderate mengder, og ikke la det gå utover det virkelig liv og plikter. 

Vel, da har du ikke møtt meg som klarer lett å skille mellom gaming og det virkelige liv. 😊

I de aller fleste spill kan man avslutte/lagre fremdriften hvor man er nå, og fortsette på et senere tidspunkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så turn off med voksne menn som gamer. Samme med brettspill. Man er ikke 5 år liksom. Bli voksen. Spill er for BARN. 

Anonymkode: 112f9...832

Wow jeg får gi beskjed til gubben at han må slutte, og vi må bare slutte med å spille f.eks monopol med de store barna for du har jo talt!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Da har du ikke møtt mange gamere

Enig. Kjenner flere gamere, inkludert samboeren min. Ingen av de lar det gå utover det virkelige liv og plikter.

Anonymkode: 1c433...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, QQbaby skrev:

Man øker sjansen for overvekt og fedme, og det er veldig lite tiltrekkende.

Ikke mer enn ved andre stillesittende aktiviteter som f.eks boklesing.

Forøvrig har en jo og spill som pokemon go som ikke akkurat er stillesittende med mindre en jailbreaker tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Da har du ikke møtt mange gamere

Nei, og jeg sier på ingen måte at mitt inntrykk er en sannhet, men tror det er flere som sitter med samme inntrykk som meg, i og med at relativt mange generaliserer gamere på den måten. 

Endret av Edain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Den mystiske skrev:

Vel, da har du ikke møtt meg som klarer lett å skille mellom gaming og det virkelige liv. 😊

I de aller fleste spill kan man avslutte/lagre fremdriften hvor man er nå, og fortsette på et senere tidspunkt.

Det er sikkert mange (eller, flest) av dere, men når jeg hører ordet "gamer" så tenker jeg på de som spiller 10-12 timer hver dag. Og det er jeg nok ikke alene om. Du går liksom ikke under kategorien "gamer" hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.bigfishgames.com/blog/2015-global-video-game-stats-whos-playing-what-and-why/

Who’s playing games?
 
Over 59% of Americans play games
That means that in America alone, over 150 million people play games. 150 million people spread over a vast variety of backgrounds, ages, genders, socioeconomic statuses. All of us are jumping into stories, swapping gummies, fighting foes, traveling through time, and finding hidden objects.

Average age of the gamer is 31
This is up from 30 years old last year. Is it safe to assume that as video gaming aged another year, so did all of its gamers? Or is a safer theory that, even as the younger generation grows into gaming, more of the older generation begins embracing it as well?

Children and video games
 
29% of gamers are under 18
Video games are no longer seen as strictly toys for kids. In fact, it seems as though that image has changed almost entirely. Don’t get me wrong, obviously there are still games intended as entertainment for kids. However, more gamers are over the age of 50 than under 18. We’re also seeing video games as educational tools to help improve focus and concentration in children.

48% of gamers are female
Up another percentage point from last year (47%), women are a massive force in the video gaming audience. I predict that this time next year, we’ll see a shift in who makes up the majority. Also, video game purchasers are split right down the middle. 50% are men. 50% are women.

52% of gamers in the UK are women
Across the ocean, a study conducted in September 2014 found that 52% of gamers are women. Of those surveyed, 33% listed their favorite game genre to be Trivia/Word/Puzzle. It goes without saying that mobile and casual gaming has contributed to the steady rise in female gaming. However, in that same study it was discovered that 56% of female gamers have played on a console and 68% have played online.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.makeuseof.com/tag/gamer-lies-stereotypes/

Not all gamers are stinky, fat introverts dwelling in a basement. Not all gamers are socially awkward teens with four eyes and greasy hair. In fact, if we all took a step back and ignored pop culture’s depiction of gaming enthusiasts, we might come to see that most video game fans are just normal folks who want to be entertained.

Myth: Gamers Are Young Males
The traditional view of a gamer is a teenaged boy who comes home from school, throws down his backpack, and plops down in front of the television to play his Xbox One or PS4 for hours on end. Does that happen? Of course it does. Does it represent the entire industry? Not quite.

According to the Entertainment Software Association’s 2014 video game industry survey, 59% of Americans play video games. Of them, 71% are over 18 years old with the average age being 31 years old. And if you thought the demographics were dominated by men, you may want to reconsider: 48% of gamers are female.

Myth: Gamers Are Lazy
This is one stereotype that really bogged me down during my own childhood. On the one hand, it’s unfair. Binging on Netflix and watching entire seasons of television at a time? Normal. Reading book after book after book? Admirable. Sinking hours into Facebook, Twitter, or Reddit? Everyone does it.

Yet once you invest time into video games, suddenly you’re a lazy loser with no passions or life goals. Not to say that gaming is any better than other forms of media, but it certainly isn’t any worse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er gamer i ganske stor skala. Jeg spiller selv når jeg har tid og ork, men bruker ikke all ledig tid på det slik han gjør. Før han mistet jobben var det ikke noe jeg la meg oppi, men når det nå begynner å bli ganske lenge siden og jeg er helt alene med å bry meg om hus, hjem økonomi og forholdet for øvrig er det faen meg helt håpløst. 

Anonymkode: 5d81b...8a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Edain skrev:

Det er sikkert mange (eller, flest) av dere, men når jeg hører ordet "gamer" så tenker jeg på de som spiller 10-12 timer hver dag. Og det er jeg nok ikke alene om. Du går liksom ikke under kategorien "gamer" hos meg. 

Akkurat der er jeg delvis uenig med deg angående "hva er en gamer?"

Ok, skjønner og respekterer det fra ditt synspunkt. 😊

Dersom ønskelig kan vi diskutere tema videre via PM. Bare å sende en melding. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min spiller. Kan av og til blir irriterende når det varer fra morgen til kveld, eller hele kvelden om hverdagene, men han går alltid lei etter en periode. Det fine er at han jo er hjemme da - jeg ville syntes det var verre med en hobby hvor han hele tiden var på farta. Slitsomt med folk som kjater sånn om å være i aktivitet. 

Anonymkode: 00c15...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er uattraktivt med ein gamer, er om mannen/dama stjeler tv'en og konsollen fra meg, noe som gjør at eg ikkje kan spille selv. Men har han egen tv og konsoll, så er det null problem.. Så lenge hygienen er på plass, han husker å spise skikkelig mat, ikkje sprer boss og tomflasker rundt seg, og har kontroll på livet utenfor spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg burde presisert dette i HI, men jeg sikter altså til gaming som en hobby- ikke som avhengighet. :) Så gøy at tråden engasjerer mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, WubWub skrev:

http://www.bigfishgames.com/blog/2015-global-video-game-stats-whos-playing-what-and-why/

Who’s playing games?
 
Over 59% of Americans play games
That means that in America alone, over 150 million people play games. 150 million people spread over a vast variety of backgrounds, ages, genders, socioeconomic statuses. All of us are jumping into stories, swapping gummies, fighting foes, traveling through time, and finding hidden objects.

Average age of the gamer is 31
This is up from 30 years old last year. Is it safe to assume that as video gaming aged another year, so did all of its gamers? Or is a safer theory that, even as the younger generation grows into gaming, more of the older generation begins embracing it as well?

Children and video games
 
29% of gamers are under 18
Video games are no longer seen as strictly toys for kids. In fact, it seems as though that image has changed almost entirely. Don’t get me wrong, obviously there are still games intended as entertainment for kids. However, more gamers are over the age of 50 than under 18. We’re also seeing video games as educational tools to help improve focus and concentration in children.

48% of gamers are female
Up another percentage point from last year (47%), women are a massive force in the video gaming audience. I predict that this time next year, we’ll see a shift in who makes up the majority. Also, video game purchasers are split right down the middle. 50% are men. 50% are women.

52% of gamers in the UK are women
Across the ocean, a study conducted in September 2014 found that 52% of gamers are women. Of those surveyed, 33% listed their favorite game genre to be Trivia/Word/Puzzle. It goes without saying that mobile and casual gaming has contributed to the steady rise in female gaming. However, in that same study it was discovered that 56% of female gamers have played on a console and 68% have played online.

Spennende statistikk, @WubWub! Tror nok "gaming" er et videre begrep enn mange ser for seg, som omfatter mer enn MMORPGs f. eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WubWub skrev:

De fleste gamere er i alderen 30-35. Det er nå også nesten like mange kvinner som menn som gamer. 

Forøvrig så finnes det mange spill som er for voksne (18 årsgrense). Spill er et underholdnings medium akkurat som fjernsyn. Det finnes vel ingen grense for hvor gammel man kan være før man må slutte titte på eller underholdes av filmer? Hvis nei: Hvorfor skal det da finnes en slik usynlig grense når det gjelder gaming?

Fordi spill er teit. Barnslig. Lame as fuck. Ikke noe gjør meg mer sur enn om noen drar fram et brettspill eller spillkonsoll. Skulle jeg vært sammen med en mann som brukte tid på gaming, hva skulle jeg funnet på da? Det interesserer meg rett og slett ikke. Nå skal ikke jeg legge meg i hva folk gjør i sine private hjem, men jeg ser for meg om man får barn. Så får man nesten 2 barn fordi mannen gir f i familien for å game. Ikke alltid, men ofte det som skjer jo. Og det er fryktelig umodent. 

Anonymkode: 112f9...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi spill er teit. Barnslig. Lame as fuck. Ikke noe gjør meg mer sur enn om noen drar fram et brettspill eller spillkonsoll. Skulle jeg vært sammen med en mann som brukte tid på gaming, hva skulle jeg funnet på da? Det interesserer meg rett og slett ikke. Nå skal ikke jeg legge meg i hva folk gjør i sine private hjem, men jeg ser for meg om man får barn. Så får man nesten 2 barn fordi mannen gir f i familien for å game. Ikke alltid, men ofte det som skjer jo. Og det er fryktelig umodent. 

Anonymkode: 112f9...832

Hva er barnslig med voksenspill? Jeg kan forstå deg om du prater om spill som er designet for 5-10 åringer men voksenspill som skrekk spill, grøssere, strategi spill, voldelige spill osv? Det er vel ikke noe mer barnslig enn skrekk filmer og dokumentarer.

Jeg ser ikke logikken din. Den høres ganske utdatert ut. Du snakker om spille avhengige og ikke vanlige gamere her. En vanlig gamer er en som spiller noen ganger i uken, en spille avhengig er en som ikke gjør annet enn å spille. Store forskjeller her. 

Du spør videre "hva skulle jeg funnet på da?", du greier vel sysselsette deg selv et par timer i uken eller MÅ du henge på han hele tiden å forvente at han skal underholde seg?

Jeg tenker at det er sunt i forhold å dyrke egne interesser og ikke hele tiden være på den andre. DET er faktisk umodent og uselvstendig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, KittenOfDoom skrev:

Heisann, KG! :)

Etter å ha lest en del krass kritikk av menn som gamer på fritiden i en annen tråd tidligere i dag, så lurer jeg på hva som er greia med at gaming er en så lite "attraktiv" hobby for en mann? 

Er det tidsbruk? De fleste aktiviteter tar opp noe tid, som å se en favorittserie på TV, spille golf, tennis, gym... Er det fantasy type spill som World of Warcraft det menes, siden dette er mer "nerdete" enn fotballspill eller skytespill? Og hvorfor er dette så galt?

Jeg har selv en samboer som gamer, og har gamet en del i perioder selv. Har også mange venner som gamer en del. Ingen av disse er overvektige med dårlig hygene og null sosiale antenner, men heller smarte, interessante og veldig hyggelige mennesker. 

 

Så det jeg egentlig prøver å spørre om, av ren personlig interesse, er: hva er det med gaming som er så uatraktivt? :klo:

 

PS:  Skjønner at jeg burde presisert dette tidligere, men jeg sikter altså til gaming som en hobby- ikke som avhengighet.

Har lurt på dette mange ganger selv. Samboeren min er gamer og det samme er alle kompisene hans. Men de er samtidig oppegående, hyggelige folk som har andre hobbyer, utdannelse og jobber. 

Anonymkode: b3223...b94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er snakk om å spille mario cart for minnenes skyld en gang årlig så synes jeg at det er ganske turn off. 

Anonymkode: 7c1a3...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, WubWub skrev:

Hva er barnslig med voksenspill? Jeg kan forstå deg om du prater om spill som er designet for 5-10 åringer men voksenspill som skrekk spill, grøssere, strategi spill, voldelige spill osv? Det er vel ikke noe mer barnslig enn skrekk filmer og dokumentarer.

Jeg ser ikke logikken din. Den høres ganske utdatert ut. Du snakker om spille avhengige og ikke vanlige gamere her. En vanlig gamer er en som spiller noen ganger i uken, en spille avhengig er en som ikke gjør annet enn å spille. Store forskjeller her. 

Du spør videre "hva skulle jeg funnet på da?", du greier vel sysselsette deg selv et par timer i uken eller MÅ du henge på han hele tiden å forvente at han skal underholde seg?

Jeg tenker at det er sunt i forhold å dyrke egne interesser og ikke hele tiden være på den andre. DET er faktisk umodent og uselvstendig. 

Snakker ikke om avhengighet heller, jeg bare syns det er usexy. Jeg har 0 problemer med å sysselsette meg selv jeg, er ikke det som er greia. Men hvis jeeg hadde kjæreste. Og jg er på besøk hos han. Så tenker jeg jo at vi skal finne på noe SAMMEN. Jeg har ingen interesse av å se på han spille. Da kan jeg dra hjem, trene, være med venner, hva som helst. Og faktum er at mange menn som gamer driter i familien sin når de får barn f.eks. Husarbeid, matlaging og barnepass. Det er det damene som må gjøre.

Og det selv om mannen begrenser seg til hver lørdag f.eks. Eller natt til søndag, whenever. Sover til langt på dag så man ikke får gjort noe fornuftig. Man har kanskje ærend eller noe. Veldig merkelig det gaming-greiene, i Sør-Amerika syns dem og det er barnslig når jeg forteller om voksne menn som gamer. de bare, hæ, voksne menn lissom?? SERR? 

Anonymkode: 112f9...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker ikke om avhengighet heller, jeg bare syns det er usexy. Jeg har 0 problemer med å sysselsette meg selv jeg, er ikke det som er greia. Men hvis jeeg hadde kjæreste. Og jg er på besøk hos han. Så tenker jeg jo at vi skal finne på noe SAMMEN. Jeg har ingen interesse av å se på han spille. Da kan jeg dra hjem, trene, være med venner, hva som helst. Og faktum er at mange menn som gamer driter i familien sin når de får barn f.eks. Husarbeid, matlaging og barnepass. Det er det damene som må gjøre.

Og det selv om mannen begrenser seg til hver lørdag f.eks. Eller natt til søndag, whenever. Sover til langt på dag så man ikke får gjort noe fornuftig. Man har kanskje ærend eller noe. Veldig merkelig det gaming-greiene, i Sør-Amerika syns dem og det er barnslig når jeg forteller om voksne menn som gamer. de bare, hæ, voksne menn lissom?? SERR? 

Anonymkode: 112f9...832

Er du klar over hvor dyr en konsoll er i sør-amerika? Det er pengene det står på der og ikke viljen.

Men uansett for å svare på det du skriver om; du drar det helt ut til det ekstreme med beskrivelse av alle gamere som mennesker som driter i livet, hygiene, kosthold, barna, kjæresten, jobb og forpliktelser. Disse menneskene lider av spilleavhengighet og de representerer ikke snittet/den vanlige gameren.

Dette er intet annet enn fordommer og stereotyper som du har skapt deg i ditt eget hodet kanskje basert på erfaringer fra et par tilfeller. Men fakta er at den gjennomsnittlige gameren har utdannelse, jobb, hobbier, kjæreste og barn. Den gjennomsnittlige gameren spiller ikke hele dagen lang heller. 

Å spille dataspill er helt greit i moderate mengder akkurat som all annen underholdning enten det gjelder fisking, litteraturlesning, jakt, mekking på biler, fotball interesse osv. Men for mye av noe er nesten aldri bra.

Dataspilling er som nevnt bare underholdning akkurat som å lese en bok eller se på film, eneste forskjellen er at dataspill gir deg en mer interaktivt rolle og du er ikke en passiv tilskuer men en aktiv deltaker i en historie.

Alle studier viser at hobbier og underholdning er med på å skape livskvalitet. 

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så fryktelig mer barnslig å bruke 1 time på å spille et fotballspill enn å bruke en time på å se en fotballkamp på tv. Ei heller ser jeg hvorfor det skal være mer barnslig å bruker 2 timer på å se 2 episoder av house of cards eller sopranos enn å bruke 2 timer på et voksent strategi dataspill som er med på å utvikle mentale kapasiteter. 

Og hvorfor skal det være mer barnslig å lese en roman i 1 time enn å spille et fantasy RPG spill? I begge tilfeller lever man seg inn i en annen fortryllende verden å lar seg underholde. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...