Gå til innhold

Menn som gamer/spiller


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

Heisann, KG! :)

Etter å ha lest en del krass kritikk av menn som gamer på fritiden i en annen tråd tidligere i dag, så lurer jeg på hva som er greia med at gaming er en så lite "attraktiv" hobby for en mann? 

Er det tidsbruk? De fleste aktiviteter tar opp noe tid, som å se en favorittserie på TV, spille golf, tennis, gym... Er det fantasy type spill som World of Warcraft det menes, siden dette er mer "nerdete" enn fotballspill eller skytespill? Og hvorfor er dette så galt?

Jeg har selv en samboer som gamer, og har gamet en del i perioder selv. Har også mange venner som gamer en del. Ingen av disse er overvektige med dårlig hygene og null sosiale antenner, men heller smarte, interessante og veldig hyggelige mennesker. 

 

Så det jeg egentlig prøver å spørre om, av ren personlig interesse, er: hva er det med gaming som er så uatraktivt? :klo:

 

PS:  Skjønner at jeg burde presisert dette tidligere, men jeg sikter altså til gaming som en hobby- ikke som avhengighet.

Endret av KittenOfDoom
Lagt til info
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaringen min er at gaming tar all tid! Det er fra morgen til natt og vell så det. Det begynner gjerne i det små og eskalerer til det blir kun gaming. Når en mann er der med en nyfødt i huset, så blir det meget uattraktivt.

 

Dersom noen liker å spille en gang i blant, vær så god. Men når det er kun spilling som står i hodet, nei takk!

Anonymkode: f80fd...aae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen henger det nok litt igjen fra da data og elektronikk var kun for "nerder". Det var også barnslig og umodent. Sånn som det er nå har de fleste vært borti dataspill en gang i livet, og noen liker det bedre enn andre. Hvis det går over til avhengighet som overskygger alt annet kan det selvfølgelig bli et problem, men slik er det med alt. 

Anonymkode: 8745b...638

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at gaming er kanskje attraktivt, men det er da hvertfall ikke uattraktiv i mine øyne.

Er samboer med en gamer selv, men trur kanskje at det har noe med steriotypen. Rotete, bor hjemme, bruker altfor mye tid på gaming. Men min fyr da, ryddig, har kontroll over hvor mye tid og penger han bruker på det.

Syns ikke å bo med en gamer er et problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så turn off med voksne menn som gamer. Samme med brettspill. Man er ikke 5 år liksom. Bli voksen. Spill er for BARN. 

Anonymkode: 112f9...832

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot gaming så lenge det ikke stjeler tid fra andre ting i et forhold/hushold. Og det gjør det jo gjerne, etter min erfaring. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er gjerne en måte å være sosial med venner i en travel hverdag, har ikke noe imot det så lenge det ikke stjeler tid fra andre viktige ting.

Anonymkode: 61901...51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så turn off med voksne menn som gamer. Samme med brettspill. Man er ikke 5 år liksom. Bli voksen. Spill er for BARN. 

Anonymkode: 112f9...832

De fleste gamere er i alderen 30-35. Det er nå også nesten like mange kvinner som menn som gamer. 

Forøvrig så finnes det mange spill som er for voksne (18 årsgrense). Spill er et underholdnings medium akkurat som fjernsyn. Det finnes vel ingen grense for hvor gammel man kan være før man må slutte titte på eller underholdes av filmer? Hvis nei: Hvorfor skal det da finnes en slik usynlig grense når det gjelder gaming?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gamere er opptatt av å bli gode. Og man blir ikke god uten å bruke mye tid på det.

Innen idretten blir slik dedikasjon hyllet (f.eks Magnus Carlsen). Men gamere blir sett på som tapere selv om innsatsen er vel så stor som i en hvilken som helst idrett. Og som i idretten generelt, ikke alle kan bli superstjerner og tjene millioner, men det hindrer likevel ikke et stort antall å prøve.

Anonymkode: 4c59a...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med alderen å gjøre, at noen aldri blir ferdig med noe som hører ungdomstiden til.

Hvor skal det ende? Barnebarn er hos bestemor og bestefar, men får ikke kontakt med de fordi bestefar spiller world of warcraft og mor spiller på mobilen.

Anonymkode: 25450...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å spille spill i ny og ne jeg også, så jeg har ikke noe i mot menn som også gjør det. Synes faktisk det er turn ON :) Men gaming, som i å sitte å spille flere timer hver eneste dag er turn off. 

Anonymkode: 08633...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ennå til gode å møte noen som klarer å game i moderate mengder, og ikke la det gå utover det virkelig liv og plikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, QQbaby skrev:

Man øker sjansen for overvekt og fedme, og det er veldig lite tiltrekkende.

Ja, gud. Man øker sjansen for overvekt så sinnsykt mye mer ved gaming, enn ved å sitte og se på sport.. F.eks fotball hvor nan i perioder blur sittenee ved TVen dagen lang for å følge med på diverse lag.. Gjerne med en pils i hånda.. -.-

Anonymkode: d5245...a20

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gud. Man øker sjansen for overvekt så sinnsykt mye mer ved gaming, enn ved å sitte og se på sport.. F.eks fotball hvor nan i perioder blur sittenee ved TVen dagen lang for å følge med på diverse lag.. Gjerne med en pils i hånda.. -.-

Anonymkode: d5245...a20

Er visst en overvektig gamer i denne tråden som føler seg truffet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så turn off med voksne menn som gamer. Samme med brettspill. Man er ikke 5 år liksom. Bli voksen. Spill er for BARN. 

Anonymkode: 112f9...832

Wow. Det var jo også en måte å se det på. 

Nei, gaming og brettspill er på ingen måte for barn. Du finner massevis av strategi og/eller rollespill med høy kompleksitet som er tilpasset voksne. Det er en hobby som alt annet. 

Men det som er faren er for de som blir litt for avhengige og bruker all sin tid på det. 

Anonymkode: c39d7...d9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har med alderen å gjøre, at noen aldri blir ferdig med noe som hører ungdomstiden til.

Hvor skal det ende? Barnebarn er hos bestemor og bestefar, men får ikke kontakt med de fordi bestefar spiller world of warcraft og mor spiller på mobilen.

Anonymkode: 25450...a40

Det samme sa den eldre garde når tv underholdning ble vanlig i husholdningen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QQbaby skrev:

Er visst en overvektig gamer i denne tråden som føler seg truffet.

Hvorfor skulle vi "gamere" (for min del er jeg exgamer siden jeg jobber så mye med teknologi på jobb at jeg ikke gidder å spille noe særlig lenger) føle oss truffet? 

Man er like mye sofagris enten man spiller, ser film eller sover så lenge man ikke rører på seg. 

Moderne spill kan i ren motsetning faktisk invitere til mer fysisk aktivitet, du ser jo hvordan Pokemon go har tatt av. Selv har jeg ikke spilt det, men jeg ser jo at en del kan ha godt av å bruke det som unnskyldning for å komme seg mer ut. 

Anonymkode: c39d7...d9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Edain skrev:

Har ennå til gode å møte noen som klarer å game i moderate mengder, og ikke la det gå utover det virkelig liv og plikter. 

Da har du ikke møtt mange gamere

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...