Gå til innhold

På hvilken måte har slankere damer det lettere enn overvektige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men jeg har egentlig ikke hatt noen problemer med å date selv om jeg er overvektig (100 kg). Har nå funnet meg en mann som liker meg for den jeg er. Vi er begge opptatte av å endre livsstil så har vel noe med at vi er på samme bølgelengde. 

Men ser at ei venninne av meg som er liten (xs-s) får mye oppmerksomhet, men det er veeeeldig mye fra sleskete menn som kun er ute etter ei pen jente å brife med (jeg kjenner til noen av disse mennene så det er fakta). Jeg er heller glad for at jeg finner de som faktisk er ute etter et seriøst forhold og som aksepterer meg uten et konstant mas om at "skulle du spist det" typ kommentarer

Anonymkode: 50a3f...d72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent fysisk synes jeg det er lettere å være slank. Det meste blir mindre tungt. Generelt lettere å gå, løpe og slike ting. Og blir ikke så varmt og klamt om sommeren.

Anonymkode: 124d1...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke, bare veit at større damer har mer selvironi enn tynne damer. Without a doubt.

Mye morsommere med selvironi enn godt selvbilde ofte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

Orker ikke å legge meg opp i brukerdebatten, men kan bare svare for meg selv. Når jeg var yngre ble jeg mobbet og kalt "feit", selv om jeg ikke klarer å se det selv når jeg ser på bilder. Synes jeg så helt normal ut. Og når jeg sier "yngre" mener jeg fra jeg begynte på skolen av, fra ca. 1. klasse til 6. klasse ble jeg kalt feit av mine medelever, selv om jeg ikke var overvektig. Dette førte til at jeg i tenårene utviklet spiseforstyrrelser (bulimi) og kastet opp etter hvert måltid. Jeg ble veldig tynn og ble kalt "skrinn" og "spinkel" av mine medelever, men følte allikevel at dette var mye mer positive tilbakemeldinger, så jeg levde med bulimien i mange år uten å se på det som et problem. Så, i starten av tjueårene, gikk jeg på en real smell, ble innlagt på psykiatrisk, og ble satt på massevis av angstdempende og antidepressive medisiner med vektoppgang som de vanligste bivirkningene.

 

Nå er jeg overvektig (et par kilo over normal BMI), og jeg skammer meg hver dag over hvordan jeg ser ut. Jeg spiser nesten ikke, og alle kommenterer hvor lite jeg spiser, men jeg går allikevel ikke ned i vekt. Jeg går ikke opp heller, men har stått på stedet hvil siden et par måneder etter at jeg begynte med medisinene. Jeg skammer meg over kroppen min hver dag, føler at alle rundt meg ser ned på meg, så jeg prøver alltid å skjule meg i store klær for å skåne omgivelsene mine fra å måtte se kroppen min. Prøver å fortelle meg selv at det bare er inni hodet mitt, og at jeg ikke ser så ille ut som jeg føler selv, men når jeg leser i tråder som dette hvor folk påstår at overvektige er "ekle" og "frastøtende", og at de til og med får "vondt i hodet" av å måtte se slike som meg på gaten, så får jeg enda mer lyst til å bare legge meg under dyna i leiligheten min og aldri komme ut igjen enn det jeg hadde fra før av. 

Anonymkode: 0b6d1...5b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt best å være slank. Livet er lettere bokstavelig talt når man ikke drasser rundt på ekstra kilo. Lettere å være aktiv, mer spontan, bevege seg i smått og stort. Mer sporty livsstil. Gøyere å pynte seg fordi klærne sitter bedre. Gøyere å se bilder av seg uten å bli overrasket av utilsiktet dobbelthake. Bedre humør, bedre helse. Føler seg bedre i eget skinn. 

Jeg har aldri vært veldig overvektig, men ser for meg man kanskje må nedjustere datingkandidater noen hakk. Mindre pene overvektige menn.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overvektig, men mesteparten av vekta sitter i puppene, så jeg får sinnssykt kjekke sexy slanke menn uten prob. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg var overvektig i mange år. Motivasjonen for å gå ned i vekt handlet alltid om det ytre; bli mer sexy og selvsikker, få mer respekt, bruke klær i små størrelser...Jeg gikk på utallige restriktive dietter og feilet alltid.

Da jeg ble eldre så ble en motivasjonsfaktor større enn alt annet: helsen. Jeg måtte gå ned i vekt for meg selv og ikke andre. Nå er jeg normalvektig; og ja, livet er mye lettere. Bokstavlig talt. Jeg er ikke så veldig mye mer selvsikker, og har ikke mer draget, og er ikke så opptatt av klær likevel. Men jeg føler meg hundre ganger bedre i kroppen min. 

Anonymkode: bc70b...c22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

JA, på alle måter. 

Anonymkode: 58268...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

Nei jeg har gått ned i vekt og tatt diverse plastiske operasjoner. Ingen menn vil ha meg uansett. Så eneste muligheten jeg har er å reise til Thailand å kjøpe meg en thaimann med liten tiss. 

Anonymkode: 946f3...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

De er rett og slett lettere;)

Anonymkode: d894a...016

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke å legge meg opp i brukerdebatten, men kan bare svare for meg selv. Når jeg var yngre ble jeg mobbet og kalt "feit", selv om jeg ikke klarer å se det selv når jeg ser på bilder. Synes jeg så helt normal ut. Og når jeg sier "yngre" mener jeg fra jeg begynte på skolen av, fra ca. 1. klasse til 6. klasse ble jeg kalt feit av mine medelever, selv om jeg ikke var overvektig. Dette førte til at jeg i tenårene utviklet spiseforstyrrelser (bulimi) og kastet opp etter hvert måltid. Jeg ble veldig tynn og ble kalt "skrinn" og "spinkel" av mine medelever, men følte allikevel at dette var mye mer positive tilbakemeldinger, så jeg levde med bulimien i mange år uten å se på det som et problem. Så, i starten av tjueårene, gikk jeg på en real smell, ble innlagt på psykiatrisk, og ble satt på massevis av angstdempende og antidepressive medisiner med vektoppgang som de vanligste bivirkningene.

 

Nå er jeg overvektig (et par kilo over normal BMI), og jeg skammer meg hver dag over hvordan jeg ser ut. Jeg spiser nesten ikke, og alle kommenterer hvor lite jeg spiser, men jeg går allikevel ikke ned i vekt. Jeg går ikke opp heller, men har stått på stedet hvil siden et par måneder etter at jeg begynte med medisinene. Jeg skammer meg over kroppen min hver dag, føler at alle rundt meg ser ned på meg, så jeg prøver alltid å skjule meg i store klær for å skåne omgivelsene mine fra å måtte se kroppen min. Prøver å fortelle meg selv at det bare er inni hodet mitt, og at jeg ikke ser så ille ut som jeg føler selv, men når jeg leser i tråder som dette hvor folk påstår at overvektige er "ekle" og "frastøtende", og at de til og med får "vondt i hodet" av å måtte se slike som meg på gaten, så får jeg enda mer lyst til å bare legge meg under dyna i leiligheten min og aldri komme ut igjen enn det jeg hadde fra før av. 

Anonymkode: 0b6d1...5b9

Hvilke angstdempende/antidepressiva som brukes i dag gir overvekt? Mens man fortsatt bruker antipsykotika og enkelte andre medisiner for tunge psykiske lidelser som gir vektoppgang, er det svært uvanlig at nyere antidepressiva, som SSRI- preparater, eller beroligende, gir overvekt.

Anonymkode: 65374...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke angstdempende/antidepressiva som brukes i dag gir overvekt? Mens man fortsatt bruker antipsykotika og enkelte andre medisiner for tunge psykiske lidelser som gir vektoppgang, er det svært uvanlig at nyere antidepressiva, som SSRI- preparater, eller beroligende, gir overvekt.

Anonymkode: 65374...8d7

Det er vel en del som går opp i vekt på nyere SSRI preparater, så mye som rundt 25% mener jeg å ha lest. Gikk selv opp en del på disse og kjenner flere som har det også. 

Anonymkode: 3fe09...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de det faktisk enklere på datingfronten? Er det slik at overvektige blir hetset og får blikk/kommentarer etter seg på gaten? Er livet enklere (som kvinne) hvis du er slank? Hvis ja, på hvilken måte? 

Anonymkode: c7e78...094

Det finnes ulike smaker, det er ikke sånn at alle menn liker tynne damer. Det finnes faktisk mange menn som elsker frodige damer :) Broren min f.eks. likte egentlig slanke modelldamer, men da han ble voksen falt han for en dame som slettes ikke så ut som en modell, hun var meget stor, men hadde et fint ansikt, var veldig klok og snill, og de har nå vært gift i mange år!

Klart, er du slank og pen, så får du jo gjerne mer blikk, det er lettere å kle seg pent og sexy..
Det som er ulempen med å være stor er å finne klær som sitter fint på kroppen og ikke ser ut som et telt! Og det kan jo være derfor slanke får flere blikk, de kan vise frem mer av kroppen, mens de tykke damene må gjemme seg bak store telt! Og de blir kanskje sett på fordi de er så store... Men tro meg - det finnes menn som elsker tykke damer og! Big mama. Det flotteste jeg vet er store damer som er stolte av kroppen sin og vet å være sexy selv om de er store. F.eks. mørkhudede damer i USA er veldgi flinke til det, men de har nok mer selvtillit, for jeg tror det er mer "in" blant mørkhudede der å like store damer med store rumper og pupper... Det er i alle fall inntrykket mitt, selvsagt ikke alle menn, mange liker slanke modellpene, noen liker allminnelige, noen liker tykke... Heldigvis finnes det noen for enhver!

 

Anonymkode: 0e382...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep, hets og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...