Gå til innhold

Dock Boots eller Cherrox?


Mumsy

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Keikolina skrev:

Ja, var de jeg kjøpte en gang. Totalt ubrukelige. Fungerte greit den første uka. Brukte sånn inprenering spray også.

 

10 timer siden, Magnifiq skrev:

Dock boots var Totalt ubrukelig her hvertfall. Kan ikke forstå at andres unger ikke blir våte i beina av de.

cherrox liker jeg heller ikke. De er så store og klumpete.

Jeg kjøper bisgaard med ullfôr. De sitter godt på foten.

Dere har ikke vurdert at dere var uheldige å fikk en feilvare da? Siden jevnt over flertallet kun har gode erfaringer med de år etter år...

Anonymkode: 56aac...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere har ikke vurdert at dere var uheldige å fikk en feilvare da? Siden jevnt over flertallet kun har gode erfaringer med de år etter år...

Anonymkode: 56aac...2df

Det kommer jo ikke fram i tråden her hva slags modeller folk har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere har ikke vurdert at dere var uheldige å fikk en feilvare da? Siden jevnt over flertallet kun har gode erfaringer med de år etter år...

Anonymkode: 56aac...2df

Kan godt være, men nå er jeg veldig fornøyd med bisgaard, så da ser jeg ingen grunn til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke prøvd Dock Boots, men bruker Viking cherrox og er kjempefornøyde med dem. Min jente bruker de hele høsten og vinteren. Har bare oppi en skikkelig ullsåle når det blir kaldest, og gode ullsokker, så holder det godt selv ved 10-15 minus (de er jo ikke ute så lenge om det er kaldere enn det). Blir aldri våt på bena av å plaske i søle eller slaps, og verken kald eller klam. 

Anonymkode: 18857...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper alltid dock boots på Obs, de som har neopren til ankelen altså, og de blir ikke våte inni. Veldig fornøyd med dem og vi har kjøpt samme type år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Arkana skrev:

Vi kjøper alltid dock boots på Obs, de som har neopren til ankelen altså, og de blir ikke våte inni. Veldig fornøyd med dem og vi har kjøpt samme type år etter år.

Kan det brukes til høst også? 

Anonymkode: dc605...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det brukes til høst også? 

Anonymkode: dc605...66c

 

Barna bruker dem både høst og vår når det er vått ute og for kaldt til vanlige støvler (det bruker de kun om sommeren) eller når det er slapsete tidlig eller sen vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 16.07, Arkana skrev:

 

Barna bruker dem både høst og vår når det er vått ute og for kaldt til vanlige støvler (det bruker de kun om sommeren) eller når det er slapsete tidlig eller sen vinter. 

Så etter din mening er dette en sko som gjør samme jobben som feks cherrox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gravity skrev:

Så etter din mening er dette en sko som gjør samme jobben som feks cherrox?

Begge holder beina tørre, men bare dock boots holder dem varme i tillegg. Så du kan si de gjør samme jobben fordi de brukes til samme årstid, men min erfaring er at Cherrox er kalde sko, selv om de er fôrede, og derfor ikke egner seg til annet enn det vanlige støvler gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Arkana skrev:

Begge holder beina tørre, men bare dock boots holder dem varme i tillegg. Så du kan si de gjør samme jobben fordi de brukes til samme årstid, men min erfaring er at Cherrox er kalde sko, selv om de er fôrede, og derfor ikke egner seg til annet enn det vanlige støvler gjør.

Det tror jeg kommer helt an på hva du kaller "Cherrox". Vi pleier å kjøpe Viking Cherrox Ultra, og disse har ull i foret (i motsetning til Dockboots, som bare har polyester). Viking Ultra Cherrox'ene har dessuten er dessuten laget av et helt spesielt, porøst, materiale (som Viking har patent på), som gjør at de holder varmen godt, men likevel ikke blir klamme. De holder varmen fint helt ned til -15 (og da er barna uansett sjelden ute). Ser imidlertid at også andre produsenter selger støvler under navnet Cherrox, og disse er jeg helt enig i at virker mer som gummistøvler enn noe annet- og dermed helt uegnet som vinterstøvler. Tenker da for eksempel på Skoringens Skofus-cherrox.

I fjor prøvde vi for første gang Dock Boots til eldstemann (på 4 år), både fordi de er blitt lovpriset her inne flere ganger og fordi de koster en slikk og ingenting på Obs. Vi kjøpte den typen med gummi nesten hele veien opp, altså ikke den typen som har våtdraktstoff fra ankelen. Likevel var han ofte kald på føttene sine i disse, og ble også våt oppi støvlene et par ganger. De ble etter hvert lite brukt (barnehagen vår var heller ikke særlig fornøyde med dem), og han brukte stort sett kun Gore tex-støvlene sine hele vinteren gjennom. Nå er Dock bootsene fra i fjor heldigvis for lengst kassert, og vi har kjøpt nye Cherrox Ultra til begge barna.

Anonymkode: 5d7ab...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det ikke verre enn at du fortsetter med de skoene du er fornøyd med, og så fortsetter vi med Dock boots. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arkana skrev:

Men da er det ikke verre enn at du fortsetter med de skoene du er fornøyd med, og så fortsetter vi med Dock boots. :) 

Ja, men siden TS spør om erfaringer med Cherrox vs Dockboots er det ganske vesentlig å få frem at cherrox ikke er lik cherrox. Det folk her skriver om sine erfaringer med cherrox kommer jo helt an på hva det er de definerer som cherrox. Cherrox kommer i veldig mange ulike varianter, med svært ulik kvalitet. Viktig presisering.

Anonymkode: 5d7ab...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg klar over, men jeg svarte med bakgrunn i at vi har prøvd flere typer Cherrox (bl.a. de du nevner fra Viking) og synes fremdeles at Dock Boots er best. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...