Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Takk for klemmen Monstrum! 

Den dagen var så fæl at jeg må bare le av det nå, at så mye kan gå galt på samme dag er utrolig :fnise:

Mandag:

Helgen har vært meget vellykket! Vi har fått aktivisert ungene hele helgen, og de har virkelig storkost seg. Får så stor mestringsfølelse når jeg ser at vi får det til. Helgene kan ofte bli lange om vi ikke har mye på programmet og været er dårlig, men denne helgen var skikkelig flott. Vi var ute en liten tur, skikkelig surt vær, men vi var pakket inn i utallige lag med klær så vi klarte å kose oss allikevel. :laugh:

I dag var været heldigvis litt bedre, fortsatt skikkelig kaldt, men ingen vind. Elsker nå når det er skikkelig høst og kald deilig luft! :ninuskapus:

Håper alle får en fortreffelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Lørdag : Så ufattelig hodestups forelsket :ninuskapus:

Hvor lenge varer slikt egentlig? Vi har jo vært og bodd sammen lenge nå.

Helgen til nå har vært superfin, var på et arrangement i går og koste oss masse!

I morgen skal vi spille og gå tur og bare nyte det kalde været! Og kanskje drikke kakao? :yvonne:

Kneet har vært litt så som så, men i dag igjen har jeg vært på tre joggeturer allerede, og det var rett og slett fantastisk! Merker at formen begynner å komme seg og vekta gå ned! Er bare så redd det skal bli verre igjen. Får prøve å nyte det mens jeg har det og ta vare på det! Før jeg blir ødelagt og feit(ere) :fnise:

Har det egentlig super fint for tiden, sånn at jeg egentlig er livredd for når det skal gå slutt. For jeg kan jo ikke gå å ha det bra hele tiden :alice:

Prøv å nyt det mens det varer Hannemor :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:
I går var stille og rolig dag! Fryktelig kaldt og surt ute, og ikke på den gode måten! Allikevel hadde jeg en super joggetur og var i strålende humør etterpå! 

I dag våknet jeg skikkelig trøtt.. sånn virkelig utmattet, tror det begynner å bli underskudd på d-vitaminer eller noe. Kjente også litt angst-sug og depresjon når jeg våknet, men det forsvant heldigvis innen jeg var stått opp. 

Nå ligger jeg å kjenner på en ekstrem motvilje til å gå på jobb, men jeg tenker jeg får ta det som et eksperiment, mulig gjør det meg bare godt. 

Ha en flott dag :link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag: Æsj... Jeg følte meg litt bedre etter jobb, men ble fort overveldet av alt som skjer rundt meg. Ikke sosialt, men mye ang økonomi, helse osv, så jeg kollapset helt. Samboeren min snill og god som alltid fikk meg ovenpå igjen, men så i natt, når jeg ikke fikk sove etter et pustestopp så raste alt sammen. Jeg er så utrolig sliten. Nå er jeg hjemme fra jobb. Formen min er slik at jeg knakk sammen når jeg så at vi var tomme for smør.. Nesten litt komisk, men det har blitt så fryktelig mye på en gang, at nå klarer ikke hjernen å tenke gode tanker mer. Den går mer i grad av; Hvorfor har jeg fått mer angst igjen, jeg som var så godt på vei er tilbake der jeg startet for 20 år siden. Hvorfor svikter kroppen meg? Jeg er livredd for å bli sykemeld og så havne på uføretrygd, da mange med mine diagnoser havner der etterhvert. Kanskje må jeg få meg rullestol. Jeg føler verden svikter under meg sammen med helsa og det er ingenting å holde fast i. 

Måtte bare få det ut en plass. Jeg har barna så hjemme må jeg beholde masken på. Nå skal jeg prøve å tenke positive tanker. Selv om jeg ble utdelt elendige kort gen-messig bor jeg i allefall i et land hvor jeg ikke trenger å sulte eller fryse ihjel i tillegg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hadde en helt plettfri perfekt joggetur nettopp! Jeg skjønner ingenting, i morges slet jeg med å gå...? Føler meg i allefall noen kg lettere av å se at kroppen min ikke er i komplett nedfall. 

I ettermiddag hadde jeg den verste angsten på lenge. Måtte nesten sette fra meg bilen og ta bussen i stedet grunnet flere nesten anfall. Hver dag uten slik paralyserende angst skal jeg jammen ta som en gave...

Har det en del bedre nå da, barna mine, kjæresten, kattene og en joggetur hjelper fryktelig mye :ninuskapus: Og så fikk jeg en koselig pm som jeg satte veldig pris på :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Koser meg med avslapning på sofaen. Er ufattelig sliten, men på en god måte. Barna har vært eksemplariske og helgen har vært utrolig koselig. Jogging har gått dårlig og samme har treningen. Skikkelig dårlig. Begynner å undre meg om jeg har ødelagt noe ved å ha vært så hardt på når ting gikk så fint :fnise: Ellers stresser jeg litt med de samme tingene som før i uka, men har fått roet ned litt og kjent litt mestring og takknemlighet så da blir alt lettere. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Æsj, jeg lurer på om jeg har ødelagt noe i kneet mitt? Alt gikk jo så fint og så plutselig virker det ikke lenger, hverken når jeg gjør øvelsene eller prøver en joggetur... Tror jeg får prøve å la det hvile litt å se hva som skjer :sukk:

Hadde et møte i går da, som gikk utrolig bra. Og noe jeg har ventet lenge på ser ut til å ordne seg. Hadde helt sinnsyk angst før og under møtet. Noe jeg ga beskjed om, og da gav det seg faktisk :danse: Det har aldri skjedd før!

Nå har jeg noe viktig fore i dag og i morgen! Håper det går bra! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Har hatt en stille og rolig dag! Hadde en ganske fin joggetur også egentlig, selv om ting enda er litt smertefullt. 

Ellers har vi så smått begynt å tenke på julegaver! Er litt i villvrede for hva jeg skal kjøpe til de minste! :fart2:

Angsten i dag har vært ganske ok! Ingen angstanfall foreløpig :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Joggetur i morges gikk dårlig... 

Men treningen gikk ganske bra, så alt i alt ganske lettet:laugh:

Ellers har det vært en syk travel dag så nå skal jeg ligge strekk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag:

Hadde en god morgen trening! Kanskje var kroppen min litt sliten de andre dagene? Tørr ikke å prøve meg på en joggetur med det første da tror jeg. 

Ellers avlyste jeg et kurs i dag. Ikke sovet på flere dager igjen. Stadige oppvåkninger. Skal også på et viktig møte snart så får forberede meg litt til det! :) Satser på at alt går smertefritt! I kveld skal vi kose oss med god mat og vin. :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Lørdag:

Prøvde meg på en joggetur allikevel, det gikk ikke så bra :fnise: Ellers har jeg fått handlet en del julepresanger! Deilig! 

Så har jeg blitt skikkelig sur på samboer for første gang. (Har jo vært sammen et år så skulle vel bare mangle). Kjenner allikevel at jeg sliter skikkelig med det, føler meg lite respektert og kvalm.. Jeg har alltid slitt med å komme over slike ting tidligere og aner ikke hvordan jeg skal håndtere det... jaja tiden får vel vise om jeg er kommet lenger eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag: Vi fikk prate ut, og jeg føler han forstår hva jeg reagerte på. Tror aldri jeg har møtt en som skjønner og bryr seg så mye som ham. Tror virkelig dette kan være livet ut. Ellers så hadde vi en kjempe koselig rusletur i det fine kalde været. Og jeg hadde en joggetur opp på et "fjell" i nærheten. Ganske tungt, men ellers fungerte alt helt utmerket(!) og ingen smerter foreløpig. :ninuskapus: 

Skrev jeg at møtet på Fredag gikk ganske fint? Spent på hva som skjer videre! 

:rodmer::ninuskapus::nordvesta::nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Tirsdag:
Ingen smerter i dag selv om joggeturen i går var opp på samme fjellet som sist! Hadde også en fantastisk joggetur i dag også i kulda :ninuskapus: Fikk prøve de nye ørevarmerene jeg har kjøpt :danse:

Ellers har jeg begynt å finne litt utav hva jeg skal gjøre med diverse. Kan ikke gå for mye inn på detaljer, men i det siste har det vært en kabal av de få som skulle gå opp, hvor utallige "hvis" og "om" måtte taes i beregning. Har rett og slett vært litt smågal i hodet, men tror jeg begynner å se veien gjennom labyrinten!

I dag har vi kost oss hjemme begge to og fått gjort masse som skulle fikses her hjemme. Herlig. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag allerede!

Skal vi se..

Onsdag: 

Handlet litt, slappet av.

Torsdag:

Travel dag. Grudde meg til jobb, men var veldig kjekt når jeg først kom dit, og følte meg mye bedre etterpå! :laugh:

Ellers var været skikkelig ille. Men slik er det vel over hele landet. Haglet og blåste noe innmari. Var på en liten mini joggetur, den var helt grei, verken mer eller mindre. 

Fredag:

Hadde forferdelig angst i dag. Tenkte flere ganger at jeg skal låse meg inne og aldri gå ut mer. :fnise:

Angsten eskalerte til jeg begynte å skjelve og miste kontroll over kroppen, for så å faktisk avta. Det har aldri skjedd før det heller, så det er jo kanskje et godt tegn? Følte meg i allefall bedre etterpå igjen, selv om jeg var ufattelig sliten. Kjenner at jeg med en gang jeg blir sliten begynner å tvile på meg selv og skamme meg over å være meg.. Tror jeg må jobbe litt ekstra med tankene mine rundt dette. Kan ikke gå rundt å ha det slik.

Ellers så har jeg fått mensen(TMI) så er nok kanskje også derfor jeg er litt ekstra sensitiv. Det pleier vel å være litt slik i begynnelsen? Lenge siden jeg har hatt skikkelig regelmessig menstruasjon så hva vet vel jeg. :laugh:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:
Har hatt en super fin helg! Barna mine er verdens flinkeste gledesspredere, og jeg aner ikke hva jeg skulle gjort uten dem. Håper de aldri blir store. :fnise: Ellers har jeg funnet ut at det viktigste for at jeg skal ha det bra er; mestring! Dessverre er selvtilliten min til det meste veldig lav, tross gode tilbakemeldinger, men når jeg virkelig føler at jeg får noe til, hvor enkelt det enn er, så kjenner jeg at det bruser inni meg. :mynona:

I helgen var vi i familiemiddag hos min mor, som gikk uventet veldig smertefritt. Angsten tok ikke noe særlig tak, og jeg var ikke utkjørt etterpå. Mulig det var litt lettere siden jeg hadde med barna mine. :hjerte:

Ellers hadde jeg en del angst i timen i dag, fikk nesten et anfall noe som er uvanlig når jeg ikke er alene/med nærmeste, men det var litt godt ettersom det faset ut og ble mye bedre etterpå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Onsdag:

I fryktelig godt humør i dag!

Har sovet godt, hatt det utrolig kjekt på jobb, ingen angst verken i lunsjen eller ellers. Hva skjer? :fnise: Det er så rart hvordan jeg nærmest kan stryke med av angst en dag, for så og ha hele roen en annen. 

Samme med i går. Var på hyggelig besøk og opplevde ikke noe angst der heller selv om jeg var der i nærmere 5 timer noe som pleier å være langt over grensen for min del. :yvonne:

Egentlig har jeg mer angst i et parforhold enn alene, og generelt har jeg det vel bedre med meg selv alene, noe som er litt trist ettersom jeg elsker samboeren min og absolutt ikke har noen planer om å forlate ham. Allikevel skulle jeg ønske at jeg kunne ha det psykisk slik som jeg har det alene og samtidig bo sammen med ham. Gjerne det kommer med tiden. :nordvesta:

Litt redd for å skrive dette allerede, men ang depresjonen tror jeg faktisk jeg har klart i store trekk å komme over det. Jeg har fortsatt dårlige dager, men den altoppslukende "jeg må bare dø" følelsen har jeg ikke kjent noe til på over et år, noe som er meget uvanlig! Håper det blir færre av disse framover. 

Ute er det blitt skikkelig kaldt med delvis snø! Tenkte Jeg skulle gå en tur i dag etter jobb, men ombestemte meg fort da jeg kjente hvor kaldt det faktisk var. Lett å være tøff når man er inne i varmen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Kanon kjekk dag på jobb, igjen uten et snev av angst! Selv om jeg har sovet dårlig og kom i møte med en person jeg kjenner såvidt fra før som egentlig kunne blitt ganske ubehagelig. :yvonne: Deilig og kaldt ute, men varmt og godt inni alle ullklærne mine :fnise:

Prøvde meg på treningsøvelsene mine igjen i dag, og guri det var elendig. Verre enn på lenge. Det gjør meg litt trist uten at jeg lar det ødelegge hele dagen min. Lurer på hva som gjør det. 

I går hadde jeg og kjæresten det skikkelig koselig før vi la oss, han er virkelig verdens beste. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Oppdatering: Tok i litt hardere på en runde og fikk opp nivået! Tror jeg glemmer litt hvordan jeg mest effektivt gjør øvelsene, samtidig som jeg tror musklene er litt slitne. :fnise: Resten av økta ble allikevel temmelig dårlig da..

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag!

Treningsøkten i dag gikk som normalt må jeg bare få si! Med tanke på at jeg var litt redd for å ha ødelagt noe :fnise:

Ellers kursdag. Det gikk faktisk ganske bra! Litt angst, men følte mest på mestring egentlig så det var deilig. 

Kaffetid :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...