Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Blir mye helseprat her, men det får så være. Gått på medisinene til i går, kneet fungerte superfint (mulig det er bedre belastning grunnet mindre smerter?), men bivirkningene er faktisk så kraftige at jeg dropper dem. Kanskje finner jeg noe annet som fungerer like godt uten så mye bivirkninger ved en senere anledning. Håper de forsvinner fort, slitsomt å gå slik. 

Ellers har ting vært veldig fint, og jeg stortrives. Var på besøk hos søsteren min i går og hadde litt kreativt lag. Veldig givende.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Kneet fungerte dårlig i dag, om det var pga kraftig nedtrapping eller at jeg var litt for aktiv i dag er vanskelig å si.

Dette blir snart en helsedagbok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fortsetter med en mye svakere dose av medisinen, klarer såvidt å gå hvis ikke. 

I går fungerte kneet helt fantastisk, som før det ble skadet sånn ca. Hadde tatt medisiner og varmet opp før jeg prøvde å trene litt. Det var utrolig, alt man tar for gitt når kroppen fungerer som det skal.

I morges prøvde jeg å trene litt igjen, ikke fullt så vellykket. Om det var pga veldig lite oppvarming eller fordi jeg ikke hadde rukket å ta medisinen er ikke godt å si!

Men det gjør meg veldig glad at jeg kan ha dager der jeg kan trene normalt! Det viser meg at det sannsynligvis ikke er nerver som er ødelagt men at ting sannsynligvis kan fikses med tiden.

I natt hadde jeg helt ekstremt angst, sånn type angst som gjør at du har lyst å avslutte livet der og da (Nei jeg er ikke suicidal eller deprimert) bare for å få det til å stoppe. Så naturlig nok ganske sliten i dag. Men angsten har gitt seg herlig nok, tross i den mislykkede treningen. Tror angsten stammer fra bivirkninger av medisinen og stresset med om jeg skal slutte eller ikke. Ble hjemme fra jobb i dag, må prøve å hente meg litt inn. 

Jeg får så ofte oppheng i ting, og det er så slitsomt. Har vel gjort det siden jeg var liten. Ofte går det på utseendemessige ting, men ofte også andre ting. Det er vel kanskje normalt når man har angst..

Nå skal jeg slappe av å pleie meg selv litt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Var på kurs via jobben i dag! 3 dagen nå. Veldig lærerikt og spennende. Kjenner jeg kommer ut igjen med ny energi og livsmot! Slapp også unna angsten, selv da jeg møtte på kjentfolk. Veldig deilig mestringsfølelse ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hannemor76

Kjempe herlig, avslappende helg :laugh:

I dag hadde vi en god lang dusj, før vi var ute å jogget i regnet. Kneet har vært eksemplarisk. :ninuskapus: Vi jogget nede ved vannet og satt oss ved en brygge og ble sittende lenge. Håper det blir mer slike. 

Snart mandag og på an igjen med møter og diverse som skal ordnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Kaffe og morgenro, så deilig :ninuskapus:

Bivirkningene ser ut til å ha gitt seg en del, så det gjør meg glad! Håper bare ikke ting blir verre. Verken bivirkninger eller selve skaden.

I dag har jeg MASSE på programmet, blir nesten sliten bare av å tenke på det..

I går var så koselig, helt perfekt, kjenner meg enda nyforelsket. :ninuskapus:

Når vi var ute å jogget fant vi en liten kattungen som hadde gått seg bort, vi fikk tak i eieren til slutt heldigvis. Nå har jeg jo lyst på enda en katt! Men det får vel holde med de to jeg har.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Jogget i går også, og alt var supert selv om jeg ikke var like flink med oppvarming :fnise: Bivirkningene er fortsatt til å leve med etter jeg justerte dosen.

I dag har jeg meldt meg på et kurs, kjenner jeg gruer meg, men det er "nødvendig" for jobben så jeg får bare stå i det. I kveld skal vi ha ekstra kosekveld :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Kosekveld var helt ok, litt mye alkohol :roll:

Gikk en kveldstur før vi la oss, og da fungerte kneet dårlig, mulig grunnet mye alkohol. Var fortsatt dårlig i morges. Satser på at det bedrer seg. :) I dag skal jeg på et møte jeg gruer meg til, håper jeg får tatt opp det jeg ønsker og blir møtt på det.  Krysser fingrene :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hatt en superfin helg! Vært på tur med ungene og hatt kosekvelder med god mat og film :laugh: Begynner å komme ovenpå med alt som skulle gjøres. 

Møtet sist Onsdag gikk over all forventning, og det ser ut til at så lenge det er mulighet vil ting bli lagt til rette slik jeg trenger det. Var mildest talt i ekstase etterpå. Skal på et nytt møte om en uke når ting er mer avklart så er bare å krysse fingrene. Alt i alt har jeg det veldig godt og fint :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hannemor76

Lenge siden sist jeg var inne nå. Hva har skjedd? Jeg har vært syk, hatt en uoverenstemmelse som ennå pågår, ellers har ting vært supert! Hadde nettopp en kjempefin! joggetur selv uten oppvarming. Jeg tar litt medisiner hver dag(mindre en halv dose). 

Nå skal jeg ta meg en kaffe på jobb og kose meg! Så skal vi ha skikkelig kosekveld i kveld. :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått en ny leser av dagboken din, men det skjønte du nok etter alle poengene du har mottatt:fnise:Enig med @Monstrum som har skrevet i tråden!:)Flott at du deler, og det virker som du er svært flink på å sette ord på hva du føler, og snu de leie tankene til positive tanker! Sitter igjen med en god følelse for deg, og en svært stor lyst på sjokolade!:fnise:Takk for innblikk i ditt liv!:klem::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Så koselig med ny leser! :ninuskapus: Nå er jeg riktignok ikke inne så ofte lenger, men forsøker! Var veldig mange poeng jeg fikk Ja, begynte å lure på om KG hadde klikket :fnise: 

Nå har jeg kuttet ut medisinene(i går), orker dem ikke lenger, får heller begynne igjen om ting blir uutholdelig.

Vi har hatt en super trivelig helg. Været var surt, men av en eller annen grunn gikk det fint for alle 4 å være inne stort sett hele helgen. Vi så en del gamle barnefilmer, laget god mat og lekte litt alle sammen. Så hadde vi voksne stearinlys og kos på kveldingen. :laugh:

Jeg hadde også mitt kraftigste angstanfall på flere år den ene natta nå. Var egentlig skikkelig overrasket da jeg våknet ettersom jeg var sikker på at jeg kom til å dø i søvne. Holdt også på å ringe ambulansen, men heldigvis klarte sambo å roe meg ned. Kan tenke meg det hadde vært flaut :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hadde så sterk menstruasjon i går og forgår at jeg trodde jeg skulle stryke med :fnise:

Ellers sluppet unna angst på jobb!

Jogget en tur alene i morges som gikk dårlig.. Så tok vi en joggetur sammen i kveld som var fantastisk :ninuskapus: selv om det regnet!:laugh:

Nå er det kosekveld med god mat og tv:ninuskapus::nori::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

For en nyyyydelig dag! Strålende sol og frisk kald luft, skikkelig deilig høstvær. Slike dager får meg i godt humør :ninuskapus:

Har vært litt sliten de siste dagene, sikkert etter medisinavsluttningen, men bør nok også ta meg litt sammen og komme meg ut mer, vet det gjør meg godt.

Kneet har vært bob bob og alle bivirkningene jeg fikk av medisinene forsvinner sakte men sikkert! *puster lettet ut* 

Vi har hatt en super trivelig helg med bare kjæresterier hele dagene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Hatt en fantastisk dag på jobb!

Jeg tenker og må huske på at så lenge jeg er aktiv og sosial i løpet av dagen og får føle mestring rundt folk som vil meg vel så vil jeg alltid ha en fin hverdag. Det er så viktig at jeg tar med meg for jeg får alltid en slik angst over at det jeg har (venner/kjæreste) kan bli tatt fra meg. 

Så har jeg funnet ut etter å ha prøvd å kjenne etter hva jeg føler at jeg går faktisk alltid med en engstelses følelse. Jeg må prøve å finne ut hvorfor og gi slipp til andre følelser også.  

Men alt i alt så vil ting alltid ordne seg til slutt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Føler nesten at det er Fredag jeg!

Har i allefall hatt en veldig avslappende dag, litt kjip med noe dårlige følelser og dårlig stemning, men fikk tatt meg en joggetur nå i kveld etter å ha varmet opp på treningsapparatet hjemme og det var fantastisk rett og slett! Herlig frisk høstluft og blodsmak i munnen :fnise: Og ikke minst medisin og smertefri (nesten). Trodde aldri jeg ville kunne oppleve det etter skaden!

Så inntok jeg samme mengde i snop og vin da så så flink kan jeg ikke føle meg!

Da var det natta! 

Håper jeg kan legge meg så glad og tilfreds hver kveld :ninuskapus:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Har hatt en fantastisk dag!

Bare hjemmekos siden det er høstferie! Kjøpt inn masse god mat og sett filmer:nori:Hadde også en fantastisk joggetur mens sambo passet barna midt på dagen, helt smertefritt selv uten oppvarming :ninuskapus:

Så har jeg pratet med mamma og diskutert julen i år, gleder meg allerede:ninuskapus:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Har vært på jobb for første dag på over en uke, synes det er rart og litt ubehagelig å komme tilbake etter å ha vært borte, men det ble veldig trivelig og kollegaene mine er verdens beste!

Er generelt veldig fornøyd og harmonisk for tiden og sluppet unna det meste av angst :nori:

Hadde et par dager hvor trening og jogging førte til smerter og kluss, men i går hadde jeg en fantastisk joggetur selv om jeg hadde vært hjemme å trent hele dagen mens minsten lå syk og så på Ole brum. :)

Nydelig vær er det også i dag! Friskt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hannemor76

Fredag:

Hadde en skikkelig dårlig dag i går.. Uff den var ille.. Sliten, alt gikk galt og holdt på å gråte flere ganger. Hjalp ikke at jeg ikke hadde sovet noe særlig. Var redd for å bli deprimert igjen, men føler meg heldigvis bedre i dag. Gikk meg en liten tur og nøt naturen, det er virkelig undervudert.  Så var jeg på en aktivitet i dag som satte følelser i gang som jeg hadde glemt helt. Har grått i flere timer, men ikke på en vond måte heldigvis.  

Ellers i godt humør og har det ganske flott som vanlig for tiden :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...