Gå til innhold

Når var du sist hos tannlege?


Iguana

Din tannhelse  

33 stemmer

  1. 1. Når var du sist hos tannlege?

  2. 2. Hadde du hull sist du var hos tannlege?

    • Ja, mange
    • Ja, et bittelite et
    • Nei, pleier aldri å ha hull
    • Nei, men pleier av og til å ha hull
  3. 3. Pusser du tennene hver dag?

    • Ja, morgen og kveld
    • Ja, men bare hver kveld
    • Ja, men bare hver morgen
      0
    • Ja, flere ganger om dagen
      0
    • Nei, pusser bare tennene nå og da, det kan gå dager mellom hver gang
      0
    • Har ikke tannbørste
      0


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var i fjor hos tannlegen, har aldri hatt hull og pusser tennene og bruker tanntråd hver kveld. Eneste plager jeg har hatt er visdomstennene. De vokser skjevt (kommer seg ikke helt opp av tannkjøttet, og irriterer det) og jeg har operert 1 av 2 visdomstenner så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer, knakk en jeksel som måtte fikses :) sist er vel 12 år siden :P

Anonymkode: 015c3...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i 8. klasse. Og det er vel sånn ca 10 år siden. 

Anonymkode: a6a69...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sommer, knakk en jeksel som måtte fikses :) sist er vel 12 år siden :P

Anonymkode: 015c3...c88

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk i 8. klasse. Og det er vel sånn ca 10 år siden. 

Anonymkode: a6a69...734

Æsj:kvalm:

Anonymkode: 2a153...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Æsj:kvalm:

Anonymkode: 2a153...2b0

Hvorfor i alle dager er det æsj? :vetikke: jeg pusser da tennene mine 2 ganger daglig selv om jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Tennene blir da ikke automatisk ekle av å ikke dra dit. 

Anonymkode: a6a69...734

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er det æsj? :vetikke: jeg pusser da tennene mine 2 ganger daglig selv om jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Tennene blir da ikke automatisk ekle av å ikke dra dit. 

Anonymkode: a6a69...734

Tannstein og hull. Så mye koster ikke en enkel sjekk hos tannlegen, slik at det må unngås i over 10 år! Du bruker tanntråd også da eller? Og har mange hull?

Anonymkode: 2a153...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos tannlegen i oktober i fjor, så snart på tide å dra tilbake. Jeg har kun hatt ett hull i mitt liv, og det var da jeg var 18 år, dvs snart 11 år siden. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tannstein og hull. Så mye koster ikke en enkel sjekk hos tannlegen, slik at det må unngås i over 10 år! Du bruker tanntråd også da eller? Og har mange hull?

Anonymkode: 2a153...2b0

Man får ikke automatisk tannstein og hull av å ikke dra til tannlegen. Kjenner noen som ikke var hos tannlegen på over 20 år. Den personen hadde ingen hull og ingen tannstein å skrape bort. Ikke alle har svake tenner. 

Selv har jeg ikke vært på vanlig kontroll på 3 år. Skal på kontroll i september, men får aldri hull så det er bortkasta. Tannstein har jeg heller ikke. 

Anonymkode: 6d23a...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på starten av sommeren. Går til kontroll ca hvert annet år, sjelden eller aldri hull, men greit å sjekke at alt er som det skal.  

Anonymkode: 361c6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar vel til tannlegen hvert 2-3. År. Aldri noen problemer med hull. Har vel hatt 2 hull i mitt liv. Måtte trekke en visdomstann i fjor men det går vel ikke under vanlig tannsjekk. 

Anonymkode: a61aa...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Var der for nøyaktig 6,5 time siden, måtte trekke en visdomstann. Første gangen jeg har gjort det, skjønner ikke hvorfor folk syter å griner så jævlig mye over det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mann_86 skrev:

Våren 2004.

I høst må jeg få gjort det.

lol right :fnise:

Har ikke vært hos tannlegen siden jeg var 18, nå er jeg 33. Ser ikke poenget med det? Pusser tenner, bruker tanntråd, ingen smerter eller noe som helst i tennene. Dem sitter der pent og fredelig og gjør det jeg har dem til. Vil heller si æsj om dem som måtte ha så dårlige tenner at man må besøke tannlegen årlig.

Anonymkode: 30962...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bronaldo skrev:

Var der for nøyaktig 6,5 time siden, måtte trekke en visdomstann. Første gangen jeg har gjort det, skjønner ikke hvorfor folk syter å griner så jævlig mye over det? :klo:

Det skjønner ikke jeg heller. Jeg er livredd for smerter i munn, men det der var jo ingenting. Kan kanskje skjønne det litt bedre hvis man har intens tannlegeskrekk eller har delte røtter som gjør hele prosessen vanskeligere. 

Anonymkode: a61aa...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...