Gå til innhold

Hodepynt som gjest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup om 2 uker til min fetter. Jeg kjenner ikke bruden noe særlig, så vegrer meg litt for å høre med henne..

Jeg har gått for en kjole som er enarmet/enstroppet(?), det vil si "skrår" over ved bryst/hals, noe som gjør at jeg ikke kan ha smykke til. Kjolen er veldig enkel, og jeg har derfor valgt å pynte den opp med noen (enkle) øredobber og hodepynt. Hodepynten er enkel i form, men har hvite strass-stener (Er laaangt i fra en tiara). Min søster mener at dette ikke sømmer seg og at det kun er brud som skal ha noe på hodet. Jeg prøvde å argumentere med at den er veldig enkel, og langt i fra noe blikkfang. Hun mener at det er en selvskreven regel at kun brud har hodepynt, og at folk vil prate, samt at det er veldig respektløst ovenfor brud.

 Er dette en selvskreven regel? Jeg vil selvsagt ikke være respektløs mot brud, men jeg ble litt satt ut over hvor sint min søster ble, spesielt når jeg aldri har hørt om denne regelen før (har dog ikke vært i mange bryllup). Virket som om jeg hadde planer om å gå i en hvit blondekjole utifra reaksjonen hennes:unsure:

(Beklager dersom dette er blitt diskutert før)

Anonymkode: 79e28...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjolen min er mørk teal, samme stoff hele veien så den er ikke så veldig pyntet i seg selv.. Bra det ikke bare er jeg som ikke har hørt om den regelen:)

Anonymkode: 79e28...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om denne regelen heller. Ser ikke problemet. Om du hadde møtt opp med tiara og slør hadde nok bruden blitt snurt, men hårpynt bør være greit. Hvilke type er det? Hårbøyle, sånn kam, eller noe klype eller noe?

Anonymkode: e5d7b...73f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tenker jeg det er litt avhengig av hvordan hodepynten ser ut. Kan du ikke finne et bilde av den og legge ut her?

Anonymkode: 4e2db...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om denne regelen heller. Ser ikke problemet. Om du hadde møtt opp med tiara og slør hadde nok bruden blitt snurt, men hårpynt bør være greit. Hvilke type er det? Hårbøyle, sånn kam, eller noe klype eller noe?

Anonymkode: e5d7b...73f

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del tenker jeg det er litt avhengig av hvordan hodepynten ser ut. Kan du ikke finne et bilde av den og legge ut her?

Anonymkode: 4e2db...f56

Hodepynten er vintage, så jeg har nok ingen direktelink. Men den kan minne litt om denne her: http://www.ebay.com/itm/Grecian-Bridal-Leaf-Branch-Hair-Crown-Tikka-Head-Dress-Piece-Band-Wedding-Prom-/360957241796?var=&hash=item540aba69c4:m:mUYDDkm9IBTAUm9vz5PJ4sg

Min har noen små strass-stener mellom bladene(som forøvrig er tynnere enn i link). Stenene er hvite, men noe gulnet etter årenes løp, så de lyser ikke enormt mye opp føler jeg. Skal bære den som på bilde nummer to, og ettersom jeg ikke er flink med oppsett av hår så skal det henge løst.

Hva tenker du?

Anonymkode: 79e28...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om den regelen jeg heller. Synes hodepynten er kjempefin. Den passer i et bryllup og minner fint lite om en tiara. Skal du ha den på slik som jenta på bildet? Jeg ville satt den opp mer som en hårbøyle, og laget løs flette på håret bak (hvis du har langt hår), men det er jo smaksak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da virkelig ikke et problem! Kun søsteren din som er et problem her. Slike typer hårpynt er helt vanlig nå. Gå med den du, tror overhodet ikke en brud kommer til å reagere på den!

Anonymkode: edaf8...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hodepynten er vintage, så jeg har nok ingen direktelink. Men den kan minne litt om denne her: http://www.ebay.com/itm/Grecian-Bridal-Leaf-Branch-Hair-Crown-Tikka-Head-Dress-Piece-Band-Wedding-Prom-/360957241796?var=&hash=item540aba69c4:m:mUYDDkm9IBTAUm9vz5PJ4sg

Min har noen små strass-stener mellom bladene(som forøvrig er tynnere enn i link). Stenene er hvite, men noe gulnet etter årenes løp, så de lyser ikke enormt mye opp føler jeg. Skal bære den som på bilde nummer to, og ettersom jeg ikke er flink med oppsett av hår så skal det henge løst.

Hva tenker du?

Anonymkode: 79e28...c31

Tenker det er mer posh-hippie enn "jeg vil være festens midtpunkt og prinsesse" hodepynt. Null stress. Kult og absolutt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ha hodepynt. Andre steder som Storbritannia er det vanlig at alle kvinnelige gjester har hatt eller hodepynt! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Frøkensina skrev:

Selvfølgelig kan du ha hodepynt. Andre steder som Storbritannia er det vanlig at alle kvinnelige gjester har hatt eller hodepynt! :)

Men ikke slik hodepynt. Men kjør på ts. 

Anonymkode: 715bc...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

 

Hodepynten er vintage, så jeg har nok ingen direktelink. Men den kan minne litt om denne her: http://www.ebay.com/itm/Grecian-Bridal-Leaf-Branch-Hair-Crown-Tikka-Head-Dress-Piece-Band-Wedding-Prom-/360957241796?var=&hash=item540aba69c4:m:mUYDDkm9IBTAUm9vz5PJ4sg

Min har noen små strass-stener mellom bladene(som forøvrig er tynnere enn i link). Stenene er hvite, men noe gulnet etter årenes løp, så de lyser ikke enormt mye opp føler jeg. Skal bære den som på bilde nummer to, og ettersom jeg ikke er flink med oppsett av hår så skal det henge løst.

Hva tenker du?

Anonymkode: 79e28...c31

Herlighet, det der er da ikke hodepynt som truer med å ta oppmerksomhet fra bruden i det hele tatt. Søsteren din er hysterisk! :ler: 

Anonymkode: 4e2db...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som brud hadde jeg aldri tenkt over denne type hodepynt :) Hadde du kommet med en skikkelig tiara eller en krone hadde jeg nok stusset litt, men har aldri hørt om denne regelen. Bruk hodepynten du! :) 

Anonymkode: 066ad...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje ikke det passet helt...

Ville hvertfall sjekket hva bruden skal ha, så det ikke ligner veldig. 

(Og jeg er typen som synes man godt kan ha rød kjole i bryllup osv, eller gifte seg i langbukse....)

Anonymkode: a2bef...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at ordene Bridal Leaf Branch Hair Crown er med i den URL'en? Selv om det du har ikke er kjøpt på den siden, så reagerer jeg litt på at ordene bridal og crown er med i den URL'en. Så selv om det var en del forskjeller på det som var på den siden, mener jeg at du ikke bør gå for den hårpynten til den dagen.

Anonymkode: 566cb...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.8.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

 

Hodepynten er vintage, så jeg har nok ingen direktelink. Men den kan minne litt om denne her: http://www.ebay.com/itm/Grecian-Bridal-Leaf-Branch-Hair-Crown-Tikka-Head-Dress-Piece-Band-Wedding-Prom-/360957241796?var=&hash=item540aba69c4:m:mUYDDkm9IBTAUm9vz5PJ4sg

Min har noen små strass-stener mellom bladene(som forøvrig er tynnere enn i link). Stenene er hvite, men noe gulnet etter årenes løp, så de lyser ikke enormt mye opp føler jeg. Skal bære den som på bilde nummer to, og ettersom jeg ikke er flink med oppsett av hår så skal det henge løst.

Hva tenker du?

Anonymkode: 79e28...c31

Er det denne? Det står jo at det er brudepynt

Wedding Bridal Flower Leaf Hair Comb Pieces Clear Rhinestone Crystal Gold GP

Wedding Bridal Flower Leaf Hair Comb Piece

Anonymkode: 664b7...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at ordene Bridal Leaf Branch Hair Crown er med i den URL'en? Selv om det du har ikke er kjøpt på den siden, så reagerer jeg litt på at ordene bridal og crown er med i den URL'en. Så selv om det var en del forskjeller på det som var på den siden, mener jeg at du ikke bør gå for den hårpynten til den dagen.

Anonymkode: 566cb...8de

Det står også prom. De bruker mest mulige typiske søkeord for å få flest mulig til å se annonsen. Helt typisk på ebay. Litt rart å henge seg opp i to av tretten ord..

Selvfølgelig kan man bruke ett slikt hårbånd. Det er jo noe mange bruker til vanlig. Jeg forstår det som at den er litt mer pyntet enn hva man finner på Glitter, men det er jo ett bryllup. Man skal være litt mer pyntet enn vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra om gjester dukker opp med like mye eller mer pynt i håret enn bruden... :riste:

Anonymkode: 664b7...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...