Gå til innhold

Dere med fine jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser dere ned på vanlige mennesker? Altså, slike som jobber som sykepleiere, sekretærer, butikkansatte, truckførere, eh dasstømmere, ja whatever....

Eller hva med sosialklienter og trygdede?

På skolen til barnet mitt  er det så mange "fisefine" foreldre med fine jobber. Føler liksom at de snakker veldig om - hva driver du med da... og er så stolte da , når de skryter av at de er advokater og leger, mens f.eks. jeg stakkars "bare" er en sekretær... men jeg elsker jobben min og er stolt av den, og jeg ser ikke noe mer opp til disse folkene enn vanlige... så jeg føler jeg klarer å snakke med de jeg da, og at de ikke ser ned på meg, men er litt redd for at noen av de spør hva jeg driver med, og jeg sier hva jeg jobber med, så hører jeg bare - å ja...

også blir de skikkelig overlegne og blærete...

Jeg skulle gjerne vært advokat og lege jeg, jeg var skoleflink i min tid, men på den tiden var jeg veldig sjenert og hadde sosial angst, traff en kjæreste som var veldig dominerende og jeg fikk ikke flytte... jeg var ikke noe flink til å stå for hva jeg ville... og jeg ble i det forholdet i altfor mange år, så jeg flyttet aldri og tok meg høyere utdanning. Nå har jeg småbarn og føler det er vanskelig å få tid til og energi til å begynne å studere, og da må jeg evnt. flytte og, selv om noe kan tas over nettet... Jeg føler jeg har mer enn nok med hus og barn, og jeg elsker jobben min, kjekke kolleger og arbeidsoppgaver, selv om jeg ikke blir millionær på jobben min.

Jeg tenker liksom at alle er avhengig av hverandre i samfunnet, og selv om jeg nå var advokat, så hadde jeg ikke sett ned på de med "vanlige" jobber for det... men så er jeg ikke så veldig sossete av meg... 

men lurer litt på hvordan dere der ute - som har slike "høyt på strå" jobber tenker...