Gå til innhold

besøk av kjæresten 2 ganger i uka er det ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med søstra mi og typen hennes. Fordi vi er studenter og sparer penger på å bo sammen. Etter at jeg flyttet inn har jeg funnet meg kjæreste og vi har vært sammen nå i 3 mnd. 

De ønsker ikke at jeg har besøk mer enn 2-3 ganger pr uke. Hva tenker dere om saken? Jeg vil jo såklart se han oftere men skjønner jo at det ikke går an. Vi må jo inngå et kompromiss her. Men er dette er rimelig krav? 

Anonymkode: b5908...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke du dra til han da? at han er hos deg 2 ganger i uka, også er du hos han noen dager? 
Selv hadde jeg nok reagert litt, men skjønt at de ikke ville han skulle "bo" der liksom.. siden han ikke betaler leie :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, kattepusen skrev:

Hvorfor kan ikke du dra til han da? at han er hos deg 2 ganger i uka, også er du hos han noen dager? 
Selv hadde jeg nok reagert litt, men skjønt at de ikke ville han skulle "bo" der liksom.. siden han ikke betaler leie :)

Kan ikke dra dit så ofte fordi jeg har et barn som går på skolen, hun bor også her med oss 100% av tiden. Og vil ikke plage søster og typen hennes mer enn nødvendig. De hjelper meg jo hvis jeg spør om det men det blir for dumt å gjøre det flere ganger i uka tenker jeg:)

Anonymkode: b5908...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at de skal sette en begrensning for hvor mye besøk du kan få av kjæresten din... Tar han opp så mye plass når han er der? Er det en veldig liten leilighet?

Kan du og kjæresten din kanskje ta med datteren din ut og gjøre noe isteden? Da blir det ihvertfall ikke noe "påkjenning" for søsteren din og kjæresten hennes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Du bor der like mye som dem. Syns det er rart at de da kan sette begrensninger for hvor ofte du kan ha besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de hvorfor da. :) Letteste er å prate sammen. 

Anonymkode: 5e370...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner faktisk godt at de syntes det er slitsomt og ha besøk hjemme i stuen flere enn to ganger i uken. Hva med at dere finner på noe utenfor huset? Veldig mange ting kan jo også barnet ditt være med på :) Sier de eventuelt noe dersom dere kunn oppholder dere på ditt rom? Tror kommunikasjon er løsningen her!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 23, 2016 at 11.38, frøkenoverfølsom skrev:

Jeg syns det er rart at de skal sette en begrensning for hvor mye besøk du kan få av kjæresten din... Tar han opp så mye plass når han er der? Er det en veldig liten leilighet?

Kan du og kjæresten din kanskje ta med datteren din ut og gjøre noe isteden? Da blir det ihvertfall ikke noe "påkjenning" for søsteren din og kjæresten hennes.

Ja jeg liker ikke helt det at de skal sette begrensinger for meg og kjæresten min. Jeg bor der jeg også. Mens nå føles det litt som at jeg bor hos dem og jeg må følge regler de har satt uten mitt samtykke. Det er ikke det at de ikke liker han heller. De bare takler dårlig å ha noen i huset mye, selv om jeg og kjæresten ofte er bare på rommet og ser film eller tv im kveldene. Skjønner ikke helt hvordan akkurat det kan plage dem. Men man er jo forskjellige... 

Leiligheten er ikke spesielt liten. Ca 80kvm. Stor nok for alle. 

Skulle bare ønske de kunne være litt mer inkluderende og vise interesde for å bli kjent med han. Mens med en slik regel så føler jeg de skyver han unna. Han føler seg3g heller ikke spesielt velkommen og han er anspent npr han er her. Nettop fordi han føler seg ikke inkludert og han føler de andre to vil ha meg for seg selv. 

Den Tuesday, August 23, 2016 at 11.45, Magnifiq skrev:

Du bor der like mye som dem. Syns det er rart at de da kan sette begrensninger for hvor ofte du kan ha besøk..

Jeg vet. Jeg går rundt med konstant vondt i magen og gruer meg hver gang til å fortelle at jeg skal ha besøk. Slapper ikke av lenger. Fordi jeg vil være med kjæresten min men vil også være med dem. Men de viser likslm ikke noe initiativ til å ønske å bli kjent med han. Det er alltid jeg som må spørre om vi alle sammen skal finne på noe. De spør aldri. Også i tillegg kommer de med det at de ikke ønsker han her så ofte. Selv om de sier de liker han osv. Vet liksom ikke helt hva jeg skal tro. Det er ialøefall slitsomt å stå midt i mellom her hvor jeg ser begge sider og skjønner dem. Så blir den ene parten sur eller frustrert fordi jeg ikke er like enig som dem eller viser forståelse. Då blir den andre parten ogdå snurt av samme grunn. 

Alt jeg vil er å slappe av i mitt eget hjem. Slippe å grue meg til å si fra om besøk. Slippe å ha konstant klump i magen. 

Hva bør jeg si til hver av dem sånn egentlig? Jeg er litt konfliktsky egentlig så jeg er ikke vant med slike ting. Føler det bare ender opp med kjeft og dårlig stemning. Og det vil jeg ikke i det hele tatt. 

Ts 

Anonymkode: b5908...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når dere bor sammen og har felles stue, så må dere bli enige om slike ting. Kan du ikke heller flytte i en egen leilighet? Du er jo tydeligvis ganske voksen siden du har barn i skolealder. 

Anonymkode: 21549...854

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leier og betaler like mye som dem, altså at det ikke er slik at du bor i deres leilighet, så kan de drite og dra med slike regler.

Det er en forskjell på å be om at du tar hensyn kontra å sette en slik regel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det nettopp tråd om, bare at da var det tre venninner.

Om kjæresten din er der mye, går det mer strøm og badet er oftere opptatt. De som bor der må også oppføre seg som når det er gjester der, de kan da ikke slappe helt av i eget hjem. Neon blir faktisk litt stresset av å ha andre mennesker i hjemmet der de må spille vertinne-rollen. Du kan si at de trenger de ikke gjøre, men de fleste føler seg tvunget til å ta på seg den rollen fordi det er "høflig" og forventet av dem. Kanskje dette gjelder mer blant kvinner, det vet jeg ikke. I verste fall forsvinner noe av maten som er deres også, om dere spiser av den.

Jeg syns det er helt legitimt å sette slike krav når det gjelder gjester. Tipper du hadde blitt lei om de hadde en kompis som kom uventet på besøk eller som var der nesten hver dag også. For mange er det ikke moro å ha personer opp i seg så ofte når de ikke bor der

Anonymkode: a9210...b44

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit. Dere bor jo tross alt sammen, og da bør man respektere alle som bor der. Det er jo ikke akkurat slik at de setter et forbud mot å ha han på besøk. 2-3 ganger per uke er jo faktisk ganske rimelig. Da synes jeg du skal vise dem det samme hensynet tilbake. Dersom du ikke er tilfreds med det er det jo bare å flytte ut og finne noe eget. Dersom han skal være der mer enn 2-3 ganger per uke er det jo nesten som at han bor der, og det er jo ikke det søsteren din og kjæresten hennes gikk med på. Det er helt greit at du har fått kjæreste, men da er det jo naturlig å revurdere hvordan man bor. Jeg regner med at det er ganske seriøst ettersom han er der så ofte og du også har et barn. 

Anonymkode: c563a...1c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg liker ikke helt det at de skal sette begrensinger for meg og kjæresten min. Jeg bor der jeg også. Mens nå føles det litt som at jeg bor hos dem og jeg må følge regler de har satt uten mitt samtykke. Det er ikke det at de ikke liker han heller. De bare takler dårlig å ha noen i huset mye, selv om jeg og kjæresten ofte er bare på rommet og ser film eller tv im kveldene. Skjønner ikke helt hvordan akkurat det kan plage dem. Men man er jo forskjellige... 

Leiligheten er ikke spesielt liten. Ca 80kvm. Stor nok for alle. 

Skulle bare ønske de kunne være litt mer inkluderende og vise interesde for å bli kjent med han. Mens med en slik regel så føler jeg de skyver han unna. Han føler seg3g heller ikke spesielt velkommen og han er anspent npr han er her. Nettop fordi han føler seg ikke inkludert og han føler de andre to vil ha meg for seg selv. 

 

Det er viktig å understreke at dere bor der alle sammen, og at du ikke leier hos dem! Skjønner at du syns det er litt sårende at de ikke viser særlig interesse for å bli kjent med ham. ...

 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var det nettopp tråd om, bare at da var det tre venninner.

Om kjæresten din er der mye, går det mer strøm og badet er oftere opptatt. De som bor der må også oppføre seg som når det er gjester der, de kan da ikke slappe helt av i eget hjem. Neon blir faktisk litt stresset av å ha andre mennesker i hjemmet der de må spille vertinne-rollen. Du kan si at de trenger de ikke gjøre, men de fleste føler seg tvunget til å ta på seg den rollen fordi det er "høflig" og forventet av dem. Kanskje dette gjelder mer blant kvinner, det vet jeg ikke. I verste fall forsvinner noe av maten som er deres også, om dere spiser av den.

Jeg syns det er helt legitimt å sette slike krav når det gjelder gjester. Tipper du hadde blitt lei om de hadde en kompis som kom uventet på besøk eller som var der nesten hver dag også. For mange er det ikke moro å ha personer opp i seg så ofte når de ikke bor der

Anonymkode: a9210...b44

 

Når det er sagt er jeg enig i det som blir sagt over her. Jeg også har bodd i bofelleskap med 2 venninner, og hun ene hadde besøk av typen hele tiden. Var aldri noe fan av typen hennes, men lot det gå. Det toppet seg for meg da hun reiste på skolen og var borte mesteparten av dagens mens han satt igjen i leiligheten. Klarer ikke helt slappe av og bare være meg selv når vi har besøk, og typen hennes var jo besøk. Og verst var det når hun ikke var der for å underholde han selv. Da kan han godt reise hjem syns jeg, for det var ihvertfall ikke min jobb!

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt greit. Dere bor jo tross alt sammen, og da bør man respektere alle som bor der. Det er jo ikke akkurat slik at de setter et forbud mot å ha han på besøk. 2-3 ganger per uke er jo faktisk ganske rimelig. Da synes jeg du skal vise dem det samme hensynet tilbake. Dersom du ikke er tilfreds med det er det jo bare å flytte ut og finne noe eget. Dersom han skal være der mer enn 2-3 ganger per uke er det jo nesten som at han bor der, og det er jo ikke det søsteren din og kjæresten hennes gikk med på. Det er helt greit at du har fått kjæreste, men da er det jo naturlig å revurdere hvordan man bor. Jeg regner med at det er ganske seriøst ettersom han er der så ofte og du også har et barn. 

Anonymkode: c563a...1c8

 

Syns ikke de skal sette begrensning for deg, dere bor der sammen tross alt - du leier ikke hos dem! Men kan være greit å sette seg ned og snakke sammen! Bli enige om hva du ønsker og hva de syns er i overkant mye, så blir dere enige om noe alle 3 kan leve med. Skjønner at det er av økonomiske grunner dere bor sånn og at du kanskje ikke har råd til å bo alene, men holder forholdet på å bli seriøst kan du kanskje flytte sammen med kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, frøkenoverfølsom skrev:

Det er viktig å understreke at dere bor der alle sammen, og at du ikke leier hos dem! Skjønner at du syns det er litt sårende at de ikke viser særlig interesse for å bli kjent med ham. ...

 

Når det er sagt er jeg enig i det som blir sagt over her. Jeg også har bodd i bofelleskap med 2 venninner, og hun ene hadde besøk av typen hele tiden. Var aldri noe fan av typen hennes, men lot det gå. Det toppet seg for meg da hun reiste på skolen og var borte mesteparten av dagens mens han satt igjen i leiligheten. Klarer ikke helt slappe av og bare være meg selv når vi har besøk, og typen hennes var jo besøk. Og verst var det når hun ikke var der for å underholde han selv. Da kan han godt reise hjem syns jeg, for det var ihvertfall ikke min jobb!

 

Syns ikke de skal sette begrensning for deg, dere bor der sammen tross alt - du leier ikke hos dem! Men kan være greit å sette seg ned og snakke sammen! Bli enige om hva du ønsker og hva de syns er i overkant mye, så blir dere enige om noe alle 3 kan leve med. Skjønner at det er av økonomiske grunner dere bor sånn og at du kanskje ikke har råd til å bo alene, men holder forholdet på å bli seriøst kan du kanskje flytte sammen med kjæresten?

Tja, når man bor i et bofellesskap må man nesten regne med noen begrensninger. Det er sånn det er å leve på denne måten. Man må ta hensyn til hverandre. De synes jo det er greit at han er der 2-3 ganger i uken. Dersom han skal være der oftere er det jo ganske naturlig at man begynner å kikke på andre bomuligheter. Dersom jeg hadde bodd med en annen person som hadde kjæresten over mer enn 3 ganger i uken hadde jeg rett og slett ikke orket å bo med vedkommende. 

Anonymkode: c563a...1c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lurt å bare gjøre det som passer deg? Du betaler jo for deg der. Like mye som dem. Han kan jo komme dit hver dag han. Du bor jo tross alt der. Det er jo ikke dem som bestemmer hvor mye besøk du har. Og se etter en leilighet for deg og kjæresten er også greit å gjøre selv om det er tidlig. Så lenge besøket oppfører seg bra og siden han er typen din håper jeg at dere to står for hans del av utgifter når han er ofte (wc papir, strøm, mat osv),  da har ikke de noe de skal ha sagt. 

Anonymkode: 975df...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80kvm og 5 personar, stor nok for alle? hm, jaja..
Eg forstår søstra di godt. Greitt de bur ilag alle 3, men alle 3 betalar vel like mykje strøm og leige? Så når kjæresten din er der fleire dagar i veka lev han på ein måte av dykk når han ikkje betalar. Og i ei lita leilighet er det travelt med besøk heile tida, så 2-3 dagar i veka tykkjer eg verkeleg er greitt! Hadde eg budd med søstra mi og ho ville ha ein ny kjæreste på besøk heile tida hadde ikkje vi budd ilag lenge, og 80kvm er verkeleg ikkje stort! Eg og sambuaren min budde i 90kvm tidlegare og vi hadde aldri orka fleire buande der. 
Når du i tillegg har dotra di buande der tykkjer eg det er rart du vil ha kjæresten din over støtt etter kun 3mnd ilag..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er lurt å bare gjøre det som passer deg? Du betaler jo for deg der. Like mye som dem. Han kan jo komme dit hver dag han. Du bor jo tross alt der. Det er jo ikke dem som bestemmer hvor mye besøk du har. Og se etter en leilighet for deg og kjæresten er også greit å gjøre selv om det er tidlig. Så lenge besøket oppfører seg bra og siden han er typen din håper jeg at dere to står for hans del av utgifter når han er ofte (wc papir, strøm, mat osv),  da har ikke de noe de skal ha sagt. 

Anonymkode: 975df...f80

En slik egoistisk og hensynsløs oppførsel egner seg ikke i et bofellesskap. 

Anonymkode: c563a...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, RockyRose skrev:

Når du i tillegg har dotra di buande der tykkjer eg det er rart du vil ha kjæresten din over støtt etter kun 3mnd ilag..

Synes dette får veldig lite fokus.

TS: Dere har vært sammen i 3 mnd og du vil ha kjæresten over mer enn 3 ganger i uken. Er ikke ette veldig mye i forhold til sin datter? Har hun fått fordøye at du har en ny kjæreste? Hvor ofte er din søster og samboeren barnevakt? Har hun eget rom?

Synes også det er helt på sin plass at din søster og samboeren ønsker å begrense hvor mye han er på besøk, det er ikke det samme å være hjemme når man har besøk hele tiden.... 80 m2 er ikke stort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En slik egoistisk og hensynsløs oppførsel egner seg ikke i et bofellesskap. 

Anonymkode: c563a...1c8

Det er 3 som bor og betaler like mye der. Ts bor ikke hos dem, da har de ikke noe de skal ha sagt annet enn å angre på at de deler boet siden det plager dem. Ts skal vel fortsatt ha sitt vante liv i sitt eget hjem. De har faktisk ikke en dritt de skal ha sagt så lenge ts og han står for hans utgifter og han oppfører seg. Det er vel heller egoistisk å bestemme over hvor mye besøk din bofelle skal ha i sitt eget hjem og innskrenke h?ns frihet. Det er 7 dager i uken og 2 -3 ganger er da vel mer enn innafor.   Hver dag kan hun ha besøk. Hvis hun vil. Det bestemmer ikke dem så lenge de deler likt. 

Anonymkode: 975df...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, når man bor i et bofellesskap må man nesten regne med noen begrensninger. Det er sånn det er å leve på denne måten. Man må ta hensyn til hverandre. De synes jo det er greit at han er der 2-3 ganger i uken. Dersom han skal være der oftere er det jo ganske naturlig at man begynner å kikke på andre bomuligheter. Dersom jeg hadde bodd med en annen person som hadde kjæresten over mer enn 3 ganger i uken hadde jeg rett og slett ikke orket å bo med vedkommende. 

Anonymkode: c563a...1c8

enig.

Anonymkode: d178c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...