Gå til innhold

Det å ha sex med en gift person er like ille som å være utro selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

Jeg er enig! Jeg hadde ihvertfall ikke klart det. Det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg, gjør du heller ikke mot andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man gift eller i et forhold, så har man forpliktet seg til en annen person. Det har man ikke som singel. Det er en vesentlig forskjell.

Synes helt klart IKKE at det er "like ille" å ha sex med en person som er i et forhold som singel, som det er å være utro i et forhold. 

Jeg er helt med på at det er "dårlig stil" og tegn på tvilsomt moral, men utover det, så synes jeg ikke engang det kan sammenlignes.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som menneske har man flere forpliktelser og plikter enn bare de en selv aktivt har tatt på seg, og elskeren svikter så sine menneskelige forpliktelser til den sårede parten, men den utro ektefellens svik er enda større fordi sviket har enda flere nivåer, om da det å rangere onder i det hele tatt har noe for seg. 

Anonymkode: d185d...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha ett dorhold til en som er gift og nyt det. Håper dere som er for at slike forhold er innafor nyter like godt den dagen deres partner har en affære med en singel person også.

Forbanna hjernedøde folk som i det hele tatt klarer å tenke tanken på å være utro/ha ett forhold til en som er gift. MØKKAFOLK er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

Jeg er helt enig. Jeg skjønner ikke de som unskylder seg med at de selv er single. Å gå etter en annens partner er like forkastelig som å stjele.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg er helt enig. Jeg skjønner ikke de som unskylder seg med at de selv er single. Å gå etter en annens partner er like forkastelig som å stjele.

 

2 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg er helt enig. Jeg skjønner ikke de som unskylder seg med at de selv er single. Å gå etter en annens partner er like forkastelig som å stjele.

Nå er det jo ikke slik at den som er gift sitter helt uskyldig og blir brukt heller da. It takes two to tango. Og selv om noen er gift så er de ikke den andres eiendel heller. Mange gifte som lurer single og. Tar av seg ringen og hygger seg på en fuktig bytur. Og bevisst ha et forhold til en som er gift er noe annet. Bare ikke få gifte til å fremstå som hellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke.

Noen har åpne ekteskap og slikt. Det er ene og alene den gifte personen som har brutt SINE forpliktelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

Det som er- er at den gifte personen gjerne "lurer" elskerinnen til å tro at f.eks. han er på vei ut av forholdet, eller snakker dritt om kona, vinner elskerinnens sympati, som ser for seg at denne stakkars mannen er gift med en slem heks som nekter han sex osv... 

Det er feil å skylde på elskerinnen - for tro meg, om han vil være utro, så er han det, om det ikke er med henne så finner han en annen... Listen er lang over menn som søker på internett etter elskerinner, det finnes faktisk egne datesider for gifte som ønsker seg noen på si! 

Av og til lurer mennene damene til å tro at de er single og... 

Av og til - så vet selvfølgelig elskerinnene om at han er gift osv, men tenker at det er kun sex og har ikke planer om å stjele mannen og føler derfor ingen kvaler... Faktisk har slike elskerinner hjulpet mennene til å bli i dårlige forhold lenger enn de burde... forhold som egentlig var døde. De holdt ut pga denne lille hemmeligheten. 

Jeg vet f.eks. om en mann... han kjedet seg enormt - han hadde masse sex med kona, men han var liksom litt sånn spenningssøkende og hadde flere elskerinner til og fra....

men det måtte gå som det måtte gå, han var utad lykkelig gift, men sannheten var at de ikke hadde noe til felles og han bare kjedet seg. spenningen med alle elskerinnene gjorde at han holdt ut... til slutt fant han ut at han måtte bare være ærlig og si at han ikke orket å prøve mer. Han nevnte ikke elskerinnene da - de var ikke grunnen til at han gikk, de var bare med på at han holdt ut lenger, ellers hadde han gått flere år før.

 

Jeg vil ikke si at det er noe bra - at man må ha elskere for å holde ut i dårlige ekteskap - 

da er det bedre å være ærlig og si at man trenger en pause da, separasjon... prøve å leve litt fra hverandre, møte andre... så får man se om man savner hverandre, eller om forholdet ikke var liv laga, og så søke skillsmisse.
Å søke skillsmisse bør ikke være en lett sak, i alle fall ikke om man har barn, for man er en familie, man har forpliktelser....

og det er dårlig gjort av menn og kvinner som har familie å ta slike sjanser på å ødelegge en familie, med å gå rundt og ha seg med den og den bak ryggen... man svikter ikke bare ektefellen sin, men hele familien sin.

Så selv om man er aldri så kåt, tenk litt på det... er det verdt å miste familien for?

Bare for å ha en dirty little secret? Om det ikke blir oppdaget, så går man rundt med denne dårlige samvittigheten, og grunnlaget for ekteskapet, om å være 100 % ærlige med hverandre er jo ikke der lenger, for man har jo denne hemmeligheten.

Det er lov å fantasere om andre om man kjeder seg, i fantasien kan du gjøre hva du vil - men så snart du gjør alvor ut av det... 

Så dere som er fristet til å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden - tenk dere om to ganger.

Av og til er ting bedre i fantasien enn i virkeligheten. og det er ikke gøyt å gå rundt og ha dårlig samvittighet og aldri kunne være 100 % ærlig for partneren sin. 

Skal du ha en hemmelighet, så får det være en hemmelig fantasi - ikke en hemmelig elsker irl.

Det var mine tanker om saken.


Og nei - både elskerinnen og mannen er skyldige - ja, men mannen mest , for det er han som har lovet evig troskap. Elskerinnen har ikke lovet noe. Men hun bør ha litt samvittighetskvaler dersom mannen har familie - å være med på å kanskje ødelegge en hel familie - om ting blir oppdaget... for det blir det ofte før eller senere, samme hvor forsiktig en er.

 

AMEN!

 

 

Anonymkode: 291e5...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle trådene her inne om dagen så lurer jeg mest på om det sitter en person med en diagnose og lager alle sammen.

Samme språk, samme problemstillinger og konstante tråder hele tiden.

Få deg hjelp, seriøst. 

Anonymkode: c444d...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som er utro har selvfølgelig alltid mest "skyld", men folk som bevisst har et forhold til noen som er opptatt, er like fullt noen egoistiske, samvittighetsløse og moralsk forkastelige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

Tullprat!

Personen som er i forhold sin skyld er elefanten i rommet, mens elsker/elskerinnens skyld er flua på veggen! :opplyser:

Og ja, jeg finner det rart at det alltid er flua som skal diskuteres

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette. Om man eier empati burde det ikke ha noe å si om man kjenner den lidende parten eller ikke. Hva tenker dere?

Anonymkode: fcab4...211

Hva da med de som ikke oppgir at de er gift, eller på annen måte er opptatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva da med de som ikke oppgir at de er gift, eller på annen måte er opptatt?

Akkurat det tenkte jeg også på. Da må det være greit!

Men alle må vel mene at det i all hovedsak er personen som er i et forhold som gjør det verste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Konghung skrev:

Akkurat det tenkte jeg også på. Da må det være greit!

Men alle må vel mene at det i all hovedsak er personen som er i et forhold som gjør det verste?

Så lenge en ikke er i ett åpent forhold så er det den som har forpliktelser som er den store synderen i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Det er det ikke. Det er den som er gift sitt ansvar. Hele verden er ikke til at andre skal ta vare ekteskapet sitt. Det har de to personene ene og alene ansvar for selv.

Anonymkode: 7fb1e...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det å legge seg ned med en gift person som har barn er rett og slett utilgivelig. Da er en ikke mye å samle på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg synes at det å legge seg ned med en gift person som har barn er rett og slett utilgivelig. Da er en ikke mye å samle på. 

OK. Jeg kan skjønne at folk mener det. Men jeg har alltid tenkt at det er personen i forholdet som er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært "elskerinnen" til 2 menn...

Og fra dag 1, ble jeg fortalt at de var singel, de var ute etter ett forhold.
Men den dagen jeg fant ut at de faktisk var gift, så ble det slutt.

Er jeg en dårlig person som har hatt ett forhold med gifte menn? I  god tro at de var singel selv? Jeg gjorde det slutt når jeg fant det ut.. Det er ikke akkurat noe jeg går og skryter av heller, men etter å ha blitt lurt så kraftig av 2stk, så har det gått lang tid før jeg i det hele tatt har klart å stole på menn igjen.

Jeg ser ikke på meg som en dårlig person..  :)

Tenker at det hadde vært annerledes om jeg visste at de var gift. Da kunne jeg iallefall tatt ett valg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...