Gå til innhold

Hvor mye må man ha i sikkerhet for å få kjøpe bolig nr. 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant. Og jo mer prisene stiger, jo tryggere blir det!!!

Anonymkode: bdfc6...8de

Tenker ikke på prisbonanzaen, tenker på at alle må ha et sted å bo. Du vil kanskje tape men med så høy EK krav så vil du i værste fall sitte i 0, eller kunne leie ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22. august 2016 at 20.42, Prinsesse788 skrev:

Bankene (de store hvertfall) har gått sammen og krever nå 20% EK på sekundærbolig, samt mye høyere rente enn ordinært boliglån (i mitt tilfelle var det snakk om 2,35% på ordinær og 3,45% på sekundær).

kommer antagelig noen nye retningslinjer fra Finanstilsynet nå i september.

Kan en ikke ha ett samlet lån med egenkapital på totalbeløpet Feks 25% av 6.5 mill? Om en kan beholde ett hus til 4 mill pcen leil til 2.5 feks.. 

Synes det virker merkelig at man må ha 2 lån?

 

Anonymkode: c6e3d...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. august 2016 at 0.00, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta en spansk en og kjøpe hus nr 2 først og sier at man skal selge hus 1. Hus 1 blir brukt som mellomfinansiering men ikke solgt

Anonymkode: d8add...611

Kan man da få ett samlet lån om man "liksom" ikke får solgt innen 6 mnd som ofte er tiden en får mellom finansiering?

Jeg er i den sitv nå og er usikker på om jeg vil selge bolig 1.. Pga vil ha ok pris og ser det økonomisk blir lettere å sitte på begge da bolig 1 finansierer seg selv og vel så det grunnet utleie i 1. Etg.. Leier jeg ut begge dekker det alle utgifter på begge lånene... Har 25% egenkapital. verdi på bolig 1 og 2 tilsammen 6.5 mill.. Egenskap 25% av dette.. Vil vite hva jeg skal si til banken så de ikke sier nei med en gang🤔

Anonymkode: c6e3d...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, personlig konkurs og evig gjeldsslave. 

Anonymkode: a960e...149

Hvorfor? Bolig 1 kan finansiere seg selv.. Mange som gjør det og bygger seg videre opp eller blir evt går tilbake... Evig gjeldsslave er vel de fleste.. 

Anonymkode: c6e3d...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en ikke ha ett samlet lån med egenkapital på totalbeløpet Feks 25% av 6.5 mill? Om en kan beholde ett hus til 4 mill pcen leil til 2.5 feks.. 

Synes det virker merkelig at man må ha 2 lån?

 

Anonymkode: c6e3d...663

Du kan naturligvis øke ett lån, om du har nok EK / sikkerhet til å kjøpe en sekundærbolig (100% av kjøpesummen på ny bolig, 100% opplåning av eksisterende bolig) men jeg vil tro du får en ugunstig rente på totalbeløpet uansett hvis du skal bruke pengene på sekundærbolig. Bankene liker ikke oss som "spekulerer" i eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...