Gå til innhold

kjenner jeg at jeg får lyst til å dra i sløyfen til Fugelli!


Gothminister

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kadra er tøff hun

Anonymkode: 4f01c...eb5

Hun er tøff og hun setter PK folk som Fugelli så på plass at det er en glede å lese. Hans verdier er direkte kvalme og ikke mist farlige. Mannen har FrP på hjernen og har sett det som sin livskamp og påføre partiet mest mulig fordommer og løgner. Det verste er at mannen har et rykte på seg som smart. På den måten forfører han mindre oppegående reflekterte mennesker til og tro på hans farlige verdier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at noen av de som selv har opplevd slike "tradisjoner" på kropp og sjel er tøffe nok til å si fra. Kadra er modig. For Fuggeli forstår seg i hjel, men da svikter man de svakeste. 

Anonymkode: 1bbd0...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Veldig bra innlegg av Kadra, hun vet hva islam er og er ikke redd for å gå offentlig ut med det, skulle vært flere som henne.

Hun er  stemmen for unge muslimer som ikke tørr å si islam i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun setter ham ikke på plass -

Anonymkode: d2b70...08d

Hun setter han ikke bare på plass, hun viser på en saklig rolig og godt formulert måte. At Fugelli står for verdier vi ikke ønsker i vårt samfunn. At du tolker det på en annen måte, er din sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gothminister skrev:

Hun setter han ikke bare på plass, hun viser på en saklig rolig og godt formulert måte. At Fugelli står for verdier vi ikke ønsker i vårt samfunn. At du tolker det på en annen måte, er din sak.

Det ser ikke ut som om du faktisk har lest artikkelen du henviser til.....

Anonymkode: d2b70...08d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ikke ut som om du faktisk har lest artikkelen du henviser til.....

Anonymkode: d2b70...08d

Fikk du ikke med deg at du tolker det slik du vil?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg gikk derfra med en følelse av at Fugelli er en bra fyr, en mann som har levd lenge, som har masse livsvisdom. Men noen ting er vi rett og slett uenige om"

 

"Hvem vet kanskje jeg lærer noe nytt, kanskje han vil se verden litt gjennom mine øyne, eller kanskje vi bare blir enige om være uenige"

Du har nok lest debattinnlegget med rosa briller hvis du legger mest vekt på de få setningene her. Det er en sterk kritikk mot hva Fugelli forfekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor respekt for Kadra. Hun har måttet tåle mye fra flere hold siden hun gikk ut mot islam.

Jeg hadde glemt hele latterlige "verdikommisjonen" (som Fugleli satt i) da jeg leste innlegget. Lurer på hva denne kommisjonen som satt i 3 år for å lage en rapport egentlig kostet skattebetalerne. Selve kommisjonen ble i sin tid sterkt kritisert, og når rapporten omsider ble fremlagt ble den knapt nok omtalt.

Nylig avdøde Per Lønning oppsummerte det slik:

«Det er ikke rett å si at Verdikommisjonen fløt på overflaten. Men det vil være enda mer galt å si at den gikk til bunns. Den fløt halvannen meter under overflaten, og kom med en hel del politiske og småpolitiske forslag, hvorav mange ser ut til å være ganske all right og interessante, som ethvert fornuftig menneske ville ha understøttet på forhånd.»

 

Endret av Minitroll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er jo han også ærlig, han sa jo i høst at han hadde innsett at Norge trengte Frp og at det var grenser for hvor mye innvandring Norge tålte. 

Anonymkode: 763fa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun setter ham ikke på plass - hun sier at hun er uenig med ham, men respekterer ham, samtidig som hun ikke forstår alle hans beveggrunner for å utre seg som han gjør i visse sammenhenger.

Hun sier videre at hun synes det er modig av ham å be henne komme til en debatt ansikt til ansikt i offentligheten, og at hun ser for seg at de kan møtes til en felles tilnærming der han forstår mer av hennes perspektiv og hun mer av hans.

Grunnleggende sett er de ganske enige. Jeg skjønner ikke hvordan du leser dette som at han blir satt på plass. Kadra understreker gjennom jele artikkelen at hun er enig med hans grunnleggende verdisyn, men at hun er uenig i tilnærmingsmåten. Prøv å lese dette en gang til!

 

"Jeg gikk derfra med en følelse av at Fugelli er en bra fyr, en mann som har levd lenge, som har masse livsvisdom. Men noen ting er vi rett og slett uenige om"

 

"Hvem vet kanskje jeg lærer noe nytt, kanskje han vil se verden litt gjennom mine øyne, eller kanskje vi bare blir enige om være uenige"

Anonymkode: d2b70...08d

 

Så merkelig at man kan tolke en artikkel så ulikt. Hun setter da han vitterlig på plass:

 

"Under radioprogrammet snakket Fugelli stort sett om Fremskrittspartiet, retorikken deres, og hvordan denne kunne fyre opp under fremmedfrykt.

Han var så opptatt av partiet under hele intervjuet, at jeg på et tidspunkt spurte: «Skal vi ofre småbarn og underkommunisere ukultur slik at Frp ikke får poeng?»"

 

"Skal alt forstås, tenkte jeg? Skal ukultur og barbariske skikker forstås? Skal man ikke snakke høyt om ukultur og kulturkollisjoner i frykt for at Siv og hennes likesinnede kan bruke det? Hvorfor kjennes det noen ganger som man går i loop?"

 

"Hva mente han med det? At visse grupper og religioner ikke skal bli utsatt for religionskritikk fordi det kan såre? Er ikke det misforstått toleranse?"

Anonymkode: 1bbd0...415

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk må selvfølgelig komme fra nettopp slike folk som Kadra.

Dersom noen etniske nordmenn, engelskmenn, eller svensker gjør ett forsøk på å diskutere slike ting, så blir man jo nærmest automatisk stemplet som høyre-ekstrem rasist - med nynazistiske tendenser.

Anonymkode: a3335...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig merkeligere at dere som skriver her ikke ser at det er snakk om en samfunnsdebattant som stiller spørsmål ved en annen samfunnsdebattants meninger i et felt hvor de hovedsaklig er enige. Kadras tone er relativt forsonlig, selv om hun rapporterer at det er aspekter ved Fuggelli hun ikke forstår eller kjenner seg igjen i.

Jeg tror man må ha på seg temmelig mørkebrune briller for å se dette som at Fuggelli blir satt på plass.

Anonymkode: d2b70...08d

Poenget er nettopp at de er grunnleggende uenige. Kadra har selv erfaring i å vokse opp som muslim, og har gjort et opprør mot kvinneundertrykking og kjønnslemleselse. Fuggeli forsvarer jo det hun har måtte ta avstand fra. Hvordan er det mulig å ikke oppfatte dette? 

Anonymkode: 1bbd0...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikk må selvfølgelig komme fra nettopp slike folk som Kadra.

Dersom noen etniske nordmenn, engelskmenn, eller svensker gjør ett forsøk på å diskutere slike ting, så blir man jo nærmest automatisk stemplet som høyre-ekstrem rasist - med nynazistiske tendenser.

Anonymkode: a3335...3c7

Derfor er det kjempe flott at folk som ikke er helt hvite i huden setter spørsmål om kritikk, åpner for debatt, og viser at det er helt OK (og ikke rasistisk) å se på konsekvensene 

Anonymkode: e9b40...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo undre seg over hva som har gått så galt med Fugelli. Mannen er syk, men dette han lirer ut av seg har ingen ting med sykdom å gjøre. Mannen har blitt meget farlig i sine ytringer, han står for grums vi ikke skal akseptere i vårt samfunn.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/gikk-rett-i-strupen-pa-fugelli-om-muhammed-tegninger---na-star-den-sloyfa-di-i-fare/60905501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gothminister skrev:

Man må jo undre seg over hva som har gått så galt med Fugelli. Mannen er syk, men dette han lirer ut av seg har ingen ting med sykdom å gjøre. Mannen har blitt meget farlig i sine ytringer, han står for grums vi ikke skal akseptere i vårt samfunn.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/gikk-rett-i-strupen-pa-fugelli-om-muhammed-tegninger---na-star-den-sloyfa-di-i-fare/60905501

Ja, det er vle forferdelig skummelt at han vil oppnå forsoning gjennom gjensidig respekt, og ikke gjennom hard konfrontasjon.

Hva i all verden har det med saken å gjøre at ha  er syk?

Anonymkode: d2b70...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mange ønsker fremdeles febrilsk å tro på Fugelli sin drømmeverden.

Men virkeligheten er fremdeles slik den er. Noen slik drømmeverden vil aldri dukke opp, uansett hvor enn hardt man prøver å tro på den.

Anonymkode: a3335...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...