Gå til innhold

Dårlig gjort å kun gifte seg med forlovere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Synes vel egentlig det er naivt å tro at man lever i en boble hvor man kan være superegoistisk uten at det får konsekvenser iform av sure miner, kjipe kommentarer og såra følelser.

Hva er greia med all egoismen om dagen? Det er min/vår bryllupsdag/bursdag/graviditet/fødsel/tid med babyen/hus/fritid/nyforelsketstadiet/whatever så da er det helt ok å eksludere venner eller familie? Hva skjedde med å vise hensyn og ta vare på hverandre?

Hverken min familie, min manns familie eller venner reagerte negativt på at vi valgte å gjøre det slik. Hvorfor skulle de bli såret over at vi ikke ønsket eller hadde noe som helst behov for et stort bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 25.8.2016 den 17.17, LittleBabyBlue skrev:

Synes vel egentlig det er naivt å tro at man lever i en boble hvor man kan være superegoistisk uten at det får konsekvenser iform av sure miner, kjipe kommentarer og såra følelser.

Hva er greia med all egoismen om dagen? Det er min/vår bryllupsdag/bursdag/graviditet/fødsel/tid med babyen/hus/fritid/nyforelsketstadiet/whatever så da er det helt ok å eksludere venner eller familie? Hva skjedde med å vise hensyn og ta vare på hverandre?

Lol, morsomt innlegg når de eneste som fremstår superegoistiske i dette innlegget ditt er familie som føler at de skal være inkludert i alt de ønsker på liv og død. News flash, ikke alle har små familier.

Min mann har 13 søsken. De fleste av dem har partnere, og de fleste har både 1 og flere barn hver. Jeg har 4 søsken, 3 med partnere og flere barn. Jeg har to foreldre og to steforeldre. Min mann har 6 foreldre, da to av dem er fosterfamilie som han har vokst opp med hele livet. Vi har begge besteforeldre. Dette er bare våre aller nærmeste, og da ville vi vært oppe i over 60 stk. Uansett hvordan man vrir og vender på det ville det blitt et dyrt bryllup med over 60 gjester. 

Skjerp deg. 

Anonymkode: 1e765...54a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 24.8.2016 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt skip måte å gjør det på, familie og venner har jo som regel veldig lyst å dele denne dagen med dere..

Men reaksjonen til svigerfamilien din er helt på tryne, flaut..

Jeg ville kansje tenkt at det var litt skipt og gjerrig for meg selv, men hadde aldri sagt det høyt.. Har flere venner som har giftet seg på denne måten og synes det er litt skuffende.. Menmne deres dag, dere bestemmer!!! 

Anonymkode: dbb2f...899

Det heter kjipt

Anonymkode: 9e84f...282

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, August 25, 2016 den 17.17, LittleBabyBlue skrev:

Synes vel egentlig det er naivt å tro at man lever i en boble hvor man kan være superegoistisk uten at det får konsekvenser iform av sure miner, kjipe kommentarer og såra følelser.

Hva er greia med all egoismen om dagen? Det er min/vår bryllupsdag/bursdag/graviditet/fødsel/tid med babyen/hus/fritid/nyforelsketstadiet/whatever så da er det helt ok å eksludere venner eller familie? Hva skjedde med å vise hensyn og ta vare på hverandre?

Og kva er greia med at EG er så viktig at eg må bli invitert i bryllupet til nokon som helst? Det er vel for pokker ingen rett du har, "eg vil i bryllup, derfor må du invitere meg"... 

 

Nei, det er lov å ha minibryllup. Det er lov å invitere 150 gjestar til ei storslått feiring på ei fjern øy. Det er lov å gå heilt stille på tinghuset og ete ein god middag etterpå. 

Kva skjedde med å vise hensyn og ta vare på kvarandre, spør du? Kva med å vise hensyn til at ulike personar har andre ynskje enn deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, August 25, 2016 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Det er prat om 2, muligens toppen 4 stk ekstra. Det er besteforeldre.

Anonymkode: 0705c...7ec

Og så blir tante sur. Og søsken! Dei vil jo også vere med. Ok, vi tek med besteforeldre og tanter. Og alle søsken, sjølvsagt. Men då blir jo søte Tullemor på 7 fryktelig såra, ho ville jo vere brudepike. Og Jensemann på 5 må vere brudesvenn.Ok, vi tek med dei små også, og så... og så.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere ønsker det fordi dere vil ha et lite, intimt bryllup så synes jeg det er helt greit. Eller, jeg synes det er greit uansett.

Jeg stusser bare litt på den siste setningen i innlegget ditt der det høres litt ut som at "et lite timinuttersbryllup" ikke er noe å be gjester til. Om det er at dere føler det blir for kort og enkelt til gjester som er greia så ville jeg bare sagt "der klokka da" og så kunne de som ville komme. Ville bare kommentere akkurat den setningen, selv om jeg egentlig opplever resten av innlegget ditt tydelig nok. Hvis det handler om at dere ikke ønsker oppmerksomheten, så er jeg helt enig i at det er HELT greit å være så få som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke dårlig gjort å holde bryllupet så lite som mulig. Jeg ville ønsket å gjøre det samme selv. Nå har ikke jeg besteforeldre i live, så jeg hadde sluppet det, men jeg ville også bare giftet meg i farten på Tinghuset og latt det bli med det. Forlovere og foreldre er mer enn nok folk tilstede.

Jeg synes dere skal gjøre som dere ønsker, og ikke la dere presse til å gjøre dette til en stor greie likevel. Det er dere som gifter dere, ikke de! Dere kan jo true med å stikke til utlandet og gjøre det på en norsk ambassade der uten NOEN tilstede (ambassaden stiller med ansatte som vitner om nødvendig). Det ville vel vært verre for dem (foreldrene). De burde slutte og klage og heller respektere deres ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt må man dessverre regne med å få mot seg når man skal ha det så lite. 

 

Min mening er at dere bør ta med besteforeldrene også.

 

Men det beste hadde nok vært om dere gjorde som en av mine onkler sa til min mormor en gang: "Neste gang jeg kommer hjem, da er jeg gift." Enkelt og greit. Ingen inkludering av noen i slekta. Ingen forskjellsbehandling.

Anonymkode: 80e1a...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er at familien blir fornærmet, så synes vel ikke jeg at det veier så veldig tungt. Men Jeg får litt lyst til å nyansere det med å ha med foreldre. En har hver sin mor og far, som har unnfanget og født dere, oppdradd dere på godt og vondt, og som har gitt av seg selv etter beste evne for at dere skal få lov å bli den beste utgaven av dere selv nå som voksne. Så har man selvsagt familier man har mange grunner for å holde på avstand, men i normale relasjoner så er det at barnet ens gifter seg noe veldig, veldig stort, og en markering av en endring i sivilstatus. De fleste vil akseptere at brudeparet ønsker å holde det enkelt eller hva som helst, men å ikke være ønsket for å overvære seremonien er sårt. Min egen eldste søster og hennes mann dukket bare opp i et familieselskap med gyldne ringer, og fortalte henslengt at de hadde giftet seg dagen før. Min mor ble utrolig lei seg. Hun tok det fint og gratulerte, men det skar oss alle andre inn i hjerteroten å se hvor såret hun var.

Selvsagt er det brudeparet som bestemmer. Men for de fleste foreldre/besteforeldre så handler det ikke om  bli snytt for en fest, men at et bryllup er noe stort og viktig, som det er lang tradisjon for å dele med familien sin. Hvis det likevel er viktig for dere å ha dette øyeblikket alene, så ville jeg ha sittet meg ned og prøvd å forklare at dere er klar over disse tingene som jeg nevner, men hvorfor det likevel er en seremoni dere vil ha alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe dårlig gjort med det, nei. Det er jo absolutt ingen som har noen "rett" til å skulle vitne dere gifte dere! Jeg sliter med angst selv, og det å ha et stort bryllup (for meg er alt over 10 personer en ganske stor begivenhet) er min verste skrekk. Jeg synes det er viktigere at dagen e spesiell og fantastisk for dere to, enn å tenke på å tilfredsstille alle andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...