Gå til innhold

Dårlig gjort å kun gifte seg med forlovere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har snakket om å gifte oss neste år, og vi skal gifte oss i tinghuset. Egentlig ønsker vi kun å gifte oss med forlovere som vitner, men ble enige om å invitere foreldre også. Skal ikke ha noe selskap, kun ta med forlovere på middag og vi forventer absolutt ingen gaver fra noen. Når vi fortalte dette til min familie (foreldre,søsken og besteforeldre) hadde de forståelse for hvordan vi vil ha det og godtar det. Men hans familie mener vi ordentlig slemme som vurderer å utelate hans besteforeldre fra dette. Vi fikk mindre koselige meldinger fra hans søsken om hvor fæle vi var og hans foreldre var ikke veldig imponert de heller. Hans besteforeldre vet ingenting enda. Jeg forstår at de ønsker å være med, men de tar jo også tydeligvis null hensyn til våre ønsker på vår dag. Så det ender vel med å invitere alle for å ikke lage uvennskap. Men er vi veldig rare som egentlig kun ønsker å ha med forlovere, evt foreldre når det er ett 10 minuttersbryllup i tinghuset? 

Anonymkode: 33761...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dere er slemme. Det er dere som gifter dere, og bør få bestemme selv hvordan det skal foregå.

Anonymkode: ca72c...cd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie ville også vært såret over noe slikt. Jeg skjønner dem, men skjeønner dere og

Anonymkode: 9e84f...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo hverandre dere bør gifte dere med, ikke forloverne! 

Men fra spøk til alvor.... Nei. Deres bryllup er deres valg. Dere skylder ingen noenting. (Tror jeg, da, skal ikke påstå det for hardt)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 15.49, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har snakket om å gifte oss neste år, og vi skal gifte oss i tinghuset. Egentlig ønsker vi kun å gifte oss med forlovere som vitner, men ble enige om å invitere foreldre også. Skal ikke ha noe selskap, kun ta med forlovere på middag og vi forventer absolutt ingen gaver fra noen. Når vi fortalte dette til min familie (foreldre,søsken og besteforeldre) hadde de forståelse for hvordan vi vil ha det og godtar det. Men hans familie mener vi ordentlig slemme som vurderer å utelate hans besteforeldre fra dette. Vi fikk mindre koselige meldinger fra hans søsken om hvor fæle vi var og hans foreldre var ikke veldig imponert de heller. Hans besteforeldre vet ingenting enda. Jeg forstår at de ønsker å være med, men de tar jo også tydeligvis null hensyn til våre ønsker på vår dag. Så det ender vel med å invitere alle for å ikke lage uvennskap. Men er vi veldig rare som egentlig kun ønsker å ha med forlovere, evt foreldre når det er ett 10 minuttersbryllup i tinghuset? 

Anonymkode: 33761...688

Ha-ha!

Når de er ferdige med drama og manipulasjoner så står du igjen med et kirkebryllup, 90-120 gjester, fest for hele gjengen på hotellet, eget band for å spille, en operasangerinne i kirken, blomster for fler titusener, svigermors drømmebryllupskjole, søstera hans som din forlover, og litt til! Samt en regning på 300.000,- pluss minus. 

Gi de bare beskjed om at dette var til informasjon, ikke diskusjon. Og at diverse av hans familiemedlemmer står fritt å arrangere sine bryllup som de selv vil! Og at om diskusjonene ikke umiddelbart avtar, så kan det være aktuelt å gå tilbake til plan A, ha bare forlovere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg ikke. Vi giftet oss med kun forlovere til stede. Vi sa ikke engang at vi skulle gifte oss til noen andre enn dem. Vi har begge et veldig godt forhold til familiene våre, men dette var vår dag. Og jeg har aldri ønsket å være midtpunktet en hel dag, ergo var dette en helt flott løsning for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres bryllup, deres valg. I min familie hadde dog dette blitt sett på som ufint, og som om man starter sitt liv sammen med å såre andre familiemedlemmer. Ser at dette er deres dag og deres ønsker burde komme først, men hadde invitert besteforeldre og søsken siden det koster så lite og betyr så mye for dem. Hadde vel egentlig vært bedre å bare være dere og forlovere uten no fjas, enn å utelukke deler av kjernefamilien ved å bare invitere foreldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt skip måte å gjør det på, familie og venner har jo som regel veldig lyst å dele denne dagen med dere..

Men reaksjonen til svigerfamilien din er helt på tryne, flaut..

Jeg ville kansje tenkt at det var litt skipt og gjerrig for meg selv, men hadde aldri sagt det høyt.. Har flere venner som har giftet seg på denne måten og synes det er litt skuffende.. Menmne deres dag, dere bestemmer!!! 

Anonymkode: dbb2f...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er hverken slemme eller egoistiske. Det er deres dag og dere skal feire den slik dere ønsker og ikke hvordan andre forventer at dere skal feire.

Vi hadde et vakkert bryllup med oss, forlovere og barna tilstede. Vi spiste middag på en finere restaurant og det ble en perfekt dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 14.30, Cesil skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Vi giftet oss med kun forlovere til stede. Vi sa ikke engang at vi skulle gifte oss til noen andre enn dem. Vi har begge et veldig godt forhold til familiene våre, men dette var vår dag. Og jeg har aldri ønsket å være midtpunktet en hel dag, ergo var dette en helt flott løsning for oss.

Sånn gjorde vi det også. 

Anonymkode: e47b2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vel egentlig det er naivt å tro at man lever i en boble hvor man kan være superegoistisk uten at det får konsekvenser iform av sure miner, kjipe kommentarer og såra følelser.

Hva er greia med all egoismen om dagen? Det er min/vår bryllupsdag/bursdag/graviditet/fødsel/tid med babyen/hus/fritid/nyforelsketstadiet/whatever så da er det helt ok å eksludere venner eller familie? Hva skjedde med å vise hensyn og ta vare på hverandre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 15.49, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har snakket om å gifte oss neste år, og vi skal gifte oss i tinghuset. Egentlig ønsker vi kun å gifte oss med forlovere som vitner, men ble enige om å invitere foreldre også. Skal ikke ha noe selskap, kun ta med forlovere på middag og vi forventer absolutt ingen gaver fra noen. Når vi fortalte dette til min familie (foreldre,søsken og besteforeldre) hadde de forståelse for hvordan vi vil ha det og godtar det. Men hans familie mener vi ordentlig slemme som vurderer å utelate hans besteforeldre fra dette. Vi fikk mindre koselige meldinger fra hans søsken om hvor fæle vi var og hans foreldre var ikke veldig imponert de heller. Hans besteforeldre vet ingenting enda. Jeg forstår at de ønsker å være med, men de tar jo også tydeligvis null hensyn til våre ønsker på vår dag. Så det ender vel med å invitere alle for å ikke lage uvennskap. Men er vi veldig rare som egentlig kun ønsker å ha med forlovere, evt foreldre når det er ett 10 minuttersbryllup i tinghuset? 

Anonymkode: 33761...688

Deres bryllup deres regler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss kun kun oss to. Vi dro til et helt annet sted i landet. Tinghuset stilte med vitner. 

Vi er begge lite fan av oppmerksomhet og selskaper, så det var den beste måten å gjøre det for vår del. Vi gav beskjed om at vi ikke ønsket oss gaver og at de som på død og liv hadde lyst til å gi noe, kunne støtte et veldedig formål. Svigerfamilien min var og er fortsatt skikkelig skuffa over måten vi gjorde det på. De har alikevel overøst oss med gaver og prøver stadig å rippe opp i hvor dårlig gjort det var av oss.Det sårer litt at de ikke bare kan akseptere hvordan vi ønsker å leve livet vårt. 

Her kunne det aldri blitt et lite bryllup da vi har såpass store familier begge to. Vi er unge og nyetablerte, så å bruke hundretusenvis av kroner på en fest vi ikke engang hadde lyst på selv, blir jo helt utrivelig!? Svigermor elsker å styre med fester, tilstelninger, taler, sanger osv., så hun skjønner oss bare ikke og det får vi stadig høre. :-/

 

Anonymkode: 06b54...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Synes vel egentlig det er naivt å tro at man lever i en boble hvor man kan være superegoistisk uten at det får konsekvenser iform av sure miner, kjipe kommentarer og såra følelser.

Hva er greia med all egoismen om dagen? Det er min/vår bryllupsdag/bursdag/graviditet/fødsel/tid med babyen/hus/fritid/nyforelsketstadiet/whatever så da er det helt ok å eksludere venner eller familie? Hva skjedde med å vise hensyn og ta vare på hverandre?

Skal man ta hensyn til familien og bruke 100-200 000 på et bryllup man ikke engang ønsker seg!? Du må skjerpe deg! DU er urimelig.

Anonymkode: 06b54...989

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ta hensyn til familien og bruke 100-200 000 på et bryllup man ikke engang ønsker seg!? Du må skjerpe deg! DU er urimelig.

Anonymkode: 06b54...989

100 000 på å gå ut og spise med 15-25 stk? Heite, det var dyrt i kosten.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

100 000 på å gå ut og spise med 15-25 stk? Heite, det var dyrt i kosten.....

I mitt tilfelle hvor jeg har 7 søsken + partnere og han har 6 søsken + partnere + foreldre, steforeldre, bestemødre og bestefedre og forlovere ender vi totalt opp i over 50 gjester. Da er egene barn, nieser, nevøer og andre som har en sentral rolle i livene våre utelatt. For et par som misliker oppmerksomhet og selskapligheter, skal virkelig familien være så smålig og forvente at vi skal stelle istand et selskap? Det er liksom vår store dag! Hvorfor skal vi gjøre noe vi absolutt ikke liker på nettopp VÅR store dag? 

Her er det virkelig mange smålige folk som skal sko seg på andre.

Anonymkode: 06b54...989

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prat om 2, muligens toppen 4 stk ekstra. Det er besteforeldre.

Anonymkode: 0705c...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...