Gå til innhold

Hva gjorde du i fadderuka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min fadderuke var ganske grei, men det var veeldig stort fokus på drikking. Vi gjorde ikke så mye annet enn vors og byen på kvelden liksom, mens andre faddergrupper (blant annet kjæresten min sin) hadde ulike arrangementer på dagtid i tillegg. 

Jeg deltok alle kveldene, med unntak av lørdagen, da måtte jeg ha en pause. Har hatt det gøy da! :) Skulle bare ønske det var mer opplegg på dagtid siden vi tross alt ikke hadde undervisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jenta96 skrev:

Min fadderuke var ganske grei, men det var veeldig stort fokus på drikking. Vi gjorde ikke så mye annet enn vors og byen på kvelden liksom, mens andre faddergrupper (blant annet kjæresten min sin) hadde ulike arrangementer på dagtid i tillegg. 

Jeg deltok alle kveldene, med unntak av lørdagen, da måtte jeg ha en pause. Har hatt det gøy da! :) Skulle bare ønske det var mer opplegg på dagtid siden vi tross alt ikke hadde undervisning. 

Hva mener du med vors på byen? Alle fadderne dro helt random til en nattklubb og festa?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok ikke i tulleuken.

Mye drikking, som betød at man måtte sløse masse penger for å delta. Jeg vil ikke ende opp med å sulte resten av måneden bare fordi jeg ville ha det litt gøy den første uka, eller enda verre, ta opp masse forbrukslån/kredittkort-lån for det. 

Jeg fikk inntrykk av at fadderne og de som var ivrige på å delta overhodet ikke var interessert i studiet de kom inn på, og søkte sikkert på utdanningen kun for den sosiale delen. De blir nok ikke å se igjen til neste år tenker jeg.

Anonymkode: 675ec...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg deltok ikke i tulleuken.

Mye drikking, som betød at man måtte sløse masse penger for å delta. Jeg vil ikke ende opp med å sulte resten av måneden bare fordi jeg ville ha det litt gøy den første uka, eller enda verre, ta opp masse forbrukslån/kredittkort-lån for det. 

Jeg fikk inntrykk av at fadderne og de som var ivrige på å delta overhodet ikke var interessert i studiet de kom inn på, og søkte sikkert på utdanningen kun for den sosiale delen. De blir nok ikke å se igjen til neste år tenker jeg.

Anonymkode: 675ec...3a2

Hvordan ble du kjent med folk da? 

At de drar til fadderuka er nok pga det sosiale og å kose seg. Studentlivet er jo så å si det, sammen med skole.

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hah, så man får alternativer om ulike arrangementer? Og når man blir delt opp i gruppene, hva skjer så? Man begynner helt random å snakke?

Anonymkode: 42093...8bc

Det blir satt opp flere arrangementer hver dag. Noen på dagtid og andre på kveldstid. Da kan man jo velge hvilke man ønsker å være med på.

Man blir delt inn i gruppe,og fadderne våre opprettet en facebook-gruppe hvor de sendte ut informasjon til oss. Der fikk vi jo vite hva som skulle skje,hvor vi skulle møtes og annen informasjon. Ellers begynner man vel bare å snakke. Noen er vel mer stille enn andre,men i en bra faddergruppe så blir alle inkludert.

Anonymkode: 2d748...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble du kjent med folk da? 

At de drar til fadderuka er nok pga det sosiale og å kose seg. Studentlivet er jo så å si det, sammen med skole.

Anonymkode: 42093...8bc

Jeg studerer for å bli ingeniør, som betyr at jeg enkelt kan bli kjent med andre jeg studerer sammen med i lesesalene. Det samme kan du gjøre uansett hva du studerer. Bare snakk om det som er relevant, så finner man raskt likesinnede venner. Verre er det ikke.

Anonymkode: 675ec...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deppa, why?

Men blir man lett kjent med folk på fadderuka da? Blir man lissom bare delt inn i random grupper?

Anonymkode: 42093...8bc

Vel, jeg hadde tenkt å begynne på et studie i år (som jeg hadde gledet meg til i over ett år), men jeg dreit meg rett og slett ut i søknadsprosessen, så det endte opp med at jeg ikke kom inn. Endte opp med å søke på et årsstudium (som jeg for så vidt kan bruke i det studiet jeg ville komme inn på) som jeg fant i rest torget. Har vært deppa helt siden man fikk svar fra Samordna angående dette valget, så når fadderuka ankom, så gadd jeg ikke å møte opp.

Anonymkode: 3f499...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir satt opp flere arrangementer hver dag. Noen på dagtid og andre på kveldstid. Da kan man jo velge hvilke man ønsker å være med på.

Man blir delt inn i gruppe,og fadderne våre opprettet en facebook-gruppe hvor de sendte ut informasjon til oss. Der fikk vi jo vite hva som skulle skje,hvor vi skulle møtes og annen informasjon. Ellers begynner man vel bare å snakke. Noen er vel mer stille enn andre,men i en bra faddergruppe så blir alle inkludert.

Anonymkode: 2d748...f70

Okei. Men på kvelden og når det er vors da? Hvordan er man med der? Fester man med bare faddere da, eller eldre folk også?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe partymenneske, så jeg har vært med på ett vorspiel og to ganger ble jeg med ut også etter vorspiel. For min del holdt det i massevis, fordi det er både slitsomt og kostbart å skulle delta på alt. 

Anonymkode: 68865...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Men på kvelden og når det er vors da? Hvordan er man med der? Fester man med bare faddere da, eller eldre folk også?

Anonymkode: 42093...8bc

Da har man vors sammen med faddergruppa hos en eller annen,kanskje en av fadderne,og så går man ut og der er det jo mange andre studenter. Både nye og gamle. Vet ikke om andre faddergrupper gjør det annerledes,men vår er såpass liten at det bare er oss.

Anonymkode: 2d748...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor er det tull? Hvordan ble du ellers kjent med folk?

 Anonymkode: 42093...8bc

Må faktisk ikke være med på det tullet, for å møte folk. Man møter jo folk, etter hvert som studiene begynner også da. Eller man kan gå på byen, med (eller uten) folk som man har møtt gjennom studiene sine...

Anonymkode: 4c183...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv fadder i år(fadderbarn i fjor) 
Fadderuka varierer veldig fra studie til studie. På det studiet jeg går er vi med i en større organisasjon som styrer fadderuka for oss, de planlegger hva som skal skje hver dag. F.eks rebusløp, toga party og mere. Det er noen aktiviteter som er alkoholfrie, men man kan fint være med på vors og fest selv om man ikke drikker, det skal ikke være drikkepress. Dessverre så er vel alkoholen veldig i sentrum hos en del, som jeg har lagt merke til.  
Det med sex har jeg ikke merket at er i sentrum i det hele tatt, folk er mere interessert i å bli kjent med de de skal gå i klasse med. Fikk selv sjokk når jeg leste overskriften på en VG+ artikkel hvor det sto "Det sykeste er fadderuken. Der står førsteklasse-jentene på rekke å suger fadderne". 
 

Kan også nevne at det er og var ganske lite oppmøte i fadderuken på det studiet jeg går, så vi slo tidlig i sammen faddergruppene, slik at fadderbarna får mulighet til å bli kjent på tvers av linjene.

Anonymkode: 1d7d8...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med vors på byen? Alle fadderne dro helt random til en nattklubb og festa?

Anonymkode: 42093...8bc

Vors OG byen, ikke på byen :P Altså vi hadde vors hjemme hos en av fadderne først, og så dro vi på et utested etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jenta96 skrev:

Vors OG byen, ikke på byen :P Altså vi hadde vors hjemme hos en av fadderne først, og så dro vi på et utested etterpå :) 

Ble det mye hooking/sex?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix.

Var for sjenert til å delta på noe særlig, haha! Klarer ikke helt å bli kjent med folk sånn ;)

Anonymkode: b98d1...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Netflix.

Var for sjenert til å delta på noe særlig, haha! Klarer ikke helt å bli kjent med folk sånn ;)

Anonymkode: b98d1...8bf

Fordi? Er det vanskelig å bli kjent mener du?

Anonymkode: c0f9e...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble det mye hooking/sex?

Anonymkode: 42093...8bc

Hvorfor er du så opptatt av det?

Anonymkode: 2d748...f70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? Er det vanskelig å bli kjent mener du?

Anonymkode: c0f9e...548

Ja, litt. Jeg har litt problemer med å "nå ut" til nye folk fra før pga mobbing fra et tidligere stadige i livet mitt og jeg er ikke så veldig komfortabel i situasjoner hvor jeg kanskje på en måte må "tørre å drite meg litt ut", om du skjønner. Jeg er ikke så veldig glad i oppmerksomhet, så da lar jeg gjerne være å prate noe særlig også om det er en stor gruppe mennesker samlet.

Fadderuka hos meg var jo sånn at vi ble delt inn i litt store grupper og da klarer jeg ikke å si så mye stort sett. Jeg deltok på en greie da, så følte ikke det var helt bortkasta heller. ;) 

Anonymkode: b98d1...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderuka er jo ikke annet enn drekkapulespyogslåss. 

Anonymkode: 32936...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...