Gå til innhold

Hva gjorde du i fadderuka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er den? Skal starte med studier neste år.

Var det sex? Eller bare drikking?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke med på så mye av fadderuken for jeg var kun 19 år. Var med 2 dager, men valgte å jobbe isteden da det var dårlig tilbud til de under 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjæreste, så ikke noe sex på med nei. :P Men ja, drakk fra mandag til lørdag utenom en dag da jeg jobbet. (drakk på formiddagen men ga meg tidlig, jobber natt). Men det var ulike arrangement hver dag, for eksempel rebusløp, bar til bar, neonfest, fotballturnering (på dagen).... noen kvelder var det kanskje ikke noe spesielt arrangement, men gruppene vorset og dro på et utested. ellers var det en del bra alkoholfrie arrangement også, men var ikke på noe av det, utenom fotballen

jeg er forresten også 19, men det var samme aldersgrense på alt. var et par utesteder som hadde senket aldersgrensen sin og ikke solgte sprit denne uken :-)

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg gadd heller ikke delta.

 Det er jo bare tull heile greia...

Anonymkode: 4c183...572

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, gobbledigook skrev:

Jeg har kjæreste, så ikke noe sex på med nei. :P Men ja, drakk fra mandag til lørdag utenom en dag da jeg jobbet. (drakk på formiddagen men ga meg tidlig, jobber natt). Men det var ulike arrangement hver dag, for eksempel rebusløp, bar til bar, neonfest, fotballturnering (på dagen).... noen kvelder var det kanskje ikke noe spesielt arrangement, men gruppene vorset og dro på et utested. ellers var det en del bra alkoholfrie arrangement også, men var ikke på noe av det, utenom fotballen

jeg er forresten også 19, men det var samme aldersgrense på alt. var et par utesteder som hadde senket aldersgrensen sin og ikke solgte sprit denne uken :-)

Hvordan ble man kjent med hverandre da? Blir man delt opp i grupper?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg gadd heller ikke delta.

 Det er jo bare tull heile greia...

Anonymkode: 4c183...572

Hvorfor er det tull? Hvordan ble du ellers kjent med folk?

Anonymkode: 42093...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fryktelig mye fra studieretning til studieretning. Jeg synes det er fint at du forhører deg litt om hvordan opplegget er, men samtidig synes jeg ikke du skal ta alt bokstavelig. 

På mitt studieprogram varer fadderukene i to uker. Første uke er undervisningsfri og det er opplegg både på dagtid og kveldstid. Andre uke er det introduksjonsforelesninger og det er aktiviteter på kvledstid (med unntak siste helg). Det er varierende aktiviteter, og de aller fleste som er satt opp er alkoholfrie. Det er også flere aktiviteter som ofte inkluderer alkohol, men det er helt greit å avstå fra dette. Det er ikke noe drikkepress på min studieretning, og flere av fadderne har alkoholfrie kvelder. De aller fleste (om ikke alle?) føler seg godt inkludert og finner seg en gruppe mennesker de kommer godt overens med. Jeg oppfordrer studenter på mitt studieprogram til å delta på det meste i fadderukene, nettopp fordi det er så godt organisert. Når det kommer til spørsmålet ditt om sex er ikke dette et tema på fadderukene der jeg går. Klart, det er noen som har sex på eget initiativ, men det er ikke noe press. Fadderne blir også oppfordret til å ikke spille på sex eller nakenhet i aktivitetene (obs: jeg vet likevel at dette skjer på enkelte studieretninger). 

Videre er jeg klar over at dette ikke er gjeldende for alle studieløp. Enkelte kan være veldig ensidige der alkoholdrikking er det viktigste fokusområdet. Du kan være uheldig å komme i en faddergruppe med mennesker du ikke kommer særlig godt overens med. Det kan også være lite deltakelse og lite inkludering. Jeg håper selvsagt at du ikke kommer til å erfare dette, men det er nok greit å ha med i bakhodet. Dersom dette skjer bør du prøve å bytte til en annen faddergruppe så tidlig som mulig dersom dette kan gjøre situasjonen bedre. 

Anonymkode: 2a93a...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Strikkefrøken skrev:

Jeg var ikke med på så mye av fadderuken for jeg var kun 19 år. Var med 2 dager, men valgte å jobbe isteden da det var dårlig tilbud til de under 20.

Så dårlig at de ikke organiserte det slik at alle kunne delta. Det er jo fryktelig mange som kommer rett fra videregående og som derfor er under 20 år, så jeg ser på det som en selvfølge å legge til rette for det. 

Anonymkode: 2a93a...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dårlig at de ikke organiserte det slik at alle kunne delta. Det er jo fryktelig mange som kommer rett fra videregående og som derfor er under 20 år, så jeg ser på det som en selvfølge å legge til rette for det. 

Anonymkode: 2a93a...454

Ja helt enig. Kom rett fra videregående selv. De hadde jo egne barer hvor de under 20 kunne dra, men vi var ikke så mange så var ikke et fristende tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble man kjent med hverandre da? Blir man delt opp i grupper?

Anonymkode: 42093...8bc

Ja, hvert studie er delt opp i så og så mange grupper. Vi var 7 grupper, og på min var vi vel rundt 27 + 4 faddere, men ikke alle var med hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
2 timer siden, Strikkefrøken skrev:

Ja helt enig. Kom rett fra videregående selv. De hadde jo egne barer hvor de under 20 kunne dra, men vi var ikke så mange så var ikke et fristende tilbud.

Vi fikk streng beskjed at 18 års stedene skal fylles opp først fordi at det nettopp er folk som kommer rett fra videregående og alle skulle føle seg inkludert. Her var det ikke noe valg, var rett og gå til barene med 18 års grense. Tror ikke hadde noen under 20, men men :-P alle måtte være med på det. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er den? Skal starte med studier neste år.

Var det sex? Eller bare drikking?

Anonymkode: 42093...8bc

Jeg har ikke drukket, ikke hatt sex og rett og slett bare ikke tenkt så mye over ting. Vært ålreit men litt kleint fordi mange drikker mye og det er ikke så moro som edru 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gadd ikke å møte opp. Ble bare deppa av å tenke på det, så jeg holdt meg unna. 

Er ikke i mot fadderuka (har vært på en før) btw. Skal nok gå på den neste år.

Anonymkode: 3f499...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gadd ikke å møte opp. Ble bare deppa av å tenke på det, så jeg holdt meg unna. 

Er ikke i mot fadderuka (har vært på en før) btw. Skal nok gå på den neste år.

Anonymkode: 3f499...867

Deppa, why?

Men blir man lett kjent med folk på fadderuka da? Blir man lissom bare delt inn i random grupper?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var med tre dager i fadderuka. Gadd ikke å være aktiv i hele fadderuka når det var mye fokus på alkohol. Det burde kalt for helvetesuke med alkohol. 

Anonymkode: b227a...8e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på det som har interessert meg. I år har det endel alkoholfrie arrangement og da har jeg gått på noen av dem,men allikevel ikke alt. Jeg er ikke interessert i å feste 2 uker,men skal være på noe denne uken. Studiet mitt er ganske lite så vi har bare en gruppe vi. Noen er med på alt,mens andre er med på litt og andre ser man nesten ikke noe til.

Jeg har studert før,og da har det kun vært festing. Da var jeg med litt,men det ga meg ingenting og når uken var over så hadde jeg ikke blitt kjent med noen. I tillegg var det veldig store faddergrupper og jeg følte at jeg druknet litt i mengden :P

Anonymkode: 2d748...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var med tre dager i fadderuka. Gadd ikke å være aktiv i hele fadderuka når det var mye fokus på alkohol. Det burde kalt for helvetesuke med alkohol. 

Anonymkode: b227a...8e7

Kan du være litt mer detaljert her? Hva gjorde dere 1/2/3 dagen etc?

Og hvilken høyskole var det du gikk på? :)

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på det som har interessert meg. I år har det endel alkoholfrie arrangement og da har jeg gått på noen av dem,men allikevel ikke alt. Jeg er ikke interessert i å feste 2 uker,men skal være på noe denne uken. Studiet mitt er ganske lite så vi har bare en gruppe vi. Noen er med på alt,mens andre er med på litt og andre ser man nesten ikke noe til.

Jeg har studert før,og da har det kun vært festing. Da var jeg med litt,men det ga meg ingenting og når uken var over så hadde jeg ikke blitt kjent med noen. I tillegg var det veldig store faddergrupper og jeg følte at jeg druknet litt i mengden :P

Anonymkode: 2d748...f70

Hah, så man får alternativer om ulike arrangementer? Og når man blir delt opp i gruppene, hva skjer så? Man begynner helt random å snakke?

Anonymkode: 42093...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...