Gå til innhold

Dere som er imot prevensjon av religiøse årsaker:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han gjør ikke det, jeg gjør det. Jeg skrev aldri at han sammenligner det. Det er en annen type kjærlighet, men samtidig så må den ene prioriteres. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Hvorfor må den ene prioriteres? Hvorfor er denne guden så mye viktigere enn deg? Vil du virkelig være sammen med en fyr som ikke setter kjærligheten til deg høyest?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen andre hyggelige mennesker, han er faktisk et godt menneske som ønsker alle andre godt. Når vi har det bra, så har vi det bra med stor B. Mine foreldre er ustabile, søsknene mine kan jeg ikke snakke om engang da de er ganske slemme. Jeg har bare ham, egentlig. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Du fortjener virkelig noe bedre i livet ditt. Måten du forsvarer denne mannen på minner mest om dem som forsvarer voldelige ektemenn..

Anonymkode: 587ff...f50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare krangling hvis teamet tas opp, gir opp hele dritten

 Slår ikke opp, men får lide meg gjennom hele møkkalivet 

Takk for svar fra alle og unnskyld for at jeg ikke svarer alle 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Det er veldig trist hvis du ser på deg selv som så lite viktig at du med åpne øyne fortsetter i et spor som du selv ser ikke fører med seg noe godt. Du er ikke noe offer, men kan velge selv hvordan du vil leve livet ditt. Jeg beklager hvis jeg er litt krass, men det er viktig at du tenker på om dette er noe du kan leve med fremover. Jeg klarer ikke helt å se at han kan være mannen i ditt liv hvis du må inngå så store kompromisser for å leve sammen med han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville det ha vært sex frem til jeg hadde 2 barn også ALDRI igjen.  Om en mann skal fortelle deg at han er i mot prevensjon så skal han respektere deg som vil ikke ha ørten barn.  Hvis det er ingen midt vei, kan han bare forgå sex etter du har fått så mange barn du orker eller vil ha.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og...kjære TS, du høres hjernevasket ut....sammen som de som blir fanget i de ekstremt religiøse miljøer.  Du lever i året 2016, hvor kvinner skal bestemme selv hvordan de ønsker å leve livet sitt. Du fortjener å finne en mann som har like synspunkter som deg som respekter deg for hvem du er.  Hvis du blir fortsatt med en som du er ikke enig i, blir du utrolig ulykkelig. 

Endret av Outlander
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Outlander skrev:

Da ville det ha vært sex frem til jeg hadde 2 barn også ALDRI igjen.  Om en mann skal fortelle deg at han er i mot prevensjon så skal han respektere deg som vil ikke ha ørten barn.  Hvis det er ingen midt vei, kan han bare forgå sex etter du har fått så mange barn du orker eller vil ha.  

Men vil man ha barn med en sånn mann? Det høres ut som et høyrisiko-prosjekt spør du meg :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på det på denne måten da hvis han er imot det av religiøse årsaker. Dersom du ikke vil ha barn overhodet, så er jo abort hundre ganger verre enn det å bruke prevensjon for å forhindre uønsket/uplanlagt graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Outlander skrev:

Og...kjære TS, du høres hjernevasket ut....sammen som de som blir fanget i de ekstremt religiøse miljøer.  Du lever i året 2016, hvor kvinner skal bestemme selv hvordan de ønsker å leve livet sitt. Du fortjener å finne en mann som har like synspunkter som deg som respekter deg for hvem du er.  Hvis du blir fortsatt med en som du er ikke enig i, blir du utrolig ulykkelig. 

Jeg vil ikke råde TS til å verken bli eller gå, men den typen råd du gir, er potensielt skadelige, for kjærester er ikke noe du gjør deg fortjent til. Du kan være verdens greieste og likevel ikke finne en som klaffer på alle måter. Vi her vet ikke noe om hvordan han er utenom den religiøse utprøvningen, om han kanskje strekker seg for henne på andre måter. Vi vet ikke. Dessuten bærer flere av de siste kommentarene i tråden preg av typisk norsk uvitenhet om religion og hvordan mangfoldet av folk faktisk lever. Det er ikke ekstremt å være en praktiserende katolikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stillhet skrev:

Jeg vil ikke råde TS til å verken bli eller gå, men den typen råd du gir, er potensielt skadelige, for kjærester er ikke noe du gjør deg fortjent til. Du kan være verdens greieste og likevel ikke finne en som klaffer på alle måter. Vi her vet ikke noe om hvordan han er utenom den religiøse utprøvningen, om han kanskje strekker seg for henne på andre måter. Vi vet ikke. Dessuten bærer flere av de siste kommentarene i tråden preg av typisk norsk uvitenhet om religion og hvordan mangfoldet av folk faktisk lever. Det er ikke ekstremt å være en praktiserende katolikk.

Det ER ekstremt...og alle disse ekstreme religioner har en ting til felles....det er å dominere over kvinner.   Uansett synes rådet mitt var midt i blinken -  best å holde unna disse religiøse fanatiker spesielt hvis du stiller spørsmål overfor deres tro. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stillhet skrev:

 Det er ikke ekstremt å være en praktiserende katolikk.

Jo, det er ganske ekstremt å nekte å bruke prevensjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 10.38, AnonymBruker skrev:

Ikkk dere som synes det er teit, og som skal rakke ned på det; dere er ikke velkomne her! Ok? Dere kan komme med innspill hvis dere vet svaret, men ingen drittslenging eller mobbing i denne tråden! Det blir rapportert. 

Jeg er sammen med en som er imot alle former for prevensjon på grunn av sin religion som "forbyr det". Sex skal være slik at man kan få barn, ikke nødvendigvis slik at man skal gå inn for det, men slik at man ikke skal ta piller som stopper eggløsning, eller bruke kondomer som gjør at man ikke har sex naturlig. 

Men jeg forstår ikke hvorfor kondomer er så ille, han vil ikke forklare meg det, han hadde ikke noe svar på det. Det er visst bare fordi det alltid har vært sånn, frem til begynnelsen av 1900-tallet der kristne ble presset til å godta prevensjon? Jeg vet ikke. Jeg vil bare ha et seriøst svar, jeg prøver så godt jeg kan å forstå dette her... Klarer det ikke på egenhånd. 

Han synes f.eks det er OK å ta temp/ha sex utenom eggløsning (i sikre perioder) for å unngå barn. Men sjansen for barn MÅ liksom være tilstede for at det skal være OK. Jeg har foreslått sex i sikre perioder, med kondom på, men det er uaktuelt. Jeg ser ikke forskjellen på å ha sex i sikre perioder med/uten kondom, siden sex i sikre perioder aldri/nesten aldri vil føre til barn (forutsatt at man har kontroll på syklusen sin). Det er "like sikkert som kondomer", hvis man gjør alt rett (noe enkelte sliter med, jeg vet det), og hvorfor er ikke sex i sikre perioder et prevensjonsmiddel da? Hvorfor er det greit å få inn for å ha sex uten at man får barn, så lenge man ikke bruker ppiller eller gummi? Jeg forstår det ikke, hjelp meg dere som vet noe om det! 

Jeg ønsker bare et svar på hvorfor resten av livet mitt skal bli dritt sånn sett. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Din kropp... du tar ppiller hvis du ønsker det.

Anonymkode: b8384...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, prt90 skrev:

Jo, det er ganske ekstremt å nekte å bruke prevensjon. 

Sier hvem? Dette med å stemple det ene og det andre som ekstremisme fordi det er et uvanlig standpunkt, er lite konstruktivt og dessuten intellektuell latskap - og særlig da i møte med et standpunkt som er så til de grader velbegrunnet (her snakker jeg om katolsk naturrettslig tenkning generelt og seksualetikken inkludert prevensjonssynet spesielt). Man kan godt være uenig i resonnementene, men å simpelthen avfeie det som ekstremisme, det sier mest om den med feiekosten.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stillhet skrev:

Sier hvem? Dette med å stemple det ene og det andre som ekstremisme fordi det er et uvanlig standpunkt, er lite konstruktivt og dessuten intellektuell latskap - og særlig da i møte med et standpunkt som er så til de grader velbegrunnet (her snakker jeg om katolsk naturrettslig tenkning generelt og seksualetikken inkludert prevensjonssynet spesielt). Man kan godt være uenig i resonnementene, men å simpelthen avfeie det som ekstremisme, det sier mest om den med feiekosten.   

Selv katolikker innser at å ikke bruke prevensjon er galskap. Hvordan tror du ellers at spanske kvinner er nede i en fødselsrate på 1.83? Avholdenhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Gremlin skrev:

Håper han er klar over at du føler du må lide deg gjennom et møkkaliv fordi han skal nekte prevensjon. 
Greit nok at han har noen sterke overbevisninger, men om han elsker deg, mener jeg at han også må ta hensyn til deg og dine behov. Det handler om å ta og gi i et forhold! Nå er det bare du som gir, virker det som, og sånn skal det ikke være! 
Du skal iværtfall ikke føle at du må lide deg gjennom noe møkkaliv! Stå opp for deg selv! Du er viktig, og fortjener et liv du kan trives med. 

Ja, han er smertelig klar over det, og han synes også det er trist, men det er overbevisningen. Det er sånn det er. Det har gått ganske bra idag egentlig.

9 timer siden, EvaLena skrev:

Fatter ikke at folk gidder å leve på den måten frivillig jeg da. Sex er godt, sex er sunt oh skal nytes året rundt.

Derfor er prevensjon viktig for de som ikke ønsker å føde 1 gang i året. 

Finn deg en mann som er mer normal i tankegangen 

Jeg skal ikke finne noen andre.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen frivillig vil sette seg i en sånn situasjon at de blir sammen med en sånn mann...   du virker veldig selvdestruktiv TS! 

Anonymkode: d7470...d73

Det kan vel hende at jeg er det, men det er det mange som er.

Anonymkode: 8c64f...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, prt90 skrev:

Hvorfor må den ene prioriteres? Hvorfor er denne guden så mye viktigere enn deg? Vil du virkelig være sammen med en fyr som ikke setter kjærligheten til deg høyest?

Ja. Jeg tar jo mine egne valg her i livet. Og dessuten har vi vært sammen lenge, og han har støttet meg gjennom kjempetunge tider og mange kriser. Jeg gir ikke opp så lett! Jeg kaster ikke folk på dynga så fort problemer oppstår; jeg kjemper for forholdet for jeg vet hva jeg har. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prt90 skrev:

Selv katolikker innser at å ikke bruke prevensjon er galskap. Hvordan tror du ellers at spanske kvinner er nede i en fødselsrate på 1.83? Avholdenhet?

Det er en kjent sak at katolikker flest bryter seksualetikken. Det sier i prinsippet ingenting om rasjonaliteten i den. De fleste lyver også, men ingen - i det minste de færreste - sier det er ekstremisme å fremholde ærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fortjener virkelig noe bedre i livet ditt. Måten du forsvarer denne mannen på minner mest om dem som forsvarer voldelige ektemenn..

Anonymkode: 587ff...f50

Vel, så har han ikke slått meg heller. Han har som sagt mange gode kvaliteter, bedre enn de fleste vil jeg si, så jeg ser meg nødt til å se gjennom fingrene akkurat på dette punktet her.

5 timer siden, Serafina. skrev:

Det er veldig trist hvis du ser på deg selv som så lite viktig at du med åpne øyne fortsetter i et spor som du selv ser ikke fører med seg noe godt. Du er ikke noe offer, men kan velge selv hvordan du vil leve livet ditt. Jeg beklager hvis jeg er litt krass, men det er viktig at du tenker på om dette er noe du kan leve med fremover. Jeg klarer ikke helt å se at han kan være mannen i ditt liv hvis du må inngå så store kompromisser for å leve sammen med han.

Jeg synes ikke du er krass :) Og jeg setter pris på at du deler ditt synspunkt. Det er nok fordi jeg føler at dette handler om noe større enn meg. Jeg tror ikke jeg hadde vært mer lykkelig med en annen mann. Jeg har tenkt mye på dette i natt, la meg på morrakvisten.

5 timer siden, Outlander skrev:

Da ville det ha vært sex frem til jeg hadde 2 barn også ALDRI igjen.  Om en mann skal fortelle deg at han er i mot prevensjon så skal han respektere deg som vil ikke ha ørten barn.  Hvis det er ingen midt vei, kan han bare forgå sex etter du har fått så mange barn du orker eller vil ha.  

2 barn.. kanskje jeg vil ha 10 barn. Det får vi se på. Men jeg tror ikke jeg orker det ass :fnise: Jeg har sagt at jeg antakeligvis ikke tør å ha sex, og han synes det er greit (dvs, han synes det er leit, men han respekterer meg og forstår mitt valg!)

5 timer siden, Outlander skrev:

Og...kjære TS, du høres hjernevasket ut....sammen som de som blir fanget i de ekstremt religiøse miljøer.  Du lever i året 2016, hvor kvinner skal bestemme selv hvordan de ønsker å leve livet sitt. Du fortjener å finne en mann som har like synspunkter som deg som respekter deg for hvem du er.  Hvis du blir fortsatt med en som du er ikke enig i, blir du utrolig ulykkelig. 

Det kunne vært en interessant diskusjon egentlig.

4 timer siden, Maewest skrev:

Se på det på denne måten da hvis han er imot det av religiøse årsaker. Dersom du ikke vil ha barn overhodet, så er jo abort hundre ganger verre enn det å bruke prevensjon for å forhindre uønsket/uplanlagt graviditet...

Jeg kommer aldri til å ta abort. Får jeg baby, får jeg baby. Jeg prøver å unngå det så godt jeg klarer, enn så lenge.

Anonymkode: 8c64f...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, prt90 skrev:

Selv katolikker innser at å ikke bruke prevensjon er galskap. Hvordan tror du ellers at spanske kvinner er nede i en fødselsrate på 1.83? Avholdenhet?

De er jo ikke katolikker dersom de bruker prevensjon, det står jo sort på hvitt at de ikke skal gjøre det :) Procreation skal være en del av sex. Alltid. Dvs, muligheten skal i hvert fall være tilstede. Vil tro at dersom de faktisk er katolikker, så avstår de fra sex. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke katolikker dersom de bruker prevensjon, det står jo sort på hvitt at de ikke skal gjøre det :) Procreation skal være en del av sex. Alltid. Dvs, muligheten skal i hvert fall være tilstede. Vil tro at dersom de faktisk er katolikker, så avstår de fra sex. 

Anonymkode: 8c64f...9cd

Spania har 94% katolikker og nesten like høy bruk av prevensjon som Norge. Selv paven sier at p-piller er greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...