Gå til innhold

Bank med kontonummer 4465?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært så dum at jeg betalte en vare ved å direkte overføre til kontoen til selger før han sendte varen. Varen dukker ikke opp, og selger er umulig å få kontakt med.

I følge annonsen så bor selger i Trondheim, og noen googlesøk kan indikere på at kontonummeret hører til Stjørdal-området. Er det noen som vet akkurat hvilken bank dette nummeret tilhører?

Anonymkode: 52f18...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så kjedelig! Har du fullt navn? Hva med tlfnr? 

Banker oppgir ikke hvem som eier kontoen, med mindre du har ett konkret navn.. Har vært bort i det samme som deg, men har selvfølgelig lært av saken.. Lykke til!

Anonymkode: a7a2e...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 8.58, AnonymBruker skrev:

Har vært så dum at jeg betalte en vare ved å direkte overføre til kontoen til selger før han sendte varen. Varen dukker ikke opp, og selger er umulig å få kontakt med.

I følge annonsen så bor selger i Trondheim, og noen googlesøk kan indikere på at kontonummeret hører til Stjørdal-området. Er det noen som vet akkurat hvilken bank dette nummeret tilhører?

Anonymkode: 52f18...76e

Kan det være Sparebank1?

Det begynner i alle fall på 4... 


Det du kan gjøre er å politianmelde selger.

Vis til kontoutskrift og kommunikasjon mellom deg og selger, regner med dere har noen mails eller lignende?

Så kan de kjøre en sak, de kan ta kontakt med banken- så kan det hende du kan få tilbake pengene?

 

Anonymkode: 2c8b2...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 8.58, AnonymBruker skrev:

Har vært så dum at jeg betalte en vare ved å direkte overføre til kontoen til selger før han sendte varen. Varen dukker ikke opp, og selger er umulig å få kontakt med.

I følge annonsen så bor selger i Trondheim, og noen googlesøk kan indikere på at kontonummeret hører til Stjørdal-området. Er det noen som vet akkurat hvilken bank dette nummeret tilhører?

Anonymkode: 52f18...76e

Hei . Jeg opplevde akkurat det samme med en selger fra Trondheim og kontonummer med den samme starten . Betalte på forhånd . Gameboy spill . Nå svarer ikke selgeren lenger på Mail ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spør banken din, har de bankplassregister hvor de kan sjekke hvilken bank som har det kontonummeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være vekselbanken? Typen har det og tror kontonr hans begynner på 4465.
Jeg har sparebanken og mitt kontonr begynner på 3480.

Anonymkode: dcaf6...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne listen: http://www.norges-bank.no/pages/69405/Deltagere_NICS_30_06_2014.pdf

Her finner du oversikten over alle bankene i Norge og deres id (altså de fire første numrene). 

I følge listen tilhører 4465 Hegra Sparebank, som er en lokalbank i Stjørdal. 

https://hegrasparebank.no/

 

Endret av Grylet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 22.12, Anonym ani skrev:

Hei . Jeg opplevde akkurat det samme med en selger fra Trondheim og kontonummer med den samme starten . Betalte på forhånd . Gameboy spill . Nå svarer ikke selgeren lenger på Mail ...

Oisann, jeg er i nøyaktig samme situasjon. Kjøpt og betalt Gameboy-spill, men ikke mottatt. Ingen respons fra selger på finn, som ikke har noen aktive annonser lenger. 

Jeg ringte Hegra Sparebank nå nettopp (Takk Grylet), og fikk bekreftet hvem som eier kontoen. Vil ikke nødvendigvis "oute" selger her, i tilfelle det er en legitim forklaring på det hele. Men initialene er JB og kontonummeret slutter på 584, så hvis det er det samme som deres tilfelle kan du sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fullt navn på vedkommende? Hvis du har bør du for all del levere en anmeldelse. Du er nok ikke den eneste som har blitt lurt. 

Det er for øvrig vanlig å betale før selger sender varen, så jeg synes ikke du har vært spesielt dum her. Det er uansett viktig å vite hvem man har med å gjøre før man betaler. 

Anonymkode: 715db...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at vi er flere som har vært ute for samme fyr. Jeg har fått bekreftet navnet til vedkommende av banken, så hvis ikke dette ordner seg i løpet av kort tid vil det være en grei sak å anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Her er det helt klart samme selger! JB er initialene på det fulle navnet hans som han brukte som brukernavn, kombinert med fødselsår.

Jeg har Googlet meg frem til én person i Trondheim med dette navnet (pluss et mellomnavn) som er født i dette året. 98% sikker på at dette må være riktig fyr. Har også funnet både adresse og telefonnummer. 

Anonymkode: 52f18...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen.

Det var forresten en gameboy advance SP til 250,-. Ikke allverdens med penger. Men for en student så er det fort verdt noen middager.

Anonymkode: 52f18...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen.

Det var forresten en gameboy advance SP til 250,-. Ikke allverdens med penger. Men for en student så er det fort verdt noen middager.

Anonymkode: 52f18...76e

Det forstår jeg godt. Dette er etter min mening i høyest grad en prinsippsak. Derfor synes jeg det er flott at du har vært så iherdig med å finne ut hvem som står bak svindelen. Det er så mange som lar det passere fordi det dreier seg om småsummer, men svindleren sitter jo igjen med en ganske saftig sum ved å gjøre dette med flere personer, særlig når det er så få som tar et oppgjør med vedkommende. 

Anonymkode: 715db...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var til politiet en gang med en sak angående ca. 10.000 kr, underslag med beviser. De var veldig lite villige til å prioritere det, så jeg bare droppet hele greia.

Så får vi se hvor ekstatiske de blir om de får beskjed om at det her har vært en storsvindler på gang som driver og svindler for verdien av to Big Mac-menyer..

Anonymkode: 2a529...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å treffe vedkommende med meldinger både på facebook og telefon, men ingen svar. Jeg ser at brukeren er utestengt fra finn, men det hjelper jo oss lite.

Anonymkode: 16f63...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det bare å kontakte moren hans! Ikke så vanskelig å finne nummeret hennes.

Om man sender melding til folk som ikke er på vennelista si på Facebook så dukker ikke meldingen opp som en notification, man må gå inn og godkjenne meldingen først.

Anonymkode: 52f18...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse, men jeg ville ikke lagt ut sånt i all offentlighet.
Det fungerer ikke som retningsnumre på telefoner - såpass vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Etter mye om og men har jeg endelig fått tilbake pengene mine! Vært i kontakt med både mor, far og kjæresten til vår kjære svindler. Men ikke svindleren selv. Men han vippset over pengene mine i går kveld.

Anonymkode: ebb7b...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.8.2016 at 9.29, Anonanon skrev:

Oisann, jeg er i nøyaktig samme situasjon. Kjøpt og betalt Gameboy-spill, men ikke mottatt. Ingen respons fra selger på finn, som ikke har noen aktive annonser lenger. 

Jeg ringte Hegra Sparebank nå nettopp (Takk Grylet), og fikk bekreftet hvem som eier kontoen. Vil ikke nødvendigvis "oute" selger her, i tilfelle det er en legitim forklaring på det hele. Men initialene er JB og kontonummeret slutter på 584, så hvis det er det samme som deres tilfelle kan du sende meg en PM.

Meld fra til Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...