Gå til innhold

Fødselspenger og kontaktlærertillegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plutselig kom jeg over informasjon, som jeg er ikke sikker på detaljer rundt. Derfor spør jeg her.

Fødselspenger regnes ut itifra lønnen for de siste månedene. Derfor er det naturlig å prøve å tjene mer mens man planlegger og går gravid. La oss nå se på eksemplene med lærere som jobber som kontaktlærere i tillegg.

Er det virkelig slik at NAV tar kontaktlærertillegg bare frem til 1. august for det ikke er sikkert man skulle være kontaktlærertillegg etter det?

1. Altså, hvis man er allerede kontaktlærer og går ut i permisjon i november, så får hun kontaktlærertillegg med i permisjonspengene for perioden desember-august mens hun går i mammapermisjon.

2. eksempel. En kontaktlærer starter sin mammapermisjon i juli. Da får hun permisjonspenger basert på lønna si uten kontaktlærertillegg hun hadde frem til permisjon. For det ikke er sikkert hun skulle ha den rollen neste skoleår også. Stemmer dette?

Hvis det er slik, så føles det litt urettferdig for de som føder på slutten av skoleåret. Mens de som føder om høsten får noen tussen "extra" i mammapermisjon.

 

Noen kontaktlærere med barn her som kan fortelle hvordan det var for dere?

Anonymkode: 52b13...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker på akkurat det du spør om, men....

- Jeg hadde tillegg for å være samlingsstyrer (ikke mange kronene)...men disse var med som grunnlag når permisjonsutbetalingene mine ble beregnet.

 

Videre mener jeg å huske at det er den lønnen du har når du går ut i permisjon som danner utgangspunkt for utbetalingene, uansett når på året du går ut i permisjon.