Gå til innhold

Værre for kvinner å bli voldtatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som mener dette? JA, voldtekt er grusomt og grotesk og på ingen måte greit uansett hvilket kjønn det er. Menn som har blitt voldtatt skal absolutt bli tatt på alvor!

Men jeg føler forskjellen er at det er så mye vondere for kvinner. Og at det derfor er værre for en kvinne.

 

Anonymkode: 633f6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som mener dette? JA, voldtekt er grusomt og grotesk og på ingen måte greit uansett hvilket kjønn det er. Menn som har blitt voldtatt skal absolutt bli tatt på alvor!

Men jeg føler forskjellen er at det er så mye vondere for kvinner. Og at det derfor er værre for en kvinne.

 

Anonymkode: 633f6...195

Hvorfor mener du dette?!

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt uenig med deg. Voldtekt handler ikke bare om det fysiske. Og menn kan også få fysisk vondt av voldtekter.

Anonymkode: 37e07...89d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke alene om å mene dette, så det er ikke rart mange menn ikke anmelder voldtekt. Å bli voldtatt er like mye en krenkelse for en mann som for en kvinne.
Personlig synes jeg å rangere voldtekt er forkastelig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan-Andre

Penetrering er det som er verst. Derfor var også penetrering en del av voldtektsdefinisjonen inntil nokså nylig (2000-tallet, om jeg ikke tar feil). Jeg tror ikke det er mindre ille for en mann å bli penetrert mot sin vilje enn det det er for en kvinne. Men det er nok verre å bli penetrert enn å bli tvunget til å penetrere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan en takler voldtekt er jo inviduelt. 

Men som dame så forestiller jeg meg at det er mye vondere for en mann å bli voldtatt, spesielt hvis dama blir voldtatt vaginalt mens mannen blir voldtatt analt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et øyeblikk siden, Jan-Andre skrev:

Penetrering er det som er verst. Derfor var også penetrering en del av voldtektsdefinisjonen inntil nokså nylig (2000-tallet, om jeg ikke tar feil). Jeg tror ikke det er mindre ille for en mann å bli penetrert mot sin vilje enn det det er for en kvinne. Men det er nok verre å bli penetrert enn å bli tvunget til å penetrere.

Ja selvfølgelig, burde skrevet det i innlegget: det er menn som blir voldtatt av kvinner jeg snakker om.

Anonymkode: 633f6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som mener dette? JA, voldtekt er grusomt og grotesk og på ingen måte greit uansett hvilket kjønn det er. Menn som har blitt voldtatt skal absolutt bli tatt på alvor!

Men jeg føler forskjellen er at det er så mye vondere for kvinner. Og at det derfor er værre for en kvinne.

 

Anonymkode: 633f6...195

Hva bygger du dette føleriet ditt på?

Har du mye kjennskap til voldtatte av begge kjønn og kjennskap til hvordan det var for de?

Du er klar over at det er vanskelig for mange menn å snakke om at de har blitt voldtatt, og dermed ikke får den hjelpen som de trenger?

Slike innlegg som ditt Hovedinnlegg, er med på å gjøre det vanskeligere for dem.

 

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja selvfølgelig, burde skrevet det i innlegget: det er menn som blir voldtatt av kvinner jeg snakker om.

Anonymkode: 633f6...195

Og hvorfor mener du at det ikke er like ille som at kvinner blir voldtatt av menn?

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja selvfølgelig, burde skrevet det i innlegget: det er menn som blir voldtatt av kvinner jeg snakker om.

Anonymkode: 633f6...195

Du vet vel at både kvinner og menn også kan voldta mennesker med andre gjenstander enn sitt eget kjønnsorgan?!

 

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like ille uansett kjønn! Har sett en dokumentar om menn som ble voldtatt, og det var grusomt å høre... :/

Hvor fysisk vondt det er å bli voldtatt er utrolig vanskelig å si, fordi alle opplever det forskjellig og alle voldtekter er ulik. Vondt eller ikke, så er det nok veldig vondt på innsiden...

Endret av ispinne
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel at både kvinner og menn også kan voldta mennesker med andre gjenstander enn sitt eget kjønnsorgan?!

 

Anonymkode: 61d26...65e

Og hvorfor i all verden skulle en kvinne ha gjort det? 

Anonymkode: 633f6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bygger du dette føleriet ditt på?

Har du mye kjennskap til voldtatte av begge kjønn og kjennskap til hvordan det var for de?

Du er klar over at det er vanskelig for mange menn å snakke om at de har blitt voldtatt, og dermed ikke får den hjelpen som de trenger?

Slike innlegg som ditt Hovedinnlegg, er med på å gjøre det vanskeligere for dem.

 

Anonymkode: 61d26...65e

Jeg er enig at det er like ille på alle aspekter unntatt smerten, jeg er selv aseksuell og kan bare tenke meg hvor grusomt vondt det må være

Anonymkode: 633f6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor i all verden skulle en kvinne ha gjort det? 

Anonymkode: 633f6...195

Du vet vel at voldtektsforbrytere ikke voldtar for å få sex, men for å utøve makt og mishandling og gjennom dette oppnå tilfredstillelse for seg selv?!

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig at det er like ille på alle aspekter unntatt smerten, jeg er selv aseksuell og kan bare tenke meg hvor grusomt vondt det må være

Anonymkode: 633f6...195

De psykiske smertene, plagene og ødeleggelsene som voldtekten forårsaker hos offeret er mye verre enn

den fysiske smerten som kjennes i løpet av voldtekten.

Jeg anbefaler deg å lese mye om voldtekt slik at du får mer kunnskap om temaet.

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som mener dette? JA, voldtekt er grusomt og grotesk og på ingen måte greit uansett hvilket kjønn det er. Menn som har blitt voldtatt skal absolutt bli tatt på alvor!

Men jeg føler forskjellen er at det er så mye vondere for kvinner. Og at det derfor er værre for en kvinne.

 

Anonymkode: 633f6...195

Det du egentlig sier er at det er verre for kvinner fordi menn som blir voldtatt av kvinner egentlig liker det? Hva om noen hadde sagt det om et kvinnelig voldtekstoffer? "Hun ville det" ??? Voldtekter er mot ens vilje. Noe en ikke vil. Det er ingen som liker å bli voldtatt. Om noen menn drømmer å bli voldtatt av kvinner, så er det ikke mot hans vilje, for da er det jo noe han vil, og dermed ikke voldtekt. Voldtekt er grusomt uansett om det er et kvinnelig eller mannlig offer. Jeg har ikke opplevd det, så jeg kan ikke forestille meg det. Men kan ikke tenke meg at det er mindre vondt fordi en er mann. Noen voldtekter er sikkert verre / mindre verre enn andre. Men det har nok ikke noe med kjønn å gjøre.

Anonymkode: 3be66...39b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringsjenter har også voldtatt tenåringsjenter med gjenstander. (Dette var noe som sto å lese i avisene for noen år tilbake)

Noen voldtektsforbrytere er de reneste sadister.

Voldtekt (mot både kvinner og menn)  blir også brukt som terrorhandling i krig.

 

Anonymkode: 61d26...65e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en sak der jenter voldtok jente:

"Den 15 år gamle jenta fra Larvik ble grovt mishandlet av flere ungdommer, og overgrepene filmet med mobilkamera. Nå er flere siktet, skriver aftenposten.no.

To jenter (17) og en gutt (18) er siktet for voldtekt, for bruk av tvang og trusler, samt grov legemsbeskadigelse under særdeles skjerpende omstendigheter. Den ene jenta og gutten nekter straffskyld for alle punktene i tiltalen. Den andre jenta nekter straffskyld for voldtekt.

Ifølge siktelsen skal den ene av jentene ha tvunget den 15 år gamle jenta til å utføre seksuelle handlinger med seg selv.

Ytterligere tre ungdommer er siktet for legemsbeskadigelse under særdeles skjerpende omstendigheter, men ikke for voldtekt."

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--jenter-voldtok-jente-(15)/768456.html

 

 

Anonymkode: 61d26...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...