Gå til innhold

Solgte hunden min - Ny eier svarer ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mer- og det er virkelig på sin plass og generelt dømme de som dumper dyr, de somer på noe midlertidig og gir ved på minste motstands vei.

 Om flere hadde vært klinkende klare på det så hadde stigmaet vært større, færre hadde muligens anskaffet seg dyr/tenkt seg bedre om.

Anonymkode: a7ae1...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte kanin en gang. Ventet en mnd og sendte bilder med tekst om at kaninen hadde det bra. Fordi jeg visste at de gikk mange runder med seg selv før den ble solgt. 

Anonymkode: 02eb8...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prater om det  slående store flertallet av de som dumper  hundene sine og det er virkelig ikke top notch folk.

Ytterst få har reell grunn,ergo reagerer jeg sterkt på folk som anskaffer seg dyr men tenker på de som noe midlertidig.  De som mishandler dyr er noe annet og de skulle blitt sperret inne og aldri sett dagslys igjen.

Hunder og katter blir drept fordi de er i overtall, dumpet av tidligere eiere.

Beklager jeg har ikke snev av empati med de.   La oss anta Ts er minoriteten som har forståelig årsak: hun kan ALDRI få svar på om hunden blir behandlet bra, mishandlet etc.

Valget av denne usikkerheten tok hun idet hun ga slipp.   Nye eiere er forhåpentligvis dugelig folk men de har ingen forpliktelse iforhold til Ts til å oppdatere osv.  

Anonymkode: a7ae1...ad3

Tøv. Hun kunne sette det som betingelse, og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal overta en hund OG være vanskelig. Det koster så lite, og mennesker som har så lite empati for andre bør ikke ha hunder de heller! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en gammel bil en gang, der ringte gamle eier etter en tid og lurte på om alt gikk bra med bilen, ikke fordi han hadde følelser for bilen men han ville sikre seg om at han ikke hadde solgt noe som gikk i sund etter kort tid. Jeg tenker det samme med hund, hadde jeg kjøpt en hund hadde jeg ikke følt det som noe form for invadering vis gamle eieren hadde ringt etter en tid for å høre hvordan det gikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kontormus skrev:

Tøv. Hun kunne sette det som betingelse, og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal overta en hund OG være vanskelig. Det koster så lite, og mennesker som har så lite empati for andre bør ikke ha hunder de heller! 

Hun satte det ikke som en betingelse. Det er samvittigheten som gnager, intet annet.

Hunden er utenfor hennes kontroll uansett og får bare håpe nye eiere er ok. Falsk bevissthet , lure seg selv å tro noe ekstremt matnyttig å høre fra disse nye, disse fremmede . Folk som ikke har empati med dyr røper seg ved denne gjensgjerning å inneha slett karakter.    Folk prøver å lure på seg empati med andre men ved hat mot dyr er det ingen sjanse.  Takk for flott fokus, meget empatisk i den tid ugudelige dyr lider.....nettopp pga mennesker. 

Anonymkode: a7ae1...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller  ikke hvorfor ikke TS bare tar og ringer, være litt handlrkraftig. Svarer de ikke,legg igjen beskjed. Noe mere får hun ikke gjort.

Anonymkode: a7ae1...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å omplassere hunder om eierne skal være så kontrollsyke. Varsellampene hadde blinket hos med om eier krevde tilbakemelding fra hunden, man kan aldri vite hvor masete den forrige eier kom til å være. I verste fall fortsetter han å mase flere måneder etter hunden er overtatt, det hadde jeg ikke giddet

Anonymkode: 5fc27...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å omplassere hunder om eierne skal være så kontrollsyke. Varsellampene hadde blinket hos med om eier krevde tilbakemelding fra hunden, man kan aldri vite hvor masete den forrige eier kom til å være. I verste fall fortsetter han å mase flere måneder etter hunden er overtatt, det hadde jeg ikke giddet

Anonymkode: 5fc27...25a

Så "varselslampene ville lyst" hvis forrige eier ønsket å høre at det gikk bra? Om du hadde sagt nei på spørsmålet om å få tilbakemelding, så hadde du ikke reist med min hund i alle fall. Da hadde jeg funnet noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Så "varselslampene ville lyst" hvis forrige eier ønsket å høre at det gikk bra? Om du hadde sagt nei på spørsmålet om å få tilbakemelding, så hadde du ikke reist med min hund i alle fall. Da hadde jeg funnet noen andre.

Jeg skrev krevde tilbakemelding. Les hva jeg skriver før du blir så sutrete

Anonymkode: 5fc27...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var det mange sterke, kalde meninger. 

Jeg klarer ikke helt å forstå dem som stiller så så fryktelig negative til å holde litt kontakt med tidligere eier. Dette er et levende liv som har byttet hjem, som noen har vært glad i. Jeg selv driver og tenker på å ta over en voksen hund en gang, når jeg skal ha min neste hund (blir om noen år enda. Holder med én hund slik livet mitt er nå), og jeg hadde overhodet ikke hatt noe som helst problem med å holde forrige eier oppdatert på hvordan hunden hadde det hos meg! Hvorfor skulle jeg det? Det er jo bare flott å se at tidligere eier hadde så mye kjærlighet for hunden at den er interessert i å høre hvordan det går. Og jeg har da heller ingenting å skjule? Jeg vil da vel vise forrige eier og betrygge ham/henne om at hunden har det tipp topp hos meg. Det koster så lite å være et medmenneske.. 

Og kommer jeg noen gang i en slik situasjon at jeg ser meg nødt til å omplassere en hund selv (gud forby, bare tanken gjør meg trist) så skulle jeg jammen meg ha krevet at nye eier kunne sende meg en oppdatering i ny og ne. De trenger ikke bli kjent med meg eller ha meg i livet sitt til hunden dør, men jeg ville satt pris på noen oppdateringer det første halvåret så jeg kunne føle meg trygg på at hunden min fikk det bra hos dem. Hvis dette var for mye å kreve hadde jeg rett og slett valgt en annen person å omplassere til. Skulle da faen meg bare mangle at hunden fikk komme til litt empatiske mennesker, og ikke slike kalde kynikere som jeg ser flere av i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prater om det  slående store flertallet av de som dumper  hundene sine og det er virkelig ikke top notch folk.

Ytterst få har reell grunn,ergo reagerer jeg sterkt på folk som anskaffer seg dyr men tenker på de som noe midlertidig.  De som mishandler dyr er noe annet og de skulle blitt sperret inne og aldri sett dagslys igjen.

Hunder og katter blir drept fordi de er i overtall, dumpet av tidligere eiere.

Beklager jeg har ikke snev av empati med de.   La oss anta Ts er minoriteten som har forståelig årsak: hun kan ALDRI få svar på om hunden blir behandlet bra, mishandlet etc.

Valget av denne usikkerheten tok hun idet hun ga slipp.   Nye eiere er forhåpentligvis dugelig folk men de har ingen forpliktelse iforhold til Ts til å oppdatere osv.  

Anonymkode: a7ae1...ad3

Ingen forpliktelser nei, men vanlig høflighet og litt empati er nok ikke unormale evner hos mange mennesker.

Jeg lurer også på hvorfra du har "det slående store flertallet" fra? Dette er synsing og basert på dine egne opplevelser, og det er dumt å dømme ut i fra dette.

Jeg har daglig kontakt med hundeeiere, og har som sagt tatt i mot flere til omplassering. Jeg tror mange mennesker er uærlige og noen gir fullstendig blanke i dyrene sine. Men jeg dømmer ikke når jeg ikke har noen forutsetninger for å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å omplassere hunder om eierne skal være så kontrollsyke. Varsellampene hadde blinket hos med om eier krevde tilbakemelding fra hunden, man kan aldri vite hvor masete den forrige eier kom til å være. I verste fall fortsetter han å mase flere måneder etter hunden er overtatt, det hadde jeg ikke giddet

Anonymkode: 5fc27...25a

Synes du virkelig det er rart at når man omplasserer et levende vesen , gjerne vil høre hvordan det går? Varsellampene bør vel heller blinke kraftig om tidligere eier IKKE brydde seg! Det har jeg reagert på mye mer og flere ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...