Gå til innhold

Solgte hunden min - Ny eier svarer ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Solgte hunden min for 2 uker siden, av personlige grunner. Har siden da grått hver dag og angra 24/7! Takler ikke å se hunder ute og jeg faller sammen om noen snakker om hunden min med meg. 

Nå har det seg slik at savnet ble for stort og jeg sendte mld. Til ny eier hvor jeg spurte om hvordan det går og om de trives sammen. Jeg stolte 100% på den nye eieren ettersom hun hadde en familie med en mann og tu store gutter og 3 andre voksne hunder. Jeg var trygg på at hunden ikke kom til å bli omplassert igjen og kom til å bli elsket!

Saken er at jeg sendte mld. For tre dager siden og enda ikke har fått svar. Er så urolig og familien er irriterte på meg fordi jeg er så emosjonell og hele tiden tenker på hunden og sier at jeg angrer.

Har tenkt mye på å kjøpe den tilbake også, men herregud ny eier svarer ikke hva skal jeg gjøre? Jeg er helt desperat! Jeg er nødt til å vite om babyen min har det bra! Dessverre bor ny eier 10 timer unna meg, så kan ikke bare sjekke heller. 

Ingenting noen kan si til meg er verre enn det jeg allerede sier til meg selv. Savnet og "smerten" er der hele tiden og det blir bare verre!

Anonymkode: b908e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har bare sendt en meldin. Ta det med ro. Prøv å ring. Men med mindre dere har skrevet noen kontrakt på at du kan kjøpe den tilbake, så kan de jo nekte deg..

Anonymkode: a11c2...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor solgte du den? Du visste vel før du kjøpte den at du får en forpliktelse som kan vare opptil 15-18 år?

Anonymkode: be567...2ea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har solgt hunden og med det ingen rett på svar på SMS eller andre henvendelser. Nå kan det være grunner vi ikke vet til at du ikke har fått svar.

Anonymkode: 2d3d2...633

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ring? Men bare èn gang. Svarer de ikke bør du ikke mase. Du solgte hunden og kan ikke kreve å få kjøpe den tilbake eller ha kontakt med de hvis de ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kjøpe tilbake hunden, var jo en grunn til at jeg solgte den. Sier bare jeg har lyst fordi jeg savner den.

Og den nye eieren sa jeg bare skulle sende mld. og ag jeg gjerne skulle ringe om jeg var i nærheten og vill hilse. De da de tilogmed kunne sende bilder til meg! Jeg sourte jo først om de ville ha kontakt før de dro, og de da ja. Det at de ikke svarer nå er derfor rart.

 

 

Anonymkode: b908e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor solgte du den? Du visste vel før du kjøpte den at du får en forpliktelse som kan vare opptil 15-18 år?

Anonymkode: be567...2ea

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke kjøpe tilbake hunden, var jo en grunn til at jeg solgte den. Sier bare jeg har lyst fordi jeg savner den.

Og den nye eieren sa jeg bare skulle sende mld. og ag jeg gjerne skulle ringe om jeg var i nærheten og vill hilse. De da de tilogmed kunne sende bilder til meg! Jeg sourte jo først om de ville ha kontakt før de dro, og de da ja. Det at de ikke svarer nå er derfor rart.

 

 

Anonymkode: b908e...f05

Hendte meg og, solgte en kattunge en gang, hørte ikke noe mer :( Respektløst å ikke svare når man har lovt det. De bør forstå at det er viktig for den forrige eieren å høre hvordan det går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du har sagt til ny eier at du vil kjøpe den tilbake, enten du mener det eller ikke, da forstår jeg godt at de kan bli stresset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dem litt fred! Jeg hadde blitt superstressa over å ha forrige eier "hengende over skuldrene " slik.  Gi det en uke så ringer du for en hyggelig prat 😊

Anonymkode: f9e10...df6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi dem litt fred! Jeg hadde blitt superstressa over å ha forrige eier "hengende over skuldrene " slik.  Gi det en uke så ringer du for en hyggelig prat 😊

Anonymkode: f9e10...df6

Det er jo to uker siden hun solgte hundene, vil ikke si at det er å "henge over skuldrene".

Bare ring dem TS og hør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har absolutt ikke sagt noe om å kjøpe tilbake hunden. Sendte én mld. og fikk ikke svar tilbake (5 dager siden omtrent nå) 

Tør virkelig ikke ringe selvom det frister skikkelig. Har gått snart 3 uker så jeg maser jo absolutt ikke heller.

Herregud det eneste jeg vil er åhøre hvordan hunden min har det i sitt nye hjem og om alle sammen trives! Vil jo bare sjekke at alt går fint, ingenting annet!

Gråter jo vært jævla gang jeg ser en lhund, sinnssykt teit.  

 

Anonymkode: b908e...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har absolutt ikke sagt noe om å kjøpe tilbake hunden. Sendte én mld. og fikk ikke svar tilbake (5 dager siden omtrent nå) 

Tør virkelig ikke ringe selvom det frister skikkelig. Har gått snart 3 uker så jeg maser jo absolutt ikke heller.

Herregud det eneste jeg vil er åhøre hvordan hunden min har det i sitt nye hjem og om alle sammen trives! Vil jo bare sjekke at alt går fint, ingenting annet!

Gråter jo vært jævla gang jeg ser en lhund, sinnssykt teit.  

 

Anonymkode: b908e...f05

Jammen da må du ta opp telefonen din å ringe da! Vi kan jo ikke få de til å huske at de skal svare. Skjønner at du savner hunden, men skal du vite hvordan det går så RING!! 

Anonymkode: 69285...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har absolutt ikke sagt noe om å kjøpe tilbake hunden. Sendte én mld. og fikk ikke svar tilbake (5 dager siden omtrent nå) 

Tør virkelig ikke ringe selvom det frister skikkelig. Har gått snart 3 uker så jeg maser jo absolutt ikke heller.

Herregud det eneste jeg vil er åhøre hvordan hunden min har det i sitt nye hjem og om alle sammen trives! Vil jo bare sjekke at alt går fint, ingenting annet!

Gråter jo vært jævla gang jeg ser en lhund, sinnssykt teit.  

 

Anonymkode: b908e...f05

Hvorfor ringer du ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Tvist skrev:

Hvorfor ringer du ikke da?

Jeg vet ikke... Helt ærlig tror jeg jeg ikke kommer til å klare å snakke ordentlig. Er vel redd for å begynne å gråte med en gang liksom... Men hvis folk syns det er innafor å ringe og det er eneste mulighet så må jeg seriøst ta meg sammen.

Får vel prøve å ringe i morgen. Er veldig redd de skal bli irriterte på meg, selvom jeg bare har gode intensjoner

Får vel bare skjerpe meg

Anonymkode: b908e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke... Helt ærlig tror jeg jeg ikke kommer til å klare å snakke ordentlig. Er vel redd for å begynne å gråte med en gang liksom... Men hvis folk syns det er innafor å ringe og det er eneste mulighet så må jeg seriøst ta meg sammen.

Får vel prøve å ringe i morgen. Er veldig redd de skal bli irriterte på meg, selvom jeg bare har gode intensjoner

Får vel bare skjerpe meg

Anonymkode: b908e...f05

Du kna prøve å sende melding en gang til.

Prøv å ha klart noen spørsmål du kan stille, så du vet hva du kan si. Hvordan kjøreturen gikk, om hunden roet seg fint o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding til og forklar at det hadde betydd veldig mye for deg med en oppdatering på hvordan hunden har det. Skjønner at det er tungt for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...