Gå til innhold

Reise fra kattunge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettop fått oss en kattunge, og om 3 uker er vi invitert bort. Noe som innebærer og reise lørdag formidag, og komme hjem søndag ettermiddag. Det blir altså litt over 1 døgn.

Hvor gammel må katten være for at dette er greit? hun vil være 16 uker på dette tidspunktet.

Hun vil selvsagt får rent vann og nok mat rett før vi drar, og så fort vi er hjemme igjen, og leiligheten er "kattesikkret"

Anonymkode: cbec5...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

Syns dere skal få noen til å stikke innom et par ganger (minst). Du aner ikke hva en liten kattunge kan finne på så den kan fort gjøre noe som kan være veldig farlig for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det går bra, men du burde kanskje få en venn/familiemedlem til å stikke en tur innom og dobbeltsjekke at alt står bra til, og eventuelt bare for å leke litt med katten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tilsyn? Aldri. Ville ringt politiet tvert hvis jeg var naboen deres. Dere bryter faktisk norsk dyrelov. 

Hvorfor skaffe seg katt når dere åpenbart driter i ansvaret dere har påtatt dere! En katt kan leve i over 20 år så lykke til. 

Anonymkode: f4c9d...91e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

over et døgn synes jeg kun er akseptabelt med en veltilpasset, eldre katt. En kattunge som ennå ikke er godt tilvent i nytt hjem vil ikke ha det godt med denne situasjonen. Noe avhengig av hvor selvsikker katten er, og hvor mye den har knyttet seg til dere - få noen til å være hos dere noen timer den dagen, eller hold dere hjemme selv. 

Anonymkode: a6058...1b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra en kjapp tur på butikken, og fant kattungen min på hode oppi en gummistøvel. Det satt hun bom fast. Var veldig glad for at det ikke var snakk om lange stunden.

Kattunger får til utrolig mye rart på kort tid...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hva katten min fikk til på bare noen minutter på den aldern så ville jeg aldri ha latt den være alene i et døgn.

Anonymkode: 081e9...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri turt å la en så liten kattunge være alene hjemme så lenge. Hva om noe skjer? Som personen over meg sier så kan kattunger gjøre mye rart på kort tid. 

Da ene pusen vår var liten så klarte hun å sette fast halen sin i ene kontorstolen vår og hun fikk panikk og begynte å løpe rundt stolen som igjen resulterte i at halen satt seg fast enda mer. Jeg tør ikke engang å tenke på hva som kunne skjedd om vi ikke hadde vært der. 

Anonymkode: ceb82...727

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt venninna mi hadde (voksen) klarte å henge seg i snora til persienna mens hun var på butikken. Bare en persiennesnor er livsfarlig. 

Nei jeg syns at enten skaffer dere "barnevakt" eller så lar dere være å reise. Se på kattungen som om det var et barn, ville du gjort det samme da? 

Anonymkode: 4c9f6...23b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg aldri ha gjort, mye på grunn av det som er nevnt over. Persienner, gummistøvler, ting den kan sette seg fast i eller gjøre... man vet aldri. Få hvertfall nlen til å titte innom at den har det bra :)

Anonymkode: 296ee...b44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da får vi droppe å dra. Har ingen som kan titte innom...

Men når er katter gamle nok til å være alene i ett døgn??

 

TS

Anonymkode: cbec5...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere som har svart her er jo ekstreme!

Det kan altså tolkes slik at hvis man går til anskaffelse av katt så kan man like greit slutte å gå på jobb også, i opptil 20 år.. 

TS, det burde jo gå bra da det er kattesikret. Men du har jo enda tid på deg til å prøve å få noen til å titte innom til katten, prøv på det eller se om noen du kjenner kan ha katten på besøk mens dere er borte. Kanskje kan dere ta den med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 12.42, Forundret.. skrev:

Mange av dere som har svart her er jo ekstreme!

Det kan altså tolkes slik at hvis man går til anskaffelse av katt så kan man like greit slutte å gå på jobb også, i opptil 20 år.. 

TS, det burde jo gå bra da det er kattesikret. Men du har jo enda tid på deg til å prøve å få noen til å titte innom til katten, prøv på det eller se om noen du kjenner kan ha katten på besøk mens dere er borte. Kanskje kan dere ta den med? 

Herregud det er da ingen som sier at man skal holde seg hjemme i 20 år. Men en kattunge ser ikke hva som er farlig å kan derfor gjøre mye rart. En så liten kattunge skal ha tilsyn 

Anonymkode: 4c9f6...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

http://www.amta.no/katt/hus-og-hjem/planter-og-dyr/a-forlate-pus-alene-hjemme-kan-koste-deg-17-000-kroner/s/5-3-56149

Ikke alle er klar over at de har plikt til å gi husdyret tilsyn hver dag

 

http://www.aasavis.no/nyheter/ikke-forlat-katten-hjemme-i-ferien/s/1-1245639-6742786

En kattunge må du derimot aldri finne på å la være alene i mer enn noen timer, påpeker han.

Anonymkode: 918d2...265

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kattunger på 7uker er hjemme alene når jeg er jobb 2 dager I uken. Men har avtalt at mamma eller ei venninne som jobber kvelden stikker innom midt på dagen. Å jeg har idiot sikret stua mi, teipet ledninger, fjernet alt som kam rives ned og kjørt det meste av planter til mamma osv.

Så de er max 4t alene hjemme.

Disse kattungene var absolutt ikke planlagt, men ble funnet dumpet I en eske. Så da ble det plutselig kattunger på meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissPierce skrev:

Mine kattunger på 7uker er hjemme alene når jeg er jobb 2 dager I uken. Men har avtalt at mamma eller ei venninne som jobber kvelden stikker innom midt på dagen. Å jeg har idiot sikret stua mi, teipet ledninger, fjernet alt som kam rives ned og kjørt det meste av planter til mamma osv.

Så de er max 4t alene hjemme.

Disse kattungene var absolutt ikke planlagt, men ble funnet dumpet I en eske. Så da ble det plutselig kattunger på meg.

 

Men her er det snakk om at TS skal reise fra kattungen å være borte over natta, uten at de har noen som kan stikke innom. 

Anonymkode: 4c9f6...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta den med, få noen til å se til den eller bli hjemme. Det er egentlig de tre alternativene dere har.

Anonymkode: cb9a6...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke forlatt en kattunge i 1 døgn. Kattungen må jo også bli fryktelig ensom :(

Ville kun reist fra en voksen, veltilpasset katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men her er det snakk om at TS skal reise fra kattungen å være borte over natta, uten at de har noen som kan stikke innom. 

Anonymkode: 4c9f6...23b

Ja, og siden jeg ikke lar mine være alene mer enn max 4t. Så mener jeg jo selvfølgelig at jeg ikke hadde dratt i fra en kattunge på 16uker i ett helt døgn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...