Gå til innhold

Når man dør fra barna sine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er kommet i en situasjon der det er fare for at jeg dør da jeg må gjennom en del krevende behandling, og da tenker jeg selvfølgelig på barnet mitt som kanskje ender opp alene. Jeg har satt opp viljeserklæring og den vil nok ikke bli bestridt så det er i orden. Men har så lyst til å skrive noe til barnet mitt eller gjøre noe som kan lette tapet for barnet mitt når det blir eldre. Er ennå ikke i skolealder så det vil jo bli vanskelig uansett, men er det noen som har noen gode råd? Ble litt usammenhengende dette her men håper noen skjønner hva jeg er ute etter. :) 

Anonymkode: 4e66a...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv en slags minnedagbok. Skriv om din barndom, hva du synes var vanskelig da du var ungdom (gi gjerne noen gode råd), hvordan du traff barnets far, hvordan det var å gå gravid, fødselsen, morsomme ting barnet gjorde eller sa da han/hun var liten osv.

Hvis ikke dine foreldre eller søsken lever, skriv gjerne også litt om slektshistorien om du kjenner den.  

Anonymkode: 4235d...0e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting. Skriv opp en liste over eiendeler du ønsker at barnet skal arve. Skriv gjerne opp hvor du har fått gjenstanden fra, f.eks. den blå vasen arvet jeg fra grandtante Anne, hun hadde den alltid stående på stuebordet. 

Anonymkode: 4235d...0e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du er kommet i en så vond situasjon!

Ta mange bilder. Skriv dagbok, du kan lage videohilsner, filme dere sammen, filme barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Les inn og film barnets favoritt eventyr, dikt og slikt. Samle på bilder og lag en eller flere album. Skriv et brev han/hun skal lese på bryllupsdagen sin , konfirmasjon, fødsel av første barn osv.

Jeg kan ikke engang innbille meg hvordan du har det :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 21.17, AnonymBruker skrev:

Er kommet i en situasjon der det er fare for at jeg dør da jeg må gjennom en del krevende behandling, og da tenker jeg selvfølgelig på barnet mitt som kanskje ender opp alene. Jeg har satt opp viljeserklæring og den vil nok ikke bli bestridt så det er i orden. Men har så lyst til å skrive noe til barnet mitt eller gjøre noe som kan lette tapet for barnet mitt når det blir eldre. Er ennå ikke i skolealder så det vil jo bli vanskelig uansett, men er det noen som har noen gode råd? Ble litt usammenhengende dette her men håper noen skjønner hva jeg er ute etter. :) 

Anonymkode: 4e66a...30c

Er i samme situasjon selv, og det er tanken på barna som er det verste. 

Ta en video av deg selv! Jeg fant igjen en gammel video der faren min er på! Det var så godt å se han "i live", jeg hadde jo en del bilder, men det var ikke det samme. Der fikk jeg se han sånn som han var og det var en god trøst.

Jeg tror jeg og må lage en slik video.
Jeg vet ikke hvordan det blir med meg, jeg kan leve i mange år, men alt er så uvisst. Jeg velger å være optimistisk og håpe jeg blir bra... men ingen vet hva morgendagen bringer. Jeg vil absolutt gå for video.

Lag en video der du forteller om hvor glad du er i baret og hvor stolt du er av barnet. 

Kom med de råd du ville gitt med tanke på fremtiden, f.eks. vær flink på skolen osv.

Ta også masse bilder med deg og barna sammen, det er godt for ungene å se :) Og gjerne video der dere alle er med.

Det er trist å se tilbake og man savner, men samtidig godt å ha slike minner, for slike minner lever evig.

 

Anonymkode: 445bf...953

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet moren min i en alder av 18 år, begynner å bli noen år siden nå. Det hadde fortsatt vært alt for vondt for meg å skulle se en slik video hvor mamma hadde snakket direkte til meg. Skriv en minnebok! Jeg hadde elsket å hatt en slik hvor hun skriver om sin ungdomstid, hvordan hun snek seg ut og beskrev slik sider ved seg selv. Venninneturer og hva som gjorde henne glad på min alder sa hun gikk bort. Steder hun ønsket hun fikk opplevd osv.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først å fremst vil jeg bare gi deg en stor klem kjenner jeg❤️ Har ikke mistet foreldre, men mistet to søsken i ung alder. Et yngre og et eldre søsken. Jeg kunne gitt alt i verden for å hatt en film hvor dem prater "til meg" og om "oss". Dette var en fin idé. Barnet velger jo selv om han/hun vil/orker å se denne eller om det blir for tøft. uansett tror jeg denne filmen vil bli satt pris på en dag.❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg mistet pappa'n min for et halvt år siden, og er det noe jeg skulle ønske at han gjorde så er det å lage en "videoblogg". Jeg skulle hvertfall ønske at det var noe min far tenkte på. Hadde jeg vært deg ville jeg laget en video til hver bursdag, som inneholdt gratulasjon og visdomsord. Jeg ville også laget en video til konfirmasjonsdagen, bryllupsdagen osv.. brenn disse over på CD, og be er familiemedlem eller en nær venn gi disse etterhvert som ting kommer opp.

Jeg ønsker deg lykke til i tiden videre og håper ting ender godt for deg og familien. Uansett hva du gjør; fortell barnet ditt hvor glad du er i det. 

Anonymkode: bb50b...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...