Gå til innhold

Etterbetaling ung ufør tillegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har fått etterbetaling av dette tillegget? Hvor lenge fikk du etterbetalt for og hvor mye fikk du?

Jeg har fått tillegget innvilget, og det synes jo på utbetalingene. Men jeg aner ikke hvor mye jeg får etterbetalt. Det tar visst en stund å beregne det. Så i mellomtiden lurer jeg på hva dere andre har fått :)

Anonymkode: 91d04...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk etterbetalt for 10 år, ca 210000. Det kom en mnd etterpå, men vær obs på skatt! 

Anonymkode: aa3be...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om at etterbetalingen skattelegges slik at det er gunstigst mulig for deg. Da må man be skatteetaten fordele skatten på det eneklte inntekstsår. 

Anonymkode: 81d8a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ca 170000 igjen fordelt på 7-8 år. Det tok ca 1,5mnd fra jeg fikk innvilget til pengene var på konto. Når selvangivelsen kom nå så la jeg med papirene fra NAV slik at skatten blir regnet riktig. Vil nbefale deg å ta vare på de slik at du slipper å betale mere skatt en nødvendig. Jeg har enda ikke fått skatteoppgjøret i år, så det tar tydligvis en del lengre tid å ordne opp i slikt.

Anonymkode: f800d...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ca 170000 igjen fordelt på 7-8 år. Det tok ca 1,5mnd fra jeg fikk innvilget til pengene var på konto. Når selvangivelsen kom nå så la jeg med papirene fra NAV slik at skatten blir regnet riktig. Vil nbefale deg å ta vare på de slik at du slipper å betale mere skatt en nødvendig. Jeg har enda ikke fått skatteoppgjøret i år, så det tar tydligvis en del lengre tid å ordne opp i slikt.

Anonymkode: f800d...939

Samme her, venter fremdeles på det skatteoppgjøret. Det var også veldig vanskelig å få et klart svar fra Skatteetaten. Man må uansett skrive til dem og "søke" om å få skatten fordelt på hvert enkelt inntektsår.

Anonymkode: 81d8a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vel etterbetalt for ca. 3 år. Lurer på hvor mye jeg får! Noen av dere som har noen anelse? Jeg er spent!!

Jeg skal forresten gjøre som dere! Sende inn de papirene sammen med selvangivelsen! Veldig godt tips. Tusen takk! :)

TS

Anonymkode: 91d04...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk etterbetalt ca 140 000 for 4 år. Tok noen uker fra vi søkte. Det ble skattet 36%, visste ikke at det var mulig å gjøre det annerledes så tapte nok kanskje litt på det.

Anonymkode: 5529d...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk etterbetalt ca 140 000 for 4 år. Tok noen uker fra vi søkte. Det ble skattet 36%, visste ikke at det var mulig å gjøre det annerledes så tapte nok kanskje litt på det.

Anonymkode: 5529d...583

Jeg hadde lest meg opp på forhånd, men her sto det også i papirene fra NAV at det var lurt å ta vare på dem og scanne/ta kopi og legge ved årets selvangivelse. I papirene sto det alt Skatteetaten trengte å vite rudt det å regne ut skattetrekk for de aktuelle årene jeg egentlig skulle hatt pengene. De trakk 38% skatt hos meg, så jeg håper jeg får igjen litt av det.

Anonymkode: f800d...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...