Gå til innhold

Varsle barnevernet anonymt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å varsle barnevernet anonymt? Ikke at navnet mitt blir skjult, men at barnevernet ikke vet hva navnet mitt er.

Årsaken til at jeg ønsker å holde navnet mitt skjult er fordi jeg ikke stoler på at barnevernet vil holde det skjult.

 

Anonymkode: 95956...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjuler du navn og telefonnummer eller skriver inn til barnevernet uten å oppgi hvem avsender er så er du anonym. Ligger skjema på nettet du kan fylle ut selv. 

Et øyeblikk siden, Sløv skrev:

Nei det kan du ikke. 

 

Feil. Det er litt av hensikten med barnevernet at folk skal kunne melde fra anonymt. Men de som blir meldt kan ofte lett tenke seg til hvem melder er på bakgrunn av informasjonen som er gitt. Og eventuelt håndskriften til melder. 

Anonymkode: 8bb9a...fdc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sløv skrev:

Nei det kan du ikke. 

 

Helt sikker? Hvordan kan man da være garantert at BV ikke varsler navnet ditt videre?

Anonymkode: 95956...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjuler du navn og telefonnummer eller skriver inn til barnevernet uten å oppgi hvem avsender er så er du anonym. Ligger skjema på nettet du kan fylle ut selv. 

Feil. Det er litt av hensikten med barnevernet at folk skal kunne melde fra anonymt. Men de som blir meldt kan ofte lett tenke seg til hvem melder er på bakgrunn av informasjonen som er gitt. Og eventuelt håndskriften til melder. 

Anonymkode: 8bb9a...fdc

Hvor finner man skjemaet? Vil de kunne finne på å bruke tid for å spore opp avsender? Hadde jeg vært sikker på at de kom til å holde kjeft om hvem som varsler så hadde jeg gitt dem navnet mitt, men jeg har selv erfaring med at de sier hvem som har varslet og navnet mitt kan bare ikke komme ut.

Anonymkode: 95956...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er så bekymret bør du ihvertfall kunne stå frem med navnet til barnevernet!  

Anonymkode: c91c0...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet ønsker vel å vite navnet for å ungå at etaten blir brukt som sjikane.

Anonymkode: bdaa5...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet ønsker vel å vite navnet for å ungå at etaten blir brukt som sjikane.

Anonymkode: bdaa5...a41

Barnevernet bryr seg ikke om hvem som melder men det som meldes skal undersøkes. Les loven før dere kommer med tanker uten rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 8bb9a...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å varsle barnevernet anonymt? Ikke at navnet mitt blir skjult, men at barnevernet ikke vet hva navnet mitt er.

Årsaken til at jeg ønsker å holde navnet mitt skjult er fordi jeg ikke stoler på at barnevernet vil holde det skjult.

 

Anonymkode: 95956...239

Du kan melde til barnevernet skjult for den du melder til barnevernet. Barnevernet må vite navnet ditt. Blir der rettsak kan navnet ditt komme synlig for den du melder.  Om jeg ikke husker helt feil nå.

Heldigvis så må barnevernet vite hvem som melder. Er man bekymret så legger man vekk "seg selv" og gjør det riktige ovenfor den/de det gjelder. Selv om det muligens ikke blir godt mottatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å varsle barnevernet anonymt? Ikke at navnet mitt blir skjult, men at barnevernet ikke vet hva navnet mitt er.

Årsaken til at jeg ønsker å holde navnet mitt skjult er fordi jeg ikke stoler på at barnevernet vil holde det skjult.

 

Anonymkode: 95956...239

Hvorfor vil du tipse om et barn til noen du ikke stoler på?

Anonymkode: 4ab5a...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er så bekymret bør du ihvertfall kunne stå frem med navnet til barnevernet!  

Anonymkode: c91c0...62f

Og hadde jeg stolt på at barnevernet i den byen hold kjeft om navnet mitt så hadde jeg gjort det også. Hvorfor skal jeg måtte si det når det ikke har noe for saken å gjøre!

Anonymkode: 95956...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du tipse om et barn til noen du ikke stoler på?

Anonymkode: 4ab5a...663

Stoler ikke på at de holder navnet mitt skjult, stoler på at de undersøker saken. To vidt forskjellige ting.

Anonymkode: 95956...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minlillesky skrev:

Du kan melde til barnevernet skjult for den du melder til barnevernet. Barnevernet må vite navnet ditt. Blir der rettsak kan navnet ditt komme synlig for den du melder.  Om jeg ikke husker helt feil nå.

Heldigvis så må barnevernet vite hvem som melder. Er man bekymret så legger man vekk "seg selv" og gjør det riktige ovenfor den/de det gjelder. Selv om det muligens ikke blir godt mottatt. 

Må visst ikke det. Kan unnlate å gi navnet mitt via skjemaet. Men det står de veldig gjerne vil ha det.

Anonymkode: 95956...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet bryr seg ikke om hvem som melder men det som meldes skal undersøkes. Les loven før dere kommer med tanker uten rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 8bb9a...fdc

Samme rapport tilbake :)

Anonymkode: bdaa5...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er bra at barnevernet krever navn på varslere. Da kan en gå til sak mot slike som sprer løgner😊

Anonymkode: 70130...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er bra at barnevernet krever navn på varslere. Da kan en gå til sak mot slike som sprer løgner😊

Anonymkode: 70130...7c4

Men nå krever de visst ikke navn på de som varsler. Synes forøvrig at folk som lyver til barnevernet fortjener deng.

Anonymkode: 95956...239

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Du kan melde til barnevernet skjult for den du melder til barnevernet. Barnevernet må vite navnet ditt. Blir der rettsak kan navnet ditt komme synlig for den du melder.  Om jeg ikke husker helt feil nå.

Heldigvis så må barnevernet vite hvem som melder. Er man bekymret så legger man vekk "seg selv" og gjør det riktige ovenfor den/de det gjelder. Selv om det muligens ikke blir godt mottatt. 

Her husker du helt feil. Legger ut igjen linken https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/

Les linken og gjerne de andre sidene til bufdir. Før dere synser enda mer da. Dette er jo skudd i blinde av folk som synser. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stoler ikke på at de holder navnet mitt skjult, stoler på at de undersøker saken. To vidt forskjellige ting.

Anonymkode: 95956...239

Hvis du ringer fra skjult nummer og ikke sier navnet ditt hvordan tror du da de får tak i navnet ditt? Snakk om å være paranoid. 

Anonymkode: 8bb9a...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ringer fra skjult nummer og ikke sier navnet ditt hvordan tror du da de får tak i navnet ditt? Snakk om å være paranoid. 

Jeg trodde jo jeg måtte oppgi navnet mitt når jeg ringte. Jeg skjønner at jeg kan ringe fra skjult nummer!

Anonymkode: 95956...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...