Gå til innhold

Foreslår å ta imot flere flyktinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreslår flere kvoteflyktninger
I perioder med lave asylankomster, kan Norge ta imot flere kvoteflyktninger for å holde hjulene i gang i mottaksapparatet, foreslår KS.

I år var vi forberedt på opp mot 30.000 asylsøkere, men det har bare kommet om lag 1.500 så langt. Det har ført til at akuttmottak står tomme og saksbehandlere risikerer å bli overflødige.

For å unngå å måtte ruste opp – legge ned – og ruste opp igjen seinere, foreslår Gunn Marit Helgesen, leder i KS, at Norge kan ta imot flere kvoteflyktninger.

KrF-leder Knut Arild Hareide støtter tanken om å ta imot flere kvoteflyktninger. I sin partiledertale i Arendal i går gjorde han klart at dette blir et av KrFs krav inn mot høstens budsjettforhandlinger.

– Krisen i verden er mer krevende enn noen gang. Norge beregnet å ta imot 25.000 asylsøkere, men har fått 1.500 hittil Det er 23.500 færre asylsøkere enn vi hadde forventa. Når budsjettet kommer opp, må vi vurdere om vi kan ta imot flere. Det er mottakskapasitet i kommunene.

Helgesen i KS liker tonene fra Hareide.

– Det er interessant om flere stortingspolitikere reiser denne debatten. Det er viktig å diskutere hva som er klokt å gjøre, sier hun.

Ap-leder Jonas Gahr Støre deler ikke KS og Hareides syn.

– Jeg mener vi skal holde fast ved vedtakene som er fattet og gjennomføre de forpliktelser vi har påtatt oss. Det handler om å ta imot kvoteflyktningene fra Syria som Stortinget er enig om, og håndtere bosetning og integrering av dem som kom i fjor høst. Dette er ikke tidspunktet å endre på dette, sier Støre.
http://www.dagsavisen.no/innenriks/foreslar-flere-kvoteflyktninger-1.767040

Her skal Gunn Marit Helgesen ha ros og Jonas Gahr Støre ris. Dette er et konstruktivt innspill til hvordan vi tar vår del av det globale ansvaret for verdens befolkning ved å bygge en bærekraftig velferdsstat og mottaksapparat. Skader ikke å tenke langsiktighet over ad hoc respons. Kall det gjerne robust, humanitær beredskap! Håper KrF kan få sikret dette i neste regjering.

Anonymkode: e9150...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Syns heller politikere skal rydde opp i de som allerede har kommet. Å returnere de til hjemlandet.

Og stenge grensene våre.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du trådstarter heller gi fra deg halve lønna di til flyktningeleirene i Jordan og Tyrkia i stedet for å tvinge oss andre til å betale for at du skal kunne skryte av hvor human du er?

 

Anonymkode: 837ae...7ac

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling.

 

Det eneste som er interessant er at Støre har igjen snudd etter vinden og skjønt at han må fremstå som mer restriktiv hvis han vil beholde noen norske velgere. Selvfølgelig er dette bare et spill for galleriet fra hans side. Hareide skuffer som vanlig med sine urealistiske forslag.

Innlegg ryddet for spekulasjon

Nordvesta, mod.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en seriøs tråd? Bærekraftig mottaksapparat? Det vil alltid koste enormt å ta inn asylsøkere/flyktninger fra andre land. Det finnes ikke et bærekraftig mottaksapparat.

Flere hundre millioner i verden lider. 18 000 barn dør av sult hver eneste dag. Hvis vi virkelig ønsker å bidra i verden, så gjør vi ikke det ved å holde liv i verdens dyreste mottaksapparat. 

Anonymkode: 32b9d...9d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en seriøs tråd? Bærekraftig mottaksapparat? Det vil alltid koste enormt å ta inn asylsøkere/flyktninger fra andre land. Det finnes ikke et bærekraftig mottaksapparat.

Flere hundre millioner i verden lider. 18 000 barn dør av sult hver eneste dag. Hvis vi virkelig ønsker å bidra i verden, så gjør vi ikke det ved å holde liv i verdens dyreste mottaksapparat. 

Anonymkode: 32b9d...9d9

Hver fylking fra "syria" vil koste oss 7 millioner per person.

 

kilde:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2015/06/En-Syria-flyktning-koster-Norge-7-millioner-8.000-koster-flere-titalls-mrd

hegnar er en normal økonomisk avis.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

 

Det koster dere penger kansje, men det koster oss mer enn det. Vi mistet våre verdigheter.  

jeg har vart på min egen land, snakker min egen språk, bodde sammen med familie, hadde egen hus, bil, jobb og universitet.

 

jeg kunne ikke trives å bor sammen der Isis kom og ødelagte våres land.

Dere setter hjemm og skriver at dere vil oss å dra ut fra landet deres uten dere vite verkiligjeten.

jeg får sjuk hverdag om hvordan folk tenker om oss her!

 

det går bra!   

 

Endret av Trn.heim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trn.heim skrev:

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

Er du en reell flyktning så er du hjertelig velkommen. Men alle de andre bør helst pakke sekken sin og sykle hjem. Mener jeg. :)

Endret av Skywalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trn.heim skrev:

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

 

Det koster deg penger kanske, men det koter meg alt!

jeg har vart på min egen land, snakker min egen språk, bodde sammen med familie, hadde egen hus, bil, jobb og universitet.

 

jeg kunne ikke trives å bor sammen der Isis kom og ødelagte våres land.

Dere setter hjemm og skriver at dere vil oss å dra ut fra landet deres uten dere vite verkiligjeten.

jeg får sjuk hverdag om hvordan folk tenker om oss her!

 

det går bra!   

 

Velkommen til Norge.

Du er den typen flyktning som virkelig trenger hjelp. Håper du vil like deg her hos oss, og kanskje en dag vil du kunne dra tilbake til et land der det er fred.

Det mange er redde for, er slike tilstander som vi ser for eksempel i Sverige. Der har de store problemer, mye kriminalitet. Det er ikke alle som kommer som er reelle flyktninger, derfor er det mange sinte kommentarer i debattene, vi er redde for at landet vårt skal få de samme vanskelighetene som blant annet Sverige.

Men mennesker i nød som kommer hit fordi de ikke har annen mulighet, og som oppfører seg ordentlig og jobber og bidrar i samfunnet vårt, de skal vi ta godt vare på.

 

Anonymkode: 51cce...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trn.heim skrev:

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

 

Det koster deg penger kanske, men det koter meg alt!

jeg har vart på min egen land, snakker min egen språk, bodde sammen med familie, hadde egen hus, bil, jobb og universitet.

 

jeg kunne ikke trives å bor sammen der Isis kom og ødelagte våres land.

Dere setter hjemm og skriver at dere vil oss å dra ut fra landet deres uten dere vite verkiligjeten.

jeg får sjuk hverdag om hvordan folk tenker om oss her!

 

det går bra!   

 

Norske folket kommer en dag til å si nei, problemet er at immigrantene og fylkingene tar med seg bagasjen og kaster den ikke når de kommer til Norge. En dårlig dag i fremtiden kommer det skikkelig skummelt parti, som folk kommer til å stemme i ren desperasjon etter fornektelsen fra politisk og media hold. Eller at norske borgere starter en slags motstands bevegelse, som anser politi og andre grupper som legitime mål, Odins soldater kommer til å se ut som sølvgutter iforhold.

I dag så er Islam insulær, som betyr for oss i Norge at flesteparten av etniske norske kan ikke være venner med flest parten av sunni muslimer basert på hva imamene og islamsk råd sier. Så da kan ikke sunni muslimer integreres i norsk samfunn, shia muslimer populasjonen i Norge har vært mye mere vellykket sammenlignet med sunni. Disse problemene er uløselige i dag, siden alle problemene som midtøsten har blir skylt på amerikanerne, England med eu og postkonalisme og ikke systematiske problemer med islam som en politisk enhet. Når midtøsten tar den debatten om islam kommer den ikke overleve i den form som den er i dag.                        

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trn.heim skrev:

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

 

Det koster deg penger kanske, men det koter meg alt!

jeg har vart på min egen land, snakker min egen språk, bodde sammen med familie, hadde egen hus, bil, jobb og universitet.

 

jeg kunne ikke trives å bor sammen der Isis kom og ødelagte våres land.

Dere setter hjemm og skriver at dere vil oss å dra ut fra landet deres uten dere vite verkiligjeten.

jeg får sjuk hverdag om hvordan folk tenker om oss her!

 

det går bra!   

 

Så fint at du virker litt oppegående, men dessverre ikke oppegående nok til å skjønne hva statistikk og gjennomsnitt betyr. At ikke-vestlige innvandrer koster oss i gjenomsnitt 4-7 millioner betyr ikke at hver eneste gjør oss det.

At det koster deg alt er irrelevant for om vi har råd til å hjelpe deg. Står valget mellom å hjelpe sine egne eller fremmede vil de aller fleste velge sine egne. De som sier noe annet lyver, for om man hadde sagt at enten dør deres mor eller en helt tilfeldig kvinne så hadde alle som ikke hadde blitt misshandlet av sin mor valgt at den tilfeldige skulle dø.

Og du har flere feil i innlegget ditt. Vi sitter hjemme og vil ha dere ut av landet uten å vite virkeligheten? Gå hjem og vogg. De aller fleste er fult klar over virkeligheten, men den samme virkeligheten er en del av grunnen til at vi ikke vil ha store horder av ukjente mennesker hit. Den samme virkeligheten er at innvandrere koster oss i snitt enorme summer og har store problemer med å integrere seg, samt at de er enormt overrepresentert når det kommer til kriminalitet.

Endret av Hummels3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Norske folket kommer en dag til å si nei, problemet er at immigrantene og fylkingene tar med seg bagasjen og kaster den ikke når de kommer til Norge. En dårlig dag i fremtiden kommer det skikkelig skummelt parti, som folk kommer til å stemme i ren desperasjon etter fornektelsen fra politisk og media hold. Eller at norske borgere starter en slags motstands bevegelse, som anser politi og andre grupper som legitime mål, Odins soldater kommer til å se ut som sølvgutter iforhold.

I dag så er Islam insulær, som betyr for oss i Norge at flesteparten av etniske norske kan ikke være venner med flest parten av sunni muslimer basert på hva imamene og islamsk råd sier. Så da kan ikke sunni muslimer integreres i norsk samfunn, shia muslimer populasjonen i Norge har vært mye mere vellykket sammenlignet med sunni. Disse problemene er uløselige i dag, siden alle problemene som midtøsten har blir skylt på amerikanerne, England med eu og postkonalisme og ikke systematiske problemer med islam som en politisk enhet. Når midtøsten tar den debatten om islam kommer den ikke overleve i den form som den er i dag.                        

Har ikke noe erfaring om det som du snakker om egentlig. Jeg er kristne som kommer fra Syria og aldri oppfattet neo forskjellen mellom folk og religion i mitt land.

Vit ikke hvilket bilde du har i hjernen din om muslimer, Jeg ikke forsvarer dem ikke og sier at de er perfekte mennesker! men jeg hører ikke til media. ISIS begynte å drepe muslimske folk i Syria før de prøvde å drepe oss som kristne.

Muslimer folk respekterte meg hele tiden.

 

Religion spiller ingen rulle for integreringa, dere som samfunnet som kan integrere oss.

Ett år siden bodde jeg her og hadde ingen venn. Jeg prøver å gjøre alt så mulig for å lære språket deres. Kan du fortelle meg hvordan man kan integrere seg hvis samfunnet vil ikke snakke med ham !

 

Jeg her en norsk lærer som lære meg språk.

Jeg husker veldig godt da begynte jeg på norsk kurs. Hun sa at hun aldri forsto hva betyr å være en innvandrer før hun var som innvandrer selv. Hun reiste til Italia og ingen ville snakke med henne og hun kunne ikke integrere heller lære språket.

Hun er norsk og hun er europeisk nasjonal , utdannet, ikke muslimer og hun er en flink norsk dame, men hun kunne ikke integrere seg i Italia. Da bestemte hun for å komme tilbake til Norge.

 

Problemet deres at dere dømme oss før dere kjenner sannheten. Du bare begynte å snakke om muslimer folk og trodde at jeg er muslimer men det var ikke i hele tatt.

Det kommer en dag og dere vil høre hvor mye syriske folk er snille og integrerte i Norge. Finne ut på sosiale medier om syriske folk i Norge og hvor mange har kommet seg på utdanning og hvor mange har fått en jobb.

Beklager hvis jeg har skrevet noen skriftlig feiler men norsk er ikke mitt morsmålet så unnskyld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Trn.heim skrev:

Det koster dere 7 millioner som dere sier??

kan du beskrive hvordan egentlig det da?

jeg har vart har for ett år, fikk meg en jobb og betaler tax sammen som dere.

ikke kommet på båt, FN flyktning og FN betalte alle avgiftene mine.

 

Det koster dere penger kansje, men det koster oss mer enn det. Vi mistet våre verdigheter.  

jeg har vart på min egen land, snakker min egen språk, bodde sammen med familie, hadde egen hus, bil, jobb og universitet.

 

jeg kunne ikke trives å bor sammen der Isis kom og ødelagte våres land.

Dere setter hjemm og skriver at dere vil oss å dra ut fra landet deres uten dere vite verkiligjeten.

jeg får sjuk hverdag om hvordan folk tenker om oss her!

 

det går bra!   

 

Du skjønner vel selv at du bare representrer én person. 

Vi i Norge har nå over mange år tatt inn folk fra ulike land og kulturer fra Midt-Østen. Det betyr ikke at alle er like, men i gjennomsnitt koster innvandring fra ikke-vestlige land utrolig mye penger. 

Tenk tilbake til ditt eget Syria. Tenk hvis det kom 500 000 folk fra Vest-Europa og Skandinavia som dere i Syria måtte betale for. Folk som så helt like ut. Du ville heller ikke sett forskjell på oss, 

Anonymkode: 32b9d...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel selv at du bare representrer én person. 

Vi i Norge har nå over mange år tatt inn folk fra ulike land og kulturer fra Midt-Østen. Det betyr ikke at alle er like, men i gjennomsnitt koster innvandring fra ikke-vestlige land utrolig mye penger. 

Tenk tilbake til ditt eget Syria. Tenk hvis det kom 500 000 folk fra Vest-Europa og Skandinavia som dere i Syria måtte betale for. Folk som så helt like ut. Du ville heller ikke sett forskjell på oss, 

Anonymkode: 32b9d...9d9

Det stemmer!

Jeg forstår veldig godt hva du mener.

Vi hadde i Syria mer en 2 millioner. ikke 500,000 og jeg kan si at det spellet en roll på krigen nå.

Det var folk fra Palestine, Iraq og forskjellig land.

Men vi som samfunnet har vert alle de som kommet, våre hus var åpnet for alle. Vi har velkomment dem og prøvde å gjøre alt så mulig for integrere dem å samfunnet våres.

De har kommet på universitetene og skaffet seg med jobber.

Men jeg vit egentlig hav du mener og jeg enig med deg.

 

  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Trn.heim skrev:

Det stemmer!

Jeg forstår veldig godt hva du mener.

Vi hadde i Syria mer en 2 millioner. ikke 500,000 og jeg kan si at det spellet en roll på krigen nå.

Det var folk fra Palestine, Iraq og forskjellig land.

Men vi som samfunnet har vert alle de som kommet, våre hus var åpnet for alle. Vi har velkomment dem og prøvde å gjøre alt så mulig for integrere dem å samfunnet våres.

De har kommet på universitetene og skaffet seg med jobber.

Men jeg vit egentlig hav du mener og jeg enig med deg.

 

  

For at systemet i Norge skal være bra, er vi også avhengige av at nesten alle jobber.

Mange muslimske kvinner vil ikke jobbe. De sier de ikke kan jobbe fordi de er muslimer. Det er et problem for Norge. Alle kvinner som kommer til Norge må jobbe. Kan ikke bare være hjemme å passe barn. 

Anonymkode: 32b9d...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at systemet i Norge skal være bra, er vi også avhengige av at nesten alle jobber.

Mange muslimske kvinner vil ikke jobbe. De sier de ikke kan jobbe fordi de er muslimer. Det er et problem for Norge. Alle kvinner som kommer til Norge må jobbe. Kan ikke bare være hjemme å passe barn. 

Anonymkode: 32b9d...9d9

Det er vel heller det at de ikke får lov å jobbe av mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Trn.heim skrev:

Har ikke noe erfaring om det som du snakker om egentlig. Jeg er kristne som kommer fra Syria og aldri oppfattet neo forskjellen mellom folk og religion i mitt land.

Vit ikke hvilket bilde du har i hjernen din om muslimer, Jeg ikke forsvarer dem ikke og sier at de er perfekte mennesker! men jeg hører ikke til media. ISIS begynte å drepe muslimske folk i Syria før de prøvde å drepe oss som kristne.

Muslimer folk respekterte meg hele tiden.

 

Religion spiller ingen rulle for integreringa, dere som samfunnet som kan integrere oss.

Ett år siden bodde jeg her og hadde ingen venn. Jeg prøver å gjøre alt så mulig for å lære språket deres. Kan du fortelle meg hvordan man kan integrere seg hvis samfunnet vil ikke snakke med ham !

Problemet deres at dere dømme oss før dere kjenner sannheten. Du bare begynte å snakke om muslimer folk og trodde at jeg er muslimer men det var ikke i hele tatt.

Det kommer en dag og dere vil høre hvor mye syriske folk er snille og integrerte i Norge. Finne ut på sosiale medier om syriske folk i Norge og hvor mange har kommet seg på utdanning og hvor mange har fått en jobb.

Beklager hvis jeg har skrevet noen skriftlig feiler men norsk er ikke mitt morsmålet så unnskyld. 

Jeg ser at du er kristen. Jeg er veldig glad for at du ikke har opplevd forfølgelse på grunn av religionen. Men betyr dine fine opplevelser med muslimer at alle de talløse fortellingene fra asylmottak at de kristne flyktninger  lyver?

De forteller at de blir truet og ikke tør bære synlige kors.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er vel heller det at de ikke får lov å jobbe av mannen sin.

Dette er mye mer komplekst enn man fremstiller det. 

Det finnes muslimske kvinner som ikke får lov å jobbe av mannen. Det er en relativt liten gruppe. Og dette er faktisk ikke de mest problematiske gruppene. Jeg har vært med å løst ett sånt problem. Og vi har grupper der muslimske kvinner er flinkere enn mennen for å komme seg i arbeid.

Den mest problematiske gruppen, er den der kvinner i lønnet arbeid er kulturell falitterklæring, altså der mannen plutselig mister all selvrespekt, fordi det at hun må ta jobb, betyr at han ikke er mann, og kvinnen føler seg nedverdiget siden det sammenlignes med prostitusjon. 

Det er ikke umulig å løse dette heller, men det krever en helt annen oppfølging, for der det første handler stort sett om praktiske hensyn, så handler det siste om egenverdi og identitet. Og for å lose noen igjennom den kulturkolisjonen, trenger du folk som forstår begge kulturene og kan skape overganger. 

Endret av Druid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Jeg ser at du er kristen. Jeg er veldig glad for at du ikke har opplevd forfølgelse på grunn av religionen. Men betyr dine fine opplevelser med muslimer at alle de talløse fortellingene fra asylmottak at de kristne flyktninger  lyver?

De forteller at de blir truet og ikke tør bære synlige kors.

Hei!

jeg vit ikke hvordan det går i asylmottaket fordi jeg har aldri vært der.

Jeg har snakket om Syriske folk ikke om noen annen.

I asylmottaket dvs at finnes fremmede folk fra ulike land.

Det kunne være at kristen oppleve forfølgelse, og jesus sa det fra før.

Men jeg kan si at det finnes noen later som hen er kristen i asylmotakket for å få beskyttelse i Norge.

Jesus og korset ligger i våre hjertet, men hvis man viser korset bare for å vise at hen kristen uten at hen er god kristen, så blir det feil og kunne oppleve forfølgelse.

Vi må stoler på korset ja og det må være synlig, men må vi være god Kristene før og respektere de andre.

 

Det er helt normalt hvis man var muslimer og plutselig han latet som hen er kristen, så sannsynligvis at han vil jo oppfatte forfølgelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trn.heim skrev:

Har ikke noe erfaring om det som du snakker om egentlig. Jeg er kristne som kommer fra Syria og aldri oppfattet neo forskjellen mellom folk og religion i mitt land.

Vit ikke hvilket bilde du har i hjernen din om muslimer, Jeg ikke forsvarer dem ikke og sier at de er perfekte mennesker! men jeg hører ikke til media. ISIS begynte å drepe muslimske folk i Syria før de prøvde å drepe oss som kristne.

Muslimer folk respekterte meg hele tiden.

 

Religion spiller ingen rulle for integreringa, dere som samfunnet som kan integrere oss.

Ett år siden bodde jeg her og hadde ingen venn. Jeg prøver å gjøre alt så mulig for å lære språket deres. Kan du fortelle meg hvordan man kan integrere seg hvis samfunnet vil ikke snakke med ham !

 

Jeg her en norsk lærer som lære meg språk.

Jeg husker veldig godt da begynte jeg på norsk kurs. Hun sa at hun aldri forsto hva betyr å være en innvandrer før hun var som innvandrer selv. Hun reiste til Italia og ingen ville snakke med henne og hun kunne ikke integrere heller lære språket.

Hun er norsk og hun er europeisk nasjonal , utdannet, ikke muslimer og hun er en flink norsk dame, men hun kunne ikke integrere seg i Italia. Da bestemte hun for å komme tilbake til Norge.

 

Problemet deres at dere dømme oss før dere kjenner sannheten. Du bare begynte å snakke om muslimer folk og trodde at jeg er muslimer men det var ikke i hele tatt.

Det kommer en dag og dere vil høre hvor mye syriske folk er snille og integrerte i Norge. Finne ut på sosiale medier om syriske folk i Norge og hvor mange har kommet seg på utdanning og hvor mange har fått en jobb.

Beklager hvis jeg har skrevet noen skriftlig feiler men norsk er ikke mitt morsmålet så unnskyld. 

Les nøye gjennom hva jeg skriver, jeg snaker generelt og ikke om deg. Og flest parten av "syria" flyktinger er ikke fra Syria eller flyktinger. Jeg jobber med sekulære muslimer, men den gjennomsnittlige muslim i Norge har helt andre verdier enn først nevnte. Jeg har prøvd å jobbe med en medisin student som nektet å ta meg i handen, det gikk ikke så bra. 

Forestill deg at du har inventert meg til huset ditt, og jeg kommer inn å klager på maten, at det er for kalt i huset og det er ingen trådløst Internett her. Sånn føles det ut for generelt for det norske folk som ikke har råd til å flytte ut av fattige områder.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...