Gå til innhold

Hund, leier hos privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg og kjæresten leier en leilighet (privat) der det i kontrakten står at dyrehold ikke er tillatt. Jeg har alltid vært overinteressert i hund og har nå et sterkt ønske om å kjøpe meg hund. Kan jeg spørre huseier om jeg kan skaffe meg dette? Er kjæresten som har skrevet under kontrakten. Har i tilfelle lyst på en liten, røytefri hund :) 

så kan jeg spørre om dette? Og om noen har noen forslag til hva jeg kan skrive i meldingen til han? 

Anonymkode: 3982b...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste som kan skje er at du får et nei, så jeg ville spurt:) Kan kanskje være lurt å understreke at det evt. vil være en hund som ikke røyter, kan hende det er en fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan du spørre, men forbered deg på et nei. Jeg ville nok ringt på døra for å spurt direkte face to face. For det første kan du legge frem argumentene dine bedre, og for det andre er det vanskeligere å si nei til noen muntlig enn over sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får lov hadde jeg i hvertfall fått det skriftlig. H is du bare får et ja muntlig men det står nei til dyrehold i kontrakten  kan du slite

Anonymkode: 1c299...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig spørre. Noen bruker bare ein standard kontrakt ved utleie, og har ikkje noe i mot husdyr, så lenge de ikkje ødelegger leiligheten selvfølgelig. Det verste som skjer er at huseier sier nei, men om hund er viktig, så kan dere alltids flytte til ein leilighet hvor husdyr er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 14.11, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg og kjæresten leier en leilighet (privat) der det i kontrakten står at dyrehold ikke er tillatt. Jeg har alltid vært overinteressert i hund og har nå et sterkt ønske om å kjøpe meg hund. Kan jeg spørre huseier om jeg kan skaffe meg dette? Er kjæresten som har skrevet under kontrakten. Har i tilfelle lyst på en liten, røytefri hund :) 

så kan jeg spørre om dette? Og om noen har noen forslag til hva jeg kan skrive i meldingen til han? 

Anonymkode: 3982b...a06

Spør

I våre kontrakter står det at dyrehold er forbudt, men vi tillater det for de fleste hunde typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. august 2016 at 14.11, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg og kjæresten leier en leilighet (privat) der det i kontrakten står at dyrehold ikke er tillatt. Jeg har alltid vært overinteressert i hund og har nå et sterkt ønske om å kjøpe meg hund. Kan jeg spørre huseier om jeg kan skaffe meg dette? Er kjæresten som har skrevet under kontrakten. Har i tilfelle lyst på en liten, røytefri hund :) 

så kan jeg spørre om dette? Og om noen har noen forslag til hva jeg kan skrive i meldingen til han? 

Anonymkode: 3982b...a06

Er ikke dyrehold tillatt så er det ingen vits å spørre. Utleier har sine begrunnelser for forbudet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tdm900 skrev:

Er ikke dyrehold tillatt så er det ingen vits å spørre. Utleier har sine begrunnelser for forbudet

Det er endel utleiere, meg inkludert, som har det i kontrakten men som kan godta det under visse forutsetninger 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er endel utleiere, meg inkludert, som har det i kontrakten men som kan godta det under visse forutsetninger 

Hva du har og ikke spiller ingen rolle, jeg svarte TS direkte på spørsmålet som ble stilt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tdm900 skrev:

Hva du har og ikke spiller ingen rolle, jeg svarte TS direkte på spørsmålet som ble stilt😉

Og jeg svarte at enkelte eiere har det kun i kontrakten for å styre hvilken dyr som kommer inn.

Alle standard kontrakter inneholder dyrehold ikke tillat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg kjenner ikke huseier så godt da det er kjæresten som i hovedsak er "leier". Tenker å sende han SMS. Noen forslag til hvordan jeg kan formulere meg?

Anonymkode: 3982b...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt, men spurt ansikt til ansikt. Mye lettere å ta deg alvorlig når du står der selv og kan svare på spørsmål umiddelbart og slik. Enkelte ting sender jeg ikke på melding, rett og slett! Du virker mer voksen og seriøs om du tar det ansikt til ansikt (eller i hvertfall ringer!) Men det er nå min mening :) lykke til.

Anonymkode: 7e10c...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! It's worth a try. :-D

Jeg har bodd i tre leiligheter som ikke har tillat dyr, men når jeg har spørt utleier så har jeg fått lov uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24 August 2016 at 17.28, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg kjenner ikke huseier så godt da det er kjæresten som i hovedsak er "leier". Tenker å sende han SMS. Noen forslag til hvordan jeg kan formulere meg?

Anonymkode: 3982b...a06

Jeg ville tenkt over hva slags rase og andre praktiske spørsmål du eventuelt kan få først sånn at du kan forberede deg på å svare. Da virker du mer seriøs og forberedt. Tenk også over om dere for eksempel kan legge inn et høyere depositum dersom dere får spørsmål om det eller om du er villig til å tilby huseier dette. Jeg pleide å tilby det da jeg leide med hund slik at huseier var garantert å få dekket eventuelle skader. Man kan også fremstå mer seriøs hvis man gjør det.

 

Tror jeg ville skrevet noe sånt som at du har lest i kontrakten at det i utgangspunktet ikke er lov, men lurer på om han er villig til å gjøre unntak. Skriv litt om hva du har tenkt rundt hundeholdet. Så kan du jo kanskje skrive at dere gjerne kan ta en nærmere prat om det dersom det er ønskelig?

 

Anonymkode: c3949...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...