Gå til innhold

Hei hvem betaler bryllup ??


Dracula

Anbefalte innlegg

Lurte på hvem som betaler bryllup?

Dame eller mann sin foreldre eller er det dame/mann som betaler selv ?

Hva er normal??

 

* hvor mange gjester

* hva slags mat ?

* hva koster brullup sum?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brudens foreldre betaler brullupet

Brudgommens foreldre betaler drikken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange gjester må dere jo nesten bestemme selv. Dere kan ha 4 eller 400 liksom.

Hva det koster kommer an på hvor fint det skal være og hvor mange gjester dere har. Tviler på at du får 4 til å koste like mye osm 400. 

Anonymkode: 1c2e8...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gifter seg betaler. Eventuelt kan foreldrene til brudeparet bistå med midler dersom de tilbyr seg å betale (som sin del av bryllupsgave).

Anonymkode: 09736...3b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gifter seg betaler selv. Er de heldige blir det litt støtte fra familie, men jeg ser ikke på det som noe å forvente.

Endret av Moonwalker
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betalte selve festen selv, kjole osv osv...kom vel på ca 150 000

Mamma og pappa betalte festen dagen før og dagen etter, kom vel på 60-70 000

Vi hadde 4 dager fest 

Hans foreldre betalte ikke et øre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slekten min må brudeparet pent betale alt selv. Det er også det mest vanlige blant mine venner og bekjente. Noen får sikkert et lite tilskudd fra familien, men jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som har fått foreldre og svigerforeldre til å sponse hele kalaset. Unntaket er de med innvandrerbakgrunn, der betaler brudens familie for alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

eg ha hørt mest at det er foreldre te brudeparet som betaler .

men det er oftest uten alkohol i bryllup.

alle brullup eg ha vært med er uten alkohol, er bare 2 andre siste eg ha vært med er med alkohol. end opp bare  fylling . eg synst det er best uten alkohol i bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte nesten alt selv! Svigers betalte for live musikk, og mine foreldre sponset deler av alkoholen. 

Vi var 90 gjester til middag, og 200 til kaffi/festen på kvelden. Hadde fri bar, så gikk en del alkohol!

Bryllupet kom på rett over 100.000 totalt. Men jeg var heldig og har frisør i familien som satt opp håret mitt, og 1 i familien som bakte bryllupskake gratis! Så sparte noen tusen på dei 2 tinga. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gift, men når mine søsken giftet seg, betalte hvert foreldrepar ca. 1/4 hver, mens brudeparet betalte halvparten. Disse bryllupene kostet ca. 100.000. 

Anonymkode: 68395...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte selv, men fikk 30.000 i bryllupsgave av mine foreldre som vi kunne bruke på bryllupet pm vi ønsket. Samme gjaldt mine søsken.  

De fleste har i min omgangskrets betaler selv evt. med tilskudd/gave fra foreldre.

Anonymkode: d301b...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Snublefella skrev:

Vi betalte selve festen selv, kjole osv osv...kom vel på ca 150 000

Mamma og pappa betalte festen dagen før og dagen etter, kom vel på 60-70 000

Vi hadde 4 dager fest 

Hans foreldre betalte ikke et øre

Overfladisk much?

Anonymkode: c9dc1...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler bryllupet selv! Men foreldrene kommer gjerne med et lite bidrag om de har lyst.

Anonymkode: de60e...241

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er man gammel nok til å gifte seg så er man jammen nok gammel nok til å betale selv også.

Vi betalte alt selv. Hadde ikke ramlet meg inn å hverken kreve eller forvente at mine eller mannen min sine foreldre skulle ha betalt bryllupet. 

(og har man ikke råd til å holde et stort bryllup så gjør man det enkelt og rimelig). 

Vi hadde 90 gjester til bords (han har veldig stor familie), og bryllupet kom på ca 120 000. Maten, lokalet og drikke var de høyeste utgiftspostene. Jeg leide kjolen min av en brudesalong, det samme gjorde mannen min med antrekket sitt. Døtrene var brudepiker og kjolene kjøpte jeg for 300kr pr stk og sydde om på de selv. Hadde ikke dokurver.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å betale selv, dersom noen kommer med tilskudd er det helt greit. Men vi forventer ikke at noen skal betale for det. Derfor blir først om 3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎21‎.‎08‎.‎2016 at 23.38, AnonymBruker skrev:

Man betaler bryllupet selv! Men foreldrene kommer gjerne med et lite bidrag om de har lyst.

Anonymkode: de60e...241

Jeg er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...