Gå til innhold

Hva ønsker DU som gjest i et bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å planlegge mitt bryllup, og for meg er det viktig at gjestene har en kjempefin dag, kanskje enda finere enn brudeparet. :fnise: 

Så jeg tenkte jeg kunne spørre dere som har vært i et bryllup eller flere, er det noe dere savnet ved bryllupet? F.eks. ting som:
Likte dere at dere hadde faste plasser ved bordene eller skulle dere ønske det var helt fritt? Skulle dere ønske dere kunne velge type middag selv eller foretrekker dere å få servert en middag uten noe stress? Valgfri drikke til måltidet eller bestemt på forhånd? Små bord med små grupper, eller et stort bord der alle kan se alle og lett snakke med hverandre? Lite taler eller mange taler? En formell atmosfære eller avslappet?

Dere kan gjerne komme med innspill om andre ting som jeg ikke har nevnt over også!

Og ja, jeg har lest i "Det beste/verste du har sett i et bryllup"-tråden, men det er vel kanskje litt mer ekstreme øyeblikk og hendelser. Her er jeg interessert i å høre om generelle meninger om vanlige ting i bryllup.

Og hvis det finnes en sånn tråd fra før må dere gjerne linke meg! Jeg har lett men fant ikke noe.

Anonymkode: f2146...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i endel bryllup, noen veldig vellykket og andre ikke fullt så vellykket. Alle har nok forskjellige meninger ovenfor det du spørr om over, men det jeg har likt best er:

* Bordplassering bestemt på forhånd, på den måten blir det mindre rot/kaos når folk skal sette seg. Ekstra bra når brudeparet har satt plasseringen etter familie/venner/kjente slik at noen ikke føler seg helt utenfor. Spesielt hvis noen kommer uten ledsager. Hvordan nan setter bordene kommer ann på hvor mange gjester. Ikke såå mange er type hestesko perfekt, men er det stort bryllup så er flere rundbord genialt.

* I ett bryllup fikk vi spørsmål om valg a eller valg b til hovedrett, og dette likte jeg veldig godt! Da er man sikker på at man får noe man liker. Spesielt hvis man har planer om å servere noe spesielt/utypisk som flere kanskje ikke er så glad i. 

* Ikke bra med for mange laaange og kjeeedelige taler. Noen taler må man selvfølgelig ha, men hvis halve gjestelisten skal si noe så kan det bli en lang natt. Mor/far, 1-2 søsken/øvrig familie og forlover er innafor. 

* Om man kjører formell eller mer uhøytidelig kommer vell ann på hvordan dere er som personer ellers? Ett bryllup er en feiring hvor folk skal feire dere og ha det gøy. Så for min del liker jeg en fin balanse. Brudeparet har brukt tid på planleggingen og alt ser gjennomført ut uten at det blir helt «kongebryllup» og stemningen er lett og avslappet. 

* Personlig liker jeg å få valg av drikke selv. Rødvin/hvitvin/øl og evt cider er tilgjengelig. Ikke alle som drikker alt, og da er det hyggelig at de også kan kose seg med ett glass av noe. Viktig å ha nok brus/vann i tillegg. Gjerne saft også hvis barn er tilstedet. 

Viktig og ha en klar plan for hele dagen, og at man prøver å overholde tidsplan. Hvis man feks har bedt noen bare til kaffe/kake, er det veldig kjedelig hvis de kommer midt i hovedretten fordi tidsplanen har tatt helt av. Da er det gjerne bra med en toastmaster som også faktisk tar litt ansvar og som har full oversikt over alt som skal skje. Husk og legg inn pauser mellom måltider og taler, noen røyker og andre trenger en strekk på beina. 

 

Anonymkode: 8834d...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å planlegge mitt bryllup, og for meg er det viktig at gjestene har en kjempefin dag, kanskje enda finere enn brudeparet. :fnise: 

Så jeg tenkte jeg kunne spørre dere som har vært i et bryllup eller flere, er det noe dere savnet ved bryllupet? F.eks. ting som:
Likte dere at dere hadde faste plasser ved bordene eller skulle dere ønske det var helt fritt? Skulle dere ønske dere kunne velge type middag selv eller foretrekker dere å få servert en middag uten noe stress? Valgfri drikke til måltidet eller bestemt på forhånd? Små bord med små grupper, eller et stort bord der alle kan se alle og lett snakke med hverandre? Lite taler eller mange taler? En formell atmosfære eller avslappet?

Dere kan gjerne komme med innspill om andre ting som jeg ikke har nevnt over også!

Og ja, jeg har lest i "Det beste/verste du har sett i et bryllup"-tråden, men det er vel kanskje litt mer ekstreme øyeblikk og hendelser. Her er jeg interessert i å høre om generelle meninger om vanlige ting i bryllup.

Og hvis det finnes en sånn tråd fra før må dere gjerne linke meg! Jeg har lett men fant ikke noe.

Anonymkode: f2146...ff8

Stort bord, gjerne sånn hestesko - det må være slik at "alle" kan snakke med alle. I små grupper, kanskje havner du med noen du ikke klarer å prate så mye med, eller kanskje holder denne gjengen seg til bare sin gruppe... Jeg har vært i slike selskapet før, og det føles så unaturlig å mingle.
Det er kjekt å få servert maten ved bordet

men bare det at det er stående buffet, at gjestene må hente maten, får opp stemningen, for da mingler man på en måte og kommer i prat mens man står i kø, kommenterer all den gode maten osv :)

 

At brud og brudgom er godt vertskap mot alle gjester. Det er en travel dag om man har mange gjester, men i alle fall at man

ved starten av selskapet står i gangen og tar imot gjestene, håndhilser på de og kommer med en liten kommentar i alle fall,

og på slutten av kvelden at man tar seg tid til en liten prat og takker nok en gang for gava.

Mingle litt i løpet av kvelden og prøve å prate med flest mulige. se seg ut om det er noen som står litt alene, og prat med de og prøv å involvere de i prat med noen andre? 

 

Ikke for mange taler, under maten vil vi ha matro, men kan godt ha taler mellom serveringene, f.eks. en før forretten, en før middagen, en før desserten, en takk for maten tale, en tale før kaffen.
Og brudevalsen senere.

Anonymkode: 16e85...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker runde bord, synes det er helt topp. Jeg liker at mat og vin er bestemt på forhånd, da slipper jeg å ta stilling til noe (noen har hart åpen bar under middagen, så da kan de som vil hente noe annet å drikke selv).

Jeg setter pris på å kunne sette meg ned mellom vielse og middag. Har vært i for mange bryllup hvor det er betongdekke og ingen mulighet å sette seg ned. Det er litt smertefullt når man har høye hæler og man fortsatt har mange timer med fest foran seg. 

Korte og få taler er best! Det er mange som ikke er så flinke til å holde taler og da er det en fordel at de iallefall er korte ☺️

 

Anonymkode: 0526d...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stort bord, gjerne sånn hestesko - det må være slik at "alle" kan snakke med alle. I små grupper, kanskje havner du med noen du ikke klarer å prate så mye med, eller kanskje holder denne gjengen seg til bare sin gruppe... Jeg har vært i slike selskapet før, og det føles så unaturlig å mingle.
Det er kjekt å få servert maten ved bordet

men bare det at det er stående buffet, at gjestene må hente maten, får opp stemningen, for da mingler man på en måte og kommer i prat mens man står i kø, kommenterer all den gode maten osv :)

 

At brud og brudgom er godt vertskap mot alle gjester. Det er en travel dag om man har mange gjester, men i alle fall at man

ved starten av selskapet står i gangen og tar imot gjestene, håndhilser på de og kommer med en liten kommentar i alle fall,

og på slutten av kvelden at man tar seg tid til en liten prat og takker nok en gang for gava.

Mingle litt i løpet av kvelden og prøve å prate med flest mulige. se seg ut om det er noen som står litt alene, og prat med de og prøv å involvere de i prat med noen andre? 

 

Ikke for mange taler, under maten vil vi ha matro, men kan godt ha taler mellom serveringene, f.eks. en før forretten, en før middagen, en før desserten, en takk for maten tale, en tale før kaffen.
Og brudevalsen senere.

Anonymkode: 16e85...a37

Vi er tydligvis ikke ment for samme fest. Jeg vil gjerne ha små bord hvor jeg kan snakke med noen uten å bli forstyrret av at hele langbordet snakker. Frykter buffer da det ofte er litt kjip mat full av allergener og folk som blander spader.

Liker også bryllup der gjestene tar i mot brudeparet heller enn omvendt 

Anonymkode: e2f57...977

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer du til å få like mange meninger som svar TS, vær klar til å bli forvirret 😝

- Jeg er personlig veldig glad i buffet da jeg er ganske kresen. Med buffet finner alle noe de liker, og det er enklere for folk med forskjellige allergener å finne noe de kan spise. Så lenge maten er godt merket så klart. Drikke bør stå på bordene/servitører fyller opp slik at man slipper å løpe gjennom halve lokalet for å ta et glass med brus til maten.

- Dersom det ikke er buffet så velg mat som folk flest liker.... Har fått servert mat i bryllup som halvparten av gjestene bare pirket i. Dersom det er mulig å velge en A og B rett så er dette perfekt!

- Jeg liker best mange småbord, men hestesko er også helt ok. Det viktigste er at jeg sitter sammen med noen jeg kjenner.

- Ikke ha for lange og for mange taler. De aller fleste syntes dette er kjempekjedelig!

- Jeg ønsker IKKE selskapsleker! Jeg HATER det! Det er virkelig det kleineste jeg vet om! Var en gang i et bryllup med en hel drøss med leker og alle snakker fremdeles om hvor kleint det var.

- Nok drikke. Nå tenker jeg ikke nødvendigvis på bøttevis med alkohol, men brus og vann tilgjengelig. Var i et kjempeflott utendørs bryllup en gang i sikkert 150 varmegrader. Gjestene hadde omtrent tømt det som var tilgjengelig av drikke før middagen og senere ble det hentet vann fra vannslangen....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Max en tale etter desserten (ex, takk for maten talen) og den burde være forholdsvis kort og med litt futt i for å sette i gang festen.

 

Nok mat! Tre retter på 5-6 timer er ikke nok og nattmat er viktig å tilby (trenger ikke være mer avansert enn pølser) dersom dere planlegger at festen skal holdes gående inn i de sene nattetimer. 

 

Nok drikke! Kjempe dumt om halvparten av gjestene sitter med tomme glass når talerene roper it for skåling. 

 

Hvis dere går for bordservering så legg litt i personalet. Det er ikke noe hyggelig dersom det går en halvtime fra første til siste får servert hver rett. 

 

Legg inn pause mellom hver rett slik at folk får strukket på bena mens personalet rydder av bordet. 

 

At brudeparet bestemmer bordplasseringen sørger for mindre kaos og at alle får sitte med noen de kjenner. Hvilke type bord kommer an på hvor mange gjester dere skal ha. 

 

Gjestebok med polaroidkamera kan være en stor suksess og gøy for brudeparet å se tilbake på i ettertid. Mange øyeblikk fra kvelden som de kanskje ikke fikk med seg der og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempedumt å sitte med ryggen til brudeparet og talere. Liker godt når bordene står i en E, dersom det er mulig. Det er ikke så gøy med mange taler og ting som skjer hele tiden, for da rekker man ikke å prate med de andre gjestene og å gå på do uten å gå glipp av noe, for eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg blir mett, utørst og får sitte med noen jeg kjenner er jeg fornøyd.

Buffet eller bordservering er det samme, men lurt med mat som ikke er så sær at folk flest ikke spiser det. Det må være nok drikke, ikke bare alkohol men også brus/vann. Gjerne valg mellom øl, vin eller brus til middag. Sitte med folk man kjenner, å bli blandet med ukjente i fem timers middag er pyton. De beste bryllupene jeg har vært i har plassert folk som kjenner hverandre i større eller mindre grad sammen, bordtype har mindre å si, man snakker bare med de i nærheten uansett. Hvis jeg slipper hjemmelagde sanger, selskapsleker og polynese blir jeg en lykkelig gjest. Et digert kakebord er også en sikker vinner!

Anonymkode: 8027c...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg bryllup først blir gøy etter middagen. Altså, det er stas med god mat, og noen taler, men i alle bryllup jeg har vært så har middagen vart alt for lenge (opp til 6 timer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God informasjon. Opprett gjerne en hjemmeside eller facebookside. 

To-dagers. Uformell middag/samling kvelden før, gjerne få unna bli-kjent aktiviteter her. Godt med drikke, og uformell stemning. Danner grunnlaget for super stemning dagen etter. 

Mat og drikke, og et fint sted å være, mellom seremoni og middag. Supert at brudeparet bruker tid på bilder - men tenk på gjestene i mellomtiden.  

Tilpass festen budsjettet! Med det mener jeg at om har man budsjettbryllupp, legger man opp til en uformell fest med alternativ mat, for eksempel tapas-bord. Budsjett bryllup der du forsøker deg på formell middag (daff forrett, tørr stek, med ihjelkokte poteter og grønnsaker, smakløs dessert) og 30 kaffegjester venter på gangen, er bare kleine. Lag heller en fest ut av det. I dette legger jeg også at man ikke kjøper en kjole til 100 000, dersom man velger å ha kaffegjester. Vis litt respekt. 

Nok drikke under maten.... stopp heller kranen etter middag om man ikke vil sponse andres fyll. 

Langbord, ikke runde bord - gir mange flere å prate med. 

(jeg personlig elsker selskapsleker og å underholde foran en forsamling. Jeg spiser alt, så elsker spennende mat. Og jeg synes det er veldig gøy å bli plassert med fremmende mennesker... Men dette passer ikke folk flest, så støtter råd tidligere i tråden, og holdt meg også til dette i eget bryllup)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest, liker jeg:

  • Å sitte sammen med partneren min. Rett og slett fordi et bryllup er så hyggelig, og da vil jeg ta del i feieringen sammen med han. Når man feirer kjærligheten, er det hyggelig for gjestene å kunne gjøre dette med partner. Å splitte par er en uting. Faste plasser med bordkort er helt greit for min del :) Hvordan bordene er satt opp er ikke opp til meg å avgjøre, men å kunne både se og høre talene er en fordel.
  • Drikke. Det er helt greit med forhåndsbestemt drikke til maten, men pass på at alle tåler drikken dersom det skal serveres noe til en spesiell rett feks. Er mange som reagerer på gluten i øl og rødvin.
  • Taler. Sørg for at toastmasteren holder styr på hvor lenge hver taler skal holde på. Det er kjedelig å sitte i 30 minutter å høre på en taler, samt få kald mat. Derfor kan det være lurt å at de som vil holde tale sier i fra på forhånd, nettopp for at man kan lage en god kjøreplan, og for å unngå at det ikke blir tale på tale under hele middagen.
  • Gode serveringsfolk. Legg litt i dette, for da unngår man at noen blir sølt på, at servering skjer effektivt og at alle får det de trenger under middagen.
  • Fri bar.
  • Ikke selskapsleker.
  • Nok mat til alle.
  • Kan være lurt med en facebookside/hjemmeside. Da har dere en grei plattform å dele informasjon på. Skriv dette i invitasjonen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å planlegge mitt bryllup, og for meg er det viktig at gjestene har en kjempefin dag, kanskje enda finere enn brudeparet. :fnise: 

Så jeg tenkte jeg kunne spørre dere som har vært i et bryllup eller flere, er det noe dere savnet ved bryllupet? F.eks. ting som:
Likte dere at dere hadde faste plasser ved bordene eller skulle dere ønske det var helt fritt? Skulle dere ønske dere kunne velge type middag selv eller foretrekker dere å få servert en middag uten noe stress? Valgfri drikke til måltidet eller bestemt på forhånd? Små bord med små grupper, eller et stort bord der alle kan se alle og lett snakke med hverandre? Lite taler eller mange taler? En formell atmosfære eller avslappet?

Dere kan gjerne komme med innspill om andre ting som jeg ikke har nevnt over også!

Og ja, jeg har lest i "Det beste/verste du har sett i et bryllup"-tråden, men det er vel kanskje litt mer ekstreme øyeblikk og hendelser. Her er jeg interessert i å høre om generelle meninger om vanlige ting i bryllup.

Og hvis det finnes en sånn tråd fra før må dere gjerne linke meg! Jeg har lett men fant ikke noe.

Anonymkode: f2146...ff8

God informasjon, gjerne en webside, om klokkeslett for vielse/ middag osv, antrekk, kontaktinfo toastmaster, et sted man kan melde fra om allergier, forslag til transport/overnatting og hva som er planlagt for gjestene mens brudeparet fotograferes.

Så rask og effektiv fotografering som mulig, og servering til gjestene hvis det er venting.

God toastmaster som kan styre antall taler og lengde på taler. Bare de viktigste talene mens gjestene sitter til bords, andre taler/ innslag kan tas senere.

Ferdig meny som serveres ved bordet, med tilhørende utvalgt og nok drikke. Heller mindre å drikke senere, men det må være rikelig før og under middagen.

Bordplassering gjort med omhu. Helt nye par eller usikre personer kan sitte parvis, ellers er det fint å blande par, men det er hyggelig om partner sitter i nærheten (på skrå over bordet feks).

At brudeparet er flinke å mingle, snakke med alle, og spesielt de som de ser sjelden. Forlovere og bestevenner som bor nærme, kan man prate mer med en annen dag.

En virkelig god bryllupskake, behøver ikke mer kaker enn den for min del.

god musikk og musikkstyring, enten live eller dj, men noen må ha ansvaret for musikken, og tilpasse seg det som får mange til å danse.

Anonymkode: 928fd...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert like mange svar som det finnes gjester...

Gjerne noe å spise og drikke (må ikke være alkohol) mellom vielse og middag.  Litt druer og en kopp kaffe synes jeg blir for smått.  Vielse er jo gjerne midt i lunsjtid og mange gjester har kanskje bare spist frokost?  Her bør det være muligheter for alle å få sitte og kanskje ha noe underholdning?  Lysbildefremvisning av brudeparet, quiz, uteleker?

Hva vi får til mat og drikke kan gjerne være forhåndsbestemt, men viktig med nok å drikke, særlig alkoholfritt.  Nok vann, mineralvann og brus, så kan man gjerne skåle i alkoholfritt når talerne byr opp til skål.  Må fylles på utover middagen, vann blir gjerne fort tomt...

Jeg digger runde bord og gjerne oppfordre til at gjestene snur bordkortene slik at alle ser navnene på hverandre.

Jeg liker også at par blir splittet.  Jeg er singel og synes ikke det er hyggelig å havne ved siden av et par som bare snakker med hverandre fordi de ikke kjenner noen andre.  Det gjør ikke jeg heller og jeg har ingen å snakke med!

Både formell og uformell atmosfære kan være bra.  Jeg liker mange, kortere taler.  Gjerne allsang og andre overraskelser, men ikke slik at jeg må opp foran publikum helt alene for å fremføre noe.

Stort kakebord og nattmat er pluss i min bok :)  Og for de som ikke er så glade i å danse, så er det hyggelig å kunne samle seg litt rundt noe annet.

Endret av Pikeliten
Fjernet sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var i et PERFEKT bryllup for noen uker siden, hadde det altså så fint. Alt der var helmax i mine øyne :) har også vært i mindre artige bryllup.. Men her er punktene for det eminente bryllup i mine øynte:

  • Bordplassering var bestemt på forhånd. Og det var tatt hensyn til hvem som kjenner hverandre. Satt sammen med ett søskenbarn og 4 fremmede - og det at jeg hadde EN jeg kjente på bordet gjorde stemningen bedre før samtalene kom i gang. I tillegg hang det bordkart i gangen, slik at alle kunne se ca. hvor de skulle sitte før man kom inn: dermed slipper man at alle løper rundt bordene for å finne sin plass.
  • Det ble tilbudt rød- og hvitvin, øl, cider, brus og vann til alle rettene. Kjempebra for meg som HATER rødvin, jeg fikk velge selv. Ja, jeg drikker hvitvin til kalvestek, men jeg liker det :fnise: 
  • En MORSOM toastmaster. Det setter virkelig stemningen, og gjør alt mer underholdende.
  • Kutt antall taler. Her holdt kun brudens mor, brudgommens far og farfar tale, i tillegg til en onkel som hadde ''takk for maten-tale''. Helt ypperlig, taler er kjedelig (med mindre de er morsomme, det ser man på personen)
  • MAT! Mat er utrolig viktig. Har vært i et bryllup der vielsen var kl 12 og middagen kl 17. Det var utrolig mange timer uten mat. I førstnevnte bryllup var det tapas/fingermat i ''gangen''/''hallen'' før middag. Så var det tre-retters, kake og kaffe, deretter var det peanøtter, chips og saltstenger på bordene under festen. Det ble servert nattmat (betasuppe) kl 24. Helt perfekt, var ikke sulten hele kvelden (og man har bedre kontroll på alkoholen) :)
  • Kompetente bartendere. Har vært i bryllup der brudeparets venner eller barn av venner (ungdommer) har stått i baren og tappet over en lav sko. I dette perfekte bryllupet hadde de flinke, voksne bartendere som kunne det de drev på med, og nektet å servere de som hadde fått nok. Veldig bra!! 
  • Musikk som setter stemningen på festen. Gjerne noe som fører til allsang/dans blant alle, i stede for et stivt ''orkester''

Disse punktene er hentet fra kremen av bryllup for min del :) har aldri hatt det så artig før. Dette er så klart smak og behag. Men det om mat, kompetent bartender, bordplassering og drikke tror jeg er ganske universelt. 

Lykke til med den store dagen! Håper den blir alt dere ønsker dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjentar nok en del av det som alt er blitt sagt, men:

Forhåndsbestemte grupperinger rundt bordet med personer som kjenner hverandre, IKKE bland kjente og ukjente så langt det lar seg gjøre! De fleste er ikke keen på å sitte og ha stiv bli-kjent-prat under middagen, da det med stor sannsynlighet er første og siste gang man treffes. (Dersom man er en som elsker å bli kjent med nye folk så får man sjansen når stemningen blir mer uformell utover kvelden.) 

Ha alternativer som a) Kjøtt og b) Fisk, og det samme gjelder drikken som serveres under middagen.

Som gjest foretrekker jeg at talene begrenses til 15 minutter (er det morsomme taler med litt bilder/filmer så kan det godt holde på lenger), og max 4-5 taler.

Drikke og et lett måltid mellom vielsen og middag. Eventuelt god informasjon om steder hvor det kan være fint (og rimelig) å gå og få seg en liten matbit dersom dere ikke ønsker å bruke penger på mellommåltid. Dette forutsetter så klart at sted for vielsen og selskapslokalet ligger noe sentralt. Ligger det øde til så bør det være en selvskreven regel at man tilbyr gjestene noe mellom.  

Skyss dersom lokalet ligger et godt stykke utenfor sentrum. Ha to avganger, en litt tidligere på kvelden (litt etter kakene f.eks) og en når festen er over. 

Fri bar. Eventuelt 3 bonger dersom dere er redd for at fri bar vil føre til alkofest.

Nattmat. Trenger absolutt ikke være store greiene. Personlig foretrekker jeg at nattmaten er varm (gryterett, pølser etc.)

(Og skal dere ha fotovegg med effekter som bart og briller og de greiene der, så vær så vær så snill og gjør det til en frivillig greie i et hjørne, og ikke noe man "må" gjennom for å komme inn i selskapslokalet. Det er så kleint og lite festlig)

Lykke lykke til med den store dagen:) 

Anonymkode: 9e066...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

TS her. Her var det mange nyttige svar. :) Bumper tråden litt jeg, kanskje noen flere har innspill?

Anonymkode: f2146...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kaffegjester, med mindre det er veldig mange (halvparten). Dersom det er kaffegjester, at brudeparet eller noen andre tar de i mot. 

At det står klart og tydelig i invitasjonen når middagen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det viktigste med fine bryllup, er at de speiler stilen til brudeparet. Alle bryllup er jo personlige, men for eksempel rart å kjøre superformelt bryllup om paret ellers er veldig laidback. Jeg personlig liker også uformelle brylluper best(dog ikke vært gjest i noen superformelle), men fester hvor en kan danse hele natten - hvor folk og musikk er mer i fokus enn overdådige borddekorasjoner og prinsesse-kjoler...

Andre viktige momenter:

- Korte taler og streng toastmaster! Sagt før, men kan ikke understrekes nok etter min erfaring. 5 minutter max holder i massevis. Når flere kjører på i en halvtime, med interne eller intetsigende ting, blir middagen alt for lang. Jeg blir i alle fall veldig sliten av slikt. Slike taler er ikke interessante for noen andre enn paret selv(om de er det for dem).

- Bra musikk! God DJ eller bra liveband og dansegulv - slik at en kan danse! Alt for ofte her på KG handler det om å få en bra fest bare om fri bar. Jeg har aldri vært i bryllup med fri bar, men om muskken er bra, og prisene  i baren ikke er alt for stive eller en kan ha med selv, så blir det en bra fest! Men alternative sitteplasser for de som heller vil skravle er også viktig!

- Pause mellom vielse og middag! Det er godt å slappe litt av og hyggelig  å mingle med andre gjester.

Bordplassering, mat og den slags har mindre å si for min del. Jeg har aldri fått dårlig mat i bryllup, har vært plassert med båd kjente og ukjente, men er stemningen ellers bra - så koser jeg meg uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...