Gå til innhold

Anbefal meg en shampo og balsam!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt tørr hodebunn og sensitiv hud i tillegg, så hodebunnen min blir lett irritert ved enkelte billigmerker, og det er ikke særlig kult når man begynner å flasse og klø pga uttørket hodebunn. Så jeg trenger å finne en ny og god shampo-balsam kombo å bruke, som gjerne lukter godt. Jeg vil helst ikke bruke flere hundre kroner per flaske, så om noen har tips til billig og bra, så hadde det vært supert.

Takk på forhånd.

Anonymkode: 2b462...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke billigmerker har du dårlig erfaring med?

Jeg bruker FirstPrice sjampo og balsam fra KIWI og er storfornøyd

Anonymkode: fff46...a88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redken scalp relief er bra. Koster vel 150 pr flaske på blivakker. Du skal ikke bruke mye shampo og balsam hver gang. For eksempel jeg brukte en flaske med shampo og balsam fra redken på 10 mnd, og dusjer håret mitt annenhver dag. 

Anonymkode: afde1...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. august 2016 at 1.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt tørr hodebunn og sensitiv hud i tillegg, så hodebunnen min blir lett irritert ved enkelte billigmerker, og det er ikke særlig kult når man begynner å flasse og klø pga uttørket hodebunn. Så jeg trenger å finne en ny og god shampo-balsam kombo å bruke, som gjerne lukter godt. Jeg vil helst ikke bruke flere hundre kroner per flaske, så om noen har tips til billig og bra, så hadde det vært supert.

Takk på forhånd.

Anonymkode: 2b462...4a3

Det samme slet jeg med. Prøvde mange av disse dyre frisør-merkene + andre kjente merker som feks. Rituals.

Alt klødde og gjorde meg enda mer tørr i hodebunnen. Til slutt prøvde jeg Sunsilk shampoo/balsam - beste noen gang. Billig og bra. Løp å kjøp ;) 

Anonymkode: 27e99...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkene jeg har prøvd er head and shoulders og define, husker ikke navn på de andre merkene.

Merker bare jeg er lei av å gå å klø meg i hodet pga tørr hud, og trenger noe som gir meg pent hår uten at eg må gå å klø meg halvt i hjel etterpå.

TS

Anonymkode: 2b462...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shampo å balsam fra The body shop 😊 Kjempegode og billige😊 Har skikkelig sensitiv hud, å tørt hår... 

Anonymkode: 62647...0fc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittmerkert mitt er Pureology, men det er ganske dyrt. Kjøpes hos feelunique og hq hair. Et billigere alternativ er den nye kokosserien til lee stafford. Lukter nydelig og irriterer ikke hodebunnen. Og det aller viktigste for min del, ingen av merkene tester på dyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye dyre og "bra" frisørprodukter. Men etter noen år med dyre produkter og "bra" så har jeg gått tilbake til herbal essences! Billigere for meg og jeg elsker lukta. Føler ikke håret blir noe mer slitt eller verre tilstand enn med frisørprodukter. Har heller ikke så mye å si for min del uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mibella
Den 20.8.2016 at 1.35, AnonymBruker skrev:

Redken scalp relief er bra. Koster vel 150 pr flaske på blivakker. Du skal ikke bruke mye shampo og balsam hver gang. For eksempel jeg brukte en flaske med shampo og balsam fra redken på 10 mnd, og dusjer håret mitt annenhver dag. 

Anonymkode: afde1...1b6

:overrasket: du må ha veeeldig kort hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler absolutt KMS sin shampoo og balsam om du har sensitiv hårbunn :)
Jeg selv bruker nå for tiden JOICO k-pak, elsker den. Men, igjen den er jo for slitt hår:) 
Men ville absolutt sjekket ut KMS sin serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler foresten å kjøpe hårproduktene på www.lookfantastic.com - en helt trygg nettside som er mye billigere enn de overprisa frisørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Organic som du får i helsekosten, alt. en fra Bodyshop. Viktig å bruke de helt organiske, uten sulfater, kjemikalier og tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er veldig viktig å skylle godt. Slik at det ikke blir liggende produkter i hodebunnen. Jeg har sluttet å flasse etter at jeg begynte å vaske håret to ganger med shampoo og skylle godt etter balsam. Da treger jeg ikke å vaske håret så ofte:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanhende du har sart hodebunn og burde være forsiktig med hva du vasker håret ditt med og hva du ellers putter opp i det.

- gå til innkjøp av hårvask med minst mulig kjemikalier og alterner med disse om du ikke vil bruke de hver gang (håret blir ganske livløst uten "sminken" som vanlig hårvask egentlig er).

- Du kan også vaske håret ditt med følgende: 2 ts natron i et glass vann som du masserer inn i hodebunnen (som shampoo) og  1/3 eplecidereddik i 2/3 kaldt vann (som balsam). Jeg gjør dette en gang i blant for å la hodebunnen og håret "hvile".

 

Anonymkode: c4055...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ferien hadde vi småflasker av Dermica Sensitiv shampoo og balsam fra Apotek1, og selv om jeg hadde egne produkter for farget hår med meg, testet jeg Dermica innimellom, og ble positivt overrasket. Shampooen vasket rent uten å strippe håret for mye (jeg har hodebunn som lett blir stram), og balsamen gjorde håret lett å gre, og blankt. Disse koster 80 kroner pr. flaske, så de er relativt rimelige, og greie om du ikke har hår som er ødelagt av for mye bleking/farging og varmebehandling.

Jeg ville aldri latt natron komme i nærheten av hodebunnen pga. altfor høy PH-verdi ift. hudens.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit i nesten et år med flass og tørr/irritert hodebunn selv. Men så oppdaget jeg Davines, og ble frelst! Davines Natural Tech Purifying Shampoo er shampo ment som en kurbehandling for flass, og fungerer virkelig godt!  Davines hjemmesider står det beskrevet at man kun skal bruke produktet to ganger i uka i maks tre uker, men for min hodebunn tok det litt lenger tid før hodebunnen ble helt bra. Per i dag verken flasser eller klør hodebunnen :) Superfornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babyshampoo. Balsam har jeg kun i tuppene, så har aldri fått reaksjoner fra de ulike typene der.

Anonymkode: ba694...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...