Gå til innhold

Gjester som tar med barn som ikke er invitert i bryllup


Kaisada

Anbefalte innlegg

Den 22. august 2016 at 19.30, AnonymBruker skrev:

Så fint at du har opplevd at det gikk helt fint. Da må jo det være fasiten da??? 

Anonymkode: f92ff...265

Og du går ut fra det motsatte?

Anonymkode: e9866...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg ser at dette er en gammel tråd. Men uansett - dette var et barnefritt bryllup! Tenk på alle som har skaffet seg barnevakt, inkludert nærmeste familie. Og så er det et vennepar som rett og slett bare møter opp med en fireåring. Jeg har selv vært i bryllup hvor det var ett barn til stede; en fireåring. Og dette barnet skravlet og skravlet, krabbet under bordene og vandret frem og tilbake under mesteparten av middagen. Lekene til barnet plasserte h*n litt rundt omkring på diverse gjesters bord. Og barnet nektet plent å legge seg før nærmere klokken 22. Heldigvis så var dette brudeparets barn, og da gjorde det jo ikke så mye at barnet stjal mye av oppnerksomheten fra brudeparet. Men om dette hadde vært barnet til noen av bryllupsgjestene så hadde jeg sett på det som veldig forstyrrende og upassende. Og jeg er selv trebarnsmor og glad i barn!

Anonymkode: 14ae4...b0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt drittsur hvis jeg hadde stresset i ukesvis med å finne barnevakt og betalt vedkommende i dyre dommer fordi jeg skulle i bryllup til en slektning, og så oppdaget at andre hadde barn med i bryllupet selv om det ble sagt at ingen barn var invitert.

Anonymkode: 7de48...c64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringer legger seg 19. Gjør det sånn at de får ta med seg ungen, men få de ansvarlige for festopplegget ( ikke deg, men noen andre som holder styr på hva som skjer når, feks toastmaster) sier at klokka 18 så er ikke festen et sted for små barn.

Anonymkode: bf560...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at dette er en gammel tråd. Men uansett - dette var et barnefritt bryllup! Tenk på alle som har skaffet seg barnevakt, inkludert nærmeste familie. Og så er det et vennepar som rett og slett bare møter opp med en fireåring. Jeg har selv vært i bryllup hvor det var ett barn til stede; en fireåring. Og dette barnet skravlet og skravlet, krabbet under bordene og vandret frem og tilbake under mesteparten av middagen. Lekene til barnet plasserte h*n litt rundt omkring på diverse gjesters bord. Og barnet nektet plent å legge seg før nærmere klokken 22. Heldigvis så var dette brudeparets barn, og da gjorde det jo ikke så mye at barnet stjal mye av oppnerksomheten fra brudeparet. Men om dette hadde vært barnet til noen av bryllupsgjestene så hadde jeg sett på det som veldig forstyrrende og upassende. Og jeg er selv trebarnsmor og glad i barn!

Anonymkode: 14ae4...b0e

Jeg synes de som gifter seg må få bestemme om festen er voksen eller barnevennlig. Personlig så hadde jeg, med tanke på hvor stort det var å få komme i bryllup når jeg var liten, likt at det var barn tilstede på festen i MITT bryllup, så langt at barna legger seg fra 19 av og ikke får med seg fyllet......Fyll er ikke noe for barn å se.

Anonymkode: bf560...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de som gifter seg må få bestemme om festen er voksen eller barnevennlig. Personlig så hadde jeg, med tanke på hvor stort det var å få komme i bryllup når jeg var liten, likt at det var barn tilstede på festen i MITT bryllup, så langt at barna legger seg fra 19 av og ikke får med seg fyllet......Fyll er ikke noe for barn å se.

Anonymkode: bf560...977

Var minimalt med fyll i dette bryllupet, antakeligvis fordi barnet svirret mellom bordene helt til klokken 22 om kvelden. Forstyrret litt under talene osv. Men da det var brudeparets barn så var det jo helt ok for oss gjestene. Men å forvente at barn opprettholder vanlig leggetid på en så ekstraordinær dag med masse nye inntrykk, brus ved bordet, kanskje de har hørt at det skal være kakebord senere osv, det er nok ønsketenkning. 

Anonymkode: 14ae4...b0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare gitt beskjed om at de ikke kunne komme da... Enten skaffer man barnevakt, eller så blir en eller begge hjemme. 

Unntak er ikke så greit å gjøre pga alle de andre foreldrene som sitter og furter over å ikke ha med sitt avkom...

Anonymkode: b9a05...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de som gifter seg må få bestemme om festen er voksen eller barnevennlig. Personlig så hadde jeg, med tanke på hvor stort det var å få komme i bryllup når jeg var liten, likt at det var barn tilstede på festen i MITT bryllup, så langt at barna legger seg fra 19 av og ikke får med seg fyllet......Fyll er ikke noe for barn å se.

Anonymkode: bf560...977

Jeg syntes også det var stor stas å få være med i bryllup som liten, og jeg hadde IKKE akseptert barn i mitt bryllup.

Anonymkode: c06a0...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Kaisada skrev (På 19.8.2016 den 19.59):

Vi har noen venner som sa ifra fem dager før bryllupet at de må ta med sin fireåring på festen. 

Helt uhørt og utrolig frekt, når vi har silt vekk familiens barn da vi ønsker en voksen profil på festen. Og det kom som en informativ opplysning, ikke som spm. 

Hva mener dere? 

 

Hva med ett hvitt bryllup?? 😉 

Anonymkode: 530d3...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, så skjøre dere er! Det er jo åpenbart at de ikke blir hele kvelden med et barn og det sier alt om gjester hvis de er åpenbart beruset allerde under middagen. 

Selv syns jeg at bryllup skal feires med hele familien, alt fra barn til bestemor. Barnefritt syns jeg bare er rart. 

Anonymkode: 949f1...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2023 at 6:50 PM, AnonymBruker said:

Hva med ett hvitt bryllup?? 😉 

Anonymkode: 530d3...bae

Nå fem år etterpå er de sikkert skilt for lenge siden.

Anonymkode: 8dd21...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...