Gå til innhold

Gjester som tar med barn som ikke er invitert i bryllup


Kaisada

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva mener vi om hva?

Ja, det er frekt av de, men det er jo bare å si at det ikkje er aktuelt, da det ikkje er noen tilrettelegging for å ha barn til stede.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten opplysning er at min altfor snille forlovede har sagt ja😂😂🙄👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si rett ut at dere har valgt et barnefrie bryllup. Beklager de ulempene dette måtte medføre dere. 

Anonymkode: 4aefc...7dd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kaisada skrev:

en liten opplysning er at min altfor snille forlovede har sagt ja😂😂🙄👍🏽

Da må du sette ned foten

Anonymkode: ecc71...dc0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner dere noen som kunne tenke seg å sitte barnevakt noen timer den dagen/kvelden? Kanskje en av de andre gjestene har en tenåring eller eldre datter/sønn som kunne tenke seg å tjene noen kroner mot å passe barnet?

Endret av Whoops
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det alkohol på festen? Om så, så hadde jeg sagt fra at det kom mest sannsynligvis til å bli berusede/ fulle folk der og det kunne vært å tenke over om det var lurt å ta med en 4-åring. Det blir jo verst for dem om bryllupet er lagt opp slik at barneforeldrene kommer til å slite på et eller annet vis

Anonymkode: 2000a...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at foreldre som tar med en 4-åring på en slik fest drar hjem tidlig. Ikke noe å stresse over. 

Anonymkode: 5432e...56b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det nå virkelig med ro. Vanlige foreldre får ungen hjem før skamfylla begynner. Du lager jo mer drama enn ungen.

Anonymkode: 1531f...0d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her. Skaff barnevakt eller la vær og kom. Barnefritt bryllup betyr nettopp barnefritt bryllup.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan også gjøre oppmerksom på at andre som har barn ikke tar med sine,og at skal dere åpne for noen, må dere gjøre det for andre.

Snill forlovede? Vi heller si konflitksky. Er jo ikke så snilt overfor de gjestene som nå har tyrt med å finne barnevakt.

Anonymkode: e11e0...6ee

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om forloveden din har sagt ja uten å snakke med deg først, så er det hans jobb å snakke med de og gjøre ja'et om til eit nei.

Og om det ikkje går, så får du bare gi beskjed om at det ikkje er tilrettelagt for at barn skal være med eller at det blir ein ekstra uinvitert gjest med i siste liten og at dere ikkje har tenkt å endre på det kun fordi de plutselig tror det er greit å dra med seg barnet sitt. Om de likevel tar ungen med seg, så får foreldrene passe på den selv og ordne opp seg i mellom ved problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som voksen hadde funnet det svært ubehagelig å skulle drikke alkohol på en fest med barn tilstede. Har vært i bryllup med barn, og drikker ikke mer enn vanlig til maten før barna da drar. Etter barna drar kan man feste. Så jeg vil si at et ubedt barn i bryllup ødelegger hele stemningen når det i utgangspunktet er voksenfest. 

Anonymkode: 22315...817

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det nå virkelig med ro. Vanlige foreldre får ungen hjem før skamfylla begynner. Du lager jo mer drama enn ungen.

Anonymkode: 1531f...0d4

Bridezilla vet du,😂 Det skal jo handle om meg den dagen👼🏼

 

7 minutter siden, NordTroll skrev:

Om forloveden din har sagt ja uten å snakke med deg først, så er det hans jobb å snakke med de og gjøre ja'et om til eit nei.

Og om det ikkje går, så får du bare gi beskjed om at det ikkje er tilrettelagt for at barn skal være med eller at det blir ein ekstra uinvitert gjest med i siste liten og at dere ikkje har tenkt å endre på det kun fordi de plutselig tror det er greit å dra med seg barnet sitt. Om de likevel tar ungen med seg, så får foreldrene passe på den selv og ordne opp seg i mellom ved problemer.

Liker det du skriver! Takk:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som voksen hadde funnet det svært ubehagelig å skulle drikke alkohol på en fest med barn tilstede. Har vært i bryllup med barn, og drikker ikke mer enn vanlig til maten før barna da drar. Etter barna drar kan man feste. Så jeg vil si at et ubedt barn i bryllup ødelegger hele stemningen når det i utgangspunktet er voksenfest. 

Anonymkode: 22315...817

Amen!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Fireball skrev:

Enig med flere her. Skaff barnevakt eller la vær og kom. Barnefritt bryllup betyr nettopp barnefritt bryllup.

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som voksen hadde funnet det svært ubehagelig å skulle drikke alkohol på en fest med barn tilstede. Har vært i bryllup med barn, og drikker ikke mer enn vanlig til maten før barna da drar. Etter barna drar kan man feste. Så jeg vil si at et ubedt barn i bryllup ødelegger hele stemningen når det i utgangspunktet er voksenfest. 

Anonymkode: 22315...817

Og jeg ser ikke noe problem med det. Et bryllup er uansett ikke tidspunktet for å bli drita? Er vokst opp med foreldre som tok seg et par glass med barna til stede, forbinder det bare med glede og moro. Det er jo uansett ikke så sannsynlig at de har med 4 åringen utover natten, han/hun legger seg nok ganske tidlig...

Anonymkode: e9866...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du sette ned foten

Anonymkode: ecc71...dc0

Hvorfor?

 

ts: et bryllup er (åpenbart) en fest der to bestemmer. Om din forlovede synes det er helt greit å ta med en 4-åring og du synes det er ugreit så må dere bli enige dere imellom om hva som egentlig er greit. Og om dere mener (eller egentlig mente) at barnet ikke kan være med så må dere raskest mulig fortelle venneparet om dette. Dersom de har bestilt billetter, tatt fri e.l. så er du selvsagt stuck med å ha barnet på festen. Og siden dere alt har sagt ja så ville jeg nok ha sett meg om etter en barnevakt som du kan tilby, feks en mindreårig slektning i tenårene eller en eldre slektning som uansett ønsker legge seg tidlig.

 

Til spørsmålet: nei, det er ikke mer frekt å ringe etter svarfristen for å si at planen for barnevakt desverre falt fra slik at en enten i siste liten må melde avbud eller komme med barn enn det er å tilby deg kaffi fordi verten ikke har mer te. Ethvert voksent menneske forventes å høflig svare "nei" dersom det ikke passer. At din forlovede ikke har baller er ikke gjestene sin feil.

Anonymkode: 63ad6...d5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

 

ts: et bryllup er (åpenbart) en fest der to bestemmer. Om din forlovede synes det er helt greit å ta med en 4-åring og du synes det er ugreit så må dere bli enige dere imellom om hva som egentlig er greit. Og om dere mener (eller egentlig mente) at barnet ikke kan være med så må dere raskest mulig fortelle venneparet om dette. Dersom de har bestilt billetter, tatt fri e.l. så er du selvsagt stuck med å ha barnet på festen. Og siden dere alt har sagt ja så ville jeg nok ha sett meg om etter en barnevakt som du kan tilby, feks en mindreårig slektning i tenårene eller en eldre slektning som uansett ønsker legge seg tidlig.

 

Til spørsmålet: nei, det er ikke mer frekt å ringe etter svarfristen for å si at planen for barnevakt desverre falt fra slik at en enten i siste liten må melde avbud eller komme med barn enn det er å tilby deg kaffi fordi verten ikke har mer te. Ethvert voksent menneske forventes å høflig svare "nei" dersom det ikke passer. At din forlovede ikke har baller er ikke gjestene sin feil.

Anonymkode: 63ad6...d5b

Det var ikke noe spørsmål. Og det er frekt, vi vil ha voksenbryllup uten avbrytelser eller hensyn som må taes (akkurat Glenne dagen) fordi det er barn tilstede. Ingen barn får komme, ei heller en 4-åring som ikke har barnevakt. Sorry, den dagen er vår, en forelder får være hjemme med barnet. Basta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...