Gå til innhold

Hjelp med budsjett, betale kredittgjeld og spare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 19. august 2016 at 18.54, Cambria skrev:

Har desverre ikke noe forslag, men vil råde deg til å få hjelp av banken. Banken blir faktisk ikke lei seg om noen ber om økonomisk rådgivning. Da hjelper de deg med å sette opp et budsjett også. 

Når jeg var hos banken fikk jeg foresten beskjed om at mat per måned normalt er mellom 2000-2500 for en som bor alene. Men her er det fult mulig å spare masse ved å være prisbevisst. Og i mat inngår ikke vaskemidler og sånn.

Da har jeg feil bank. Når jeg slet og ba om hjelp fikk jeg beskjed om å finne meg en annen bank🙄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Da har jeg feil bank. Når jeg slet og ba om hjelp fikk jeg beskjed om å finne meg en annen bank🙄 

Såppas ja! Jeg ba om økonomisk rådgivning hos sparebank 1 og de ble kjempeglade for det. Nå slet jeg ikke, men trengte det siden jeg ble ferdig med studier og skulle starte enda mer på voksenlivet med mye mer av både inntekt og utgifter. Likevel fikk jeg beskjed om å komme om jeg trengte hjelp eller havnet i økonomiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cambria skrev:

Såppas ja! Jeg ba om økonomisk rådgivning hos sparebank 1 og de ble kjempeglade for det. Nå slet jeg ikke, men trengte det siden jeg ble ferdig med studier og skulle starte enda mer på voksenlivet med mye mer av både inntekt og utgifter. Likevel fikk jeg beskjed om å komme om jeg trengte hjelp eller havnet i økonomiske problemer.

Ha, festlig! Dette var og Sparebank1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Ha, festlig! Dette var og Sparebank1...

Da er det nok forskjeller fra sted til sted. Har alltid vært veldig fornøyd med dem, men vet jo at det er flere som absolut ikke er fornøyd. 

Men det er trist. Synes faktisk det burde vært obligatorisk av banker å være glade når folk ba om økonomisk rådgivning. Det viser jo bare at man er litt mer ansvarsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Cambria skrev:

Da er det nok forskjeller fra sted til sted. Har alltid vært veldig fornøyd med dem, men vet jo at det er flere som absolut ikke er fornøyd. 

Men det er trist. Synes faktisk det burde vært obligatorisk av banker å være glade når folk ba om økonomisk rådgivning. Det viser jo bare at man er litt mer ansvarsfull.

Jeg (TS) har også Sparebank 1. Blir spennende å se om jeg får godkjent avdragsfrihet i et par mnd.. 

Anonymkode: 7bc3e...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, August 19, 2016 at 18.31, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger hjelp til å sette opp et fornuftig budsjett. Har en del kredittgjeld og har gått i fella hvor jeg betaler inn hele lønna hver mnd, for så å bruke det igjen, ond sirkel. Her er tallene:

Kredittgjeld per dags dato: 22000 på MasterCard 

Brukskonto per dags dato: 0

Fikk lønn: i dag

inntekt per mnd: 24000

boliglån per mnd: 8500

fellesgjeld per mnd: 3200

strøm: 500

mobil: 300

tv og internett: 300

mat: hva er vanlig? 

Kollektiv transport: 800

netflix og viaplay: 180

 

eneste jeg ser jeg kan kutte er det siste..

Anonymkode: 7bc3e...281

Ville hatt budsjettet ditt litt anderledes slik at du har litt ekstra å gå på hvis det skulle skje uforutsette hendelser.. eller feks strømmen blir litt mer dyrere. 

Strøm 1000

Mat og hygiene 2000 til 2500. 

Forsikring og vedlikehold bør du også sette av noe til. Innboforsikring lønner det seg å ha..

Ellers er det greit å sette av litt til klær og fritid. 500 til 1000 i mnd. Man blir fort deppa av å være for mye isolert fordi man aldri har råd til noe.

Sett av også litt til sparing i tilfelle uforutsette utgifter 500 til 1000 kr kanskje? . 

Totalt med dine kostnader fra før.. blir dette  ca 18 til 19000 i mnd. Du bør betale ned ca 3 til 5000 på masterkortet i mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk avdragsfrihet ut året 😃😃😃

Anonymkode: 7bc3e...281

Fantastisk TS :blomst: Jippi!!

Anonymkode: 78e7b...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...