Gå til innhold

Hvor fort vokser slike kuler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kul eller knute. Jeg har ikke noen av delene. 

 

Anonymkode: 71f7f...860

Ok men da trengte du jo ikke lage tråden her om du ikke har noen kul. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blitt utestengt fra legekontoret, siden du spør om alle disse helserelaterte spørsmålene her?

I hver eneste tråd du oppretter, gir jeg deg råd om å gå til legen med problemene dine. For ordens skyld gjør jeg det nå også; oppsøk lege. Det er ikke bra å ha det slik du har det, og legen er første skritt på veien for å få hjelp. Lykke til!

Anonymkode: 42216...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kuler folk oppdager er godartet, fettkuler bla er veldig vanlig i huden. Men det er kun legen din som kan gi deg et svar. Så i stedenfor å gå å være bekymret og spørre på nettforum hvor 99% ikke har peiling på anatomi så gå til legen din. 

Anonymkode: c25b4...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en haug med diffensialdiagnoser her, og ingen ting som peker entydig mot neoplasmer. Hvorfor er du så opphengt i dette? Er det fordi det er gøy å skremme ts?

Ts - oppsøk legen din!

Anonymkode: b8053...b8c

En kul som kommer i voksen alder kan så absolutt være kreft og det vet du. Det er ikke å "skremme noen", det er kald hard fakta som man bør og skal forholde seg til. Om jeg hadde funnet en kul ville jeg bestilt time hos legen med en gang så spurt om å bli henvist til videre undersøkelser. Sånt må man ta på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WubWub skrev:

Ok men da trengte du jo ikke lage tråden her om du ikke har noen kul. 

En nupp, vil du si det er en kul-aktig? Slik vil jeg beskrive den greia jeg føler.

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

En kul som kommer i voksen alder kan så absolutt være kreft og det vet du. Det er ikke å "skremme noen", det er kald hard fakta som man bør og skal forholde seg til. Om jeg hadde funnet en kul ville jeg bestilt time hos legen med en gang så spurt om å bli henvist til videre undersøkelser. Sånt må man ta på alvor. 

Jada, men jeg skrev litt feil i åpningsinlegget. 

Jeg vet hva en kul er. Og jeg vet at kuler syns. Men den greia mi syns ikke og føles ikke som en kul, fordi jeg må hele tiden lete etter å finne, det jeg vil si er en nupp

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste kuler folk oppdager er godartet, fettkuler bla er veldig vanlig i huden. Men det er kun legen din som kan gi deg et svar. Så i stedenfor å gå å være bekymret og spørre på nettforum hvor 99% ikke har peiling på anatomi så gå til legen din. 

Anonymkode: c25b4...bcd

Ok, men må ikke kuler syns da? Kan vel ikke kjenne en kul uten at lege/du ikke kan se den?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

En kul som kommer i voksen alder kan så absolutt være kreft og det vet du. Det er ikke å "skremme noen", det er kald hard fakta som man bør og skal forholde seg til. Om jeg hadde funnet en kul ville jeg bestilt time hos legen med en gang så spurt om å bli henvist til videre undersøkelser. Sånt må man ta på alvor. 

Kan. Det er ikke dermed sagt at det er sannsynlig. Alle "kuler" som dukker opp på en menneskekropp kan være kreft, uavhengig av alder. Det er helt riktig et faktum. Over det faktum kommer en sannsynlighetsvurdering. Der kommer kreft ganske langt ned i den aldersgruppen vi må formode at ts befinner seg i. Kreft i hodebunnen kan være av tre typer, hvorav kun én medfører noen reell helsefare, og dette stemmer ikke med ts' beskrivelse.

Slutt å spre skremselspropaganda. Du vet faktisk ikke hva du snakker om, for du klarer ikke å plassere dine fakta i en klinisk virkelighet.

 

Ts skal til legeundersøkelse, og du bør revurdere hva du poster her.

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan. Det er ikke dermed sagt at det er sannsynlig. Alle "kuler" som dukker opp på en menneskekropp kan være kreft, uavhengig av alder. Det er helt riktig et faktum. Over det faktum kommer en sannsynlighetsvurdering. Der kommer kreft ganske langt ned i den aldersgruppen vi må formode at ts befinner seg i. Kreft i hodebunnen kan være av tre typer, hvorav kun én medfører noen reell helsefare, og dette stemmer ikke med ts' beskrivelse.

Slutt å spre skremselspropaganda. Du vet faktisk ikke hva du snakker om, for du klarer ikke å plassere dine fakta i en klinisk virkelighet.

 

Ts skal til legeundersøkelse, og du bør revurdere hva du poster her.

Anonymkode: b8053...b8c

Alle "KULER" som dukker opp ja. Sier det igjen, den greia jeg kjenner verken kjennes ut eller kan sees med det blotte øyet som en kul. 

Vil mye heller si at den kjennes ut som en nupp. 

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt på nettet og kommet fram til at det meget fort kan være atheromer, uten å helt vite hva det er

Noen som kan si ca str på de?  De er vel veldig små?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lest litt på nettet og kommet fram til at det meget fort kan være atheromer, uten å helt vite hva det er

Noen som kan si ca str på de?  De er vel veldig små?

Anonymkode: 71f7f...860

Hva er grunnen til at du ikke vil til legen og få et ordentlig svar?

Slutt å poste alt dette tullet nå, og kom deg til en konsultasjon.

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lest litt på nettet og kommet fram til at det meget fort kan være atheromer, uten å helt vite hva det er

Noen som kan si ca str på de?  De er vel veldig små?

Anonymkode: 71f7f...860

Som over 100 brukere har bedt deg om tidligere : Spør legen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du ikke vil til legen og få et ordentlig svar?

Slutt å poste alt dette tullet nå, og kom deg til en konsultasjon.

Anonymkode: b8053...b8c

Og spørre om hva?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og spørre om hva?

Anonymkode: 71f7f...860

Du finner noe i hodebunnen din som gjør deg bekymret. Hva det er, skal du spørre legen din om - IKKE kg. Spør legen om nøyaktig det samme du spør om her.

Nå må du holde opp.

Anonymkode: b8053...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en ondartet som ikke vokste noe særlig, hadde den i flere år uten forandring. Alle kuler skal vel sjekkes?

Anonymkode: 01495...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at TS lider av helseangst/hypokondri. Det er en tilstand hvor man overtolker alle kroppens signaler og symptomer som noe farlig/dødelig. Jeg anbefaler en tur til psykolog for å få bukt med denne angsten. 

Anonymkode: 76fe4...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du finner noe i hodebunnen din som gjør deg bekymret. Hva det er, skal du spørre legen din om - IKKE kg. Spør legen om nøyaktig det samme du spør om her.

Nå må du holde opp.

Anonymkode: b8053...b8c

Og hva kan legen gjøre? Kan han kjenne på den og? Kan han ta en beslutning der og da, eller må man videresendes?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en ondartet som ikke vokste noe særlig, hadde den i flere år uten forandring. Alle kuler skal vel sjekkes?

Anonymkode: 01495...113

Hva mener du her? Du har hatt en kul?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva kan legen gjøre? Kan han kjenne på den og? Kan han ta en beslutning der og da, eller må man videresendes?

Anonymkode: 71f7f...860

Det kan ikke jeg svare deg på. Du må undersøkes før man kan si noe om det. Derfor skal du til legen, og ikke spørre ukjente med tvilsom kompetanse over hettet.

Jeg mistenker at det ikke er dette som er det egentlige problemet ditt. Hvorfor går du ikke til legen?

Anonymkode: b8053...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke jeg svare deg på. Du må undersøkes før man kan si noe om det. Derfor skal du til legen, og ikke spørre ukjente med tvilsom kompetanse over hettet.

Jeg mistenker at det ikke er dette som er det egentlige problemet ditt. Hvorfor går du ikke til legen?

Anonymkode: b8053...b8c

Jo jeg skal det. 

Men hva tror du legen gjør? Han kjenner på den og sier om det er noe å bry seg om eller ikke?

Anonymkode: 71f7f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...