Gå til innhold

Lære å ri på en sommer? Hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen plasser man kan reise for å lære å ri? Tenker typ intensivkurs der man lærer det mest grunnleggende.

Anonymkode: 0043d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det finnes flere rideleirer som tar i mot nybegynnere.

Anonymkode: 2285b...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt staller i nærheten som har ridetimer, man kan ofte få privattimer men tror da prisen er bittelitt høyere enn i grupper. 

Anonymkode: e8dc4...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi har en stall der man kan ta ridetimer. Men det blir bare en time i uka, og går litt sakte framover. Så kunne tenke meg å legge ferien neste år en plass der man kan ri og lære mye på 2-3 uker. Trenger ikke være i Norge, heller😊 Om noen har tips til en slik ferie eller hvor man kan henvende seg, så blir jeg glad😊 Ikke bare å vite hvordan man skal gå fram eller hvor man skal lete, når man ikke er så kjent i hestemiljøet😳

Anonymkode: 0043d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags ridning du vil drive med, og hvor langt du ønsker å reise. :) Vil du ri "vanlig", western, tur? Østland, vestland, nord, naboland, Sør-Europa, Sør-Amerika?
Eksempler i Norge: Epona ryttersenter Grorud gård, Lefdals rideskole, Marits rideskole, Mesna ridesenter, Skogshorn rideleir (Hemsedal), Trollspeilet.

Anonymkode: 785a5...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Det å lære seg å ri i en ganske voksen alder når man aldri har gjort det før er nokså vanskelig, da du har mye lettere for å bli så skremt at du ikke tør mer dersom det skulle gå galt en gang. de fleste ridesentere med rideskole og rideskolehester har også sommerferie hvor hestene går på beite hele sommeren, så da ville jeg heller meldt meg på et kurs til høsten. 

Anonymkode: f8195...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte å ri på en uke i sommerferien for mange år siden. Da var jeg ei uke på rideleir og lærte utrolig masse. Vet det finnes noen som har egne leirer for voksne om du er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. august 2016 at 14.20, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Det å lære seg å ri i en ganske voksen alder når man aldri har gjort det før er nokså vanskelig, da du har mye lettere for å bli så skremt at du ikke tør mer dersom det skulle gå galt en gang. de fleste ridesentere med rideskole og rideskolehester har også sommerferie hvor hestene går på beite hele sommeren, så da ville jeg heller meldt meg på et kurs til høsten. 

Anonymkode: f8195...47b

Jeg vet om flere som har lært seg å ri i voksen alder. Så lenge man starter med en rolig hest, så går det bra. Øvre Fossum gård har for eks ridekurs for voksne også. Men en del voksne som lærer å ri,mhar gjerne ridd litt i ungdommen også, selv om de kanskje ikke har ridd så mye. Men det er aldri for sent å bli en grei rytter. Å bli en virkelig god rytter er derimot vanskelig uten å jobbe målrettet med det i flere år, med god lærer og god hest (gjerne flere ulike også).

Anonymkode: 08650...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...