Gå til innhold

Kjøp av nybrukt bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Commander skrev:

Så man betaler. Sånn går no dagan....

Hehe, ja...ser jo den. Jeg har hatt mange dårlige biler, og planen var alltid å holde seg innenfor et gitt beløp. Det gar ikke alltid gått så bra. Men regner jeg på km-prisen (nøye med det - er statistiker av profesjon) blir de alltid nokså rimelige lel. Nå ligger jeg på 3-3,3kr/km med begge biler, tilsvarende nybil hadde vært rundt 7-9kr/km. Verditapet på noen nye biler er jo over 30000km/året - man skal være nokså uheldig for å bruke mer penger på gammel enn på ny bil.

Anonymkode: 1f7c4...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 20.8.2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Ja, og derfor bør man kjøpe elbiler nå, ikke om noen år når mange av fordelene er borte.

Men en fordel blir aldri borte: Du vil aldri måte fylle på bensin til ca. 14 kr literen hvor 80 % energien forsvinner til varme. En elbilmotor har over 90 % effektiv energioverføring til mekanisk drivkraft. Du vil dermed fortsatt spare omtrent 1 kr km, uansett hvor avgiftkåte politikerne blir mot 0-utslippsbiler i framtiden.

Anonymkode: e9c17...6f3

Jeg vet ikke med andre, men jeg foretrekker å sitte varmt og godt i Mercedesen min framfor å fryse ballene mine av meg i en Leaf. Men jeg er spent om Renault Zoe'en klarer å holde meg varm om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. august 2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Ja, og derfor bør man kjøpe elbiler nå, ikke om noen år når mange av fordelene er borte.

Men en fordel blir aldri borte: Du vil aldri måte fylle på bensin til ca. 14 kr literen hvor 80 % energien forsvinner til varme. En elbilmotor har over 90 % effektiv energioverføring til mekanisk drivkraft. Du vil dermed fortsatt spare omtrent 1 kr km, uansett hvor avgiftkåte politikerne blir mot 0-utslippsbiler i framtiden.

Anonymkode: e9c17...6f3

Haha....kan du forklare hvorfor Teslaforhandlere i Norge ikke tar brukte Teslaer i innbytte? Elbil er totalt feil retning å gå, uansett om det for miljøet er hva pokker det skal være godt for. Men det er kun der godtroende luringer som tror dere har gjort et scoop å kjøpe en slik, kun for å kjøre gratis i bomringer. Det kommer den dagen at dere også må betale fullt opp med avgifter og bompasseringer, det nytter ikke å gjemme seg bak det at det ikke kommer til å koste så mye som en bil med bensin/diesel! Staten skal ha inn sitt, for å søle bort andre steder samt lønn seg selv! Og dét overlever ikke staten Norge på over tid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C'mon, Tesla til over halve millionen og elbil generelt...vis litt respekt for TS og hold dere innenfor tema, takk!

Anonymkode: 1f7c4...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. Ts her. Det er totalt uaktelt for meg og kjøpe elbil, kommer aldri til og kjøpe det, får vente til de kan kjøre 100 mil på en ladning. Bensin eller diesel bil er spørsmålet? Jeg kjører langt i året, 30.000. Bensin blir jo fortere varm om vinteren da,,, men dieselen er lurt for at man skal kjøre langt. Ender nok opp med Diesel. Familien har hatt ford i alle år, det er de bilene vi har hatt minst problemer med. Så jeg driver og ser en del på Ford Focus og Ford Mondeo fortiden. Snakket med en kompis som er mekaniker, han sa jeg måtte holde meg unna alt som var fransk. Volvo er jo bra bil da, noen jeg snakket med tidligere anbefalte Mercedes E-klasse, ja den er fin, men blir for dyr i forsikring, så er jo delene dyre også så etter det han personen sa da. Men kom gjerne med forslag om bilmerker som er bra.

PS: Kjøper ikke elbil. Så kom bare forslag med biler som går på bensin og diesel. For å si det sånn, jeg er åpen for alle forslag, men bare ikke elbil.

Igjen, takk for fine svar så langt!! :). Ha en fin dag.

Anonymkode: 2e82f...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen alle sammen. Ts her. Det er totalt uaktelt for meg og kjøpe elbil, kommer aldri til og kjøpe det, får vente til de kan kjøre 100 mil på en ladning. Bensin eller diesel bil er spørsmålet? Jeg kjører langt i året, 30.000. Bensin blir jo fortere varm om vinteren da,,, men dieselen er lurt for at man skal kjøre langt. Ender nok opp med Diesel. Familien har hatt ford i alle år, det er de bilene vi har hatt minst problemer med. Så jeg driver og ser en del på Ford Focus og Ford Mondeo fortiden. Snakket med en kompis som er mekaniker, han sa jeg måtte holde meg unna alt som var fransk. Volvo er jo bra bil da, noen jeg snakket med tidligere anbefalte Mercedes E-klasse, ja den er fin, men blir for dyr i forsikring, så er jo delene dyre også så etter det han personen sa da. Men kom gjerne med forslag om bilmerker som er bra.

PS: Kjøper ikke elbil. Så kom bare forslag med biler som går på bensin og diesel. For å si det sånn, jeg er åpen for alle forslag, men bare ikke elbil.

Igjen, takk for fine svar så langt!! :). Ha en fin dag.

Anonymkode: 2e82f...fe2

Hva med en Leaf og et dieselaggregat? 

Fra spøk til revolver, det er vel bare flaks som har noe å si når du kjøper en så gammel bil. En stor reparasjon kan fort spise opp hele besparelsen. En bil verdt 30 000 kan fort være verdt 6000 hvis noe viktig ryker eller hvis den ikke passerer EU-kontroll. Jeg ville tatt opp lån og kjøpt en A-klasse innenfor garantien eller noe lignende. 

Hvor gammel er du? Hva betaler du i forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen alle sammen. Ts her. Det er totalt uaktelt for meg og kjøpe elbil, kommer aldri til og kjøpe det, får vente til de kan kjøre 100 mil på en ladning. Bensin eller diesel bil er spørsmålet? Jeg kjører langt i året, 30.000. Bensin blir jo fortere varm om vinteren da,,, men dieselen er lurt for at man skal kjøre langt. Ender nok opp med Diesel. Familien har hatt ford i alle år, det er de bilene vi har hatt minst problemer med. Så jeg driver og ser en del på Ford Focus og Ford Mondeo fortiden. Snakket med en kompis som er mekaniker, han sa jeg måtte holde meg unna alt som var fransk. Volvo er jo bra bil da, noen jeg snakket med tidligere anbefalte Mercedes E-klasse, ja den er fin, men blir for dyr i forsikring, så er jo delene dyre også så etter det han personen sa da. Men kom gjerne med forslag om bilmerker som er bra.

PS: Kjøper ikke elbil. Så kom bare forslag med biler som går på bensin og diesel. For å si det sånn, jeg er åpen for alle forslag, men bare ikke elbil.

Igjen, takk for fine svar så langt!! :). Ha en fin dag.

Anonymkode: 2e82f...fe2

Helt enig! Bare noe oppskrytt idioti å gå på og kjøpe noe slikt, forurenser mer enn noen av de nåværende eierne noensinne vil tro på!

Ford er nok ikke noe dårlig valg, de har kommet seg mye med tanke på feil på bruktbilene. Men, har hørt de feila etter 5km som splitter ny og, det er nok mer skjelden dét :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Opel Astra, enda den er gammel. Når jeg en dag kjøper ny bil, kjøper jeg mer enn gjerne en litt nyere modell Astra! 

Anonymkode: 15ce8...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra kommer elendig ut i feilstatistikken og er en bil produsert av GM - generelt dårlig rykte på de. Selvsagt finnes det noen gode biler der også, men det er ikke en sjanse jeg ville ha likt å ta.

Anonymkode: 1f7c4...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.8.2016 at 16.02, tdm900 skrev:

Helt enig! Bare noe oppskrytt idioti å gå på og kjøpe noe slikt, forurenser mer enn noen av de nåværende eierne noensinne vil tro på!

 

Haters are gonna hate. Men om du så gjerne vil sløse bort pengene dine, er det ingen som hindrer deg. :) Vi som kjører el, lurer på hvorfor vi ikke byttet over før.

Har hatt elbil i et halvt år, og ler hele veien til banken.

Anonymkode: 03736...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haters are gonna hate. Men om du så gjerne vil sløse bort pengene dine, er det ingen som hindrer deg. :) Vi som kjører el, lurer på hvorfor vi ikke byttet over før.

Har hatt elbil i et halvt år, og ler hele veien til banken.

Anonymkode: 03736...258

Ja, og det maser det om i alle tråder - om det er relevant eller ikke. Nå har du jo fått beskjed, hva...seks ganger?, om at det er irrelevant her. Likevel klarer du ikke å gi deg. Misjonerer du mye ellers også? Kjempetrivelig! :(

Anonymkode: 1f7c4...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...