Gå til innhold

Når slutte med navnelapper?


Gjest Yellowrose

Anbefalte innlegg

Gjest Yellowrose

Når er det ikke lengre nødvendig å bruke navnelapper i klærne til barna? Det kan jo hende noen har like klær i 1. Klasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lærer og kan med hånden på hjertet si at noen trenger det helt opp på ungdomstrinnet....

Hvert år så ligger det igjen haugevis med tildels dyre klær på skolen, så har du et avkom som ikke er så flink til å holde orden på tingene sine, så gjør du din egen lommebok en tjeneste med å merke tøyet. Det handler ikke bare om hvem som har like ting, men om at ting blir glemt igjen eller hengt på feil sted. For de voksne på skolen så er det vanskelig å finne igjen rette eier så lenge det ikke er merket. 

Anonymkode: 76221...97b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å merke klærne iallfall opp til 4 klasse. Ser det er flere barn som glemmer klærne sine både på skoler og lekeplasser. Så får jeg se om han passer på tingene sine da eller om jeg må mereise videre. Han er nå foreløpig flink til å passe på...men det kan jo endre seg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Yellowrose skrev:

Når er det ikke lengre nødvendig å bruke navnelapper i klærne til barna? Det kan jo hende noen har like klær i 1. Klasse også.

Når barnet blir bevisst hva det har med seg ut og at alt skal være med hjem igjen. Jeg vil si når sfo tiden er over, noen før og andre for resten av livet. Har du råd til å miste klær så trenger du ikke navne dem. 

Anonymkode: 9e4a6...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Votter, luer, regntøy, innesko, gymtøy, penal...alt løsøre og alt skiftetøy må merkes langt opp i barneskolen, hetter, vannflasker.

Anonymkode: 9cca4...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider